Ga naar inhoud

Zwanger- huiskamer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ook wij hebben besloten dat ik nog wat minder ga werken.

Nu werkte ik voor mijn ziektewet maar 24 uur, maar dat gaan we nu terugdraaien naar 20 uur.

Ik vind dit zelf meer dan genoeg, vooral omdat mijn man erg onregelmatig en veel werkt. Qua geld is het natuurlijk lekkerder als ik wat meer uren werk, maar in mijn werk is het mogelijk door een aantal avonden of in het weekend te werken een toeslag te krijgen waardoor ik op hetzelfde salaris uitkom.

Gelukkig willen mijn ouders 1 dag in de week oppassen, en omdat mijn man ik ik onregelmatige tijden hebben, kunnen we de rest van de uren dan met oppas regelen. Al met al zitten we wat dat betreft in een luxe positie.

Liefs Diana

• Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier gaat dat vraagstuk misschien weer spelen.

Tot op de dag van vandaag ben ik thuis. Heb hier bewust voor gekozen, maar het wordt, ook financieel gezien, wel weer tijd dat ik aan het werk ga.

Misschien heeft er zich gisteren een baan voor me aangediend. 1 Waar ik heel enthousiast over ben, en waarbij ik ook zo iets heb van: wat mij betreft per 1 oktober beginnen! En dat, terwijl ik eergisteren zoiets had van: nou, na de bevalling een keer beginnen met werken is mij vroeg genoeg.

Ik denk dat ik (ik weet nog iets over uren ofzo, en of ik uberhaupt het wel ga worden) dan voor 24 uur ga. Heb altijd 32 uur gewerkt. Deels onregelmatig.... deels regelmatig vanwege een coordinerende functie in de zorg. Ik vermoed dat dit vrij regelmatig is. Misschien eens een avondje, maar in ieder geval niet in het weekend of op feestdagen.

Mijn man is altijd thuis, dus in principe zou hij op de kleine kunnen passen, hoewel ik me afvraag of hij dat lichamelijk helemaal gaat trekken, vanwege zijn ms.

Als dit het zou worden, is dit absoluut niet alleen voor het geld, maar zeker ook omdat ik er lol aan ga beleven (geloof ik)!

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Hallo meiden.

Nou uit de reacties te lezen is het wikken en wegen geblazen en veelal minder werken voor ons vrouwen.Zo en zo omdat je je eigen kind zoveel mogenlijk wil opvoeden, en dan komt er ook nog een finacieel plaatje bij.

Hele dagen thuiszitten is trouwens ook echt niet alles hoor! Tenzij je bv door ziekte wel zal moeten.

Wij kunnen, maar vooral: willen ook niet leven van 1 salaris.

Ík besef mij wel dat ik nu hier bij dit bedrijf vooraltijd parttime moet blijven. Het is een heel klein bedrijf, en behalve de boekhouding doe ik hier al zowat alles. Er zijn dus niet meer functies en er kan ook niets meer bijkomen.

Dat betekent ook minimaal pensioen bv...en je moet er al helemaal niet aan denken dat er iets zou kunnen gebeuren met je partner, danwel je uit elkaar gaat ( mijn ouders zijn gescheiden dus ja...) .

Ik besef dus wel dat ik mijn baan ga opgeven, natuurlijk voor iets 'groters'in het leven. Ik heb wel afgesproken dat een X bedrag van mijn salaris naar mijn prive spaarrekenin gaat. just in case, you never know, etc appeltje voor de dorst. Ook is het wel prettig dat je weet dat je salaris niet compleet op gaat aan rekeningen en opvang.

Ik hoop zelf per 1 januari a.s. zo en zo partime te gaan werken.

2 november ben ik 3 maanden zwanger en vertel ik het mijn baas + gelijk dat ik parttime wil werken.

spanend allemaal!

ach wat gaat ons leven veranderen !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoe gaat het verder?

Ik voel me wel goed, en maak me ook minder zorgen. Last van borsten, soms een steekje in de birsten, s'nachts eruit om te plassen, soms ligt gek gevoel in baarmoeder, buikspieren voel ik wat , goed reukvermogen, nit zo een eetlust.

Ik voel dus vanalles behalve misselijkheid !

Op naar 1-10! Yess!!!!

Geplaatst

Jaaaaaaa

het hartje klopt

ik had de laatste paar dagen zo een vreemd leeg gevoel, had echt zoiets van als ze echo maken is het gewoon leeg daarbinnen.

maar vandaag om kwart over 11 zag ik het hartje

en er zit nog een vruchtzakje achter maar daar kon ze geen hartactiviteit vinden. was niet duidelijk

of ik volgende week nog een keer wou komen want misschien kunnen ze dan wat meer zien

of gewoon met de 9 weken echo, die ze toch maken...........

ik heb maar gewoon voor de 9 weken echo gekozen

de ene klopt en als de andere niet leeft kan je daar met geen 100 echoos iets aan veranderen

en met 9 weken is het nog duidelijker dan 8 niet waar

voel me langzaam een beetje zwanger worden

want leeft toch nog steeds in ongeloof

echt iets van 'je denkt maar dat je het bent maar je bent het niet hoor sukkel'

dus 9 oktober weer een echo en dan gelijk ook een afspraak op de poli gyneacologie ( schrijf ik dat nou goed ??) inverband met prenatale screening.

we hebben al besloten, wel bloedtest en nekplooi en uitgebreide echo maar geen geprikt en geprak............lol

dus spannnend

Geplaatst

Hey Lila!

Fantastisch meid- wauw !! Het hartje klopt...nu begint het dus wat meer 'te dagen'???

Spannend of het er 1 of 2 zijn, je weet dat je iniedergeval 1 kindje kan verwachten.

Dat van dat ongeloof ken ik wel hoor. Het zal vanzelf meer gaan leven- denk ik ! ..laat staan als je je kindje voelt bewegen in je buik in de toekomst.

Op naar de 9 weken echo!!!!!!!!!!!!!!!!:bf_new:

Wat vond je vriend ervan ??

Omdat wij er hier heel veel moeite voor hebben moeten doen heb ik het idee dat er meer verbazing en ongeloof leeft, en de "wauw factor" 'dat ons dit mag overkomen'....

Wij gingen er 3 jaar geleden min of meer vanuit: wij zijn binnen 6 maanden zwanger. Dan is het nog wel heeeeeeeeeel speciaal hoor maar enerzijds vanzelfsprekender? Of denk ik dat alleen maar?

geniet van je goede nieuws! Ik hoop volgende week woensdag ook lekker op wolkjes door te lopen! doe ik met je mee.

Geplaatst

ja voor jou ook spannend

zijn het er een of twee...........

nog een aantal meiden toch met 2 emmie TP's toch

weet wel dat ik deze wachtweken minstens net zo erg vond als voor de zwangerschaps test.........was zo zenuwachtig vanochtend.......wow

en toen zei de doc.........hier is het hartje te zien

maar ik zag niks want er zat allemaal water in mijn ogen hoor

lol

tjemig zeg

ja mijn man loopt rond als een pauw met veren

is helemaal onder de indruk, hij is ook wat ouder en heeft echt iets van wow dat ik dit nog mag meemaken zeg...........

vandaag ook andere oma gebeld en die was ook helemaal blij

familie weet het nou allemaal. en ja mijn man heeft het ook al aan de buren verteld hahahaha

ach ja hij moest het even kwijt denk ik LOL

oh en ben dus nu 6 wkn en 6 dagen zeiden ze en uitgerekend op 13 mei.........haha dat wist ik al hihi

volgende week

Geplaatst

Wat een goed nieuw Lila2000! 11.15uur is een magische tijd geweest vandaag, ook wij hebben op diezelfde tijd het hartje zien kloppen, zelfs 2.

Een hele geruststelling en toch blijven we nog in ongeloof, het is nog zo pril.

Heel veel geluk Lila!

Groetjes, Stéphanie

Geplaatst

Stéphanie! GE- WEL-DIG!

Fantastisch zeg! eerst denk je dat alles mis is gelopen en nu maarliefst 2 kloppende hartjes!

Ik begin zo onderhand wel de zenuwen te krijgen zeg. Zeker als ik 'niets'voel heb ik ineens zoiest: ik ben toch zeker nog wel zwanger???

Maar de term ' geen bloed geeft moed' nemen we dan maar weer in ogenschouw. Ook kan ik nog stees niet op mijn buik liggen ( borsten )! E lig al om 2200u op bed en wat wisselnde gevoelens steeds.

Wij zullen ook erg blij zijn als de verlossende echo is geweest. We zijn zoooooooooooooooooo benieuwd! Gezien alle toppertjes deze keer heeft mijn vriend zoiest:die moeten wel allebei zijn ingenesteld! ' Maar als we 1 gezond kindje mogen krijgen zijn we al de koning te rijk he.......

Daarom : nu vanochtend voel ik allemaal zo weinig, maar volgende week worden we toch echt met de neus op de feiten gedrukt.

LILA 2000:

Ik heb het ook al veel mensen verteld hoor.. inderdaad de mensen waarmee je ook een miskraam zou delen. Ik ben met de mensen waarmee ik omga nogal close dus ja mijn hele omgeving weet het wel. Die hebben ook zo meegeleefd met de behandeling. Verre kenissen niet natuurlijk..

zucht- nog een hele week wachten zeg!

ach vandag weer een dag om door te komen.

Geplaatst

hee Lentezon,

Moeilijk hè, dat wachten op de eerste echo! Nou ja, gelukkig wordt het vanzelf volgende week! Spannend hoor. Misschien zijn het er wel twee! In ieder geval heel veel sterkte. Ik lees het nieuws wel na mijn vakantie. Volgende week lekker uitwaaien op de Wadden. Heerlijk! Maar vrijdag eerst nog voor een pretecho. Ik heb de kleine ook al 5 weken niet meer gezien.....ik heb thuis wel een doppler waarmee je het hartje kunt horen. Ik vind het een aanrader!

Groeten, Nora.

Geplaatst

Lentezon,

ik kan me héél goed voorstellen dat je de zenuwen krijgt, zeker wanneer je niets voelt. Houdt het gezegde er inderdaad maar in. Iedere keer wanneer ik iets denk te voelen sjees ik direkt weer naar het toilet, met vrees voor bloed. We houden nog steeds ons hart vast, en 2 extra nu.

Zou wel bijzonder leuk zijn als er nu een vloed tweelingen zouden ontwikkelen met al die zwangeren en meiden op het wachtbankje. Maar zoals je al zegt, het is al een groots geschenk wanneer/dat je eindelijk 1 kind mag dragen.

liefs,Stéphanie

Geplaatst

Stephanie.............geweldig

zo speciaal die eerste echo en bij jullie zelfs 2 hartjes

ja hier ook nog een heel klein kansje dat over 2 weken er dus toch 2 hartjes kloppen.........

dokter zei ; misschien loopt deze iets achter in ontwikkeling dus kunnen we volgende keer het misschien wat beter zien.

het is zo speciaal om na zo een lange weg van zwanger willen worden dan eindelijk ook zwanger te zijn

oh en Lentezon ja die laatste dagen voor de echo gaan dan plots heeel erg langzaam he............pfff

maar voor je het weet is het echo tijd!!!

:bf_new:

Geplaatst

Ha meiden !

Nora zo een dopler lijkt mij wel wat zeg voor over een poosje, heb er al meer over gelezen!

Niet verkeerd hoor een pretecho!!! Ik kan me er wel iets bij voorstellen zeg dat je na 5 eken wel heeel benieuwd bent weer.

Ga maar lekker uitwaaien op de wadden met zijn drietjes! Bijzondere tijd is het he . Ik vind foto''s nu ook wel bijzonder..zo van : ik ben zwanger op deze foto....

Hihi en dat denk ik ook wel vaak: ik ben niet meer alleen ..ik ben met zijn 2 of 3.

Vandaag tot nu toe weer zo weinig klachten , bah ik voel liever wat meer!!!!!!! Ik moet positief blijven ! Weer 'kom op kleintjes! 'jullie kunnen het, zet hem op en doe je best ! tegen ze zeggen.

Hey Lila nog ff wachten of je 1 of 2 kadootjes hebt!

En Stéphanie: nog aan te bekomen zeker???

Gelukkig heb ik morgen en vrijdag hele dagen zowat werkvergaderingen op mijn werk ! Gaat de tijd hopelijk hard!

Zaterdag thuis wat opruimen ( zolder ) en zondag wandelen...Dit weekend eens lekker veel met zijn 3 of 4 ( ??) , geen afspraken ..wel eens fijn!

Geplaatst

oh mensen wat kruipt de tijd

of ligt het aan mij???

lijkt wel alsof alles langzamer gaat

en ik wil nu zo graag dat het de 9de is ;-)

hoe gaat het met alle zwangere hier

Geplaatst

Hey Lila!

Goedemorgen!

Inderdaad de tijd kruipt hoor...en ik wacht nog maar op mijn 1e echo.

Jij zit ook weer af te tellen naar het volgende moment.

Heel gek : toen ik net zwanger was had ik zoiets: nog maar slechts 8 maanden , wat is dat nu op een mensen leven, dat vliegt voorbij..

nou -niet dus!

Dat ken je dus wel!??

Je leeft van moment naar moment, naar je 1e echo, je 2e etc etc je 3 maanden ' volmaken' en dan hup door naar de 20 weken echo ( wij willen het geslacht echt wel weten ) .

Ik las dat het hartje goed klopt..was het speciaal , emotioneel om te zien??

Ik kan ook echt niet wachten, gelukkig is het al snel. Ik voel me soms dagen helemaal niet zwanger..zal blij zijn als ik het met mijn eigen ogen heb gezien.

ben ook zooooooooooooooooo benieuwd..1 of 2...! :blind::occasion14:

woensdag om 1030 is het zo ver..daarna hebben we vrij genomen en gaan we lunchen en wat winkelen met zijn 3 ( of 4 ? ) ...ONS dagje ervan maken.

mocht ik het niet meer lezen: fijne zonnige dag vandaag. Wij gana naar de Loonse - en Drunense duinen: prachtig natuurgebied- lekker wandelen.

Zo direct komt het zoontje van 3 van een vriendin, die parkeren ze eventjes hier tot vroeg in de middag hihii terwijl zij gaan golfen. T word een drukke gezellige zondag ochtend!

Jij nog leuke plannen vandaag?

groetjes, lentezon

Geplaatst

Tja, dat is ook heel lastig uitleggen aan mensen die nog zitten voor het moment dat de test heeft uitgewezen dat je zwanger bent. Eigenlijk blijft het daarna ook nog wachten.

Ik weet dat ik toen ook zo iets had van: niet zeuren jullie, jullie zijn tenminste zwanger! En als je dat dan bent volgens de test wil je het bevestigd zien.

En na die echo, leefde ik van bezoek naar de verloskundige tot weer de volgende echo, om maar te zien dat er echt wat in je leeft en groeit. Toen keek ik weer uit naar het buikje wat komt, en het voor het eerst voelen bewegen.

En natuurlijk na de 12 weken en de 20 weken... En strakkies weer naar de dag dat we ons kleintje in de armen mogen houden....

Raar he, dat je steeds de mijlpalen verzet? Denk dat je dat blijft houden bij je kind. Ook al zijn ze volwassen.

Groetjesssssss

Geplaatst

oh ja ik vond het super emotioneel om te zien

dacht van te voren dat het wel mee zou vallen, ga niet emo worden hoor zei ik tegen mezelf

maar toen ik het zag ( ja las ergens dat het lijkt op knipperlichtje ofzo maar dat vond ik helemaal niet hoor ik zag dus echt een soortement van ja beweging zoals een spiertje wat samentrekt en dat is het natuurlijk ook, het hart is een spier dus dat klopt wel LOL)

het moment dat ik dus zelf zag dat het inderdaad bewoog ja toen zag ik het daarna gelijk dus weer even niet want zaten mijn ogen vol water

wat ik dus gelijk super irri vond want ik kon niks meer zien

dus gelijk afgeveegd aan mijn jurk lol want ja wou toch alles kunnen zien

had speciaal ook aan mijn bril gedacht zodat ik het ook goed zou kunnen zien hoor

ik merk nu wel dat ik het dus nog steeds niet kan bevatten hoor

ik vergeet het dus ook en dan plots oh ja

alsof het niet echt is ofzo

dat je droomt

daarom zie ik nu weer zo uit naar die volgende echo

want het effect van de 1ste is weer aan het afnemen hahahha

ik moet het bewezen zien en ja denk nu soms ook wel had ik maar wel voor die 8 weken echo gekozen

denk vaak nu ook zouden het toch 2 zijn??

misschien wel

heb nog steeds geen bloed gezien

wat namelijk wel kan als eentje dus afgestoten word omdat het niet verder ontwikkeld is ( dat zei de dok ook, dus als er wat was dan moest ik gelijk bellen)

maar geen drupje niks geen roze rood of bruin naks nadda noppes

dus dat geeft me dan weer hoop dat het misschien toch nog kan dat de ander zich gewoon wat trager heeft ontwikkeld, wat later ingenesteld etc???

pff ja ik had dit ook niet zo gedacht voor de zwangerschaps test

dacht als je zwanger bent dan is het gewoon klaar als klontje en is het ok.........maar de stress en het wachten blijft

zucht

:icon_bounce:

Geplaatst

Mogge meiden!

ja ja inderdaad: je denkt van te voren: als ik nu maar zwanger ben...dan komt de rest vanzelf ! hihi

Ik denk net als jullie dat je inderdaad van mijlpaal naar mijlpaal gaat leven!

Nog meer wachten en wachten ...

Ik heb er al wel zin in hoor. En: Lila ik heb ook van tevoren zoiets: ach zal wel niet emotioneel zijn ...heb er al zoveel om gejankt allemaal ...

Ben dus erg benieuwd. Vind het leuk dat mijn vriend ook een dag vrij heeft genomen. Ik ben al weer wat kalmer omtrent 'ben ik nog wel zwanger'zorgen..

wel zoooooooooo benieuwd of het er 1 of 2 zijn zeg.

Hoe was jullie weekend?

Ik ben zondag nog 1,5 uur door de duinen wezen 'ploegen ' was erg gezellig + goed bewegen geblazen. Verder zaterdag met krant en tijdschrift in de tuin gezeten! Herlijk.

Heb wat last van maagzuur dus het zwemmen ging niet zo lekker trouwens..

maar wandelen en fietsen gaat wel.

Nou ik heb weinig zin vandaag om te werken zeg. ach ..nog 6 uur en een kwartier moet ik maar denken...

Fijne dag!

Geplaatst

Vorige week dan 2 hartjes zien kloppen, maar we zijn blij dat we morgen opnieuw weer een echo krijgen. De week is best snel voorbij gegaan en mijn zorgen zijn al iets minder. Hopelijk bevestigd de echo dat morgen.

Zaterdag de babykamer bij mijn broertje bekeken. Aangezien zij de kleine rond 14 okt verwachten ging het bijna nergens anders over. Ook een vriendin die zwanger wil worden had het er alleen maar over. Ik kon het niet laten om het mijn broertje en vriendin te vertellen dat wij nu ook zwanger zijn. Vol gelukstranen omhelsde hij mij. Ik had het denk ik even nodig om het allemaal iets realistischer te maken, de zwangerschap.

Groetjes,

Stéphanie

Geplaatst

Hey Stéphanie,

Moeilijk he om het zo en zo voor je te houden, en dan al helemaal voor je familie.

Wat fijn dat je het nu met je broer kan delen !

Wat dat betreft: als het met drie maanden officieel is: kunnen we t van de daken gaan schreeuwen!

Ik hoop net als jij strakjes ook wat meer gerustgesteld te zijn .

Zoals Hildever als schrijft: het blijft spannend :clock:wachten geblazen van de ene naar de andere mijlpaal.

En ik sluit mij aan bij Lila..t is nog niet helemaal te bevatten.

Pas na de volle drie maanden kunnen er ons aan over gaan geven -voor de hele wereld zo en zo ! en met het groeien van je buik, en je gaat meer voelen, de echo's, spulletjes kopen en dan met de 20 weken echt als je het geslacht weet! Nou dan kunnen we er helemaal niet meer omheen hoor!

geduld maar weer hihihii Het durude 3 lange jaren om zwanger te worden maar ik denk die zwangerschap dat negen maanden als minstens zolang aanvoelt hihi

Geplaatst

Goedemorgen allemaal!

Joh sinds ik zwanger ben ben ik echt ff aansluiting kwijt in een topic!

Iedereen heeft zowat zijn eigen 'ik ben zwanger' topic , sja ik voel me nie t echt geroepen om ook een "Lentezon is zwanger' topic te starten.

We zitten allemaal in het zelfde schuitje, alweer.

Dus ja dat vind ik wel een beetje jammer ...ben iedereen een beetje 'kwijt 'her en der en om nu bij alle meiden hun eigen topic te gaan schrivjen ben ik bang het overzicht kwijt! hihihi Hopelijk vind ik snel weer mijn draai hier...

Goed, dus toch maar weer een verhaal iin de huiskamer.

Sinds gisteren ben ik misselijk. Komt ook steeds wat maagzuur naar boven.

T avondeten van gistren , behhh, viel gewoon helemaal verkeerd.

Ik was zo beroerd, kon geen vin meer verroeren.

Gelukkig gaat het nu wat beter , maar zin in warm eten vanavond heb ik niet.

Heb 2 bananen gegeten en vanille vla ( tip van een collega ) voor t ontbijt.

Gistren had ik het ook ijs koud en echt pijn aan mijn buik/ maag / opgezet...kippevel en spierpijn. Misschien echt een kleine griep hoor.

Maar: het gaat alweer ietsje beter -gelukkig-want zo ziek al sik mij gisteren voelde............!

Ben nu dus 'aan t werk'./en morgen de 1e echo! jihoeooe!

Hoe gaat het met jullie vandaag?

Liefs lentezon :hello:

Geplaatst

Lentezon,

heel herkenbaar verhaal; van de zwangertopics en de eetwensen.

Denk ik dat ik honger heb, voel maag rammelen en als ik dan het bord eten voor mijn neus heb staan heb ik na 3 happen eigenlijk wel weer genoeg gehad. Thuis is dat niet zo erg, maar als je uit eten bent vind ik dat toch iets minder. Echt misselijk ben ik niet. Koud heb ik het regelmatig, zeker in de avond.

Tijdens het etentje afgelopen zondag had de kleine meid van een goede vriendin (die we overigens te weinig zien) thuis gezegd "Marvin en Stéphanie een baby" Moeders vond dit zo bijzonder dat zij even later had gedroomd dat wij een tweeling zouden krijgen. Ze moest eens weten. Ik vond het lastig om mijn mond dicht te houden.

Vanmorgen weer naar de fert.arts geweest. En beiden groeien en kloppen naar wens/verwachting. Toen kwamen de tranen van opluchting, alhoewel ik me deze week minder zorgen had gemaakt dan de vorige week.

Weet nu ook de uitgerekende datum: 18 mei 2009. Nu nog een leuke banner erbij zoeken.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hoihoi Meis,

Goh wat bijzonder van de dochter van je goede vriendin! Dan ligt het wel op t puntje van je tong he. Nog eventjes geduld dus! Dat kun je zo en zo vertellen dat je zwanger bent.

6 jaar lang met lege handen, en nu ineens 2 wondertjes in de maak!

Vind je nog steeds niet heel bijzonder? De helft van de stellen die met de behandelingen begint, eindigd ook met lege handen....

Wat fijn dat jullie kindjes het goed doen!

Je moet best vaak naar de fert. arts he? Ik ben blij dat je je steeds beter voelt , dat je je er beter aan ovre kan geven: ontspannen meer!

Ik doe ook mijn best. Het gaat al beter: sja morgen is het al DE dag. Ik vond het 2 ontzettend lange weken. Je voelt amper wat, en stiekum toch bang voor mislukking...........

Ik was vanochtend niet zo lekker, maar nu gaat het weer ( gelukkig) . Kan ook gewoon een visrusje zijn hoor, heb dit wel vaker gehad zo met de maagpijn/ darmen erbij. Ik ga vanavond niet zwemmen, voel me er niet goed genoeg voor. Ik pak zaterdag wel een uurtje.

Moe wel nog steeds, door de week lig ik al rond 2200u te slapen tot ca 0630-0700. Zowat een uur langer dan normaal per nacht.

hey ik had zelf uitgerekend dat ik op 22-05 en uitgerekend, maar dat krijg je dus bij de arts te horen?? dus 11 dag laate ongi, min 3 maanden + 7 dagen.

he nog een fijne dag en hopelijk vinden we snel onze draai ook weer op t forum he, dit is al wel heel gezellig !

liefs lentezon

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden