Ga naar inhoud

VU Amsterdam

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo dames,

Ik loop bij het VU, ben nu 5 weken zwanger en moet a.s. donderdag voor een controle-echo. Weet er iemand die ervaring heeft met het VU of je tot je bevalling voor alle echo's naar het VU moet of is dat alleen de eerste keer? Ben erg benieuwd!

• Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ben ook heel erg tevreden over het VU, ze zijn allemaal heel aardig en meelevend. Ook over het hoofd, Dr Schatz ( dat is volgens mij het 'kleine mannetje') heb ik als erg positief ervaren; hij nam ruimschoots de tijd om van alles met ons door te nemen. Mijn 4e ivf was dus succesvol in het VU, en toen is mij ook uitgelegd dat ze een aantal dingen hadden aangepast: ne aan positieve bloedtest worden en twee echo's in het VU gedaan": eentje rond 9 weken en eentje rond 11 weken. Die echo van 6 weken hebben ze laten vervallen omdat dit nog zo weinig zegt. Nou, dat zijn zo'n beetje mijn ervaringen daar!

Groet van Mira

Geplaatst

Ik ben ook erg tevreden over het VU, allemaal lieve artsen echt onwijs vriendelijk!

Dus als ik het goed begrepen heb, heb je de eerste 2 echo's in het VU en daarna kan je voor de volgende echo's naar de vk?

Geplaatst

Hoi Siebje,

Gefeliciteerd met je zwangerscahp. Ik heb je toevallig ook een beetje gevolgd op het andere topic en zag dat je HCG gelukkig mooi gestegen was! Heerlijk voor je. Bij je eerste echo in het VU krijg je uitgebreide informatie over het verloop van e.e.a. Je krijgt dan de planning van de echo's en inderdaad, als alles goed is bij je 11-12 weken echo, dan wordt je daar 'ontslagen' en kan je door met de controles waar je wil. Bij je eerste echo wordt ook de eventuele nekplooimeting besproken, afhankelijk of je daar voor in aanmerking komt ( als je 36+ bent) Dat traject heb ik ook nog in de VU gedaan, en daarna ben ik bij mij in de buurt de controles gaan doen.

Groet van Mira

Geplaatst

Dankjewel Mira! En ook erg bedankt voor je antwoord, was nl erg benieuwd, zou het morgen bij de echo zowiezo wel vragen maar ben een beetje ter ongeduldig denk ik :)

Veel liefs, Siebje

Geplaatst

Hi Siebje,

Veel succes morgen, spannend hoor!

Ik heb het hele traject in het VU gehad, ben na de 12 wk echo naar 'de overkant' (poli verloskunde) verhuisd voor alle controles en echo's en daar is ook de nekplooimeting gedaan. Verder ben ik ook bevallen in het VU en ik ben heel tevreden over alles. Als je nog meer wilt weten, vraag maar hoor!

Geplaatst

Hey Leeuwtje,

Dankjewel voor je berichtje! Ik ben gewoon te zenuwachtig denk ik :)

Ik ben tot nu toe ook erg tevreden over het VU en vind het prettig dat het een kleine kliniek is. Het ziekenhuis zelf vond ik maar niks in het begin, veel te groot en druk...

• 3 weken later...
Geplaatst

Wij hebben alleen de terugplaatsingen in het VU. En idd allemaal super aardige mensen daar!

Heb alleen een vraagje: doen ze ook tp op zondag? Ik heb morgen nl. de punctie en dan is de 3e dag op zondag. Ben het vergeten te vragen eigenlijk.

Geplaatst

He Luna, super spannend weer de komende dagen!

Lijkt mij dat zo'n groot ziekenhuis als het VU hun schema niet aan de vrije dagen aanpast en dus gewoon zondag doen hoor! Wij zitten in het AMC en die deden ook vanalles in het weekend, ook tijdens Koninginnedag bijv.

Eind van de maand hebben wij second opinion bij het hoofd van het IVF centrum van het VU, ben heel benieuwd.

Succes met de punctie en terugplaatsing!

Liefs, -M

Geplaatst

Ook ik loop in het VU voor mijn 1e IVF behandeling (met positief resultaat) en ik kan niet anders zeggen dat wij goed behandeld zijn door iedereen. Ook door "het kleine mannetje" Dr Schats. Na mijn ervaring in Voorburg kon het niet slechter worden. Erg positief!!

Geplaatst

Meiden bedankt voor jullie snelle antwoorden! Ik had al tegen oma gezegd dat het zondag of maandag zou worden ivm oppas. Dus als alles meezit wordt het toch op zondag, wel zo prettig!

Geplaatst

En Luna hoe is het gegaan??

Ik heb de punctie en TP in het VU, de stimulatie en dergelijke heb ik in het WFG in Hoorn. Ik sta nu op een wachtlijst en hoop eigenlijk snel opgeroepen te worden.

Geplaatst

Ben helemaal niet zo kapot van het VU. Ik vind dat je daar echt een nummer bent. IVF kliniek en de poli spreken elkaar tegen. Ze gaan gewoon door met bepaalde behandelingen omdat dat de procedure is, terwijl het in mijn geval totaal geen zin had.

Kleine mannetje is helemaal irritant. Wat een onbeschofte vent zeg.

Geplaatst

Positief, dat is mijn ervaring hoor. Lees genoeg positieve verhalen hierboven.

De tp vond ik goed gaan hoor, maar de onderzoeken en de ovulatie inductie ben ik helemaal niet tevreden over. En iedere keer een andere arts etc. vind ik ook vervelend.

Geplaatst

Hi Nika, dat ben ik wel met je eens hoor, je bent wel echt een nummer. Maar ja, in het kleinere ziekenhuis waar ik eerst iui heb gedaan, konden we in de zomervakantie niet terecht want dan was de hele afdeling gesloten.... Met dr Schats heb ik wel weer goede ervaringen. Ik heb met overstimulatie in het ziekenhuis gelegen en hij kwam elke dag langs (vaak twee keer per dag), hij hield mij heel goed in de gaten en mede door zijn adequate handelen heb ik vrij kort in het ziekenhuis gelegen. Zijn 'social skills' zijn misschien niet optimaal maar dat vond ik op dat moment toch minder belangrijk.

• 2 weken later...
Geplaatst

ik ben tot nu toe ook wel tevreden over het VU. Het is soms inderdaad wel vervelend om steeds weer een ander gezicht te zien bij de echo. Ik heb er in totaal deze keer 8 verschillende gehad. Dr. Schats heb ik niet veel ervaring mee maar de ervaring die ik heb is in ieder geval negatief: vorige week vrijdag konden ze bij de follikelmeting mijn linkereierstok niet vinden dus werd dr. Schats erbij gehaald. Die zat zo te wroeten en te duwen met die echokop dat het onzettend pijn deed en dat ik een paar dagen bloedverlies heb gehad. Toen hij binnenkwam gaf hij alleen mij een hand en negeerde mijn vriend volkomen en toen de echo klaar was gaf hij mn vriend een hand (ik stond me aan te kleden) en liep zo de kamer uit. Ik had al hier over hem gelezen dus het verbaasde me niet hoor maar ik zat alleen maar te hopen laat hij in godsnaam niet de punctie doen...

Je hebt 2 soorten artsen: mensen-artsen en techneuten, dr. Schats is een techneut. Hij ziet je gewoon zoals een automonteur een auto ziet. Ik vind dat niet kunnen. Ik weet heus wel dat artsen chronisch tijdgebrek hebben maar hij straalt het zo erg uit dat de patient het aanvoelt en zich niet op haar gemak voelt. Dat kan een goede diagnose/behandeling in de weg staan.

Geplaatst

Ik vind dat sommige van jullie dr Schats een beetje te kort door de bocht (ver)oordelen. Deze man is ontzettend goed binnen zijn vakgebied, en onder zijn leiding is de IVF kliniek van het VU een van de succesvolste klinieken van het land.

Niemand heeft álle vaardigheden en talenten in huis en dr Schats mist dan misschien wat 'sociale vaardigheden' maar indirect profiteert iedereen die bij het VU loopt van zijn grote expertise en kennis. Ben blij dat hij aandacht aan je besteed, hoe snel en zakelijk het contact ook is. Zie hem niet als de persoon die je op je gemak gaat stellen of even een praatje met je maakt, maar als de meest ervaren en kundige experts op IVF gebied bij het VU.

Wat heb je liever, allemaal hele vriendelijke, meelevende artsen die heel veel aandacht aan je besteden maar niet zo goed zijn in hun vak en waar de kansen op succes minder zijn... of een efficiente omgeving met iets minder aandacht van de knappe koppen (maar daarentegen wel weer van het verplegend personeel) waarbij de kansen groter zijn op het krijgen van een kindje?

Beide natuurlijk, maar dat schijnt in Nederland heel moeilijk te zijn. Dan maar de laatste keuze toch?

Als je dat eenmaal accepteert stoor je je ook niet meer aan zijn vluchtige, zakelijke gedrag en ben je misschien eerder blij dat hij even de tijd heeft genomen om naar je te kijken.

Sorry, moest het even kwijt.

liefs,

Mariek

Geplaatst

ik ben ervan overtuigd dat hij een goede arts, daar hoor je mij niet over. Een arts moet natuurlijk in de eerste instantie zijn vak kennen maar toevallig werkt hij wel met mensen dus het is naar mijn mening een must dat je dan ook je patienten netjes en waardig behandelt. Dus hij heeft blijkbaar gewoon een minpuntje, ongeacht zijn successen op medisch gebied. That's all...

Geplaatst

Hi dames,

Ik ben nieuw op deze site.

Ik ben blij dat er hele positieve reacties zijn, want ben ook bij het VU aangemeld.

Moet nog onze eerste intake krijgen. Heb mijn afspraak van de 28st moeten verzetten, want mijn partner kreeg geen vrij van zijn werk. Dus hebben wij pas op 29 october ons intake gesprek.:sad:

Maar ja het is niet anders

• 4 weken later...
Geplaatst

Hallo iederen,

Ik ben nieuw in de site. Wij proberen de laatste 1.5+ jaar zwanger te raken, maar het lukte ons niet. Sinds twee weken, hebben wij de resultaten bij de sperma onderzoek en het schijnt dat mijn man azoospermie heeft.

Wij hebben binnenkort een afspraak bij VU Amsterdam? De naam van de arts is Dr. Torringa. Hebben jullie ervaringen mee?

Success aan iederen met de behandelingen..

Groeten,

Zvez.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden