Ga naar inhoud

toch miskraam?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik zie dat ik mijn verhaal over donderdag alleen ergens anders had geschreven.

voor degenen die het niet hebben gezien: het hcg daalt en dat is goed nieuws. ook is het niet zo dat ik niet nog kan proberen zwanger te worden en als het geduld opraakt magik de ivf arts bellen. Gelukkig maar.

Maar ik vind het fijn jullie lieve berichtjes te lezen. ik merk dat ik het een beetje verdring en het was ook zo onwennig dat ik er snel aan gewend ben dat het niet meer zo is... maar af en toe realiseer ik me ineens wat er was... en dan doet het pijn. ik denk dat dat ook nodig is het me af en toe te realiseren, en daar helpen jullie lieve berichtjes ook bij.

Hele dikke digi hug :knuf:

Lis

• Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Lis,

ook nog goed nieuws na al die ellende, ook al is het een pleistertje op een grote wond. Fijn dat jullie toch de arts mogen bellen als je het gewone proberen 'zat' bent, maar ook fijn dat je toch gewoon zwanger kunt worden. Wel dubbel zo allemaal.

Ik ben het met Bianca eens hoor, je verlangen naar een tweede kindje zal net zo groot zijn. Je weet immers al wat voor een wonder het kan worden als je naar Ebbe kijkt. Elk kind is welkom bij ons toch?

Ik wens je veel sterkte bij het verwerken meid. Een hele dikke knuffel van mij en Famke!

Liefs Corine

Geplaatst

Hé Lis,

Hoe gaat het met je?

Heb je geen bloeding gehad nog?

Wat duurt het lang zeg, kan me voorstellen dat je verdoofd bent, je weet dat het niet goed is, maar je lichaam doet ook niet wat je wil..

:hugg:

Amanda

Geplaatst

he meiden,

het gaat hier wel...

nou, het bloeden was meteen al begonnen hoor, en nu ondertussen alweer over. het lijkt op een gewone mk denk ik. morgen weer prikken, dat doen ze tot het hcg weg is, ik hoop dat ze ook even kijken of de baarmoeder schoon is. misschien is er al een mooie follikel te zien?

Ik zie ineens wel weer meer dikke buiken, maar dat doet niet zo'n stekende pijn als voor ebbe... maar toch...

Lis

Geplaatst

ja Lis, erg hé, op zo'n momenten vallen die dikke buiken en pasgeboren babytjes nog meer op...

Sterkte meis

Geplaatst

Jeetje Lis ik lees he verhaal nu, wat vind ik dit erg voor je ik weet ook helaas hoe pijn dit doet. Ik hoop dat je snel weer een mooi spontaan wondertje mag meemaken gaan we samen elkaars hand vasthouden op het wachtbankje. En idd ik weet wat je bedoelt ik zie ook niks anders dan stralende pasgeworden moedertjes en dikke buiken ppff moeilijk is dat soms hoor.

Sterkte meid

Liefs Connie

Geplaatst

he meiden,

nog even laatste update:

vrijdag weer hcg geprikt: was 3!!! nihil dus, maar ik moet volgende week maandag toch nog even prikken, het moet echt nul zijn. maar dit is dus wel een goed teken hoor en samen met het bloeden dat gestopt is is het voor mijn gevoel echt voorbij. pfff, dat viel me mee, geen heftige stolsels enzo. het is echt al heel pril misgegaan denk ik. zucht. op naar de volgende ronde!

Lis

Geplaatst

Dat is dus een geluk bij een ongeluk zal ik maar zeggen!

Wat fijn voor je meis....kan je het gaan afsluiten en verwerken!

:hug:

En heb je al een ovulatietest?

Geplaatst

He Lis, nou dat is inderdaad een "geluk" bij een ongeluk als ik het zo mag uitdrukken. Gelukkig maar dat het geen bbz is toch?!

Meis, neem de tijd om deze verschrikkelijke domper te verwerken.

Geplaatst

Hé Lis,

Dat is dan inderdaad toch vrij "snel" gegaan met het zakken van de HCG.

Dat is dan wel "prettig".

Vind het moeilijk om de juiste woorden te vinden.

Aan de ene kant ben ik je denk ik wel opgelucht dat het geen bbz is, maar aan de andere kant zal je je ook wel erg leeg en verdrietig voelen denk ik.

Denk goed om jezelf.

Sterkte meis, liefs beau

Geplaatst

Kan me voorstellen dat t lastig is de goede woorden te vinden, t is zo dubbel, heb ik zelf ook, soms klink ik heel luchthartig terwijl dat natuurlijk ook niet zo is. nou zoals jullie zeggen, ik ben blij dat ik het af kan sluiten.

jose, ik hoop ze vanmiddag te kopen... ook om te weten wanneer ik mn ongi zo na de mk kan verwachten, ik heb t er niet op niet voorbereid te zijn...

Lis

Geplaatst

gelukkig Lis, dat is dan weer een "meevaller" niet??

Fijn dat er iig geen belemmering is om het nog een keer te proberen op deze manier!

Geplaatst

Pfff, gelukkig geen bbz. Die gun ik helemaal niemand zeg!

Hopelijk lukt het jullie om er samen mee om te gaan en in de toekomst te kijken.

Ik hoop ergens niet dat je nu weer iedere maand gaat hopen dat je menstruatie wegblijft...

Natuurlijk bedoel ik dit positief hoor, ik gun je ontzettend een nieuwe zwangerschap, maar niet alle onzekerheden en teleurstellingen dat het niet gelukt is (nog).

Kortom, blij dat dit goed afgelopen is, en dat jullie weer vooruit kunnen kijken!

Liefs Laura

Geplaatst

Hoi Laura,

toevallig had ik het daar gisteren nog met een vriendin over. zo van dat ik er nu wel weer meer mee bezig ben. maar ja, zo is het nu eenmaal. we gaan nu wel wat meer gericht proberen en ja, dan zal ik wel teleurgesteld zijn als het niet lukt. maar niet zoals vroeger hoor, dat heb ik nu met die mk ook wel gemerkt. ik sta er toch wel anders in. en ik realiseer me ook dat t een lucky shot geweest kan zijn of toch op een verkeerde plek door de endo... ik geef ons een paar maanden en daarna gaan we door voor ivf zoals gepland. Maar als ik het idee heb dat ik voor die tijd zwanger zou kunnen worden wil ik wel dat we het ook proberen. ja het is een beetje geforceerd, en kan weer stress etc oproepen, maar het zijn voor ons toch de enige kansen op een spontane zwangerschap nog... en nu zit er nog niet zo'n druk achter als straks bij bv de derde ivf, dus kunnen we nog een beetje luchtig er mee omgaan. maar ik snap wel wat je bedoelt hoor!

Liefs, lis

Geplaatst

Knap hoor hoe je er mee omgaat, maar ik begrijp idd wat je bedoelt ook ik voel de druk nog niet zo want zit immers ook nog steeds in mijn 1ste ivf en dat maakt het toch weer wat gemakkelijker dan als je op de laatste poging zit.

En hoe zeer het ook doet, een mk, gelukkig hebben we nog kansen en dat maakt het net iets beter te verwerken dan als je aan het einde van je mmm zit.

Ik ga duimendraaien voor je

Liefs Connie

• 2 weken later...
Geplaatst

Hey Lis,

Tuurlijk wil je liever spontaan zwanger worden. Ik hoop dat dat inderdaad voor jullie gebeurt.

Je hebt gelijk dat de spanning nu minder is, omdat je Ebbe hebt, en natuurlijk omdat spontaan zwanger worden er blijkbaar toch nog inzit.

Kus Laura

Geplaatst

hey lis,

hoe gaat het nu met je?

heb net even wat bijgelezen...

hoop echt dat alles goedkomt voor jullie allemaal!!

liefs rosalie

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden