Jump to content

eerste IVF en zwanger.....

Guest ArtIng

Recommended Posts

Goede middag dames....

Ben nieuw hier, ben toevalig op deze site terecht gekomen toen ik waanhopig op zoek was naar info over IFV en zwarger...

Hoop meer info van jullie te mogen ontvangen....omdat ik het wachten niet meer aan kan :icon_shaking:.

Wij hebben merdere IUI's gehad en geen resultaat.

Op 26-8 de punctie voor IFV en 16-9 getest en volgens de test ben ik zwanger:B-0020:.....kan gewoon niet geloven....het betekent dat ik nu al 5 weken zwanger ben :occasion14:

Ik heb op dit momnet wel lichtelijk gevoelige buik- en onderrugpijn. Ben heel erg bang dat er iets mis kan gaan.

Verder denk ik dat ik misselijk ben, maar het kan goed door de spanning komen...en verder voel ik van alles.....:icon_shaking:

Herkent iemand deze gevoelens? :icon_scratch:

hoi hildever,

bedankt voor je reactie...ben nieuw hier en weet de weg nog niets zo goed.

Weet je wat ik me ook afvraag....

Bij mij zijn er twee embryo's op 29-8 teruggeplaatst....en tot nu toe heb nog geen bloed gezien. Ga pas 3-10 voor echo terug....en ook geen bloed laten prikken....dat hoefde niet als de test positief was....

Wat ik wil weten is dus.....betekent nu dat ik misschien toch een tweeling zwangerschap heb???:toothy10:

Hoi Arthing

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.echt super.

Enne het is heel goed mogelijk dat je zwanger bent van een tweeling maar het hoeft niet.

En ja de pijn die je voelt in je onderrug\buik,dat kan trouwens beginnende bandenpijn zijn wat heel normaal is want nu je zwanger bent verandert er heel veel in je lichaam,en de kind\jes die groeien in je buik waardoor je baarmoeder uitrekt.en dat kan al heel vroeg in de zwangerschap.

dus zolang GEEN je rood bloedverlies en heftige buikpijn hebt

Dan hoef je je geen zorgen te maken en maak je je wel zorgen dan kun je altyd de gyn bellen om te vragen of je een echo kan krijgen en meestal doen ze dat wel om je uit de onzekerheid te halen.

Maar geniet van je babys en de zwangerschap natuurlijk.

Liefs Elvira

iedereen bedankt voor goede adviezen en felicitaties.......ben zelf nog steeds niet echt zeker van, ondanks het feit dat ik nog geen druppeltje bloed of iets dergelijks gezien heb.

Heb toch nog lichte buik en rugpijn......lijkt toch erg op ongipijn.

Dit maakt mij toch erg onzeker.

Morgen twee weken met vakantie en als ik terug ben.....mag ik voor de echo komen.

We wachten het af.

Groetjes....en heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel

succes iedereen!!!!!!!!!!!!!!!!!!

gefeliciteerd!!

Had ik ook tijdens mijn eerste zwangerschap....die buik en rugpijn. Het lijkt inderdaad op ongipijn.

Dat hoort er gewoon allemaal bij!! Er gebeurt meteen heel veel in je lichaam, probeer je niet te druk te maken.

Liefs Smile

hey meid,

van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!, dat is echt super!

zoals de meiden al zeggen: je kunt inderdaad zwanger zijn van een tweeling maar het hoeft natuurlijk niet.

geniet maar lekker van je vakantie en daarna kun je meteen genieten van de echo!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use