Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ha Fren en Raba,

Bij ons deden ze het zowiezo niet op dezelfde dag want als er niets gevonden zou worden hoefde ik de hormonen niet te gebruiken, zo is het ons uitgelegt...

Raba waarschijnlijk is de kans op slagen dus groot bij jullie! (denk ik tenminste, anders deden ze het waarschijnlijk niet)

Begrijp jullie gevoel wel heel goed hoor, verse zaadjes zouden naar mijn idee ook meer kans maken. Raba ze gaan toch wel wat rietjes invriezen als er meer gevonden gaat worden dan voor één behandeling? (lijkt mij van wel. Volgens mij is het niets of meteen voor enkele rietjes..)

Het goed ontdooien van cryo's ligt tussen de 50 en 70%

Het ontdooien van zaadjes gaat bijna altijd goed is ons verteld.

Er is een meisje ook hier van het forum waarbij het eerste rietje niet goed ontdooit was, het tweede rietje wel. Dit rietje was deze uit dezelfde tese!

Fren mijn gevoel zegt dat je meer kans maakt dat de tese slaagt omdat er toch enkele levende zijn gevonden. Waren die goed bewegelijk?

Uit de hormoonwaardes kunnen ze een goede schatting maken. Heeft de uroloog/gyn daar niets over verteld?

Tijdens de pesa hebben ze een biopsie (dat noemen ze ook wel een tese) gedaan in het umc in Utrecht daar was het cijfer 9.2 uitgekomen. Maar in Utrecht mogen ze daar niks mee en in Nijmegen wel. Vandaar dat ze het aan durven op dezelfde dag de tese en icsi te doen. Ja, gelukkig gaan ze ook invriezen als het kan.

De hormoonwaardes waren goed. Maar mijn man heeft een verschrompelde bijbal en op de zaadleider zijn niet afgemaakt.

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Fren,

Het duurde 2 maanden voordat we (morgen) het intake-gesprek hebben, ik heb geen idee hoelang de wachttijd is naar de tese behandeling. We horne het morgen denk ik wel! Wachten moet je bijna overal :-( , alleen in dusseldorf is volgens mij geen wachtlijst. er zijn meiden hier die daar lopen.

Geplaatst

Thanks meiden voor de support! We gaan het allemaal horen morgen, spannend!!!

Geplaatst

Fren; wij gaan ook naar Nijmegen en hebben 2 weken geleden de afspraak voor de intake ontvangen en wij kunnen pas eind juni terecht, dus uiteindelijk iets van 11 weken wachten.

Geplaatst
Fren; wij gaan ook naar Nijmegen en hebben 2 weken geleden de afspraak voor de intake ontvangen en wij kunnen pas eind juni terecht, dus uiteindelijk iets van 11 weken wachten.

Dat is dus net zo lang als bij het amc: eind maart gebeld en 8 juni afspraak.

Geplaatst

Honey succes morgen!!!!!!!!!!!! Spannend! Ik hoor het wel wat ik donderdag kan verwachten! haha

Meiden bedankt alvast voor jullie support!

X

Geplaatst

Meiden wat is er weer veel geschreven in 1 week:biggrin:.

Ik ga zo ff alles bijlezen van jullie.

Hier heeeeerlijke vakantie gehad en eens totaal niet aan onze kinderwens gedacht.

Nooit verwacht maar echt gebeurd hahah.

Nu kunnen we weer met 100% volgende week naar dr tournaye en ben benieuwd wat hij ons gaat vertellen ivm wachttijden:eek:.

Het eten was ook geweldig ben 2 kg bijgekomen * schaam* maar was allemaal zo lekker en dacht thuis kan ik dat niet maken:biggrin:

xxxx

Geplaatst

Hai,

Arzu, Fijn meid dat jullie een goede vakantie gehad hebben, soms heb je dat gewoon ff nodig om je weer op te laden. Gaan jullie in de zomer ook nog of was dit voor jullie de zomervakantie.

Sas

Geplaatst

xxxxx eigenlijk zou dit onze zomervakantie zijn, omdat ik voor september was uitgerekend.

Maar nu gaan we in juli toch nog maar 2 weken weer in kemer all in hotel.

Alleen dan een 4* ;)Gaan jullie op vakantie?

xxx

Geplaatst

lierve dreamer,

Ik weet als geen ander wat een schildklier met je doet.

Je stemmingwisselingen is heel naar en je kan er niets aan doen.

Stom he dat zo een klein ding in je lichaam je zo kan ontregelen.

Ik hoop dat je snel opknapt.

Kus essie

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,.

Maandag naar de internist toe.

De huisarts had ook een uitstrijkje gemaakt(moet eens in de 5 jaar)deze was ook helemaal top.

Ik ben ook al ruim 5 kilo afgevallen met dank aan mijn dieetiste.

Nog 5 te gaan ook die ga ik er snel afhalen.

Ik moest van het AMC 10 kilo afvallen.

Ik moet zeggen dat ik wel heel streng ben en ik 3 tot 4 x per week in de sportschool hang op de cardiotrainen.

Voel me er echt zo lekker bij ga voorlopig even lekker door met alles.

Nu maandag even afwachten wat de internis te vertellen heeft.

Sterkte en succces weer allemaal.

Ben erg druk op mijn werk helaas dus doe dit even tussendoor maar leef erg met jullie mee.

Gr Esther

Geplaatst

Hoi Loes,

Ja dat geeft weer een beetje meer hoop.

Ik zag het na ruim 2 jaar testen en ziekenhuisen even niet meer zitten.

We zullen het nog even moeten afwachten maar komt vast goed .

We houden hoop.

Jullie hebben ook al een hoop meegemaakt las ik.

Moeilijk he die keuses maken en bedenken hoe verder.

Sterkte ermee.

Gr Esther

Geplaatst

Hey Sanna,

Ja top he voel me ook goed na deze uitslagen allemaal.

Hoe gaat het nu met jou?

Lukt het allemaal een beetje?

Jij hebt ook genoeg voor je kiezen gehad afgelopen periode.

Deze maand weer een spannende maand voor je.

Ik duim voor je.

Gr esther

Geplaatst

Hoi Zwelgje,

Welkom hier.

Bij mijn man was ook de hersteloperatie mislukt helaas.

Wij lopen nu vanaf januari in het AMC daarvoor hebben we ruim een jaar in een ander ziekenhuis gelopen.

Wij moeten ook afwachten hoe en wat allemaal of we tese of mss mesa of pesa krijgen.

Alle onderzoeken en bloedtesten waren gelukkig goed.

Mijn man heeft geen levenden zwemmertjes helaas maar zijn hormonen zijn wel goed.

Ik hoop voor jullie dat alles goed gaat en heel veel succes in gent

gr essie

Geplaatst

Hai,

Arzu, Lekker zeg dat jullie nog een keer op vakantie gaan. Je had het liever niet gehad maar geniet er maar mooi van.

Wij gaan dit jaar niet vliegen, meestal doen we dat maarja we wisten niet hoe alles zou gaan lopen. We gaan met vrienden een week naar Frankrijk met de auto. Ben wel benieuwd hoe dit gaat bevallen. Normaal een 5* hotel nu een camping hihi.

sas

Geplaatst

Hoi Arzu, heb je het lekker gehad afgelopen week??!! Heerlijk even helemaal niets en lekker genieten van het weer en eten!! De batterij is weer opgeladen!

Sas, jij begint bijna met spuiten.. nu komt dichtbij, ik ga voor jullie duimen hoor!

Essie, fijn dat alles goed met je gaat, en weer een gesprek voor de boeg bij de internist lees ik, nog een paar weekjes wachten en dan hebben jullie het intake-gesprek al!

Hier vandaag naar gent geweest, eerst uroloog, aardige man maar erg zakelijk en het was errug druk. We hebben ruim een uur! op onze afspraak moeten wachten en ging erg snel, ik voelde me echt een nummer, helaas. De afspraak voor de tese staat op 30 april dat is dus al over 2 weken..joepie! Alleen.. als er zaad gevonden wordt dan moet het een tijdje de vriezer in, de wachttijd voor icsi is 5 tot 6 maanden! Ik sta op voor eind sep/ begin okt. (als de tese wat opleverd uiteraard) Dat viel me zo tegen!

Eerst 2 maanden wachten op intake en daarna nog een keer 6 maanden voor icsi... je bent dus zo weer een jaar verder...zucht! Maar eerst de tese, wordt het erop of eronder?? Ik durf nu niet verder te kijken dan die datum.

Liefs!

Geplaatst

Hai,

Honey, Geweldig dat de tese 30 april is. Dan weet je iig of er wat gevonden wordt.

Maar dan weer wachten voor icsi pppfff wat duurt dat allemaal lang he.

Sas

Geplaatst

@ honey,wat fijn dat je binnen 2 weken weet waar je aan toe bent!! Hoop dat het bij ons in juni ook zo snel gaat. Doet me ergens wel goed dat ik lees dat er ook in gent een wachtlijst is voor de icsi - klote voor jou natuurlijk - maar het sterkt me in ons besluit geen halsbrekende toeren uit te halen met ziekenhuizen over de grens. wachtlijst icsi amc is nl net zo lang...

Geplaatst

@Honey: wat heerlijk snel al, over 2 weekjes!

Ik ga keihard duimen dat er iets bruikbaars gevonden wordt.

Spannend hoor meis!

@Essie: ja dat kleine rotding regelt heel je leven, echt vervelend.

TSH was nu 7,9 dus je kan je wel voorstellen hoe belabberd ik me voel.

(voel me goed met een TSH van 1)

Ik hoop op positief nieuws van je internist!

En wat goed dat je al zoveel bent afgevallen zeg.

Ga zo door!

Liefs Dreamer

Geplaatst

Honey wat goed dat het over twee weken al is!

De andere wachttijd is inderdaad wel heel lang...

Esther super dat het allemaal nog gaat zoals geplant en lekker postief ...vasthouden!

Met mij gaat het weer beter. Heb me even ellendig gevoeld.

Vrijdagmorgen mag ik bellen of onze cryo goed ontdooit is. Hopelijk mogen we die dag dus ook naar Genk toe om 'm op te halen. De evt tijd hoor ik dan pas.

Spannend dus weer!

Arzu hoe ist? De vakantie heeft je goed gedaan lees ik, helemaal goed!!

Suzzy hoe gaat het eigenlijk met jou?

Lfs Sanne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden