Jump to content

Recommended Posts

Posted

Schrijven heb ik altijd ervaren als iets ontspannends, dus waarom niet?

Het is een hele tijd een groot vraagstuk binnen onze relatie geweest: wel of geen kinderen. Nu denk ik wel eens dat we hiervoor gestraft worden, hadden we maar gelijk enthousiast moeten zijn en er een paar jaar eerder aan moeten 'beginnen'.

Twee jaar terug hebben we besloten er helemaal voor te gaan. Dat duurde even, maar dat baarde geen zorgen. Toen het nog wat maanden langer duurde hebben we de gang langs de huisarts gemaakt, gewoon voor de zekerheid. Binnen de kortste keren zaten we middenin een ziekenhuistraject met alle toeters en bellen. We rolden van het ene onderzoek in het andere en alles sloot naadloos op elkaar aan en binnen een te overziene tijd startten we met de eerste IUI. De eerste werd tweede, derde en vierde. Van hoop naar vrees, van geluk naar verdriet, maar al met al zijn we er goed uitgekomen.

Al snel verloren we het vertrouwen in IUI. Zonder reden, aan de artsen en verpleegkundigen heeft het niet gelegen. Het was een gevoel. Twee keer een week overtijd. Hoop heb ik altijd gehouden, maar ik wist dat ik niet zwanger was, dat voelde ik.

Van IUI naar IVF. We staan er positief in, al valt het voor mijn man behoorlijk zwaar. Met mij gaat het geestelijk prima, lichamelijk gaat het nu iets minder, maar wat wil je met al die hormonen in je lijf. Ik spuit nu al 3 weken Decapeptyl en vanaf afgelopen zaterdag is daar Puregon bijgekomen. De hoofdpijn kwam een aantal dagen geleden langzaam opzetten en is alleen maar heftiger geworden. Ben duf, alsof er vitrage voor mijn ogen hangt en ik de wereld als een mist zie. Mijn lichaam doet zeer. En dat alles vind ik prima, ik voel dat er wat in mijn lichaam gebeurt.

Sinds ik de hormonen gebruik voel ik me rustiger, meer ontspannen en reageer minder fel op zaken. Misschien is het doordat ik me realiseer dat mijn lichaam rust moet hebben om zo het proces een grotere kans van slagen te geven. Hoofdzaken zijn bijzaken geworden en dat voelt eerlijk gezegd goed. Ik kies voor mijzelf en de toekomst van ons gezin.

Ik zie onszelf niet zonder kindje, dat is het gekke, al weet ik dat er veel stellen uit het traject komen zonder dat hun grote wens in vervulling is gegaan. Ik ben er van overtuigd dat het gaat lukken en dat gevoel houdt me gemotiveerd en positief. Wat komen gaat, gaat komen en daar dealen we tegen die tijd wel mee.

Morgen hebben we de eerste meting waar we samen heen gaan. Ik heb geen idee wat we kunnen verwachten. Ik voel dat er wat in mijn lichaam gebeurt, maar wat zullen we morgen zien. Eerst een lange nacht proberen te maken.

Posted

Hallo Elaine,

Wat spannend allemaal he ? Vandaag is je eerste meting.

ben benieuwd hoeveel folikels ze zien.

Dat is altijd heel spannend om mee te kijken en tellen.

Laat het inderdaad maar gewoon lekker op je afkomen en probeer ondanks alle kwaaltjes toch een beetje te genieten, dat ontspant beter.

Na de eerste fm kun je al uit gaan kijken naar de punctie en als die in zicht komt de terugplaatsing. Dan komen de zwaardere weken van het wachten.

De eerste week gaat wel maar de tweede gaat heeeeeel langzaam maar daar zul je al alles van weten.

Heel veel succes in ieder geval we gaan voor jullie duimen dat het gaat lukken.

Posted

Nou, hoe was het vandaag???

Misschien een tip voor de hoofdpijn: veel water drinken (maar misschien doe je dat al).

Groetjessssssssssssssssssssss

Posted

Het zag er allemaal erg goed uit. Links ongeveer 8 follikels, rechts een stuk of 13, allemaal zo rond de 10mm, dus dat wordt nog even wachten tot maandag.

De verwachting is dat de punctie en terugplaatsing eind volgende week gaat plaatsvinden.

De rest van het weekend hebben we even helemaal niets gepland, lekker relaxen dus. De hoofdpijn lijkt wat weg te zakken en na een frisse neus zal het helemaal wel beter gaan, maar zoals gezegd vind ik dat allemaal prima, het is een hoger doel waar we naar streven.

Bedankt voor de water tip hildever. Ik had hem inderdaad al eerder gehoord en drink (en pies) er goed op los. Wie weet...

Ja, die wachtweken he Nicolas, wat een stress. Inderdaad heb ik nooit moeite gehad met de eerste week. Je kunt het allemaal wat naast je neer leggen en testen heeft helemaal geen zin, maar die tweede week... Voel ik al wat, wat zou het betekenen, kan ik wel sporten, of...

In de laatste week ben ik heerlijk op vakantie en kan ik lekker relaxen in het zonnetje en laat het allemaal maar over me heenkomen.

Posted

Vandaag teruggeweest voor een folikelmeting en bloed prikken. Iets meer dan 20 folikels van rond de 14 mm, wat die druk in mijn buik wel verklaart. Omdat het een behoorlijk aantal is en de hormoonspiegel wat verhoogd was, moet ik morgenochtend weer terug voor een meting en bloedafname.

Ik ben nog steeds erg rustig en heb alle vertrouwen in het verloop. Meer kunnen we toch niet doen.

Posted

De ochtend begon weer met een bezoekje aan het ziekenhuis voor een folikelmeting. Hormoonwarde was hoog, maar paste bij het beeld van de vele eitjes. Vrijdag zal de punctie gaan plaatsvinden en ik kijk er naar uit.

Het wordt tijd na al die weken Decapaptyl.De hoofdpijn is gelukkig wel stukken minder geworden, maar mijn buik staat momenteel op klappen.

Vanavond dan de laatste Decapaptyl en Puregon, heerlijk!

Posted

He Elaine,

Voor jou ook spannend nu! Pfff je hebt wel veel follikels zeg!!!! Ik had af en toe al mega buikpijn en toen zaten er 'maar' 6...

Nou meid, heel veel succes met de punctie vrijdag! Het valt allemaal wel mee. Er is geen groter watje als ik, en zelfs ik vond het allemaal meevallen en had me veel te druk gemaakt door al die horrorverhalen te lezen op internet...

Hou ons op de hoogte!

Groetjes, Inge

Posted

De punctie hebben we achter de rug en ik moet zeggen dat het goed te doen was. Het prikken door de vaginawand voelde ik amper. Het aanprikken van sommige eitjes daarentegen wel, maar het was het waard: 18 eitjes hebben ze kunnen vinden. Een aantal kleinere follikels hebben ze laten zitten.

Ik heb veel napijn gehad en ben na het gebruik van de kleine bolletjes aan de diarree gegaan en het is niet opgehouden. Ik vraag me af hoe dat de komende twee weken gaat. Mijn buik is als een vrouw die vier maanden zwanger is. het schijnt dat de leeggezogen follikels zich weer volzuigen met vocht. Veel drinken dan maar.

Over een paar uurtjes weten we hoeveel eitjes er bevrucht zijn. 18 moet toch in ieder geval twee bevruchte eitjes opleveren zou je zeggen...

Posted

Nicolas, dat is goed nieuws! Zo zie je maar: je gevoel is niet altijd juist. Goed hoor!

Bij mij zijn er van de 18 etjes 14 geinjecteerd (betekent dit dan toch icsi?) 14 bevrucht, maar uiteindelijk heben er 9 gedeeld. Mooie uitslag dacht ik. Er zaten wel een aantal eitjes bij die niet goed van vorm waren, misschien verklaart dat dat we nog niet 'spontaan' zwanger zijn geraakt, ik weet het niet.

Wel een vreemd idee da ergens mijn eitjes en zijn zaadjes tot iets gekomen is en aan het delen is.

Morgen om 12:00 tp en dan ook op het wachtbankje.

Posted

Hoi

ja dat is een hele mooie uitslag 9 stuks en dan zeker een paar goede voor tp. al is het maar 1 toppertje dat is genoeg.

injecteren dat is wel icsi volgens mij maar dat moet je gewoon vragen morgen.

ze geven uit zichzelf weinig info vind ik je moet er wel alles uitrekken.

nou succes morgen en we zien elkaar op het wachtbankje

ik kruip er om 11 uur op

Posted

Nou, ik ben me eerlijk gezegd nogal geschrokken... Weet dat ik niet mag klagen, maar het viel me zo ontzettend tegen.

Ik weet niet hoe veel follikels, 18 groot genoeg, 14 bevrucht, 5 in de beginfase niet goed gedeeld en wat hou ik over? Alleen maar C kwaliteit eitjes. Twee zijn er vanmorgen teruggeplaatst, de rest is niet bruikbaar.

Ben zo verdrietig en ik weet dat ik niet moet zeuren, omdat ik ten minste nog hoop heb, maar had op iets betere kwaliteit gerekend. En er is niets in te vriezen. Mijn buik is een ballon, zit nog helemaal vol eitjes, ben moe en heb een gevoelige buik.

Posted

Tja, het blijkt gewoon weer dat alles niet vanzelf gaat.... Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent met de uitslag. Maar gelukkig houd je ook nog wel een beetje rekening met een positief bericht!

Je weet het niet, wie weet voelen de embryos zich veel meer thuis in je buik als in het schaaltje!

Veel succes deze wachtweken!!!! Zorg goed voor jezelf, of laat lekker voor je zorgen!!!

Groetjessssssssssssssss

Posted

Hoi Hildever,

Hoe verder ik in de tijd kom, des te meer vertrouwen ik er in heb. Er is een kans, heb alleen geen idee hoe groot, maar dat doet er niet toe, er is een kans :toothy9:

Aangezien mijn buik een ballon is en ik vehoging heb, heb ik toch maar even gebeld met het ziekenhuis. Ik werd er gelijk tussengedrukt en de lieve doker heeft de embro's nog even ingestraald :icon_sunny: Nou moet het goed komen.

Het gaat goed, maar doordat de vele follikels zich weer met vocht en bloed hebben gevuld heb ik nog die dikke buik. Donderdag weer terug en dan maar hopen dat ik op vakantie mag. Twee weken Spanje zullen me goed doen, lekker relaxen. Er werd me nog wel even op het hart gedrukt dat werken absoluut niet kan. Wat voel ik me schuldig. Ik wil moeder worden en nu is mijn werkgever ook nog eens de dupe. Ben al zo veel weggeweest.

Maar alles voor een gezonde baby!

Posted

Elaine,

kan me goed voorstellen dat je teleurgesteld bent. Het klonk ook veelbelovend. Toch niet opgeven hoor, ookal is het wel extra spannend op het wachtbankje. Hopen dat je snel van je vakantie kan gaan genieten, sowieso toch beter dan werken ;)

Succes,

Stéphanie

Posted

Hee Elaine,

hoe gaat het met jouw ??

voel je al iets :puke:

hoe is het met je buik, is die al wat minder.

bij mij is de pijn wel weg maar hij is nog wel opgezet.

Kan mijn gewone spijkerbroek niet goed dichtkrijgen.:disgust:

we zitten nu rond de innestelingsdagen dus na het weekend kunnen we al wel wat gaan voelen.

Mijn zin in koffie is al dagen over terwijl ik 's-morgens toch echt op gang moet komen met koffie. Maar dat had ik de eerste keer ook en toen was het wel genesteld dus laten we hopen.

ik duim voor je mee dat er een emmy blijft zitten

succes

• 3 weeks later...
Posted

Tegen alle verwachtingen in ben ik toch zwanger! We hadden er niet op gerekend door de mindere kwaliteit eitjes en ik voelde me niet zwanger, maar toch is het zo. De 29 hebben we een test gedaan en het weekend weer en duidelijker kan je het niet krijgen; binnen een paar seconden gaf het staafje al zwanger aan.

We waren op vakantie, misschien dat de rust ook goed gedaan heeft. Voor die periode heb ik me behoorlijk beroerd gevoeld en dacht dat ik niet weg zou kunnen. In het ziekenhuis waren ze ook niet al te enthousiast dat ik weg ging, maar uiteindelijk is het goed geweest denk ik.

Inmiddels voel ik wat steken in mijn buik en ben overdag wat misselijk, dus het wordt al wat echter. We zijn natuurlijk erg blij, maar ik ben nog wel een beetje terughoudend. Ik denk dat het zien van een kloppend hartje (hopelijk met de echo van de 23e) ons wel wat meer geruststelt. Niet dat er aanleiding is voor ongerustheid, maar wat zelfbescherming denk ik.

Ik denk dat ik nou 5,5 week zwanger ben, maar weet het niet zeker. De punctie was nl 3,5 week geleden. In die tijd heb ik al een buikje gekregen door de vele eitjes (18) en die is nu aleen maar erger geworden. Wat een prachtig gevoel is dat zeg, het liefst loop ik de hele dag met mijn buik vooruit, maar ik wil het nog wel een poosje voor me houden op het werk. Gek eigenlijk, zo kort zwanger en al bijna toe aan positiekleding. Mijn broeken zitten beroerd en ik heb al mijn wijde bloesjes voor in mijn kast gelegd :snorting:

Posted

Hoi Elaine,

We waren al naar je op zoek..... maar je was dus lekker op vakantie!! Héél goed!! Ontzettend gefeliciteerd met je zwangerschap, op naar een kloppend hartje!!!

Greetzzzz,

Elena

P.s. ik zet je alsnog eventjes op de overzichtlijst, dan zal je nog meer felicitaties ontvangen.

Posted

Gaaf Elaine!

En eh, tja je darmen gaan lekker opzetten, dus daar krijg je een buikje van. En, als je overstimulatie hebt gehad, schijnt je buik ook boller te worden als je zwanger bent in het begin.

Groetjessssssssssssssss