Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank je wel gerreber. Nog een maandje wachten, en dan hopelijk hebben wij wat meer duidelijkheid..

Heel veel success!!

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Loes,

wij hebben niet zelf bewust voor gent gekozen, het maasstadzh verwijst je door naar gent voor de tese. en als dus de tese positief is hebben we daar de tp. Alles gaat verder in r'dam en dus alleen de tp in gent omdat het zaad daar is gevonden en ingevroren. duurde 2 maanden voor een afspraak met de uroloog daar, het is heel erg druk in gent zeiden ze in r'dam. Nu in de weer of de verz. de tese en icsi vergoed in buitenland.

liefs!

Geplaatst

Zvez,

wij zijn nu ook naar r'dam verhuisd (en straks weer naar gent) en hebben ook weer opnieuw bloed geprikt en ook weer semenonderzoek. Ziekenhuizen vertrouwen zeker alleen op eigen conclusie's en niet op andere ziekenhuizen ofzo. Nog een maandje dan weet je meer!!

Geplaatst

Hallo Honey,

Ik was eigenlijk een beetje teleurgesteld dat alles opnieuw moest. Maar goed je hebt gelijk, ze willen natuurlijk zeker weten wat er aan de hand is.

Geplaatst

hoi meiden

@loes jeetje... wat een k*t-nieuws!!! maar wachten tot [en of] dat er in nederland door komt... moet je in brussel of dusseldorf ook weer opnieuw beginnen qua onderzoeken dan? [mag toch hopen van niet!!!] en wat je schreef over de uitslag die er eigenlijk de 15e april zou zijn... mooi dat dat goed was natuurlijk maar maf is het zeker!!!

@loutjelou weet niet wat te zeggen.... snap heel goed dat jullie er niet meer van uit gaan dat er nog wat gevonden word... maar toch misschien :unsure:

@mari nog een paar nachtjes!!! spannend.... hoe gaat het met de zenuwen??? wens je/jullie :goodluck1: en ik :duimen draaien:voor jullie....

:smilybird:liefs mone

Geplaatst

Jaaa het schiet nu inderdaad op, moet zeggen dat ik nog aardig rustig ben (valt me weer mee van mezelf). Ik vind het ook wel onwerkelijk eigenlijk dat het straks allemaal voorbij kan zijn of juist niet. Vandaag heb ik nog lekker wat afleiding, morgen al naar Nijmegen en dan maandag 8.00 ur aanwezig zijn. Spannend....

Ik ga proberen jullie op de hoogte te houden, als het goed is heb ik internet in het hotel

Geplaatst

Mari heel veel succes maandag!!!! Morgen nog een leuk dagje Nijmegen en dan gaat het echt gebeuren. Ik ga voor jullie duimen!

Liefs Miekske

Geplaatst

Ha meiden,

Hier weer een stukje goed nieuws, ook het chromosoom onderzoek is goed! Dus zowel dna als chromosomen prima in orde, nu wachten op cf, maar toen ik gisteren belde was daar nog niets van bekend dus over een week of 2 bellen. Dit geeft een mens weer hoop, het is toch spannend allemaal!

Mari, goed van je dat je rustig bent! Fijn dat je ons op de hoogte wilt houden, wij zijn allemaal net zo benieuwd als jij denk ik :-)

Heel veel succes maandag en geniet lekker van jullie dagje samen in de stad morgen!!

Ik zal aan jullie denken en duimen draaien!

Liefs

Geplaatst

Honey: wat fijn dat de uitslag van het chromosomenonderzoek goed was!

Mari: goed zeg dat je zo rustig bent!

Veel plezier morgen in Nijmegen. Lekker shoppen, this winkelzondag.

Aan de waalkade kan je gezellig en lekker eten.

En voor maandag natuurlijk héééél véééél succes gewenst!!!!!!!!

:gekruiste vingers 1 Ga zeker aan jullie denken!!

Lfs Sanne

Geplaatst

@Loutje: toch niets gevonden meis, echt vreselijk.

Wachten jullie nog op de laatste onderzoeken of hebben jullie de vakantie al geboekt?

Als je iets wilt weten over KID roep je maar he!

Hier nog steeds niet ongesteld.

Gok dat ik pas donderdag ongi ga worden en dat mn ei dus extreem laat is gesprongen.

Cyclus was erg raar iig (ovulatiebloeding van 7 dagen, nog nooit gehad!)

Maar nu we eindelijk kunnen starten ligt mn schildklier weer dwars.

Op dit moment mag ik niet zwanger worden...

En mn internist wil dat ik met 1 van de 2 medicijnen stop.

Dit houdt in dat ik minimaal 3 maanden moet instellen op maar 1 medicijn.

En dan maar hopen dat mn waardes goed zijn en stabiel blijven.

Ik ben er kapot van!

Maar merk ook dat mn lichaam kapot gaat, dus er moet sowieso aktie ondernomen worden.

Ik ben nog erg met mezelf in beraad wat verstandig is en wat het beste is.

Alleen is verstand en gevoel compleet tegenstrijdig.

Dus van hieruit even geen positief nieuws.

Liefs Dreamer

Geplaatst

Dreamer, dat meen je niet! Hoeveel tegenslag kan een mens hebben? Een hele dikke knuffel!!

Woensdag is de uitslag als het goed is definitief. We gaan even een afspraak maken met de arts om te overleggen over KID, alles even laten bezinken en daarna op vakantie. Na de vakantie zouden we dan wel zo'n beetje willen beginnen met KID. We willen waarschijnlijk wel voor een duitse donor gaan.

Mari, heel veel succes met de TESE morgen! Ik duim voor jullie!!! Mijn mannetje heeft (dinsdag 2 weken na dato) nog wel wat last van de wond, de hechtingen beginnen te trekken denk ik... Het ziet er verder wel rustig uit. Het belangrijkste in het begin was koelen, koelen, koelen, de coolpacks lagen hier om beurten in de vriezer.

Geplaatst

Hey meiden,

wat een nieuws allemaal...

Hier ook niet helemaal goed, op de echo was het bms voor de eerste keer ooit te dun!

3,8 tegenover 8 mm vorige keer!

Dadelijk bellen ze dus of het wel door kan gaan!

Ik baal echt als een stekker!

Dan moeten we tot mei wachten, want volgende maand zijn we op vakantie!

Dreamer lieverd bij jou ook weer slecht nieuws jeeeeeetje:(

Loutje hoe voel je je meid?

xxxx

Geplaatst

Mari: Nog een nachtje, spannend!! Succes alvast!!

Dreamer: Oh wat balen zeg, lijkt me idd lastig voor je dat je nog een extra 'iets' hebt waar rekening mee moet houden! Sterkte meid!

Honey: Super dat de uitslagen goed zijn! Vast een opluchting!

Arzu: Ik weet niet goed wat bms is, maar zou idd balen zijn als jullie dan tot mei moeten wachten.

Nou meiden, al weer aardig wat tegenslagen voor een aantal. Hopen dat we hier snel veel goed nieuws te melden hebben!!

Geplaatst

Arzu hoe kan dit nou?? Is dit de eerste keer dat je bsm zo dun is?

Wat ontzettend balen zeg! Heb van de week op een ander topic gelezen dat je bsm dikker wordt door het gebruiken van tarwekiemoliecapsules, proberen zeker waard zou ik zeggen! Als je moet wachten waarom dan tot mei? ...en april dan?

Ga voor je duimen dat je deze maand gewoon verder mag!

Lfs Sanne

Geplaatst

Sanna aangezien we op vakantie gaan 5 t/m 12 april:(

Ja idd de eerste keer altijd was mijn bms enz perfect!

Daar attendeerde ze me de vorige tp nog op!

Morgen progynova recept halen en dan dat proberen.

Maar ja of het helpt pfffff

Geplaatst

Arzu is de vakantie al geboekt? ...wel super lekker er even tussenuit! Maar goed nu waarschijnlijk met een dubbel gevoel. Wij hebben in mei vakantie, willen eigenlijk ook weg maar we wachten met boeken tot we meer weten hoe en wat.

Ga duimen dat de progynova goed zijn werk doet en je bsm snel dik genoeg is voor de tp. De tarwekiem kun je alsnog erbij gebruiken denk ik, het is een voedingssup dus baat het niet dan schaadt het niet... ben er zelf afgelopen vrijdag mee begonnen en ben benieuwd of mijn bsm dikker is als vorige keer. (bsm was de vorige keer wel heel goed maar dacht alle mm-tjes helpen!)

X Sanne

Geplaatst

dreamer, wat balen zeg! ben je dr klaar voor heb je dit weer... ik snap helemaal dat je verstand en gevoel niet op 1 lijn zitten! heb je binnenkort weer overleg met de artsen wat ze willen en wat jij wilt? Moeilijk ja, vooral omdat je eigen gezondheid toch het belangrijkste is voordat je met een behandeling start denk ik.

Arzu, ook voor jou een tegenslag! Hoop voor je dat progynova helpt en dat het allemaal door mag gaan, keep my fingers crossed!

xx

Geplaatst

Ohh nee Dreamer, wat een nare tegenslag weer! Bahh of één ding nog niet genoeg is.

Je verstand en je gevoel liggen in strijdt en dat is héél begrijpelijk, hieruit wil en kun je eigenlijk helemaal niet kiezen.

Hoop dat ze snel de juiste medicijnen voor je gevonden hebben en dat je daar direct goed op reageert. Heel veel sterkte!

Mari nu nog één nachtje, nogmaals héél héél héél héél vééééél succes morgen!!!!!!!!!!!!!!

:myfignerscrossed:

Hoop dat jullie het fijn gehad hebben vandaag in nijmegen.

Loutjelou ik blijf aan jullie denken en hopen op een klein/groot wonder woensdag.

Suzzy hoe gaat het met jullie?

Leve hoe voel jij je? Weten jullie al welk traject jullie nu willen gaan bewandelen?

Lfs

Geplaatst

Sanna ja de vakantie is in december geboekt.

En van een kant ook niet slecht natuurlijk ff met de gedachten ergens anders.

Ff rust.

Maar ben benieuwd dinsdag, heb ik de echo op dezelfde dag als jij ;)

Geplaatst

Inderdaad de (alle) gedachten even ergens anders op en energie opzuigen voor wat er nog komen gaat ...hoop van harte een zwangerschap!

Ben ook echt aan vakantie toe (uhm, heb twee weken geleden nog carnavalsvakantie gehad maar ben toen nergens heen geweest en heb alleen maar lopen piekeren en malen ...stom stom stom) We gaan sowieso weg in mei weten allen nog niet waarheen.

Mochten we weer in een nieuwe ronde zitten blijven we in de buurt, mochten we evt weer in zo'n verplichte rustmaand zitten gaan we lekker met het vliegtuig weg máár mag ik dan zwanger zijn durf ik denk ik niet zo goed te vliegen. Lees hier en daar van die spookverhalen over stralen die niet goed zijn in een prille zwangerschap, heb jij daar eerder over gehoor?

Dinsdag allebij de echo, kunnen we aan elkaar denken als we in de wachtruimte zitten.

XX

Geplaatst

Hey meiden,

Dreamer wat een tegenslag, ben je er eindelijk aan toe. heb je zulke tegenslagen. Ik hoop dat je gauw weet waar je aan toe bent.

Arzu ik hoop voor je dat je toch volgende maand door kan

Hier gaat het goed, gezellig dagje gehad vandaag. Al lukt het zinnen verzetten niet helemaal. Net lekker gegeten en ja dan is het morgen eindelijk zover. De spanningen nemen wat toe. Bedankt voor al jullie aanmoedigingen

Geplaatst

Nou ik hoop eigenlijk deze maand, april word niks dan zijn we weg op vakantie.

Dus mei dan pas.

Hopelijk dinsdag beter nieuws pfffff

Tja stralingen weet het niet, er zijn zoveel vrouwen die reizen ook al zijn ze pas zwanger.

Dus weet het neit hoor

xxx

Geplaatst

Mari fijn dat jullie een leuke dag gehad hebben.

Heel logisch dat je steeds aan morgen denkt, hoop zoooo dat je morgen super nieuws mag schrijven!!! toi toi toi!!!!!!!!

:goodluck1::goodluck1::goodluck1:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden