Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoihoi!

Ik zie allemaal aparte topics van ons gelukvogeltjes..ik dacht: misschien is een algemeen zwangeren kletshoekje wel een goed idee waar we elkaar kunnen treffen?

Als er al zoiets is, dan hoor ik het graag!

Ik zit nu nog in de fase van ff laten bezinken hoor! En 1 ding tegelijk, eerst die 1e echo maar eens afwachten en ondertussen blijf ik gewoon in de wolken!

liefs lentezon

• Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Ik vind het een leuk idee hoor Lentezon!

Wat mij betreft beginnen we vast met de inrichting!

Zo, lampjes, heerlijk zachte banken, lekkere muziek op de achtergrond en iets te knabbelen... :bf_new::coffee2::occasion15::hussy::sofa:

Liefs, Daantje

Posted

Hey Lentezon,

Is inderdaad een heel goed plan... alleen is er ook al zoiets, al heeft het niet zo'n knusse naam. Het heet zoiets als : hoe is het nu.

Groetjessssssssssss

Posted

hihi goed plan !

Hoe gaat het nu met jou? Nog steeds een gevoel van..wat is me nu overkomen? Of ' raken' IVF moeders eigenlijk ook gewoon zwanger op den duur haha vraag ik mij af.

Volgens mij lopen alle zwangere vrouwen wel op wolkjes, uitzonderingen daargelaten.

Een vriendin van mij heeft zich geloof ik haar hele zwangerschap druk gemaakt over vanalles, nou ben ik niet zozeer van plan!

Net als deze behandeling blijf ik super positief tenzij er redenenen en vooral feiten zijn die dat in de weg zouden moeten komen te staan...

Nou zucht...ik ben nog helemaal en totaal " flabbergasted"

! Houden zo ! Voelt wel lekker.

:icon_sunny:

Posted
Hey Lentezon,

Is inderdaad een heel goed plan... alleen is er ook al zoiets, al heeft het niet zo'n knusse naam. Het heet zoiets als : hoe is het nu.

Groetjessssssssssss

Oh ,,ik schreef daarom al: heb ik misschien iets gemist of zo?

Niet de bedoeling om een dubbele topic te maken ..

Posted

Hahahah, geeft helemaal niets!!!

Alleen maar leuk dat je zo enthousiast zwanger bent en vol ideeen zit!!!

Kijk anders effe onder zwanger bij forum.... daar staan alle topics....

Groetjessssssssssssssssssssss

Posted

leuk idee

ik zag het andere topic wel

maar laatste berichtje 22 augustus...........

deze maar laten en de andere weer naar boven gooien?

we hebben nu aardig wat zwangere hier dus vind een huiskamer geen slecht idee

zit soms ook een beetje heen en weer te bladeren tussen alle topics dat ik soms niet meer weet waar ik nou wel gereageerd heb en waar niet LOL :tongue1:

groetjes

had vandaag super knal oranje urine.................????

moest wat opvangen want moeders voor moeders kwam langs

leek wel sinasappel limonade siroop

ben gelijk als een gek gaan drinken en nu ziet het er weer normaal uit

toch maar even in de gaten houden

( ja eigen schuld denk ik want laatste dagen is mijn drink patroon weer verwaarloosd, moet gewoon meer drinken................ :5shotss: )

haha

Posted

Hey Lila,

Lijkt me een goed idee hoor, Moeders voor moeders...Maar goed ik wacht ff 1-10 af!

En, inderdaad zijn er zoveel verschillende topics en wil je met iedereen wel kletsen en over vanalles natuurlijk en je soms niet meer weet wie, wat en waar hhihihi Ach we geven het wel een kans met de topic.

Over dat drinken: ik ken veel mensen die te weinig drinken en zich er toe moeten dwingen, ik ben gewend ca 2 liter water en zowat 6 koppen thee te drinken per dag. Dat is gekomen een keer met een dieet dat ik daar aan ben gewend. Da's best wel veel. Voedingscentrum heeft het over 1.5-2 per dag als je zwanger bent ..da's voor mij afkicken! :cat:

Jij moet dus ff een tandje erbij! hahahaha Orange..worteltjes op?

Nou, Ik zal blij zijn al s ik bv wat meer begeleiding krijg, bv ook over eten :dontknow:.

Bv over ( vette ) vis spreken allerlei websites zichzelf tegen !

Bv over gerookte zalm, wel of geen makreel....

Word dat allemaal met een verloskundige besproken? Want ook de ene is de andere verlos niet ..

Zucht -ik kijk wel hoor, maak me geen zorgen maar wil wel een beetje een richtlijn voor mijzelf.

verder : elke ochtend ben ik emotioneel als ik wakker word..ik kan het nog amper bevatten dat ik zwanger ben...ik ben in extase zeg maar!

Mijn moeder heeft gisteren een mega giga bos rozen laten bezorgen met palmtakjes en gipskruid , onderhand een meter in doorsnee hahahaha Ze woont in Drenthe , maar we bellen nu elke dag. :thumbup:

Vandaag moet ik werken....ach ik kom de dag wel door. Is een beetje afleiding !

fijne dag !

Posted
Hahahah, geeft helemaal niets!!!

Alleen maar leuk dat je zo enthousiast zwanger bent en vol ideeen zit!!!

Kijk anders effe onder zwanger bij forum.... daar staan alle topics....

Groetjessssssssssssssssssssss

hihi ja en deze nu ook! :icon_cat:

Posted

gezellig weer ff in de huiskamer

ja zit ook soms wel eens met wat mag je nu wel eten en wat niet

maar een ding scheelt

ik ben vegetarier ( lacto.......dus geen vlees en vis en kip maar wel boter kaas en eieren LOL en melk!!)

neem dus omega capsules

en nu dus multi vitaminen ( multi-forte van Phital ) ook speciaal voor zwangere vrouw

oh en overal maar dan ook overal kom ik tegen dat je de kattebak niet mag schoonmaken als je zwanger bent

maar bij voedingscentrum ( geloof dat het daar was) stond dat je gewoon handschoenen aan moet doen, net als met werken in de tuin.

gaat erom dat je niet in aanraking komt met uitwerpselen

nou, daar zorg ik wel voor hahaha

en handen wassen ( deed ik al ;-) en groente en fruit goed wassen en/of schillen

en zachte kazen mag dus best als ze maar niet van rauwe melk zijn gemaakt

( en volgens mij word dat niet meer geimporteerd in nederland of je moet echt bij een speciaal zaak gaan halen )

en zo kan je nog doorgaan

was vorige week er een stuk driftiger mee bezig

maar nu wat rustiger

als ik maar op mijn vitaminen enz let komt het allemaal goed

( ja en vezels want merk dat mijn darmen in slow-motion werken nu!! en ben precies andersom gewend, dus rennnen na het eten, want ja spastische darm )

tja en ik heb dus echt vanallerij gelezen over etherische olieen enzo

welke je niet en wel mag gebruiken etc

werd er ook helemaal gek van want hier staat dit en daar staat dat

hou me nou maar gewoon bij nivea en jojobaolie met madarijn of ylangylang en rozenolie

maar hey als je meer drinkt dan die 2 ltr per dag is dat toch ook ok

ik hou voor mezelf aan 2 ltr water en daarnaast drink ik ook T en karnemelk en sap enzo

dus zit je ook al gauw op de 3 a 4 misschien??

( drink soms grote glazen)

ja allleen de laatste paar dagen was ik errug slordig dus ja schrok wel van die sinasappel limonade............mijn dochtertje wou het zien en ik vroeg 'wat denk je dat het is '

zegt ze sinassap

hjahahahaha

nee is mamaas plas!! lol

moet zeggen dat ik het wel gezellig vind om zo met andere zwangere hier te praten. zit toch allemaal in het zelfde bootje en zelfde ervaringen met IVF enzo

das wel pretttig

groetjes allemaal

Posted

Hey meiden,

Gezellig zo'n huiskamer hoor!

Ik las jullie gespreken over het eten, dus hierbij wat dingetjes waarvan ik weet waar je op moet letten (Hubbie is instellingskok, soms ideaal want hij weet alles van besmettingen door voedsel)

Kijk uit met verse tonijn, hierin zit veel kwik, uit blik mag wel maar niet teveel!

Gerookte zalm mag ook niet, maar dat komt niet zozeer door de zalm maar door het vacuum verpakking hiervan, dit is een kweekbodem voor bacterien.

Wil je dus graag gerookte zalm eten, haal het dan bij de visboer en vraag om vers gerookte en niet vacuumverpakte zalm, deze is wel erg duur, maar af en toe heerlijk :-)

Een andere optie is de zalm even in de oven verwarmen, dit dood dan ook de bacterien, maar lekkerder word het er niet op vind ik.

Verders de ongepasteuriseerde kazen zijn uit den boze maar die zijn alleen bij de kaasboer te krijgen.

Dus ik eet "kiloos" brie van de supermarkt, tja het zijn fases denk ik dan maar, hahaha

Wat betreft de darmen kreeg ik van mijn gyno vorige week de tip om verse ananas te gaan eten, zou zeer bevoordelijk zijn voor de stoelgang. Baat het niet schaad het niet, want je hebt meteen weer vers fruit en vitamines naar binnen, hihihi.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben!

Liefs Diana

Posted

Hey Diana79,

Bedankt voor t advies zeg! Mijn ( dus gerookte en ook nog voorverpakte ) zalm had ik van de lunch al in de oven gestopt met een lading citroensap.

Handig zo'n vriend die goed kan koken! Of heeft ie daar nu echt geen zin meer in na thuiskomst van zijn werk??

Van de tonijn had ik ook gelezen. Verder ook gehoord dat eigenlijk alle gebakken etc vis wel mag , maar over makreel heb ik nog geen duidelijkheid.

Iets over roofvissen gelezen dat je daar mee op moet passen.

Dus ja: ik ga idd 1 keer in de week verse zalm halen ,om te bakken ...en 1 keer zo en zo een bliktonijntje op brood.

Ze promonten het eten van vette vis, en vooral ook met zwangerschap, maar makreel valt af, paling valt af, zalm mag alleen verse en dan gebakken , haring dat lust ik absoluut niet! Zalm gaat heel snel vervelen ...

Ik was gewend 1 keer in de week 1 of 2 gerookte makreelfiletjes te eten en nog ca 1of 2 keer een zoetwatervisfileetje uit de diepvries.

Diepvriesvis zal toch wel ok zijn?

Dus ja mijn dieet zal hier omtrent weinig veranderen, behalve dus voorverpakte vis en de makreel, maar dus ook geen

voorverpakte vleeswaren meer. Alles vers ! ( geen straf )

De kazen wist ik al , rauwe vlees(waren) en groente zeer goed wassen ook al.

MMM verse annanas! Ik eet er ca 1 of 2 per maand: samen met mijn vriend..meestal is de blender met ander fruit. ( Ik eet trouwens zo goed als niets uit blik of pakje ..geen fruit groente sauzen etc )

Ach misschien zijn er meer tips bekend?????????

groetjes Lentezon

Guest estrhalita
Posted

Hier eten we echt gewoon nog alles. Mijn ha en vk hebben gezegd dat het met de producten in NL wel meevalt. je moet natuurlijk niet opeens elke dag filet American gaan eten, maar gewoon heel af en toe een broodje mag wel.

En ik merk ook dat je bij je 1ste zwangerschap veel oplettender bent dan bij je 2de zwangerschap. Dus in princiepe hier geen verschil qua eten tussen wel of niet zwanger :huh1::huh1:

Posted

Hoi Esther,

hihi ik probeer niet al te krampachtig over te komen :toothy4:

Tegenwoordig staat er een overdosis aan informatie tot je beschikking, dus ja.

Aangezien in nogal gek ben op kaas, en ook brie ben ik wel blij dat dat gewoon kan hoor in nederland! Zo met meer producten, de controle is hier zo ontzettend hoog.

kan me voorstellen dat de 2e zwangerschap toch wel anders is , je bent zelf verzekerder!

Ik lees in je onderschrift dat alles goed gaat: top!

Wat gaat dat snel ( voor mijn idee dan ) december staat zo voor de deur!

Alvast fijne avond, wij gaan zo sluiten hier..

liefs lentezon

Posted

Hee,

wat gezellig hier, zo'n zwangere huiskamer!

Ik zet heel voorzichtig ook een stapje binnen....

Handig die tips zo te lezen over wat nou wel en niet mag van voeding.

Zit er nu ook veel over te lezen.

En idd de verhalen over makreel is mij ook niet precies duidelijk.

Nou had mijn vriend van het weekend toevallig ook een gerookte makreel bij de visboer gehaald.

Ik heb die toen voor de zekerheid ook maar niet genomen, omdat ik niet precies wist hoe dat nou zat met gerookte vis.

Nou gelukkig maar dat ik dus niet mee heb gegeten, want anders had ik weer een zorg extra :biggrin:

Posted

nou hier dus al de laatste dagen last van ........namiddag/avond misselijkheid

eind van de middag dan begint het...........en ja dan moet er gekookt gaan worden............nou dat vind ik dus nu verschrikkelijk

bleeeghhhh

kan ook aldoor niet bedenken wat te koken

dus vraag het maar aan man en dochter

gisteren wel gekookt

maar dat was iets heel snels ( pasta met spinazie ......heerlijk)

als mijn man thuis is kookt hij

heerlijk

dus vanavond ook weer ( hij is vroeg klaar dus op tijd om te koken)

maar ik vind het niet leuk

bah

weet ook niet of dit nou niet gewoon door stress komt

dat kan ook namelijk

heb volgende week de eerste echo dus denk dat het misschien toch van zenuwen is dan van hCG.

eten gaat namelijk wel..........minder dan normaal maar gewoon toch gezonde hoeveelheid dus dat is het niet

het is puur het idee dat ik moet koken en boven allemaal pannetjes met geurtjes sta............bahbah

heerlijk hoor dat ik nou eindelijk ook eens mag klagen hierover

hahahaah

ik ga even lekker op de bank liggen in de 'huiskamer' schuif eens op daantje dan kan ik er naast :-)

Posted

Misschien al bekend maar: als jullie een leuk idee hebben voor een nieuwe indeling ergens van (zoals deze huiskamer) roep dat dan even in het topic over forum ideetjes enzo dan kunnen we er misschien wel wat mee....

ik hoor het wel!

:active:

Posted

Hee meiden,

Ik heb nog een hele goede stoelgangtip! Mijn vorige zwangerschap veel problemen mee gehad en nu helemaal niet dankzij het volgende:

Begin de dag met een glaasje sinaasappelkiwisap (glazen fles van AH) of twee kiwi's en een glas water. Wacht even voor je verder iets eet en ik moet zeggen.... Toppie! Zelfs de meest luie darmen gaan weer aan de bak!

grtz

Posted

Hey het is een rustig weekendje geweest zeg hier in de huiskamer!

Ben zelf ook lekker veel weggeweest en s'avonds lekker mijn rust genomen.

Wat dat betreft: winter's zwanger zijn is helemaal niet erg: lekker 'co-coonen'

met kaarsjes aan op de bank s'avonds! Ik slaap ook altijd heerlijk in de herft en winter!

ik kan niet wachten op e 3 manden meiden, ik wil alvast 1 dag minder gaan werken, de woensdag tijdens mijn zwangerschap. Ik ben misschien maar 1 keer zwanger in mijn leven en wil ervan genieten en niet 40 uur op kantoor zitten!

Gaan jullie ook minder werken? Bij mij op t werk kan t makkelijk.

Verder: best wel op een wolkje weer !

liefs lentezon

Posted

Lentezon,

fijn dat het goed met je gaat.

Ga je met onbetaald verlof of heb je je contract al direkt laten wijzigen?

Ik vind het wel stoer van je dat je voor jezelf kiest.

Stéphanie

Posted

Hoi Stéphanie!

Hoe gaat het nu met jou? Ik moet ff bijlezen , weet niet of ik wat gemist heb..

Dank je voor t compliment. T geld hebben we wel nodig maar ik heb vrije tijd nog veel het harder nodig ! Dus laat ik mijn contract aanpassen. Dit werk vond ik 40 uur toch al teveel.

Mijn vriend wil niet minder gaan werken, en ff vooruit kijken: 1 of 2 kindjes de hele werkweek door de opvang laten grootbrengen vind ik ook weer zowat , over geld maar niet te hebben.

Helaas woont mijn hele familie 'boven de rivier 'en ik eronder dus ja van hen moet ik het ook niet hebben.

Uiteindelijk wil ik dus 3 dagen gaan werken. Dit hadden we 3 jaar geleden al besproken toen we nog dachten binnen 6 maanden zwanger te zijn.....

Bij jullie thuis hierontrent al van gedachten gewisseld?

Posted

toen ik deze vraag laatst aan mijn man voorlegde, zei hij eerst meer zekerheid te willen betreft wel/niet zwanger. En ik vind het vooruit kijken ook nog steeds spannend. Misschien morgen meer nieuws.

Ik heb altijd gezegd/gedacht dat ik liever niet wil werken om de kinderopvang te moeten kunnen betalen. Onze ouders wonen wel dichtbij maar voelen zich niet geroepen om vast oppas te worden. Zij hebben inmiddels hun eigen leventje en daar kan ik mij wel wat bij voorstellen.

Op 1 salaris kunnen wij niet rondkomen, dus ik zal blijven werken. Maar ws wel minder dan 32 uur (wat ik nu doe).