Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Arzu: Fijn om te horen dat je hebt genoten van je vakantie! En alweer een nieuwe vakantie in het vooruitzicht! Lekker hoor!

Honey: Oh over 2 weken al Tese, spannend meid. Maar we snappen helaas je frustratie over de wachtlijsten.

Essielief: Jee wat goed al 5kg kwijt! Ga zo door meid!

Dreamer: Even over Kid hoor..weet jij of ze bij MCK ook aan wederkerigheid doen? Kan er niet echt wat over vinden op de site...

All:Succes meiden!

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Loes: nee het MCK doet niet aan wederkerigheid.

Je mag wel een eigen donor meebrengen..

@Sanne: ik duim dat jullie vrijdag een goed telefoontje krijgen meis!

Liefs Dreamer

Geplaatst

@Honey

Ja spannend he die intake.

Daar ben ik ook wel een beetje zenuwachtig voor moet ik je eerlijk zeggen.

Na dat gesprek gaan we lekker met de kids van mijn man een weekendje weg dus dat is wel even lekker.

En jij heel veel succes in Gent met tese he ik duim voor jullie

@Dreamer

Mensen die geen last hebben van hun schildklier hebben geen idee.

Het beheerst inderdaad je hele leven.

Die van mij draait te traag.

Ik had ook huilbuien en voelde me echt ziek

en voor ze hem weer op de rit hebben ben je weer weken verder.

Ik leef met je mee.

@Sanna

Ik duim voor je dat vrijdag een top dag voor je wordt en dat ze goed ontdooit zijn.

Spannend allemaal weer je.

Logisch dat je je ellendig hebt gevoeld hoor dat was ook weer niet niks.

Ik zal vrijdag aan je denken.

@ loes,

Ja top he voel me super en ben ook echt blij dat het lukt.

Mijn schildklier werkt nl niet echt mee met afvallen maar het lukt me joepie...

Bedankt voor de reacties.

Ik moet zeggen dat ik wel nerveus ben voor de intake gesprekken maar ik denk dat iedereen dat wel heeft.

We gaan 7 mei lekker een weekendje met de kids van mijn man en mijn ouders weg dus kan ik na het gesprek even me hoofd op iets anders zetten.

Gr Esther

Geplaatst

@Arzu: Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad! Lekker even de gedachten verzet!

@Honey: Wat fijn dat jullie over 2 weken al de TESE krijgen! Het scheelt natuurlijk dat jullie alle vooronderzoeken al gehad hebben... Bij ons zal het nog wel wat langer duren denk ik, alle onderzoeken moeten nl ook nog gedaan worden. Wel weer jammer dat je dan weer zo lang moet wachten tot de ICSI maar je weet in ieder geval waar je aan toe bent, en je hebt iets om naartoe te leven!

@Sanna:Spannend vrijdag! Hopenlijk gaat alles goed en wordt het een superdag. Ik ga voor je duimen!

@Essielief: Wat goed dat je al 5 kg bent afgevallen! Knap hoor. Hopenlijk komt de internist met goed nieuws voor jou

@all: Hier beginnen de zenuwen wel een klein beetje te komen... Vind het echt spannend.

Hopenlijk weten we morgen al wat meer. Heb in ieder geval het gevoel dat het hele proces dan echt in gang wordt gezet. Jullie horen het wel!

Liefs Miekske

Geplaatst

Hoi Miekske ,

Ja dat hoop ik ook.

Ben er niet echt bang voor want voel me echt goed .

Ben aan het afvallen en eet bijna geen zout meer dus moet goed komen.

Ik train 3x in de week dus wordt nog eens gezond ook hahahhahah

Jij hebt morgen je intake al in nijmegen he.

Spannend hoor ik zal aan je denken .

Ik hoop dat het positief wordt voor jullie.

Gr Esther

Geplaatst
@ raba, hoe lang was de wachtlijst in het radbout? Ik ben me aan het orienteren om een en ander te versnellen...

2 tot 3 maanden werd ons verteld

Geplaatst

@Essie en Dreamer, gisteren is in gent ook bij mij weeer bloed geprikt dit was om nogmaals te controleren of mn schildklier optimaal. De arts vertelde dat als je medicatie gaat gebruiken voor de icsi de schilklier meer belast wordt. Weten jullie hoe dit zit?

@Miekske, spannend morgen is het zover, ik ben benieuwd wat je allemaal te horen krijgt! Zal voor je duimen dat e.e.a. nu in gang gezet gaat worden!

@Raba, hoe gaat het je af met wachten op je ongi? Kan me voorstellen dat je de dagen vooruit kijkt nu!

Geplaatst

@essie, knap hoor al 5 kilo eraf, houd vol!! :wav:

Geplaatst

Haa meiden,

Even een tijdje niet langs geweest...ik had mijn hoofd zoooo vol zitten....maar ik probeer me weer op te peppen. Want ik wil goed in mijn vel zitten voor de volgende behandeling (juni)!! Dus Sanna, zoals ik bij jou lees overweeg ik toch weer de acupunctuur...vorige keer ook gedaan...ik heb wel al een afspraak gemaakt bij de voetreflex..

Arzu, fijn dat je een lekkere vakantie hebt gehad..en wat super dat je "het" even van je af hebt kunnen zetten!

Sas, gezellig dat je weer meekletst!

Iedereen heel veel succes met jullie behandelingen...ik kan het even niet meer bijhouden...ik ga mijn best doen om weer goed op de hoogte te komen!!

XXX Suzzy

Geplaatst

Hi meiden,

Nou hoezo wispelturig?? Na afgelopen nacht wakker te zijn geweest van het piekeren had ik 's ochtens het besluit genomen dat ik toch alle twee de cryo's wil laten ontdooien ipv één wat ik afgelopen zaterdag had doorgegeven. Vanochtend naar het ziekenhuis gebeld en vanmiddag een telefoontje gekregen dat het nog mogelijk is, gelukkig!

Esther en Miekske het is heel normaal dat de zenuwen door jullie lijf gieren, zooo herkenbaar! Dit traject is zowat het enige waarbij jezelf de touwtjes écht niet in eigen handen kunt houden.

Miekske jullie morgen de intake, hoelaat moeten jullie er zijn?

Veel succes!

Hey Suzzy leuk weer iets van je te horen. Hopelijk maakt de voetreflex je helemaal ontspannen en ontstrest! Ik heb morgen ook weer een afspraak staan bij de acupunctuur.

XX

Geplaatst

Sanna een goed besluit!

Hier word het steeds gekker , ik zit op cd en ik begin al mijn ongi te krijgen!

Ik snap niks van mijn lichaam wat is er de laatste tijd allemaal aan de hand?

Dit heb ik 1 keer gehad toen ik stopte met de pil 4,5 jaar geleden.

Word steeds raarder allemaal.

Zou ik dit moeten vertellen denken jullie dinsdag??

Suzzy mei komt kortbij op naar de nieuwe tese!!!!!!!!!

Sorry voor wie ik vergeten ben, kom straks terug

xxx

Geplaatst

@Arzu: cd hoeveel? Je bent de dag vergeten namelijk haha.

Je cyclus kan van slag zijn door het vliegen.

@Honey: je schildklier kan sterk reageren op hormonen.

Het reageert sowieso op HCG, dus vandaar.

Ze moeten het ook altijd controleren voor ICSI, want als je schildklier niet goed werkt is de poging eigenlijk al verloren.

En dat is zonde natuurlijk!

Ik duim dat je schildklier in orde is.

@Miekske: succes met de intake!

@Suzzy: gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

@Sanne: lastig he al die tegenstrijdige gevoelens.

Ik hoop dat je vrijdag 2 mooie wondertjes bij je mag dragen en dat ze de komende 9 maanden blijven zitten!

Liefs Dreamer

Geplaatst

Hi Suzzy, Fijn je weer te horen, ik snap goed wat je bedoelt... hier draait mn hoofd ook overuren.. niet goed voor een mens.. maar jemig het valt ook echt allemaal niet mee! Het is al bijna mei en als de tese geweest is kun je je weer helemaal op de icsi concentreren!

Ik had vandaag op het werk ook even stress en er ging iets (bijna) totaal mis toen dacht ik..ik kan nu wel janken pfffff, even tot 10 tellen dan maar weer.. :-( Normaal ben ik vrij stabiel in mn emoties maar de laatste weken lijk ik wel een achtbaan!

Sanne, ik duim dat de 2 cryo's blijven plakken, er moet hier nu echt postief nieuws komen!!! Weet je al hoe laat je terecht kan?

Geplaatst

Dank je dreamer, nu begrijp ik hoe en wat, hoop ook dat t goed is,we zullen zien!

Geplaatst

hahaha sorry cd 20!

De ongi is wel nog niet doorgebroken maar lang kan het niet meer duren zo te zien.

heeeeeeeeeeeel vreemd.

Ik heb echt mijn erger dag.

Kreeg het overzicht van mij werktijden over 2 weken maar 13 uur!!!!

Ja hallo ben geen student ik heb rekeningen te betalen.

Heb er nu echt wel genoeg van!

Geplaatst

Ha Arzu, cd 20 is wel heel vroeg om ongi te worden inderdaad...?

Maar goed, het kan nu je verplichte rust (helaas) hebt gelukkig geen roet in het eten gooien.

Wat balen dat je zo weinig uur ingedeeld bent. Gaat het zo slecht op je werk? ...net of je deze problemen er nog wel bij kunt hebben bovenop alles.

Honey, emoties kunnen zo in één keer boven komen. Hoop zo dat jullie 30 april gerust gesteld gaan worden met een geslaagde tese!

Hopelijk mag ik morgen naar Genk voor een tp!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Nou, het grote wachten is weer begonnen.....:whistling_girl:

Vandaag op intake geweest in Nijmegen. Wat een doolhof daar zeg nu met die verbouwingen... Heb mijn 10.000 stappen vandaag wel weel gemaakt! haha

Eerst naar het zaadlab, en ja hoor het ging precies zoals ik al gedacht had. "zo meneer, u mag in dat kamertje zaad produceren!" Uhhh dat is nou juist het probleem, er is geen zaadlozing.... O, dan kunt u hier nu niets doen.... Nee dat dachten wij al.

Door naar de uroloog. Een uur in de wachtkamer zitten wachten. Daarna uitleg over de te nemen stappen. Het meeste wist ik eigenlijk al. Ze gaan eerst bloedonderzoek doen voor soa en hiv, hormoonwaardes en chromosomen. Na de uitslag als alles goed is door voor PESA en als daar niets in zit tegelijkertijd de TESE. Lichamelijk onderzoek geen bijzonderheden. Uitslag bloed 10 juni......

Daarna naar de Gyn. Bij mij is ook bloed geprikt voor onderzoek soa/hiv en hormoonwaardes. Verder een uitstrijkje en inwendige echo gehad. Uitslag bloed en uitstrijkje 22 april...

Op de inwendige echo zag alles er goed uit gelukkig. (Blijkt dat mijn baarmoeder in retroversie (achterover) gekanteld is, bij 90% van de nederlandse vrouwen ligt hij juist naar voren gekanteld. Dit is echter niks ernstigs is alleen een standsverandering maar wel bijzonder!) Eierstokken zagen er ook heel goed uit.

Ook hebben we het gehad over de PGD en daarover kon de gyn. ons niet zoveel vertellen omdat ze dat in Nijmegen niet doen. Heb er wel op aangestuurd dat ze vast een doorverwijzing regelt met Utrecht waar ze dit wel doen. Hier was ze het mee eens en ging het overleggen in het team met wie ze dan contact op gaan nemen.

We moeten zowiezo eerst in Nijmegen zijn voor de eerste stap, de zaadjes krijgen.

En toen als afsluitertje nog een echo van het scrotum.

In de tussentijd dat we wachten op uitslag van de chromosomen mag vriendlief nog een keer een retrograde onderzoek doen. Deze keer wat anders: Hij mag een drankje drinken wat ervoor zorgt dat de urine de zaadjes niet kapot maakt. Dus drankje drinken, masturberen en dan uitplassen. Ze hopen zo toch nog wat zaadjes te vinden ondanks dat tijdens het laatste onderzoek in Tilburg niets is gevonden.

Zo, weer een heel verhaal maar ik ben het kwijt! haha lijkt wel een dagboek...

@Sanne: Veel succes morgen!!!!! Ga voor je duimen.

Liefs Miekske

Geplaatst

Hoi Honey,

Ik weet niet precies hoe het zit mij is ook verteld dat mijn medicijnen dan weer aangepast moeten worden ook als je zwanger bent moeten ze weer aangepast worden.

Het heeft iets met de hormonen te maken daar botst dan kleine rot dingetje weer mee dan.

Gr Esther

Geplaatst

Hoi Sanna,

Wat spannend alle 2 laten ontdooien.

Ik duim echt voor je dat het allemaal goed ontdooit en dat ze goed blijven zitten.

Voor jou weer een hele spannende tijd.

Gr Esther

Geplaatst

HAA,

Sanna, je laat ons aardig in spanning, hopelijk is alles goed gegaan...en heb je 2 emmy's in je buik!

Honey, ja inderdaad die emoties...ppfff! Ik ben veel op internet aan het lezen (tips aan het zoeken) om lekker in je vel te zitten, angst los laten, dat soort dingetjes. Hopelijk helpt het. Want ik ben van mening dat je kansen groter zijn als je zelf lekker in je vel zit. Ik zie dat het voor jullie ook al aardig opschiet, 30 april! Hopelijk een goed resultaat..dat geeft dan al weer zo veel rust!

XX Suzzy

Geplaatst

Sanne, hoe is het gegaan vandaag???

Suzzy, ik ben aardig wat spanning aan het opbouwen voor de tese merk ik. Duurt nog wel 2 weken maar toch! Vooral het denken aan.. wat als er niets gevonden wordt, hoe dan verder enz enz. Ik blijf positief uiteraard maar dat stemmetje in mn achterhoofd...die blijft maar door piekeren.

Jullie hebben al een geslaagde tese gehad, nu dan ook vol vertrouwen naar de 2e?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden