Ga naar inhoud

overzicht behandelingen september / oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hai gerreber,

wij wensen jullie heel veel succes morgen, en we gaan voor een goede 'oogst'.

tips??? blijf goed op je ademhaling letten en concentreer je op iets anders, je mag bijvoorbeeld je eigen muziek meenemen, ik vond dat heel prettig om op te focussen.

het is echt zo voorbij, bij mij duurde alles bij elkaar denk 15 minuten, en eerlijk waar ik vond het super meevallen.

we horen morgen wel hoe het is verlopen he !!!!

SUCCES MEID !!!!!!!!

• Reacties 751
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gerreber succes morgen met de punctie.

Ik bedenk altijd maar op zulke momenten: over 10 a 15 minuten is het weer klaar.

En hopelijk is het over 9 maanden nog pijnlijker. Want daar doe je het voor. Die pijn natuurlijk niet, maar het wondertje wel!

Groetjes, Marianne

Geplaatst

Hallo meiden,

De punctie zit erop en het viel mij echt ontzettend mee. Ze waren erg lief voor me en legden goed uit wat ze gingen doen.

En... ze hebben 10 eicellen gevonden!!!

Vooralsnog staat maandag de TP gepland..

Hopen dat er bevruchtingen zijn..

Liefs,

Gerreber

Geplaatst

hai gerreber,

ik zei toch dat het wel meeviel, super goed 10 eitjes !!!!!!!!!!!

nou goed uitrusten vandaag, en echt lekker op bed of op de bank liggen hoor je lichaam heeft die rust nodig !!!!

laat het ons snel weten als ze bellen over de bevruchting, we zijn nieuwsgierig, hahha

groetjes

Geplaatst

Gerreber...

Harstikke goed meid dat het meeviel, wij zeiden het toch!!

Wat er al gezegt werd neem je rust!

En wat goed zeg 10 eitjes daar komt vast wel een paar goeie bevruchtingen uit!!!!

Toppie, goed gedaan!!!

Op naar de TP Maandag

Dat word dan helmaal een makkie vegeleken bij je punctie....

Liefs Claudia

Geplaatst

hoi!

super 10 eicellen.. en nu maar flink duimen dat ze worden bevrucht maar met zon groot aantal eitjes zou ik daar helemaal niet aan twijfelen.

suc6

liefs

Desiree

Geplaatst

Lieve meiden,

Ontzettend bedankt voor jullie lieve woorden en steun. Toch fijn dat er mensen zijn die begrijpen wat je doormaakt.

Ze zouden het laten weten als het zaad van m'n man niet goed was ontdooid, we hebben nog niets gehoord, dus nu maar hopen dat de zaadjes en eitjes vriendjes worden..

@Claudiaatje voor jou vandaag de grote dag! Maak jezelf en ons blij.. we duimen voor jullie.

@ meiden op het wachtbankje, lekker blijven zitten hoor. Ik hoop dat ik nog even bij jullie kan aanschuiven, maar jullie mogen er niet afvallen hoor. anders ga ik wel op schoot zitten ;)

@alle andere meiden,heel veel succes met spuiten etc. We doen het voor het goede doel!!

Liefs,

Gerreber

Geplaatst

Hoi Dees,

wat heel erg jammer voor jullie, en wat is jammer dan een magere uitdrukking he...

Gerreber: ben blij dat de punctie meeviel! op naar de volgende spannende stap!

liefs mamalou

Geplaatst

Claudiaatje,

Ships dat je nog negatief getest hebt.. Blijven duimen, zolang er nog geen ongi is is er een kans!!

Ik blijf duimen voor je..

Gerreber

Geplaatst

@ Dees, wat ontzettend balen voor je. Misschien de volgende keer een lekker hapje voor de ooievaar neerleggen? Ik snap dat jullie er na zoveel vertrouwen heel veel verdriet om hebben. het verdriet is minstens zo groot als de (emotionele) investering, spreek uit ervaring.

@ LuckyT; het leven is niet eerlijk!!!!!! Blijf vooral in jezelf geloven.

@ Claudia: heel veel meer geluk bij de volgende test.

liefs,Stéphanie

Geplaatst

hallo,

bedankt voor jullie lieve berichtjes!

@ claudia.. je bent nog niet gaan menstrueren dus er is altijd kans! wel raar dat je nu nog geen streepje ziet. ik blijf nog even duimen.

@ lucky-t.. hoe is het daar? voel je al wat?

@ gerreber.. ze worden vast en cker vriendjes! ook hier duimen we natuurlijk voor!

liefs

Desiree

Geplaatst

Lieve meiden,

ik ben allang niet mewer langs geweest... dat komt omdat ik het onmogelijke heb ervaren..... en in een shock ben/was.

Ik heb vorige week de echo gehad, en jullie raden het nooit..

Ik krijg een Tweeling....

het leuke is, dat er maar 1 embryo is teruggeplaatst, en deze heeft zich dus nogmaals gedeeld.

Een eeniige tweeling dus.....

Wwhhhhaaaaaaa hoe kan het toch.... zoveel geluk.

de eerste keer raak, en dan ook nog een tweeling...

IK HET NIET MEER ZO ERG GEVOLGD , DUS IK WEET NIET MEET WAT DE STAND VAN ZAKEN IS, MAAR IK PROBEER HET ZO SNEL MOGELIJK BIJ TE LEZEN...

groetjes

Diana

Geplaatst

Diane, dat is ongelooflijk nieuws !!!! Gefeliciteerd :) Dat moet inderdaad een grote verrassing zijn geweest. Geniet ervan... het zijn zo'n goed nieuws berichtjes die ons allemaal weer moed geven!

Dees, Claudiaatje, heel veel sterkte

Gerreber en alle anderen die wachten heel erg veel succes

Geplaatst

hallo diana,

ooh wat een leuk nieuws, van harte gefeliciteerd !!!! blij te horen dat alles goed met je gaat.

vooral zo houden, toppie meid !!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben er weer..... moest eventjes een domper afgelopen donderdag verwerken en ben van het weekend de hort op geweest ivm verjaardag van mijn vriendje, hij is alweer 44 jaar geworden :biggrin:

Even kleine update, 30/10 1e fm gehad en 'helaas' werden er maar weer 3 follikels gevonden. Er zaten er 2 links (16,8/12,2mm) en 1 rechts (13,5mm) en da's een slechte uitgangspositie omdat links héél moeilijk te bereiken is. Tijdens de echo moest er ook flink op de buik geduwd worden wat zéér pijnlijk was :eek:

Nu ben ik er gister achtergekomen dat ik wederom te weinig Gonal-F heb gespoten. Om gek ervan te worden :tard:. Bij mijn schoonmoeder moest ik ff tussen de bedrijven door spuiten en toen heb ik alles snel snel moeten doen. Bij het spuiten bleek dat ik, na het laden van de pen, door kon blijven spuiten omdat ik te hard op de knop bleef drukken. Nou ja, moeilijk verhaal maar waar het op neer komt is dat ik wederom maar 1 dosis van 37,5 heb gespoten ipv de 225.

Vandaag had ik wederom een meting en toen heb ik dus aangegeven deze poging te willen afbreken ivm slechte bereikbaarheid van linker eierstok + niet juiste hoeveelheden Gonal-F. De follikels waren overigens super gegroeid, want ze waren nu 23, 22 en 21 mm. Was dus blij daarmee, want ik zit 'nog' maar op CD 13! We gaan nu een escape IUI doen en a.s. dinsdag gaat dat gebeuren..... ben erg benieuwd.

Dus poging 2 blijft nog eventjes intakt! In zoverre dus goed nieuws en ik hoop dat deze IUI poging misschien wel iets kan opleveren.

Greetzzzzz,

Elena

Geplaatst

Hoi Claudiaatje,

Vervelend voor je, maar..... geen bloed geeft moed. Dus misschien ben je wat aan de vroege kant! Ga weer voor je duimen!!!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hi Diana,

Goh wat een fantastisch nieuws voor je zeg!! Een indentieke 2-ling, wauw!! Héél bijzonder.......

Genietze van je zwangerschap en hou ons op de hoogte!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

hai Diana31,

Had ik ook eerst een shok, maar nu: fantastosch!

Ik zou niet anders meer willen

Heel erg gefeliciteerd en geniet ervan meid!

x Lentezon

Geplaatst

Diana,

Wat goed en fantastisch nieuws zeg wauwww wat leuk!!!!!

van harte gefeliciteerd jullie met de twinszwangerschap.....

Echt heel leuk.

En dan ook nog eeneiig echt fantastich leuk!!

Lekker genieten ervan meid!!!

Succes....

Liefs Claudia

Geplaatst

Wauw! heerlijk om ook goed nieuws te horen, dat geeft ons allen weer moed.

Ben vandaag weer naar het AMC geweest voor tp. Ze konden ons vertellen dat er van de 10 eicellen er 8 rijp waren en daarvan waren en 7 bevrucht!

Ze hadden vanmiddag 2 subtoppers en die zijn dan ook nu in mijn buikie.. Zo'n mooi moment. We kregen ze voor tp nog even te zien op een scherm.

Op 18/11 moeten we gaan testen (bloedprikken) en ook dan horen we of er nog cryo's zijn.

Ik hoop dat er een plekje is op het wb.. Met dit koude weer lekker knus. Elkaar vast blijven houden en blijven zitten!!

Liefs,

Gerreber

Geplaatst

hoi meiden,

diana, wat een super nieuws zeg!

eerste keer zwanger en dan ook nog een tweeling! en de manier waarop, super gewoon!

geniet ervan meid!

gerreber,

ook veel succes op het wachtbankje!

we duimen voor jullie dat het raak is!

claudia, weet je al iets?

ook hier duimen we voor jullie!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden