Jump to content

Recommended Posts

Posted

Iemand ervaring met ivf in Vu Amsterdam?

Mijn punctie zit eraan te komen en ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn?

Groetjes

• Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

hela,

Er zijn een aantal meiden hier die in het VU lopen. Sommige alleen voor de puncties en tp's. Ik ben er onder behandeling voor het hele traject, en heb alleen maar goede ervaringen te delen.

Voor de punctie kom je eerst in een klein kamertje terecht waar je op een bed gaat liggen en een prik in je bil krijgt. Daar word je helemaal draaierig van, alsof je dronken bent. Best grappig eigenlijk. De verdoving moet even inwerken en dan word je meegenomen naar de kamer waar de puncties en terugplaatsingen worden gedaan.

Er is tijdens de punctie een verpleegkundige bij die je helpt met de ademhaling en er echt is voor je. En de arts die de punctie deed was in mijn geval een duidelijk ervaren vrouw die precies uitlegde wat ze ging doen en wanneer zodat je je kon voorbereiden op hetgeen ze ging doen.

Al met al heb ik een pittige punctie gehad (ik had uiteindelijk rond de 50 follikels/eiblaasjes die aangeprikt moesten worden, op 1 na meeste wat ze daar ooit hebben gehad) en je kunt wel raden dat dat geen pretje is. Maar toen ik nadat de ene kant was gedaan even wilde bijkomen voordat ze de andere kant ging doen, werd daar direct gehoor aan gegeven.

Je krijgt ook een slaaptabletje voordat je de punctie krijgt. Na thuiskomst heb ik heerlijk een paar uur geslapen.

Ook de terugplaatsingen gingen heel soepel en goed. Je krijgt, als je wilt, de emmies op het scherm te zien. Erg leuk vond ik dat. Binnen een kwartierje sta je weer buiten.

Heel veel succes straks!!

groetjes,

Mariek

Posted

Hoi Marieke,

Badankt voor je reactie... Ik zie namelijk ontzettend tegen de punctie op. Van kleins af aan ben ik al heeeeeel erg bang voor artsen en ingrepen e.d.

Het is ook mn eerste poging en weet dus nog niet zo goed wat me te wachten staat. Wordt al misselijk van de buikpijn als ik er alleen aan denk hihi erg he...

Ik kon het niet goed aan de data zien, maar je bent nu dus zwanger???

Fijn voor je zeg!!! Hoop dat alles naar wens verloopt!!

Groetjes Michelle

Posted

Hoi Michelle,

Ik heb alleen de punctie en de terugplaatsing in het VU gehad en net als Marieke heb ook ik goede ervaringen. Hele geschikte mensen die je daar helpen.

Heb alleen geen bijwerkingen van de prik in mijn bil gehad (beetje slaperig, maar dat kan ook van het pilletje komen), van het pilletje zelf daarna geen centje pijn. De punctie de eerste keer ging niet zo lekker, maar dat kwam waarschijnlijk doordat ik verkeerd ademde. De tweede keer was ik er meer op geconcentreerd en viel het reuze mee.

Heel veel suc6.

Groetjes,

• 5 months later...
Posted

Ik heb dezelfde ervaring gehad.

Ze zijn heel lief en zorgzaam.

Ik werd van de verdoving heel erg misselijk.....tot bijna braken aan toe.

Ze gaven met heel snel tegen medicatie en het zakte gelukkig al heel snel weg.

Mijn punctie was ook best heftig, maar het was het helemaal waard.......ik zou het zo weer doen.

Posted

hoihoi

ik heb ook in het VU gelopen en vond ze allemaal even aardig daar.

( alleen ff woorden gehad met de chef van de afdeling,.........maar die heb ik maar een keer gehad en daarna niet meer.)

helemaal super

super aardig

punctie was beide keren niet echt leuk. maar de begeleiding top!!!

kreeg een half pilletje ( dormicum geloof ik ) en nog een prik met iets........ en dan moest ik een half uurtje ongeveer liggen en daarna kwamen ze me halen.

punctie zelf is echt zo ontzettend snel voorbij

ik had 20 eitjes laatste keer en was met zo een 10 minuutjes er weer uit.

daarna nog ff lekker uurtje liggen en dan komen ze je vertellen wat de opbrengst was en vragen hoe het gaat enzo.

en dan mag je je aankleden en naar huis als je je goed genoeg voelt. gewoon lekker eigen tempo.

ik had mijn mams mee en een tas met joggingbroek en flesje water en crackers voor na afloop.

ervoor mag je niks meer drinken namelijk.

weet wel dat ik van de meds dus een verschrikkelijke droge mond kreeg.

oh en de verpleegster ( ja heet zo toch?? ) die naast je staat kan je vragen om je te helpen met ademhaling.

bij mij vroeg ze of ze me moest helpen

ja graag en dat was echt top.

gewoon ogen dicht en geluisterd naar haar stem en dan precies doen wat ze zegt.

laatste keer mocht ik zelfs in haar hand knijpen LOL

ze was echt super aardig

en ja pijn ervaring is zo ontzettend verschillend dus ja kan je je wel druk over maken maar houd gewoon voor ogen waar je het voor doet meid

het is het meer dan waard

en uiteindelijk duurt een punctie heel kort

en een bevalling over het algemeen een stuk langer en ik denk toch ook wel pijnlijk ;-)

suc6 je kan het!!!

• 3 weeks later...
Posted

@Lila2002

Chef afdeling --> klein mannetje? (ik ga geen namen noemen) :evil7:

Ik heb positieve ervaringen met de medewerkers van het VU. Vriendelijk personeel, goede begeleiding. En dan te bedenken dat ik schuin tegenover het Flevoziekenhuis woon waar ik voor geen goud naartoe wil :devil2:

Posted

ehm klein mannetje mmm denk denk denk

geloof dat ie inderdaad niet zo heel groot is

maar ehm volgens mij is het de enige man ( die ik heb gezien zowiezo )

ik noem ook geen namen hehehehe:sly:

maar zijn naam staat op alle papieren van de afdeling....

lalala

Posted

Jaaaa dan hebben we het over dezelfde :evil6:

Hij werkte mij vorige week ook op de zenuwen, maar ik heb mij netjes ingehouden.

Ik vind hem het prototype van de oude stempel.

Posted
@Lila2002

Chef afdeling --> klein mannetje? (ik ga geen namen noemen) :evil7:

Ik heb positieve ervaringen met de medewerkers van het VU. Vriendelijk personeel, goede begeleiding. En dan te bedenken dat ik schuin tegenover het Flevoziekenhuis woon waar ik voor geen goud naartoe wil :devil2:

Hoi Chablis, ik zit wel bij het Flevo en ik moet zeggen dat het heel oke is daar. de verhalen die ik over het VU hier lees zijn voor mij echt te vergelijken met het Flevo. Ik begreep wel dat de verloskunde niet goed was, maar na de uitbreiding is dat ook verholpen.

maarreh, hoor wel graag wat jouw ervaringen zijn....

groetjes mamalou

Posted
Jaaaa dan hebben we het over dezelfde :evil6:

Hij werkte mij vorige week ook op de zenuwen, maar ik heb mij netjes ingehouden.

Ik vind hem het prototype van de oude stempel.

ja ja

haha het begon die enige keer dat ik um zag dus ook al verkeerd want ja hij had een co-assistent ( iemand in opleiding) maar ik kreeg dus gelijk zo een naar gevoel over de manier waarop dat meisje als een soort hondje achter hem aanliep. ze werd ook niet voorgesteld.

vond ik dus gelijk al iets voor zure smaak in bek.

en ja ik weet ondertussen iets meer over de fijne ( ahum) hierarchie binnen het VU als je dus daar in opleiding loopt.

het is dus echt 1e klas 2e klas 3e klas.........

terug in de tijd

'ik ben professor dus ik kan me gedragen hoe ik wil, jij komt net binnen en je bent niemand '

walg ik dus van he........mensen die zo met andere mensen omgaan

en daarna maakte hij het helemaal slecht af door totaal geen oogcontact met me te maken..........

daar kan ik dus ook niet tegen he als je met een dokter praat.........

en ten derde stelde hij me een vraag in de behandel kamer......en terwijl ik nog bezig was met antwoord geven draait ie zich om en loopt zo de kamer uit..............:evil7:

grrrrrrrrrrr

nou ik heb me ingehouden............toen hij daarna me nog even durfde te vertellen dat de voorlichtings bijeenkomst dus verplicht was en dat ik daar toch echt eerst heen moest voor ik een behandeling kon krijgen schoot ik dus helemaal uit mijn slof........

maar ik hield me in........beet op mijn tong en heb het gehouden bij het uitroepen van 'ik vind u ongelofelijk bot'

terwijl ik opstond en dit dus nog een aantal keren herhaalde bij elk ding wat hij zei.........

hahahaha ik wou eigenlijk andere dingen zeggen

heheehe maar ik heb um daarna nooit meer gehad en of gezien...........ehm jawel op de gang lol maar das niet erg

was er ook helemaal klaar voor als ik hem weer zou krijgen

want ik had um dus ook aangesproken op het feit dat ie me niet aankeek en dus de kamer uitliep zomaar......

geen excuus of wat dan ook hoor nee hoor

pffff ik lust um rauw hahahaha

maar goed genoeg gespuit

zo naar als ik die man vind

zo super vind ik de rest.

echt al degene die ik heb gehad super geweldig luisterend en meelevend en aardig.

ben de naam van de verpleegster kwijt

die vond ik echt super.....ze heeft me door beiden punctie gesleept echt geweldig........

beetje oudere vrouw, redelijk lang dun en grijzig haar

brilletje geloof ik

• 2 months later...
Posted

Ik zie nu dat er dus al een topic is over het VU,

Ik weet precies over welk klein mannetje jullie het hebben, maar heb met hem geen slechte ervaring!

Wel met iemand anders, telefonisch!

Ik belde op om te vragen hoe het nou zat, ik was al 3 weken over tijd. De vrouw vertelde mij dat ik misschien wel zwanger was, ik zeg mevr dat kan niet!

Ik heb geen eileiders, dus onmogelijk, ja zegt ze maar misschien nog van de vorige tp, ik zeg mevr dat is bijna een half jaar terug.

Ja zegt ze maar dat kan.Dus je gaat me vertellen dat ik zwanger ben, geen buik, geen kwaaltjes, negatieve testen, en ongi!

Nou al met al mocht ik eindelijk komen voor een echo pff

Posted

Tja, die kleine kabouter is wel een vreemd sujet. Bij kwam hij ook aan met een co-assistent. Hij was nogal ruw, maar ja wat wil je: mannen!

Posted

hoi

ik heb ook de punctie en de tp gehad in het vu. ik vond ze ook erg aardig .en ook de verpleegster die je hand vasthoud en op je ademhaling let. vond het alleen minder dat ze op mijn buik ging zitten . moest even omdat ze me linker niet konden zien. maar voor de rest waren ze geweldig . bij iedereen is de punctie anders . ik zou het niet zomaar nog een keer doen . ik had heel erg veel pijn . maar ik hoor ook mensen die bijna niks gevoeld hebben. heb gelukkig 11 cryo's. ben benieuwd hoe dat gaat . mijn zkh zij dat ze maar een beperkt aantal cryo tp per maand.

groetjes silvia

Posted

annemarieke

Dat klopt idd,

Wij zijn al vanaf sept. aan het wachten.

Steeds als we aan de beurt waren, werden we weer gebeld dat ze te vol zaten en wij dus weeeeeeeer moesten overslaan!

Nu hebben we dus voorang gekregen, ben wel even boos geworden, want ik vind niet dat ze je een half jaar kunnen laten wachten!

Nu eindelijk hoop ik volgende week de tp te hebben!

Ook ik heb de punctie als zeer pijnlijk ervaren, ik had 38 aanprikkingen, en veel pijn!

Mijn man viel flauw van mijn geschreeuw en werd gelukkig goed opgevangen door de verpleegster!

Posted

hoi

ben blij voor je dat je nu aan de beurt ben. en dat het goed gaat.ik hoop echt niet dat het zo lang gaat duren. word nu al gek wacht op me menstr dan hoop ik dat ik een tp krijg.

ik weet nog dat mijn man naast me mee zat te huilen. (misschien omdat ik zijn hand blauw aan het knijpen was).

groetjes silvia

• 5 weeks later...
Posted

Hallo Allemaal

Wij hebben vorige maand in Maart de 2 icsi behandeling gehad die zijn mislukt we hadden nog 3 embryo gevroren en gisteren moesten we zelf bellen of ze goed ontdooit dus gisteren middag heb ik 2 embryo terug geplaats nu 2 weken wachten of ik wel of niet zwanger bent we hopen van wel.

Wij zijn voor puncti en terugplaating in Amsterdam Vu daar zijn hele aardige mensen ik heb daar helemaal geproblemen gehadt.

Groetjes van Astrid

Posted

Ik heb ook net een ifv-behandeling gehad bij het VU. Ik vind ze daar ook erg aardig allemaal. De punctie is bij mij erg tegengevallen maar ik had dan ook veel follikels en mijn linker eierstok zat erg hoog dus er moest flink op mijn buik gedrukt worden. Mijn vriend is behoorlijk geschrokken van die punctie, vooral omdat ik zo'n pijn had. De verpleegkundige en de gynaecoloog waren echt heel aardig en meelevend, ze zeiden dat ik het heel goed had gedaan. Maar behalve de punctie is het me erg meegevallen allemaal en dat komt ook zeker door de goede zorg vanuit het VU.

Oh ja, ik kreeg voor de punctie ook een pilletje dormicum en een prik in de bil. Ik heb er niet veel van gemerkt maar ik was dan ook best zenuwachtig....

Posted

laika, ik voelde me na die prik een beetje stoned, was erg lekker hahaha

Hoeveel aanprikkingen had je??

Ik had er 38 was best pittig!

Maar goed ze zijn idd lief daar

Maar heeft iemand ervaring met de 1e echo daar. Ik ben 5wk+1dg zwanger en krijg pas 6 juli me eerste echo??????

Posted

Hi Urs, jij had veel follikels zeg! Bij waren waren het een stuk of 25, de gynaecoloog had ze niet geteld zei ze en ik eerlijk gezegd ook niet, daar had ik helemaal geen aandacht voor, haha!

Ja, 6 juli klinkt wel laat maar dan ben je 9 weken zwanger toch? Volgens mij doen ze het meestal bij 8 weken dus jij bent dan een weekje later. Anders bel je nog even om te vragen waarom ze bij jou pas met 9 weken de echo doen. Maar wel heel erg gefeliciteerd natuurlijk!

Posted

25 is ook al een hoop zeg.

Ja ik zou vandaag bellen, maar ben erg beroerd en je kan maar tussen bepaalde tijden bellen en toen sliep ik nog, heb een ongelooflijke rot nacht achter de rug.

Pfff begin me nu wel echt zwanger te voelen hoor hahah

Guest Nienke79
Posted

Hoi meiden,

Bij ons was de punctie in "ons eigen" ziekenhuis en ging mijn man daarna met de eiblaasjes op weg naar het VU. Hij moest daar twee potjes vullen, arme jongen :-P, omdat ik 21 eitjes had om te bevruchten.

Zijn ervaring in het VU was goed en ook de terugplaatsing twee dagen terug liep gesmeerd. De arts leek wel erg jong, maar ik besef de laatste tijd wel vaker niet dan ik geen 22 meer ben, haha.

De verpleegster was ook super behulpzaam en ze namen goed de tijd om alles uit te leggen en vragen te beantwoorden.

• 4 weeks later...
Posted

Zonnetje dat is laat zeg.

Ik zit ook in t VU. Na onze 1e IVF poging was ik zwanger (2007) , de eerste echo was toen met 6 weken en toen weer met 9 weken dus t verbaasd me dat je pas zo laat moet voor de echo.

O en verder ben ik zeer tevreden met t VU , ken geen klein mannetje?