Ga naar inhoud

Zwanger- huiskamer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lentezon,

hoe is het jou gelukt om de ticker bij je handtekening te krijgen? Paar keer over geprobeerd maar het lukt me niet. (gegevens invullen>code copieren>plakken bij handtekening?)

Heel veel succes morgen. Ik kan me voorstellen dat je staat te popelen, maar ook onzeker bent. Je dekt je positieve gevoelens in uit angst voor je hoofd gestoten te worden en je zo dom te voelen dat je jezelf misschien voor de gek hebt gehouden. Dit is in ieder geval mijn ervaring. herken je het?

Laat je het morgen even weten hoe het gegaan is? Ik duim voor je.

Liefs, Stéphanie

• Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoihoi, t is de code die je moet gebruiken voor fora zonder html , want verder doe je het goed hoor!

Nou , ik had de slogan " geen bloed geeft moed"mij maar voor ogen gehouden.

Zo lang ik niet bloed en nog wat minimale zw. verschijneselen heb zal ik wel zwanger zijn . Ik heb mijn slechte dagen gehad maar gelukkig zit ik in een opwaartse spiraal nu.

de week van de uitslag was op wolkjes

de week erna wat zenuwen

en nu weer positief.

Ik laat snel wat weten hoor,

succes met de ticker!

Geplaatst

Hey lentezon,

Jammer dat je hier in het zwangertopic de weg een beetje kwijt bent.

Moet zeggen dat ik het wel begrijp hoor! Er zijn inmiddels zoveel (gelukkig!!!) zwangere meiden, dat het echt in de topics zoeken is.

Zelf vind ik het erg handig om via de "agenda" in het topic: zwanger en de kleine komt even te kijken wie wanneer wat moet, en dan in hun eigen topic te reageren. Maar goed dat is mijn eigen maniertje.

Vervelend dat het eten zo beroerd gaat, maar geloof mij, het word beter hoor!

En inderdaad misschien ook stiekem een beetje een griepje onder de leden? Of alle stress die er nu uitkomt?

In ieder geval heel erg veel succes morgen met de echo, geniet ervan, het is zoooo bijzonder!!!

Liefs Diana

Geplaatst

Hey Diana,

Bedankt voor de tip ! Inderdaad vind ik die topic wel heel erg handig, mooi met al die tickers presies op volgorde. Heel goed gedaan.

Misschien is het een beetje de stress en een griepje. Vandaag gaat al beter - gelukkig.

Ik kan niet wachten tot morgen en zal snel even van mij laten horen.

Het ios ook juist wel leuk om bij de meiden te kijken die al verder zijn, weet je wat je kan verwachten..en jij bent al mijlen ver zeg!

Ik kom gauw eventjes in je topic buurten.

liefs lentezon

Geplaatst

ja nou dat met die topics heb ik dus ook

zie door de bomen ut bos nie meer ;-)

ik vind de huiskamer juist zo een leuk iets dat ik toch altijd weer hier terug kom. nu de rest ook nog ;-)

hey lentezon morgen is de dag

zo spannend ik denk aan je hoor

en stephanie, lekker nog een echo

geeft toch rust even een kijkje in je buik

en ja de misselijkheid

komt hier met golven

en heb eigenlijk dus vanaf de middag een naar gevoel in mijn buik

aan eten denken vind ik moeilijk maar eten zelf gaat dan juist weer wel

vreemd?

als ik eet is de misselijkheid juist ook weer even weg

maar ja dan moet ik weer uitkijken dat ik niet te veel eet want dan krijg ik weer een opgeblazen gevoel ( spastische darm ) en gassen :-)

maar zal wel blij zijn als dat nare gevoel weg is uit mijn buik

hier trouwens wel sinds gisteren aldoor wat meer steken in mijn baarmoeder

nou las/lees ik dus dat het het oprekken van je baarmoeder is maar ik vind het een verontrustend gevoel toch

omdat ik toch blijft denken Oh JEEj!!

en dan toch weer naar de wc, plassen en ff broekloeren he

zucht

kom ik ook niet meer vanaf voor de komende 7 maanden zeg maar haha

vandaag 8 weken wow

ik moet wel zeggen dat ik het toch makkelijker heb dan jullie werkende meiden want ik ben dus thuis dus kan lekker middag dutten en op de bank hangen wanneer ik dat wil

moet toch moeilijker zijn als je nog moet werken en misselijk bent ook

sterkte daarmee

groetjes

Geplaatst

Lentezon, ik wil je ook nog veel succes wensen morgen. Wat zal dat mooi zijn zo'n eerste echo. Neem je je zakdoek mee, hi hi? Ben echt benieuwd of het er 1 of 2 zijn.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Dank je wel Yvonne1,

Wij gaan nu op weg, daarna lekker lunchen ( als ik dan nog trek heb..hihi) en nog wat winkelen..

tot later vanmiddag

ben misselijk van de zenuwen ook zeg!

x lentezon

Geplaatst

Echt spannend Lentezon. Hoop dat je nu ligt te genieten van tenminste één kloppend hartje en misschien wel twee.

Gr. Ellie.

Geplaatst

Hoi Lentezon,

Ik denk dat je het nu ongeveer wel weet hoeveel beebjes je in je buik hebt.

Vanavond kom ik weer lezen, ben erg benieuwd!

Groetjezz Daan.

Geplaatst

Ha meiden!

het zijn er dus 2! hihi Gelijk een nieuw topic begonnen: Zwanger- tweeling.

Na een halve dag vol ongeloof begin ik het nu toch wel te beseffen.

Mooi om de hartjes te zien ....ik voel me veel beter nu want ik vond het ene hel toch stiekumpjes de laatse weken..want ik voelde zo weinig.

Ben ook niet meer misselijk, had echt mega maagklachten allemaal maar da's nu grotendeels weg. vast ook stress geweest.

Geplaatst

Hoi Lentezon,

Bij deze ontzettend gefeliciteerd meid!! Je hebt het verdiend en je ziet dat betaald zich 'dubbel' terug hahaha!!

Lekker genieten nu en laat het over je heen komen. Denk nog wel eens aan ons meiden, die nog hard aan het bikkelen zijn, ok? En mijn motto heeft kennelijk indruk op je gemaakt "geen bloed geeft moed". Hoop dat-tie bij mij ook gaat werken!!

Nou meis, zet 'm op en nog 7,5 maand te gaan......:good1:

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hey Elena,

Ja zeker blijf ik kei hard hopen en 'bidden' voor alle andere dames die nog geen geluk hebben gehad.

Ik hoop :notworthy:dat ik je ook snel bij de zwangeren kan verwelkomen.

Ik denk bijna dagelijks hoor aan 'waar ik vandaan kom' ( dat we geluk hebben ) ....

hey meid ik moet er hier vandoor, en veel liefs van mij,

wanneer is je 2e FM?

liefs lentezon

Geplaatst

ach wat een mooi nieuws

weer twee kloppende hartjes in een buik!!

wat een speciale tijd zeg

nu al 3 meiden ( toch of vergis ik me nu??)

en ja hier nog steeds de spanning

1 of 2

moet nog een weekje wachten

poeh...............

super meid

zal wel emo moment zijn geweest om de 2 hartjes te zien!!!

we zijn ook allemaal heel dicht bij elkaar uitgerekend he!!

word een gezellige boel in mei 2009 met al die beebs!!

• 1 maand later...
Geplaatst

nou ik ga een poging proberen om de huiskamer weer naar boven te gooien.

hier gaat alles zijn gangetje.

zwangerschap gaat lekker

gezondheid minder

loop al 2 weken met slijm in mijn longen.

kuurtje amoxiciline gehad maar heeft niet alles weggehaald

dus nu weer een kuurtje erythrocine erachter aan

baal als een stekker dat ik nou weer een antibiotica moet slikken maar ja het is niet anders.

huisarts zei ook dat het al weg had moeten zijn en ik moet nu 7 dagen slikken en dan op vrijdag weer laten luisteren naar mijn longen.

ja zei ze, moet uitkijken dat het geen longontsteking word

WAAAAHH

Geplaatst

Hé zwangere dames, gelukkig gaat alles goed met jullie! Ja die topics he, wat doe je ermee. Ik heb het zelf wel erg fijn gevonden om een eigen topic te hebben met Niki is zwanger. Ook om voor mezelf een verzamelpunt te hebben, van alles wat ik meemaak, meegemaakt heb. En een startpunt om iedere keer mee te beginnen. En misschien dat ik het allemaal nog eens kopieer om ergens voor mezelf te bewaren, voor later als uk groot is. Daarna lees ik meestal alle items onder zwanger!. Maar ja, je moet natuurlijk zelf maar kijken wat je fijn/handig vindt.

Fijn dat het allemaal goed gaat met iedereen, ga zo door! groetjes, niki

Geplaatst

Jeetje Lila, ik hoop dat de AB snel aanslaat, en je je gauw beter voelt!!

Een longontsteking is nu wel het laatste wat je kan gebruiken.

Beterschap!~

Liefs Diana

Geplaatst

ja elke dag wat beter hier

bedankt Diana. stomme is dat dit al de tweede kuur is

zat het eerst in mijn rechterlong nu dus links

maar hoesten en roggelen is al bijna weg, nou maar hopen dat het vrijdag helemaal weg is, want ik weet niet wat ze dan weer gaan doen

( ben als de dood dat ik een verlenging van de kuur krijg ofzo )

Geplaatst

Dat word zeker een gezellige boel in mei!

Ik zie me al helemaal flaneren in het park hoor van de zomer met mijn kroost zo trots als een pauw - eindelijk zal het dan toch zover komen-! Jullei zullen ook vast van die fantasieen hebben.

Hoop dat het snel beter met je gaat Lila. Ik heb momenteel al een paar dagen flinke hoofdpijn. Verder geen klachten alleen een zeeeeeer trage darmwerking.

Heb er wel wat voor gekregen maar echt helpt t niet en pruimen eten bv ook niet.

Jullie nog bijzondere klachten verder?

Ook zit ik in een kleding impasse!:shootme: Dat kun je als vrouw vaker hebben dat je het idee hebt dat al je kleren niet leuk meer zijn en als ik ga winkelen kan ik niets vinden!

Met mijn maat 44 valt het zo en zo niet mee want om broeken te vinden die mooi zitten en mijn lichaam is veranderd en ineens voel ik me wat opgeblazen . Maar goed: ik hoef maar te denken aan het feit dat ik blij mag zijn zwanger te zijn , dus ik de kleding impasse maar voor lief moet nemen en als ik vanaf de 4e maand in een jute zak gekleed moet gaan omdat niets me meer past: so be it! hahaha :hello:

Geplaatst

hahaha jute zak

nou wie weet nieuwe mode !!!

kleren ja nou ik draag vanaf 10 weken mijn jeans niet meer

krijg ze nog wel dicht hoor

maar zit gewoon echt niet lekker meer.

en wil de baby niet afknellen ;-)

ik ben nu echt helemaal verslaafd aan stretchs.....heerlijk

legging en t-shirt top.

heb gisteren van oude jazzpants een soort van kokerrok/buikband gemaakt

(gewoon de 2pijpen afgeknipt, opengeknipt en aan elkaar gezet ) en van een oud lubberig lange mouwen t-shirt geval van mijn man zo een balletachtig wraptopje gemaakt. leuk met strik boven mijn buik.

ja ik ben nu zo.....ik ben bijna 4 maanden, ik hou mijn buik niet meer in.

toeter!!!

en ja dikker dan doorsnee denk ik zo, mijn darmen zijn echt super geiiriteerd.

voelde vanacht en vanochten zo een hele harde rand.

schrok er van

echt hard. snap nog steeds niet helemaal wat het is.

moeten mijn darmen zijn maar het voelt zo raar hard.

heb maar geprobeerd het een beetje te masseren.

hoop dat de kleine geen last heeft van die harde stugge darmen van me.

ga ik weer denken, de baarmoeder kan niet verder groeien want mijn darmen doen lastig en willen niet wijken ofzo........

zucht hmm moet vrijdag toch naar de huisarts voor mijn longen dus kan ik gelijk ff mijn buik laten bevoelen.

heb verders niet echt last met ontlasting zeg maar, anders zou ik nog denken komt door verstopping.

????

en voelen jullie de beeb(s) al???

ik wel hoor

savonds als ik op de bank zit/lig of in bed en ik leg mijn hand laag op mijn baarmoeder dan voel ik toch echt af en toe wat daar binnen

eergisteren zelfs iets wat voelde als een tikje van binnen uit.

groeties

Geplaatst

oh en hier ook maatje 44 (soms 42)

en ga proberen zelf een zwangerjeans te maken

voorkant eruit knippen en dan van stretchs spul nieuwe band erin

ben benieuwd.......ja heb al veel achter naaimachine gezeten maar dit is iets wat ik nog niet eerder heb gemaakt

lol

Geplaatst

Hey Lila,

Is het niet gewoon de rand van de baarmoeder die je voelt, i.pv. de darmen? Je hebt gelijk hoor, dat je het effe laat checken bij de huisarts!

En lekker dat je al zo crea bea bezig bent.

Ik had met 16 weken het gevoel inderdaad dat ik de kleine van binnen uit voelde trappelen als ik mijn hand er op legde. Anders voelde ik het ook niet. Mijn man heeft meer ervaring als ik... .en die legde z'n hand neer en bevestigde dat ik het wel goed had. Hij voelde het toen dus ook al heel snel. De grap is dat ik de kleine nog steeds hoofdzakelijk onderin voel. Ik weet dat mijn moeder bij mijn jongste zusje klaagde dat de ze haar ribben zo ongeveer gekneusd had geschopt.... Ik voel zo hoog nog bijna niks... Maar ja, ook nog ruim 10 weken te gaan!

Groetjessssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Hi Hilde,

Het kan ook zijn dat de kleine nog liever met de beentjes naar beneden zit (in stuit dus) dat heeft mijn eerste kindje ook tot 37 weken gezeten en dat merk je met name ondat ze in plaats van je ribben je blaas en liezen gebruiken om hun voetbal kicks te oefenen... En dan op een gegeven moment voel je af en toe het koppie langs je maag gaan... heel freaky gevoel! Kunnen ze de positie van je baby al voelen met controles?

Grtz,

Pien

Geplaatst

Hey Pien,

Nou, de laatste keer twijfelde ze of het kopje of het kontje boven lag. Uiteindelijk lag het kopje keurig onder (ze had effe gauw het echoapparaat er op gezet).

Ben benieuwd of ze het maandag wel kan voelen.

En ja, het draait voor mijn gevoel wel regelmatig.... zo'n weeig gevoel is dat. En ook dat voel ik onder in mijn buik hoofdzakelijk. Wel gezellig hoor.

De laatste tijd gebeurt het ook vaker dat ik op 2 plekken wat voel: onderin en ergens hoog in mijn zij. Leuk hoor!!! Ben toch wel bang dat ik dat gezellige gescharrel in mijn buik ga missen!!!

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Leuk he, dat gevoel. Ik voel mijn kleine uk ook meer onderin dan bovenin. Echt trapjes of stootjes. Die voetbal kicks kunnen soms al best hard aanvoelen! Als die straks de ribben gaan raken... pfff..

Maar gezellig is het zeker!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden