Ga naar inhoud

Wachtbank Oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lucky T,

wat is er met jouw schildklier? hyper of hypo?

Ik zit nu op 300ug Thyrax ivm hypo (jarenlang 150ug geslikt). T3 en T4 wel naar behoren, TSH nog te hoog (5 ipv 1). Over 3 wkn weer bloed prikken. Gelukkig doen de ukkies het er goed onder qua groei. En schildklierafwijkingen hoeven helemaal niet erfelijk te zijn.

Op http://www.olvg.nl (onze lieve vrouwengasthuis) staan interessante artikelen over schildklierafwijkingen en zwangerschap/zwanger willen worden.

liefs,Stéphanie

• Reacties 119
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ohw meiden, wat zijn die ww toch spannend. Je gaat waarschijnlijk van alles voelen.. en maar blijven hopen!!

Lucky en Esprit, nog even doorbijten meiden, nog 3 dagen en dan de grote dag!

Ik heb de afgelopen 2 dagen alleen maar last van mijn buik gehad. Het voelt aan als ongikrampen. Maar heb het idee dat dat nog komt van de punctie..

Ach, we houden de moed erin en blijven praten tegen onze 2 schatjes.. Het zou toch fantastisch zijn als onze dromen werkelijkheid worden.

Een jaar geleden op de 18e kregen wij voor het eerst te horen dat er geen zaadcellen waren gevonden. Dit jaar moeten we testen op de 18e, ik zeg, wij nemen wraak op vorig jaar!!

Meiden. allemaal heel veel succes.... Duimen duimen, kaarsjes opsteken..

Liefs, gerreber

Geplaatst

@ stephanie: ik had hyper, te snel werkende schildklier, ik heb toen een radioactieve jodium behandeling gehad, toen hij eenmaal stil was gevallen hebben ze hem weer op gang gebracht met 150, en ik slik nu al een hele tijd 100. Dat gaat gelukkig goed, maandag weer jaarlijkse controle.

@gerreber: ik ben het helemaal met je eens, wraak nemen op vorig jaar, hahaha !! hadden ze bij jullie 3 rietjes gevonden?? bij ons ook.

Succes iedereen !!

Geplaatst

Alarm!!! Ik kom net van de wc en ik zag een beetje lichtbruin afscheiding.

vandaag is dag 11 en tot nu toe alles ging picobello.

Ik vind het dood eng. Zit nu op werk trillen en tranen slikken. Het kan nog alle kant op maar ik ben bang!!!!!!!

Geplaatst

niet in paniek raken !! dat kan, vuil is niet gelijk een ramp hoor !!

mn vriendin dacht ook dat toen ze vuil verloor dat het over was, maar inmiddels is die kleine 3 maanden oud, dus relax !!!

maar ik snap dat je in paniek raakt.

Geplaatst

Hee Kris,

Toen ik net positief had getest, had ik ook wat bruine afscheiding. Dat kan gewoon hoor. Betekent lang niet altijd het einde.

Succes! En als je het niet trekt op je werk, gewoon lekker naar huis gaan!

Sterkte van Nora.

Geplaatst

Dank jullie wel. Ik probeer kalm blijven ik weet het ook dat het niet perse het einde

....zucht.....

Heeft het wat zin om vanavond een test doen? Ik kan dit onzekerheid niet aan!! Zal op de 11de dag al een betrauwbaar uitslag zijn?

Geplaatst

Van mijn ziekenhuis mocht ik twee weken na de punctie al testen. Die gaf toen positief aan.

Maar het verschilt ook een beetje hoe snel het HCG gehalte stijgt. Je kan er dus wel een testje tegenaan gooien, maar wees niet al te teleurgesteld als het nog niet positief is. Dat kan nog komen......

Groetjes, Nora.

Geplaatst

mijn ziekenhuis zijn dat als je te vroeg test dat het resultaat niet betrouwbaar is, dus ik zal gewoon nog even op de tanden bijten als ik jouw was.

en moed erin houden, ik weet zelf hoe moeilijk het is hoor, ik had van de week ook helemaal geen moed meer, maar door alle goede aanmoedingen hier is het wel weer een beetje terug gekomen.

sterkte

Geplaatst

Hey hoi,

Nou, eh, ik had ook (nadat ik het ziekenhuis gebeld had dat de test positief was) verlies van oud bloed. Dit heeft bij mij aangehouden tot ik 2 dagen was gestopt met de utrogestan....

En eh, ik zou ook gewoon de testdatum proberen af te wachten. Uiteindelijk veranderd het de uitslag van dan niet..... Maar ik kan me voorstellen dat het nu extra moeilijk is om te wachten!!!!

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Ik ben een beetje opgelucht. het schijnt dat bijna iedereen had wat oude bloed verlies. Het is in de loop van de dag niet erger geworden dus afwachten maar.

Ik ga nu naar huis om troost te zoeken bij mijn liefje.

bedankt meiden voor de enorme steun!!

Geplaatst

heej annemie..

ik lees nu pas dat je zwanger bent!

super super super.

gefeliciteerd.

liefs

Desiree

Geplaatst

Annemie, SUPER!!! Gefeliciteerd!!!

Ik heb vanochtend een test gedaan. Negatief, maar nog steeds geen bloed. Tot nu toe lijkt dat de vuil selfs minder geworden.

Ik voel niets maar echt niets dus ook geen ongi klachten.

Ik denk dat ik moet het maar een beetje loslaten en wachten tot Maandag.

Lucky, hoe gaat het met jou? Nog 1 dag he?

Geplaatst

hallo,

nou mensen het wordt hier wel erg spannend, nog 1 dagje wachten en dan weten we het eindelijk. Er is nog niets aan de hand hier geen vuil en geen bloed, heb wel wat lichtje buikklachtjes maar mn temperatuur was vanochtend ook nog goed dus......

als ik iets weet dan horen jullie het, aaahhhh, mn zus is super positief, ik vind het doodeng !!!!!!!

Geplaatst

Lucky!!

Morgen is de grote dag voor jullie!!

We blijven nog even een nachtje duimen... Moet je naar het ziekenhuis om te testen?

Succes morgen meid!

Liefs, gerreber

Geplaatst

Hoi meiden,

Allereerst, Annemie, gefeliciteerd!

Van de week heb ik het ziekenhuis gebeld om te vragen wanneer ik nu eigenlijk mocht testen, want ik wist het niet zeker. Dat was dus vandaag. Vanmorgen heb ik getest en volgens mij was de test negatief. Ik dacht een hele hele lichte 2e streepje te zien, maar ik ben gaan twijfelen. Vanmorgen heb ik het ziekenhuis gebeld en ik kon direct m'n bloed laten prikken. Helaas zit het weekend ertussen en moet ik wachten tot maandag.

Ik ben nog niet aan het vloeien, maar heb wel veel buikklachten. Afgelopen woensdag ben ik bij de gyn geweest en het bleek dat ik een cyste had, nog vergrote eierstokken en vocht in m'n buikholte. Die dag is ook m'n bloed onderzocht i.v.m. het vocht in de buikholte. Het schijnt dat als je te veel vocht hebt, trombose kan krijgen? Nu moet ik elke dag m'n buik opmeten en opschrijven. Het lijkt net of ik al 4 maanden zwanger ben. Erg vervelend en m'n broeken passen bijna ook niet meer.....

Vanmorgen was ik best wel even van slag, omdat ik net voor ik de test deed, gedroomd had dat de test onwijs positief was. Dus dat was een behoorlijke domper. Vanmiddag was ik gelukkig vrij, zodat ik nog even rustig kon bijkomen.

En de anderen die nog moeten wachten, heel veel succes en ik denk aan jullie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden