Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sanne, ik leef met je mee! Je mag ook verdrietig zijn en je klote voelen, weer niet gelukt.. en waarom waar ligt het aan ga je je dan waarschijnlijk afvragen... Moeilijk, moeilijk.. ik hoop dat, je veel steun hebt aan je vriend/man en familie! Sterkte, knuffel!:hugg:

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Honey: Wat een super nieuws zeg!! Op naar een mooie ICSI!!

Sanna: Oh meid, weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar snap goed dat de confrontatie heftig is voor je! Sterkte meid!!

Geplaatst

Honey wat super!! 6 strootjes van goede kwaliteit, helemaal super!

Babeth, ook ik vind dat je het super goed doet. Ik was zo onder de indruk van je verhaal (had je ook nog een PB gestuurd, waarin ik dus ook zei dat ik geen reactie terug verwachtte, ik wou gewoon even van mijn kant wat laten horen). Ik hoop dat jullie snel een broertje/zusje mogen krijgen voor de jongens.

Geplaatst

Jaaaaaaaaa wat een supernieuws Honey :hello2:

Gefeliciteerd!

Hoop dat je mannetje niet teveel last heeft van de TESE.

Liefs Dreamer

Geplaatst

@ honey74 :thmbup: een geslaagde tese!!! helemaal top... en zoals al meer geschreven nu op naar de icsi!!!

liefs mone

Geplaatst

Lieve dreamer.

Jeetje het zit jou ook niet mee hè.

Wat erg voor je.

Iemand die geen last heeft van een schildklier ,heeft geen idee hoe naar je je kan voelen door dat rot dingetje.

Hoe gaat het met de emoties enz ?

Ik hoop echt dat je volgende week betere uitslagen krijgt ik duim voor je

Gr. Essie

Geplaatst

Honey wat geweldig!!!!! Super hoor! Op naar de ICSI nu!!!!

Babeth bedankt voor je uitgebreide antwoord! Daar heb ik zeker wat aan. Schrok er wel een beetje van dat jullie voor elke ICSI poging nog zoveel zelf betalen! Ik ga vragen of onze gyn. misschien een doorverwijzing kan schrijven zodat we (ongeveer) alles vergoed krijgen...

Maar ik ben bang dat die vlieger voor ons ook niet opgaat, omdat iedereen hier die in het buitenland zit natuurlijk een goede reden daarvoor heeft.

Maar ik ga me wel aanmelden om in ieder geval een intake in Brussel te krijgen, dan loopt het in ieder geval alvast en weten we misschien al wat meer.

Sanne ik vind het zo erg voor je, ik denk aan je hoor....

X

Geplaatst

Hallo Miekse

graag gedaan, inderdaad, per poging is het een heel bedrag en ik ben ook erg blij dat we het ons kunnen veroorloven.

Laat je arts in NL duidelijk een brief opstellen dat jullie min of meer geen keuze hebben, wellicht scheelt het.

heel veel succes!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst
Dag lieve meiden,

Het eerste wat ik wil vragen is eigenlijk; kennen jullie me nog? Hihi. Ik was een tijdje heel actief, en heb daarna even helemaal niks meer gepost en het forum vermeden. We hebben er pas weer een mislukte (2e) ICSI op zitten. Omdat het zoveel stress met zich meebracht heb ik het onderwerp een beetje vermeden, en het er zo min mogelijk over gehad. Dus ook niet meegedeeld hier.

We wisten het al, maar inmiddels is duidelijk geworden dat onze kansen sowieso lager liggen. Als er al wat zaadjes gevonden worden, ontstaan er telkens maar weinig en matige bevruchtingen. Dat schijnt een combinatie van zaadje + eitje te zijn. Bovenop een mislukte poging kwam dit nieuws nogal hard aan.

Momenteel staan we voorlopig stil, ik weet het ook even allemaal niet meer, dus ik ga maar weer een beetje met jullie meelezen. Ik moet wel een heleboel teruglezen, dus sorry als ik momenteel even niet op iedereen reageer.

Voor nu; Sanna, ontzettend veel sterkte :-(

Ja ik ken je nog. Ik miste je al op het forum. Wat onzettend balen voor je. Begrijp goed dat je niet altijd meer reageer. Ik hoop dat er snel een oplossing voor jullie is

Geplaatst

@Essie: ja dat dat kleine ding zoveel invloed heeft, echt onvoorstelbaar.

En mn emoties .. vreselijk!

Ik ga van hyper naar hypo en weer terug naar hyper binnen 2 maanden.

Ik ben lichamelijk kapot en mn emoties vliegen alle kanten op.

Voel me verdrietig en alleen en 2 minuten later sta ik helemaal happy te springen op de muziek.

Geen touw aan vast te knopen dus.

Maar het algemene gevoel is toch wel verdrietig.

Dus hoop dat ik snel weer stabiel ben en mezelf terug kan vinden.

Tis zo moeilijk om je anders te voelen dan je bent.

Gaat het met jou weer helemaal goed nu je waardes goed zijn?

Liefs Dreamer

Geplaatst

Jippie ik ben ongi. Hopelijk is er maandag plek voor het aanmelden voor de icsi en acute tese.

(Vorige keer was er wel plek voor de icsi maar niet voor de acute tese.) Anders moeten we wachten tot de volgende cyclus dan kunnen ze ons niet meer afschepen omdat er maar 1 of 2 cyclussen tussen mogen zitten.

Vrienden van ons hebben net een icsi gehad in Brussel en zijn er erg over te spreken. Het gaat er veel proffesioneler aan toe dat in NL. Ze heeft al 2 pogingen in nl gehad en nu hun derde poging in Brussel. Ik hoop zo dat ze blijven zitten voor hun.

Dreamer@ ik hoop dat jou schidklier nou eens mee mag werken. Veel sterkte.

Geplaatst

Dreamer wat vervelend dat je schildklier zo tegen blijft werken. Het lijkt me heel moeilijk als je lichaam je zo "heen en weer" slingerd. Hoop dat je snel weer in balans bent, veel sterkte.

Dilara begrijp dat dit nieuws hard aan is gekomen. Dat is het laatste wat je dan wil horen. Hoeveel cellig zijn/waren jullie embryo'tjes dan?

Raba hoop dat jullie deze maand al mogen starten.

Geplaatst
Vrienden van ons hebben net een icsi gehad in Brussel en zijn er erg over te spreken. Het gaat er veel proffesioneler aan toe dat in NL. Ze heeft al 2 pogingen in nl gehad en nu hun derde poging in Brussel. Ik hoop zo dat ze blijven zitten voor hun.

Hallo Raba

Wij zijn ook in behandeling in Brussel (tussentijdse bloedafnames + echo´s doen we hier) wij zijn ook erg tevreden.

Onze komende poging weer in Brussel

succes!

groeten

Babeth

Geplaatst
Dag lieve meiden,

Het eerste wat ik wil vragen is eigenlijk; kennen jullie me nog? Hihi. Ik was een tijdje heel actief, en heb daarna even helemaal niks meer gepost en het forum vermeden. We hebben er pas weer een mislukte (2e) ICSI op zitten. Omdat het zoveel stress met zich meebracht heb ik het onderwerp een beetje vermeden, en het er zo min mogelijk over gehad. Dus ook niet meegedeeld hier.

We wisten het al, maar inmiddels is duidelijk geworden dat onze kansen sowieso lager liggen. Als er al wat zaadjes gevonden worden, ontstaan er telkens maar weinig en matige bevruchtingen. Dat schijnt een combinatie van zaadje + eitje te zijn. Bovenop een mislukte poging kwam dit nieuws nogal hard aan.

Momenteel staan we voorlopig stil, ik weet het ook even allemaal niet meer, dus ik ga maar weer een beetje met jullie meelezen. Ik moet wel een heleboel teruglezen, dus sorry als ik momenteel even niet op iedereen reageer.

Voor nu; Sanna, ontzettend veel sterkte :-(

Hallo Dilara

tuurlijk ken ik je nog, ik heb je berichtje ook gelezen, bedankt, was erg lief!!Wat enorm kl*** om te lezen dat jullie 2de poging ook niet gelukt is, en dat je nu alles even laat bezinken. Er komt ook veel op je af, de teleurstelling van het misluken + die constatering tav. de kwaliteit. Zou die wellich verbeterd kunnen worden met Menopur? dit is nl. gemaakt van het menselijke hormoon ipv. een synthetisch hormoon. Je hoort we goede berilchten over. Henne heeft er ook een topic opver geopend.

Meis ik hoop dat jullie tzt toch de energie kunnen verzamelen om door te gaan, maar alles op jullie moment uiteraard.

sterkte

groetjes

Babeth

Gast Honey79
Geplaatst

@Babeth,

Ik las dat jullie zo rond de 2500,- per poging zelf bekostigen, hoeveel krijg je dan vergoed van je verzekering? Wij hebben een brief gekregen dat we 1533,- per poging vergoed krijgen en is exclusief medicijnen. Er staat ook in; 'Als u een gedeelte van de behandeling in het buitenland ondergaat, brengen we de kosten hiervan in mindering op de totale vergoeding'. Voor de medicijnen krijgen een vergoeding van het maximaal in NL geldende tarief.

Alleen al de voor de tp in Gent moeten we 2300,- ter plaatse betalen (voorschot)

De kosten die in NL gemaakt gaan worden, echo's, medicijnen, punctie gaan dus neem ik aan ook van de totale vergoeding af. Kun jij mij vertellen hoe dat bij jullie gaat, want jullie doen ook het meeste in NL begreep ik.

Ook voor de tese hebben we 900,- moeten betalen (voorschot) en we zijn nog ik gevecht met de verzekering of we dat terug gaan krijgen........ Wat een gedoe allemaal he?!

@Essie, het is bijna 7 mei... het begint voor jullie ook op te schieten, ik hoop dat je eind van de week wat meer weet!!

Liefs

Geplaatst

Wat een ellende toch he met die verzekeringen! Kan me daar zo kwaad om maken dat ze zo moeilijk doen. Net of wij er wat aan kunnen doen dat we deze zorg nodig hebben! Het is allemaal al erg genoeg zonder dat gezeur.

Wij gaan nu ook (genoodzaakt) naar Brussel maar ik maak me best wel zorgen over de kosten. Niet iedereen kan zomaar dat geld ophoesten, en dat zou dus betekenen dat iemand geen behandeling kan krijgen!

Eerst maar eens even goed op een rijtje krijgen wat wij nu wel en niet vergoed krijgen....

zucht....

X

Geplaatst

Hey Dreamer,

Bij mij had toen mijn sschildklier niet goed was ook verdriet de overhand.

Ik kon ook van blij ineens me intens verdrietig voelen en geen idee waarom ik dat was.

Vreselijk naar dat je daar geen controlle over hebt.

Ik leef echt heel erg met je mee.

Ik voel me echt top op het moment.

Ik heb nergens last van en alle medicijnen waren ook top.

Ik hoef niet meer naar de internist voorlopig.

Pas als ik zwanger zou zijn moet ik er weer heen voor mijn schildklier.

Omdat deze daardoor ook weer van slag rakt :-(

Ik duim voor jou dat alles snel voorbij is en je snel lekker in je vel gaat zitten.

Gr en een knuffel essie

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Is er iemand die al eens bij DR Meissner in het AMC geweest?

En kan iemand mij vertellen wat ik daar een klein beetje kan verwachten?

De 18emei gaan we naar dr Mochtar weet iemand wat ik daar kan verwachten?

Misschien maakt dat me dan een beetje minder nerveus.......

Gr Esther

Geplaatst

Hoi Honey

Ja dat hopen wij ook.

Na het ziekenhuis bezoek de 7e vertrekken we lekker voor een weekend met de kids en mij ouders aar een vakantiehuisje.

Even lekker er tussenuit.

Mijn ouders en de kids van mijn man zitten er dan al en wij komen na het ziekenhuis.

Ik hoop dat iemend me kan vertellen wat ik bij de dr's kan verwachten.

11 mei komt nu ook heel dichtbij he spannend hoor.

Gr Essie

Geplaatst

HAA meiden,

Ik ben een weekendje weg geweest..even lekker weg. Nu ben ik terug en zie ik dat Honey een geslaagde TESE achter de rug heeft, nou vooral haar mannetje dan! Wat een SUPER nieuws! Joepie, eindelijk weer eens wat positiefs...dat ik ook wel eens fijn! Ga maar lekker genieten en op naar de ICSI!!!!! Jammer alleen dat jullie daar weer lang op moeten wachten. Ik weet vanmezelf toen wij de geslaagde TESE hadden, ik niet kon wachten om nu eens een echte kans te krijgen om zwanger te worden...maar het komt eraan!! Super!!

Babeth, inderdaad jij ook in juni! Dan gaan we samen voor succes!! Ik hoop wel dat ik er wat rustiger onder ben dan de vorige keer...daar ben ik nu al aan het werken...maar de laatste keer ben ik wel 3 keer zwanger geweest en 3 keer toch niet....de emoties vlogen om mijn oren....hopelijk verloopt het nu wat rustiger.

Sanna, het is wel logisch dat het even hard aankomt. Het is toch een grote wens (misschien wel de allergrootste) die weer niet uitgekomen is...maar bedenk wel dat een cryokans veel kleiner is. Ga vooral niet aan jezelf twijfelen!!! Sterkte! Hopelijk krijg je snel weer nieuwe energie...dat omhoog krabbelen na een mislukte poging is echt niet niks. Hebben jullie al zicht op een nieuwe kans?? Ik schrijf extra kans, want het gaat toch echt om een portie geluk, wat we helaas niet in de hand hebben...

XX Suzzy

Geplaatst
@Babeth,

Ik las dat jullie zo rond de 2500,- per poging zelf bekostigen, hoeveel krijg je dan vergoed van je verzekering? Wij hebben een brief gekregen dat we 1533,- per poging vergoed krijgen en is exclusief medicijnen. Er staat ook in; 'Als u een gedeelte van de behandeling in het buitenland ondergaat, brengen we de kosten hiervan in mindering op de totale vergoeding'. Voor de medicijnen krijgen een vergoeding van het maximaal in NL geldende tarief.

Alleen al de voor de tp in Gent moeten we 2300,- ter plaatse betalen (voorschot)

De kosten die in NL gemaakt gaan worden, echo's, medicijnen, punctie gaan dus neem ik aan ook van de totale vergoeding af. Kun jij mij vertellen hoe dat bij jullie gaat, want jullie doen ook het meeste in NL begreep ik.

Ook voor de tese hebben we 900,- moeten betalen (voorschot) en we zijn nog ik gevecht met de verzekering of we dat terug gaan krijgen........ Wat een gedoe allemaal he?!

Hallo Honey

De icsi kost in Brussel €4200,-, mijn verzekering vergoed een bedrag van €1665 (dat was tenminste in 2009).+ de medicatie (mits in NL verkregen)

Wij betalen eerst het volledige bedrag aan Brussel en de factuur dienen we later in.

Van de echo´s en tussentijdse bloedafnames hebben we nooit iets in rekening gebracht gekregen, staat er volgens mij los van.

Ik moet wel zeggen dat me er nu weer wat in moet gaan verdiepen voor het nieuwe jaar, wellicht is er iets veranderd tov. 2009?

groeten

Babeth

Geplaatst

Hoi Essie,

We zijn vorige week bij Dr. Meissner geweest. Een hele aardige man. Hij neemt de tijd voor je.. Hij deed eigenlijk controle bij mijn man, de echo beoordeeld. De DNA onderzoek was nog niet binnen, dus kon hij weinig over vertellen.. Het was meer een intake moet ik eerlijk zeggen, vragen, antwoorden etc.. Hij heeft gelijk een vervolg afspraak gemaakt in Juni.. Hij zei alleen dat de Tese waarschijnlijk ergens in voorjaar kan gebeuren ivm de wachtlijsten.

Met Dr. Mochtar hebben wij een afspraak op 23 Mei. Dus net na jullie..

Heel veel success!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden