Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Arzu niets shit aan hoor, gewoon super. Ben blij voor je dat alles gewoon verder kan gaan. Wat goed nieuws kunnen we hier wel gebruiken.

Hier gaat het wel, met enige regelmaat word ik overvallen door emoties en laat ik de tranen maar de vrije loop. Tussendoor gaat het wel.

Sanne hoe is het bij jou? Jij moest ook voor een echo toch?

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha lieverds,

Even niet op het forum geweest en nu lees ik rot nieuws!!

Lieve Mari, wat ontzettend moeilijk voor jullie!! Ik wens jullie heel erg veel sterkte! Het is zo oneerlijk af en toe! Ik had jullie echt ander nieuws gegund!!!!

Dreamer, wat balen voor jullie. Jullie wachten al zoooo erg lang. Het leek er een tijdje geleden op dat het toch sneller ging dan dat jullie dachten en nu lijkt het ineens veeel langer te duren dan waar jullie op gehoopt hadden. Dit is ook weer niet eerlijk. Snap natuurlijk wel dat je gezondheid voorop staat. Sterkte meid!

Arzu, bij jou gelukkig wel goed nieuws! Wat een verrassing! Dat deze terugplaatsing maar helemaal goed mag gaan!! Ik duim voor jullie.

Sanna, hoe is jou echo gegaan vandaag???

Hier gaat het wel..ik weet gewoon niet meer wat ik er van moet denken....gister contact gehad met het plaatselijk ziekenhuis (met de uroloog) hij zegt dat de bijbalontsteking de zaadcellen beschadigd kan hebben, een nieuwe TESE heeft volgens hem geen zin, want de schade is volgens hem blijvend...!!! Ik schrok me kapot. Hij zegt dat we maar aan KID moeten gaan denken...We zijn ook nog met America bezig (via via ben ik in het urologisch centrum van America binnen weten te komen) daar heb ik dezelfde vraag gesteld. Hopelijk krijgen we daar een positiever antwoord. Maandag hebben we een gesprek in Düsseldorf om te kijken hoe we verder moeten...

XX Suzzy

Geplaatst

Heh nee lieve suzzy je komt ons toch niet volgen naar kid heh.

Pfff ik weet niet hoe dat zit met die ontsteking.

Hoop op goed nieuws!!

Mari doe het rustig aan heh.

Ik heb idd ook al gezocht naar sanna??

Geplaatst

Mari: hoe voelen jullie je nu? Vind het zo rot voor jullie, het is een enorme tegenslag.

Weet niet goed wat ik naar je schrijven moet maar als je je hart wilt luchten ...ik zal er voor je zijn lieverd!

Dreamer: wat een knappe beslissing van je in deze moeilijke tijd. Denk ook dat dit de meest verstandige keuze is maaaar begrijp ook heeeel erg goed dat het emotioneel een hele moeilijke rotkeuze is. Je wilt zo graag en dan ben je er bijna en dan staat je ziek zijn weer in de weg. Het is zo oneerlijk allemaal!! Hoop dat je lichaam snel goed gaat reageren en dat je snel verder mag en jullie hartewens in snel vervulling mag gaan!

Suzzy: hier schrik ik wel van zeg! pfhoe, dat ze daar nu pas weer mee komen?!

Ben benieuwd over USA daar weten ze er al misschien meer van...

Arzu: wat een fantastisch nieuws!! Hoop dat dit een blijvertje gaat worden!!!

Ik heb vandaag ook de echo gehad. Mijn bms was maar 5.8mm (cd 12) en vorige keer had ik op cd 10 al 10,1mm?!! Heb gisteren wel de hele dag in bed en boven de wc gelegen en vandaag heb ik om 16:00 uur de wekker gezet om naar de gyn te gaan. De gyn zei dat het voor het bms niet uit maakte dat ik griep had/heb...

Maar goed begrijp er niets van en ben er totaal niet blij mee.

Heb nu zelfs van die tarwekiemcapsules geslikt (waar ik over schreef Arzu)

Vrijdag weer terug voor een nieuwe echo, hopelijk gaat het bij mij ook nog zo snel groeien als bij Arzu! Er is niets gezegt over progynova en heb er zelf niet aan gedacht om het te vragen ...dus ben erg benieuwd vrijdag.

Lfs Sanne

Geplaatst

Och lieverd toch wat is dit allemaal???

Hoe groot was je follikeltje??

Ik hoop dat je mijn wondertje na volgt.

Vraag me af wat dat toch is deze maand????

Dikke knuffel

Geplaatst

Oh nee hé Sanna, hoe kan dat nou...hoop op net zo'n wonder als bij Arzu...op naar dikker bms!! Maar zo zie je wel dat het goed kan komen, dus bij jou hopelijk ook!! Beterschap met je griepje!!

XX

Geplaatst

Arzu, gelukkig goed nieuws! Super dat je bms nu goed is!, op naar de tp. Weet je al wanneer ongeveer je de tp zal krijgen?

Suzzy, vindt het maar vreemd hoe de gang van zaken bij jullie gaan, ik snap heel goed dat je niet weet wat je er nu van moet denken. Vreemd dat de uroloog meteen zegt dat je maar aan kid moet denken vindt ik wel heel cru hoor! Hoop voor je dat dusseldorf duidelijkheid kan geven!!

Sanna, hoop dat het vrijdag okay is!

Wat is dat toch met dat bms deze ronde?! Jemig, het wordt de hoogste tijd voor goed nieuws hier!

Mari, kan je het allemaal al bevatten wat dit voor jullie betekend? Het lijkt me zo ontzettend moeilijk.. Wij moeten nog op voor de tese maar ik bereid me voor op het ergste en dat is ook samen door gaan.

Dikke knuffel voor iedeeen die 'm kan gebruiken!!!

:Smilies-dieren-0047

Geplaatst

Het follikeltje is 14,4 dus ook nog niet zo groot volgens mij ...hopelijk is dat ook de verklaring. De gyn zei wel dat het maar dun was... Hoop op een wonder de vrijdag!

Suzzy en Honey dank je wel, kruip zometeen mijn bedje weer in.

Geplaatst

@Arzu: super dat het nu goed was!

Misschien is er fout gemeten de eerste keer?

Het kan anders toch niet ineens 3 lagig zijn.

Wat een dik bms allemaal zeg.

Mijn bms was 2 dagen voor mn ei of op de dag van mn ei maar 8,5 mm.

Het moest minimaal 7 zijn zeiden ze, dus het was wel goed.

Maar als ik zo jullie bms zie ga ik me toch zorgen maken.

@Sanne: elke cyclus is weer anders, dus ik duim dat het bij de volgende meting allemaal goed is!

@Mari: kan me voorstellen dat je overvallen wordt door emoties.

Het is ook niet niks!

Gooi het er maar uit meis, dikke knuff.

@Suzzy: schade door bijbalontsteking is idd blijvend

Het is ook een oorzaak van onvruchtbaarheid.

Ik hoop dat jullie snel weten waar jullie aan toe zijn.

Die onzekerheid is vreselijk.

Sterkte lieverd!

Liefs Dreamer

Geplaatst

Dreamer lieverd dat is toch goed??

Ik zat ook op dag 12( 2 dagen voor het ei) dus dat klop hoor!

Tja of het verkeerd gemeten is ik weet het niet.

Heb id zelf de cijfers gezien 3,8 dus baalde als een stekker..

Geplaatst

Oh hemel, Mari wat een verschikkelijk nieuws he?! Bij ons waren ze gisteren pas klaar met het hele onderzoek, wordt er bij jullie niet meer verder gezocht?

@ Arzu, meid, dat is toch heeeeeeerlijk goed nieuws! Zeker niet shit te noemen in elk geval!!! Ik duim heel hard voor een goede tp!

@ Dreamer, jouw nieuws is wél shit te noemen... so close, but yet so far away... Elke keer dat je denkt dat je er bijna bent krijg je weer een klap te verduren! Ik hoop zo dat jullie toch nog snel kunnen beginnen!

@ Suzzy, sjonge lieverd... ik heb er gewoon geen woorden voor! Hopelijk komt Dr. Scholtes met beter nieuws en hebben jullie nog gewoon grote kans op een kindje van jullie samen!

@ hier, definitief niets gevonden. Geen schok meer, alleen nog maar een bevestiging. We gaan morgen bellen voor een nieuwe afspraak met dr. Scholtes, willen de uitslag van de TESE nog even bespreken en informatie over KID opdoen. Dan willen we in mei ongeveer op vakantie en dan daarna eens rustig aan beginnen met de KID-procedure.

Alles op z'n tijd, we hebben geen haast!

Geplaatst

Het is hoe je zegt loutje, als je al de eerste keer slecht nieuws hebt gehoord verwacht je niet dat het beter gaat worden..

Weet je trouwens of ze niets hadden gevonden of niks bruikbaars?

dikke knuffel

xxx

Geplaatst

Suzzy: Jeetje meid wat een nieuws. Wat kan het allemaal raar lopen zeg! Sterkte met de afspraken, hopen dat je snel duidelijkheid hebt!

Voor iedereen; heel veel geluk! Hopen dat we snel meer goed nieuws kunnen schrijven!

Geplaatst

Loutje dus het is nu ook definitief over voor jullie, moeilijk he. Ik hoop dat Kid voor jullie nog iets heel moois gaat brengen. Ze zouden bij ons ook nog wel even verder kijken, maar daar werd niets meer van verwacht. Kans op zwangerschap is 0% heeft de uroloog gezegd, dus dat is voor mij nu genoeg.

Ik ben vanmorgen even op mijn werk geweest en ben blij met zulke heerlijke collega's. Allemaal even lief. Ik blijf deze week nog thuis, en dan gaan we er vanaf volgende week weer tegenaan. Daarna nog m'n frustraties weggeshopt dus de portemonnee is ook weer leeg.

Iedereen voor het eerst onder ogen komen is het moeilijkst, dan komen de tranen en later gaat het wel. Het zal toch allemaal een beetje moeten slijten.

Wij hebben inderdaad besloten om samen verder te gaan, en niet voor kid te gaan. Mogelijk nog adoptie, maar dat denk ik ook niet. Dus ik zal straks wel wat minder actief worden hier. Maar nu wil ik nog veel te graag jullie een beetje volgen.

Sanne ik hoop dat je bms morgen beter is, en dat je jezelf ook weer beter voelt. Sanne en Arzu dit forum snakt naar een postieve vibe dus laten jullie daar dan als eerste maar jullie steentje aan bijdragen ;)

Suzzy ik hoop voor jou dat er heel snel duidelijkheid hebt, want om in deze onzekerheid te zitten nadat je eerder een goede tese hebt gehad is bijna onmenselijk. Want ik vond zelf de onzekerheid in dit traject het meest slopend. Kunnen ze niet een aantal zaadjes ontdooien en onderzoeken of er een afwijking in zit? Want er is tenslotte wel al een zwangerschap ontstaan.

Dreamer, goed dat je nu probeert je eigen lichaam in goede conditie te krijgen. Dat is voor een evt zwangerschap ook veel beter ( verstand en gevoel komen helaas niet altijd overeen) Sterkte hiermee.

Leve ik hoop voor jullie ook dat kid wat moois gaat brengen

Alle andere meiden die wachten op tese of uitslagen, succes. Ik blijf voor jullie hopen op goede uitslagen. Het zal nu toch een keertje goed moeten gaan (en dan het liefst een paar keer achter elkaar voor jullie allemaal)

En natuurlijk voor iedereen een dikke knuffel terug. (ik hoop dat ik niemand vergeten ben)

Xx Mari

Geplaatst

@Loutje: ik kan me voorstellen dat het nu enkel de bevestiging was, maar toch lijft het moeilijk om te horen.

Ik hoop dat jullie het goed kunnen afsluiten.

Op naar een mooie vakantie en daarna op een andere manier jullie droom verwezenlijken!

@Mari: waarom hebben jullie gekozen voor samen verder ipv KID?

(mag ook via pb als je het niet op het forum wilt zetten)

Heel veel sterkte met alles meis!

@Arzu: oke, dus mn bms was wel goed?

Ik maak me daar altijd best zorgen om door mn extreem lichte en korte ongi's.

Nog maar 6 daagjes meis!

@All: vanmorgen ongi geworden.

Precies 13 dagen na mn tempstijging.

Dus mn vermoeden klopte.

Ovu testen (zelfs digitale!) werken bij mij dus niet en ik zal straks moeten gaan werken met echo's en Pregnyl.

Weer een tegenvaller helaas, maar liever zo dan insemineren zonder te weten of mn ei wel gaat springen.

Ben benieuwd wat deze cyclus gaat doen, de vorige was 43 dagen!

Mn langste ooit.

Geplaatst

Goeiemorgen..,

Mari, met veel pijn lees ik je berichtje..samen verder, natuurlijk wacht jullie vast een mooie toekomst samen, maar een heel andere dan jullie van plan waren. Ik kan me moeilijk verplaatsen in jullie hoeveel pijn dat doet, natuurlijk kan ik het me wel voorstellen. Maar voorstellen is heel anders dan echt voelen. Het doet me ook echt pijn om je verhaal te lezen. Ik wens jullie heel veel sterkte en heel erg veel geluk in jullie toekomst!! En fijn dat je voorlopig even bij ons blijft....

Wij gaan er nog even tegenaan, een van onze vragen is ook of de zaadcellen onderzocht kunnen worden. Een nieuwe ICSI wil ik het liefst met nieuw zaad en dan poollichaamdiagnostiek (dan gaan ze de embryo's checken of er geen afwijkingen zijn, alleen de goede worden gebruikt voor een terugplaatsing). Het is inderdaad bizar, ben je blij met een geslaagde TESE en nu blijkt dat ze misschien niet goed zijn...ik hoop maandag meer te horen.

Nou nogmaals, Mari, ik denk aan jullie! En ik vind het een moedig besluit om samen verder te gaan. Jullie komen er wel!

XX Suzzy

Geplaatst

Lieve Mari,

Heb vol bewondering je verhaal gelezen. Natuurlijk heb je niet heel veel keus, maar het je verhaal blijkt dat de liefde tussen jullie zo goed is dat jullie het samen ook gaan redden!! Mochten jullie nog voor adoptie gaan, ben ik wel benieuwd. Wij zouden denk ik ook eerder voor adoptie gaan dan voor KID.

Maar goed, wij moeten eerst nog nadenken over tese met pgd in Brussel?

Meid, maak er wat moois van samen met je vriend/man!

Geplaatst

Hallo meiden,

Mari, ik vind heel sterk van jullie. Ik ben er met Loes eens. Het is zo bewonderlijk, en het is duidelijk hoe sterk de liefde tusssen jullie is.

Suzzy, ik zat gisteren toevalig aan de website van Dusseldorf te kijken. Er is een nieuwe techniek PICSI. " Bij de zaadcel selectie bij de standaard ICSI methode wordt geen onderscheid gemaakt tussen rijpe en onrijpe zaadcellen. Bij de PICSI methode daarentegen wordt juist van de eigenschap van rijpe zaadcellen gebruik gemaakt. " Ik doe even de link erbij:

http://www.ivf-duesseldorf.de/index.php?PHPSESSID=9d815125d8e959b3fe9394b239df32b9&lang=nl&id=540

Groetjes,

Geplaatst

Jeetje meiden wat een rotnieuws hier allemaal!! Wordt inderdaad tijd voor goed nieuws hier! Wordt zelf nu ook een beetje bang voor wat de TESE ons gaat brengen...

@Sanna en Arzu: Heel veel succes ga voor jullie duimen!!!

Geplaatst

Ha Lieve Mari,

Weet niet zo goed hoe ik moet beginnen... Heb met pijn en tranen in mijn ogen je verhaal gelezen.

Heel goed dat je even voor jezelf kiest en deze week thuis blijft, het is zeker een enorme klap die jullie te verwerken hebben. En die collega's die zo lief voor je zijn ...het kan ook haast niet anders want jij bent ook heel lief dat merk ik altijd heel goed aan de manier waarop je schrijft! En dat shoppen geeft even troost maar vergeet jezelf zeker komende tijd niet he!! Je komt namelijk op mij nu al weer heel sterk over als je zo jullie keuzes schrijft maar emotioneel zal het zeker nu ook nog zwaar blijven.

Wel super te lezen dat jij en je vriend zo'n goede relatie hebben en er zeker samen verder voor gaan ...alhoewel kid en of adoptie ook zeker iets van jullie samen zou kunnen zijn/worden (denk ik dan he..)

Kom eerst maar even rustig op jezelf en probeer het een plekje te geven.

Hele hele dikke knuffel :hugs2:

Geplaatst

Loutje, definitief dus niets gevonden.

Al had je niets meer verwacht is het toch balen.

Neem de tijd voor jezelf en elkaar en probeer het een plaatsje te geven.

Hoe voelen jullie je nu er onder?

Hebben jullie al vakantieplannen gemaakt?

Hoop dat als jullie terugkomen van vakantie snel meer weten in het KID traject en dat de wachttijden mee zullen vallen. Of willen jullie een bekende donor?

Suzzy: weet je al hoelang het poollichaamdiagnostiek duurt?

Dat kunnen ze toch doen op jullie cryo's? ...hopelijk komt daaruit dat het goed is en hoeft je vriend niet nogmaals de tese te ondergaan.

Miekske: heel begrijpelijk dat enkele verhalen je de moed laten zakken.

Maar er zijn ook goede verhalen hoor! Er zijn al tese babytjes en tese zwangeren op het forum. Dus houdt moed!

Geplaatst

@ Sanna, morgen de echo ik hoop voor je dat het dik in orde is en je een tp krijgt!!

@Arzu, dagen aftellen nu, spannend! Dit moet toch een plakkertje worden!

@Mari, jeetje meisje, ik leef echt met je mee! Wat moet het moeilijk zijn om dit te accepteren en een plaatsje te geven. Fijn dat je zulke lieve collega's hebt die je kunnen steunen. En heel moedig dat je ons hier voorlopig wilt blijven volgen!

Dreamer, hoe is het met je? Gaat de IUI nog door voor jullie deze ronde?

Liefs Honey

Geplaatst

Miekske, ik ben ook bang hoor voor de tese, het is erop of eronder.. maar we houden de moed erin!!

Liefs

Geplaatst

Sanne, wij liepen voor de TESE ook in Dusseldorf en willen daar nu ook verder gaan met KID. We hebben voor 6 mei een afspraak staan en we gaan in juni nog even lekker op vakantie.

Mari, jeetje pittig zeg! Samen verder... oeh dat lijkt me pittig! Voor ons staat echt vast dat wij hoe dan ook een kind/kinderen willen. Een kinderloos leven kan ik me niet voorstellen eerlijk gezegd. Ik ben stápelgek op Louman hoor maar onze kinderwens is zo sterk dat we dat niet zouden kunnen. Een dikke knuffel voor jou!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden