Ga naar inhoud

overzicht behandelingen november / december

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo elena,

wat fijn om in ieder geval weer wat van je te horen, ik maakte me best zorgen, maar dus niet helemaal voor niets geweest.

Wat balen dat het niet is gelukt ! Moeilijk weer even denk ik.

Weten ze al hoe het kwam dat je zo erge buikpijn had??

We zijn er voor je he als je wilt praten, eventueel kan ook op hyves (trudy duijts uit zaltbommel, dan moet je me kunnen vinden).

Sterkte meid !!

• Reacties 544
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Elena, veel sterkte meid, maar ben blij dat het weer goed met je gaat.

Sofie, zet em op op de wachtbank!

Mamalou, hoeveel follikels hebben ze gezien bij jou dan? Ik ben ook benieuwd hoe het morgen bij mij is. Misschien moet mijn dosis ook wel omhoog.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

hoi yvonne,

ben benieuwd naar jouw uitslag morgen! hoop dat het oke is en dat je niet nog een hogere dosis nodig hebt.

ze keek vandaag niet zo goed als de dokter donderdag. ze zag er links 1 en rechts 1. ik heb wel het idee dat de hogere dosis wel zijn werk doet... maar probeer nu vooral aan andere dingen te denken want ik word er stapelgek van!

succes morgen!

liefs mamalou

Geplaatst

Jeetje Elena, we waren al bang dat er iets niet goed was...wat een naar verhaal. Maar gelukkig gaat het nu weer 'goed'. Behalve dan dat je helaas niet zwanger bent, echt balen. Veel sterkte en doe het rustig aan he!

De meiden op het wachtbankje: de duimpjes draaien. En natuurlijk ook voor de follikeltjes. Dat ze maar flink mogen groeien :-)

Succes allemaal!

Henne

Geplaatst

Wij zijn gisteren begonnen met spuiten...heb inmiddels 3 er in!....1 dec hebben we onze eerste echo!..Mega spannend weer! t,is wel de laatste keer dus het is nu alles of niets!!

Elena Sterkte !!

Geplaatst

hoi partygirl,

spannend he! als je het even niet meer trekt, krijg je hier genoeg steun om er weer bovenop te komen!

unive vergoedt de 4e poging ook he.... ik maak behoorlijk wat reclame want mij geeft het heel veel rust. (krijg er helaas geen commissie voor :)

Geplaatst

Hey meissie!

Fijn dat je er weer bent. Helaas met niet zo goed nieuws.

Let je de komende tijd een beetje op jezelf?

Wat minder heen en weer geren.

Zowel je lijf als je geest moet weer op krachten komen.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hihi...ik was haast overgestapt naar Unive, maar mijn huidige verzekering vergoedt veel meer 'alternatief' en daar gebruik ik nogal veel van. Overigens geloof ik dat ONVZ ook meerdere ivf pogingen vergoed. Er wordt daar zelfs geen maximum genoemd, maar ik heb er verder niet naar geinformeerd.

Geplaatst

hoi henne,

wordt bij onvz meer dan 1000 euro alternatieve geneeswijze vergoed? ik heb de site bekeken maar ik vind 'm heel onduidelijk. geen overzicht welke verzekering precies wat kost, en wat nou wat betekent.

er wordt ook alleen gezegd dat ivf in een ziekenhuis wordt vergoed, maar ook niet hoeveel...

nouja, heb me nu al aangemeld bij unive.

Geplaatst

Hoi meiden,

Het was wel een beetje schrikken hoor, want vanuit het niets kwam de buikpijn opzetten en werd het met het uur pijnlijker. Ooit nierbekken ontsteking gehad en dit voelde hetzelfde alleen nu in de buik.

Uiteindelijk heeft mijn vriend de knoop doorgehakt en mij meegesleept naar het ziekenhuis. Aangezien ik nog niet ongesteld was en er een kans was op een zwangerschap hebben ze gelijk een inwendige echo gemaakt. Daarop konden ze zien dat mijn bm slijmvlies héél dik was, dus hebben ze vervolgens een bloedtest gedaan om te kijken voor HCG. Deze was verhoogd, maar niet hoog genoeg voor een eventuele bestaande zwangerschap en zo hebben ze dus ook de bb zwangerschap uitgesloten. Daar waren ze eerst héél erg bang voor.......

Waarschijnlijk ben ik dus eventjes zwanger geweest, maar is het ook gelijk fout gegaan met de innesteling of zo. Jammer, maar ik denk maar zo we zaten er dicht bij......

Waarschijnlijk is mijn baarmoeder overgevoelig geworden van alle behandelingen de afgelopen tijd en is daar de pijn vandaan gekomen. Maar zeker weten doen ze het niet, omdat er ook nog een buikvlies, darmen e.d. omheen liggen die ook pijnlijk kunnen zijn. En met de buik blijven artsen nou eenmaal extra alert, omdat bij een mogelijke ontsteking de gehele boel daar aangestoken kan worden met een niet zo'n beste prognose voor een goede afloop. Alles ligt in de buik toch op elkaar gepropt enzo. Vandaar dat ik een zware antibiotica met infuus kreeg als voorzorgmaatregel en zodoende een paar daagjes moest blijven.

Maar voel me weer lekker en ben bijna klaar met vloeien. Moet nog wel het ziekenhuis bellen om een afspraak te maken in januari. We gaan er gewoon een babyboom jaar van maken meiden!! Volgend jaar wordt ONS jaar!!!

Greetzzzzz,

Elena

Geplaatst

Van dat antwoord word ik nou zo blij, Elena... gaat zoveel kracht en zoveel goeds vanuit... Ik doe mee: volgend jaar een babyboom, volgend jaar ONS jaar!!!

Zit hier nog steeds thuis te kwakkelen na dat ziekenhuisgebeuren. Zo heeft m'n IVF behandeling wel een hele lange nasleep. Heb een paar pogingen gedaan om weer wat te werken, maar m'n lijf zegt 'nee'... Heb griep gekregen (geen weerstand meer over natuurlijk en veel mensen met griep in mijn omgeving), daarna weer gaan werken maar heb nu een ontsteking en moet van de huisarts weer een paar weken rust houden om daarvan af te komen.

Wat zal m'n werkgever blij worden als ik na de jaarwisseling kom vertellen dat ik aan poging 2 ga beginnen/begonnen ben!

Maar ik gá 't doen! Ik hoop ook zo op 2009! Ook voor jou Elena en voor alle anderen die in hetzelfde schuitje zitten!

Geplaatst

Hallo meiden,

Weer even een berichtje vanuit mijn kant.

@Elena; blij om te horen dat het weer beter gaat, balen dat ook jij niet zwanger bent.. November heeft een slechte start gehad!

Ik heb ook behoorlijk buikpijn gehad, zelfs het innemen van 2 paracetemol mocht niet baten. Heb gebeld met AMC en zei gaven aan dat het heel normaal was, aangezien er behoorlijk in je buik is geprikt.

Maar wel heftig hoor jouw verhaal, jeetje, zo zie je maar; onderschat deze procedures niet.

Heb zelf meer dan een week gevloeid.Nu voel ik me weer beter en ben ik klaar voor de volgende ronde.

@Moon; koppie op blijven houden hoor! Onze tijd komt, volgend jaar is het onze beurt!

@Yvonne en mamalou; spannende tijden nu voor jullie, maak je niet te druk over de punctie, valt echt onwijs mee. Onze hoop is op jullie gericht!

@iedereen; heel veel succes met alles. Bijkomen van evt. mislukte pogingen en weer energie en hoop opbouwen voor 2009!

M'n man en ik hebben goede hoop, onze tijd komt, zijn erg benieuwd wat ze ons 8 dec. kunnen vertellen over onze cryo's.

Liefs,

gerreber

Geplaatst

hoi meiden,

nou, ik word echt chagrijnig hoor. Nu voel ik weer niets! Yvon, ik hoop dat jij beter nieuws hebt?

Gerreber, knap hoor die strijdlust :) ga ervoor! en Elena, wat een heftigheid de afgelopen dagen! en moon, ik hoop dat iinderdaad voor alle onzekere moeders in spe volgend jaar een babyboom komt!

Geplaatst

Elena, ik vind jouw bericht zo moedig... zo positief. Echt knap. Het ontroert me wel als je dat zo zegt, ik ween tegenwoordig voor het minste dus ook dit brengt tranen naar boven. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat het voor ons allemaal lukt volgend jaar want het is en blijft onwijselijk zwaar.

Ik heb al eerder gezegd hier dat ik een pauze wil als deze cryo poging niet lukt. Ik heb het gevoel dat ik niks nog op zijn pootjes heb. Ik ben altijd maar ongelukkig, ik kan me niet goed concentreren op mijn werk en eigenlijk gaat het met mijn ventje ook niet zo goed. Er is de laatste weken veel afstand. Hij beleeft het anders en hij troost me absoluut zonder vragen, zonder veroordelen maar doordat hij veel positiever en rationeler is, zwijg ik soms maar. Enkel hier schrijf ik eigenlijk altijd hoe ik me voel... Ik weet dat het gevaarlijk is en gelukkig beseffen we het alle twee. ik denk dat we gewoon nood hebben aan die pauze en even weer moeten leren om van elkaar te genieten. Ik ben denk ik teveel in mijn eigen wereldje verzeild geraakt.

Hebben jullie soms geen moeilijkheden om positief te blijven staan naar je partner, kinderen, vrienden?

Merci alvast...

Mamalou, kop op hé, niet te veel voelen gewoon afwachten en zien wat dokter donderdag zegt... ik voelde ook echt niks hoor tot aan mijn ovulatie...

Geplaatst

hoi sofie,

ik heb op het moment ook grote moeite om positief te blijven, zoals je misschien al had gemerkt :) ik probeer me altijd maar groot te houden tegen de buitenwereld, en soms lukt dat zo goed dat ik er zelf ook in trap. het helpt wel om te zien wat je allemaal wel hebt, maarja dat dicht het gat niet dat er is door de onvervulde kinderwens.

pauzes hebben mij nooit echt geholpen. ik hoop sinds we begonnen zijn met kindjes maken tot nu nog steeds.

sterkte!

liefs mamalou

Geplaatst

Thanks Mamalou, ik weet dat jij het ook erg moeilijk hebt :)

De buitenwereld dat is me tot nu toe goed gelukt maar er komen barstjes in de muur ... vandaar dat ik nu ook thuis zit, ik ben niet meer zo bestand tegen allerlei dingen. Jij ook volhouden hé, die follikeltjes moeten blijven groeien !

Geplaatst

ik merk het zelf ook een beetje hoor. ben vooral heel chagrijnig. misschien goed om een keer gecontroleerd te schreeuwen, voordat het ongecontroleerd wordt.... :)

we hebben trouwens allebei vanaf december 2005 een actieve kinderwens. bijna precies 3 jaar elke maand teleurstelling... het is ook wel logisch dat er barstjes komen.

ik probeer heel goed voor mezelf te zorgen. massage, sauna, lekkere jankfilm...

hoe ben jij trouwens in de mmm gekomen?

liefs mamalou

Geplaatst

Hoi Mamalou,

Mijn dosis is ook verhoogd. Ze zagen drie potentiële eitjes en nog 6 hele kleintjes en die drie waren nog maar 12mm. Ik moet nu 225 E spuiten en jij?

Vrijdagochtend moet ik weer terug komen, maar ze verwacht dat ik dan nog steeds niet zo ver ben.

Ik wacht het weer rustig af.......ik ben trouwens nog steeds heel positief want ik weet dat je ook met veel eitjes geen garantie hebt op zwangerschap dus denk ik zo dat ik er maar 1 goede nodig heb. Ik hoop dat jij het ook wat rooskleuriger kan zien meid, het komt echt wel allemaal goed.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Inderdaad 3 lange jaren ....

Wat bedoel je met mmm? Sorry hoor zal wel voor de hand liggen...

Ik verwen mezelf misschien iets te weinig en blijf altijd maar doorgaan, nu betaal ik er de prijs voor denk ik. Misschien is die massage wel eens een goed idee en ik wil als dit mislukt ook wel eens zien wat acupunctuur kan doen.

Geplaatst

Hoi Yvonne,

Wat jammer, maar ik zal je niet meesleuren in mijn onzekerheid :) je hebt gelijk, het komt allemaal heus wel goed. :yeswink-1:

ik spuit nu 's ochtends 150 (ml??) Menopur en 's avonds ook weer. Een jaar geleden was ik zo tegen de hormonen, maar dat doet me nu niets meer. Mijn lijf verdraagt het ook goed, dat scheelt natuurlijk ook.

ik moet donderdag weer: ) we lopen goed gelijk op he!

liefs mamalou

Geplaatst

Wel eigenlijk is er niks aan de hand met ons, we zijn een "unexplained". De mensen rondom ons zeggen vaak dat ik het moet loslaten... maar dat is geen knopje heb ik hen al vaak gezegd. Ik kan mijn wens niet op "uit" zetten in de hoop dat het dan plots wel natuurlijk lukt. Mijn man heeft een zoontje van 7 uit zijn vorig huwelijk. We wisten beiden direct dat we kinderen wilden. STephan evenveel als ik. Soms zeg ik hem wel eens dat hij niet echt weet wat het is want hij heeft eigenlijk al een kindje, vrienden vinden dat soms niet fijn maar uiteindelijk is het toch zo. Iedereen die een kind heeft die weet toch niet wat het is om er geen te hebben... allé ja hoe moet ik dat uitleggen.. je zult het wel begrijpen...

Maar stephan is dus perfect gezond, goed zaad en veel.

We hebben 1 jr geprobeerd en dan naar gyn gegaan. Ze zei dat ik nog half jaartje moest wachten want ik was nog jong en stephan had een zoon dus zag er goed uit...

Na 1,5 jr hebben we testen gedaan en weer niks gevonden. We zijn dan in november vorig jaar met eerste IUI gestart. Zonder noemenswaardige problemen behalve dat het altijd een teleurstellend resultaat was.

Na 3 IUI s heeft gyn me de keuze gelaten, doorgaan met IUI of IVF. We hebben gekozen voor IVF. Eerst moest er laprascopie gebeuren, juni 08. Ook daar alles normaal en werd er dus beslist dat ik unexplained ben.

Bij eerste IVF bleek dat mijn follikels mooi groeien, ik heb mooie oogst, bevruchting gaat goed ... enkel het innestelen hé...

Ik weet dat er veel erger is en ik lees hier zaken die zoveel onherroepelijker zijn maar je weet wat het is hé 36 maanden lang niks ... 36 keer hopen, kijken naar bolle buiken, baby's, schattige kleedjes, fantaseren en altijd niks.

Stephan blijft erin geloven. Hij zegt dat het wel lukt, ik kan hem soms iets doen... hoe kan hij er zo gerust in zijn. Hij kan nog lachen en op stap gaan met collega's en ... ik kan dat dus niet hé, ik lach zelden echt (zo voel ik dat aan), ik amuseer me niet en denk dan natuurlijk ook dat ik slecht gezelschap ben... een straatje zonder einde hé.

Geplaatst

Hoi Sofie,

het lijkt me heel moeilijk om 'zonder reden' niet zwanger te worden. En ik begrijp heel goed wat je bedoelt met dat niet heel gelukkig zijn. misschien helpt acupunctuur bij jou wel. Dat wordt juist gedaan om baarmoederwand dik te maken, wat weer goed is voor de innesteling.

en verder schijnt het engelenwerk te zijn. wat het ook weer niet makkelijk maakt, want waarom geven die engeltjes dan jou geen kindje? nouja, loslaten zou het heerlijkste zijn, maar dat knopje he :) proberen andere dingen vast te houden met beide handen.

liefs mamalou

Geplaatst

Bedankt... en dat is waar, zien dat andere dingen me niet ontglippen... mijn partner, thibaut mijn xzoontje (ik haat stief), lieve vrienden... diegenen die dichtst bij ons staan, zien het meeste af.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden