Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Fren

wat een vreselijk nieuws heel veel sterkte met dit verlies.

Hier verder nog steeds geen nieuws wachten op een oproep dat we mogen beginnen met tese..

Nu eerst lekker van de zomer genieten...

De rest van de meiden die zwanger zijn heel veel geluk met dit groote wonder.

@Zwelgje wat een geweldig nieuw ik heb er geen woorden voor.

Gr Moedeloos

Geplaatst

HAA!

Ik ben een weekje op vakantie geweest en nu lees ik deze berichten...!

Allereerst Fren, een wat minder bericht, sterkte meid voor jullie allemaal!!!!!

Sas, wouw, zwanger! PROFICIAT!! Wat een wonder! Geniet er lekker van!!!

En Zwelgje, ook al zo'n wonder! wouw...!!!! Jullie ook PROFICIAT!

Dreamer, eindelijk starten! Ik ga voor jullie duimen!!

Babeth, ben je al aan het spuiten? Ik krijg vanavond al weer mijn 4e spuit Gonal-F. Veel succes de komende tijd!

XX Suzzy

Geplaatst

@Fren: gecondoleerd meis, veel sterkte met dit verlies.

@Suzzy: wanneer krijg je ongeveer de punctie?

Of weet je dat nog niet?

@All: gisteren ongesteld geworden (zenuwen hadden me te pakken haha)

Gisteren ook meteen de startbrief opgestuurd en vandaag gebeld voor een echo.

Op dinsdag 8 juni hebben we de 1e FM!

Kijk er echt naar uit en vind het superspannend :icon_biggrin:

Dat juni maar een roze maand mag worden!

Liefs Dreamer

Geplaatst

Hai,

Dreamer super 8 juni 1ste Fm. Nu begint het erop te lijken na al dat wachten. Ik hoop dat jullie gauw het geluk hebben voor jullie wondertje.

Suzzy heb je een idee hoe lang je de gonal -F moet spuiten??

Ik heb beide keren 12 dagen de gonal-F gespoten.

Sanna, hoe gaat het met jou??

Sas

Geplaatst

Dreamer nu gaat het lekker snel he!? Helemaal super voor jullie.

Dat juni inderdaad maar een rose maand mag worden, sluiten Suzzy, Babath en ik gewoon bij je aan! Op naar 8 juni!

Saskia hoe gaat het met jou? Kun je het een beetje bevatten?

Waarschijnlijk zweef je de hele dag op een rose wolk.

Voel je je ook al zwanger? Hoop van wel maar dan dan zonder misselijkheid.

Heb je al een afspraak staan voor een echo?

Hier gaat het wel ok. Ben op de duivels aan het wachten, dan pas kan ik bellen voor een uitgangsecho. Al in tijden niet meer zo op die verdomde duivels zitten kijken dan nu haha

Arzu hoe gaat het met jou? Wanneer mogen jullie voor de echo, lijkt me zo mooi!

Hoop dat je je goed voelt.

XX

Geplaatst

Wow wat is er veel gebeurd!!! Ben 10 daagjes op vakantie geweest en lees hier allemaal super berichten!

Behalve natuurlijk voor Fren, gecondoleerd meis! Veel sterkte komende tijd.

En Arzu, helemaal geweldig! Op naar die eerste echo, het is jullie zo gegund!

Sas, Zwelgje ook van harte proficiat! Super!!!

Hopenlijk voelt iedereen zich goed.

Dreamer, wat fijn dat het voor jullie nu eindelijk mag beginnen! Hopenlijk ook met zo'n goed resultaat!

Hier nog weinig nieuws....wachten op de intake in Brussel. Deze is 19 juli met de klinisch geneticus voor de PGD en de fertiliteitsarts Dr. Verpoest.

Ben erg benieuwd...

Ze gaan in ieder geval dan wel meteen beginnen met het ontwikkelen van de testen voor ons voor de PGD dus dat is wel fijn. Geen idee eigenlijk hoe lang dat duurt?

Nu moeten we veel regelen o.a. met de verzekering en de mutatierapporten die al bestaan zien te bemachtigen. (Is vroeger al ooit genetisch onderzoek gedaan, en die gegevens hebben ze nodig in Brussel) Ook moeten we 19 juli bloedmonsters van de ouders van mijn vriend meenemen, en die mogen 2 a 3 dagen oud zijn dus dat is ook nog een heel geregel. Deze zijn namelijk gescheiden en we hebben met alle 2 weinig contact voor bepaalde redenen. Nu moeten we dus ineens contact opnemen en alles op tafel leggen. Vervelend maar ja, alles voor het goede doel.

Nou succes allemaal verder! Ook voor als ik iemand vergeten ben!

X Miekske

Geplaatst
Dreamer > wat goed dat jullie mogen starten! Veel succes :)

Wij zijn vandaag voor zaadonderzoek geweest. Wat een raar iets is dat eigenlijk. Loop je eerst langs alle dikke buiken op gyneacologie. Vervolgens een kamertje in met een stel tijdschriften! Maarjah, maandag krijgen we de uitslag en als 'ie goed is hoeft er geeneens TESE. Zitten wel in Frankrijk komende week dus hoop dat er een beetje goede verbinding is. Als de uitslag niet goed is wil ik dat er zo snel mogelijk een vervolgafspraak komt, hopen dat dat dan kan. Krijgen de vervanger van d'Hauwers, iemand een idee wie dat is?

Weten jullie trouwens wie dr Braat is? We zouden dr. Veenstra krijgen met de intake in augustus maar ik ben aan het bellen geweest aangezien d'Hauwers mijn man al onderzocht had. Nogmaals een urologisch onderzoek is een beetje onzinnig toch?! Ze wisten er nog niets van zeiden ze maar Braat is toch ook een gyneacoloog? Hoop stiekem dat we een eerdere afspraak hebben gekregen... volgende week ook maar even navragen dan!

Snap je helemaal Fren, dat wachten is slopend. En jullie zijn al zo'n poos bezig!

Kan me voorstellen dat je, je zorgen maakt. Ik had gehoord dat dr. Braat ook goed resultaten heeft geboekt via dit forum had ik dat gehoord. Dus ik vertrouw er maar op. in juli krijgt mijn man een directe tese en dat zal dan wel ook door dr. Braat gebeuren.

Geplaatst

Sas@ wat een super nieuws

Dreamer@ eindelijk aan de beurt.

Nou dames de wonderen zijn nog niet de wereld uit. Ja wij zijn nu ook aangemeld geen telefoontje gehad. Nadat ik vanmorgen me aangemeld heb. Al het goed is juli de directe tese en ik over 21 dagen beginnen met hormonen.

Geplaatst

Hai,

Meiden bedankt voor alle lieve berichtjes.

Sanna, laat die rode duivels maar gauw komen en op naar de 1ste fm. Ik voel me goed kan het nog niet geloven. Voor het eerst in 4 jaar een positieve test. Maar denk dat ik pas kan genieten als we de echo hebben gehad en het hartje klopt.

Raba, voor jullie ook goed nieuws..

Over 21 dagen beginnen het komt in de buurt..

Sas

Geplaatst
Wow wat is er veel gebeurd!!! Ben 10 daagjes op vakantie geweest en lees hier allemaal super berichten!

Behalve natuurlijk voor Fren, gecondoleerd meis! Veel sterkte komende tijd.

En Arzu, helemaal geweldig! Op naar die eerste echo, het is jullie zo gegund!

Sas, Zwelgje ook van harte proficiat! Super!!!

Hopenlijk voelt iedereen zich goed.

Dreamer, wat fijn dat het voor jullie nu eindelijk mag beginnen! Hopenlijk ook met zo'n goed resultaat!

Hier nog weinig nieuws....wachten op de intake in Brussel. Deze is 19 juli met de klinisch geneticus voor de PGD en de fertiliteitsarts Dr. Verpoest.

Ben erg benieuwd...

Ze gaan in ieder geval dan wel meteen beginnen met het ontwikkelen van de testen voor ons voor de PGD dus dat is wel fijn. Geen idee eigenlijk hoe lang dat duurt?

Nu moeten we veel regelen o.a. met de verzekering en de mutatier apporten die al bestaan zien te bemachtigen. (Is vroeger al ooit genetisch onderzoek gedaan, en die gegevens hebben ze nodig in Brussel) Ook moeten we 19 juli bloedmonsters van de ouders van mijn vriend meenemen, en die mogen 2 a 3 dagen oud zijn dus dat is ook nog een heel geregel. Deze zijn namelijk gescheiden en we hebben met alle 2 weinig contact voor bepaalde redenen. Nu moeten we dus ineens contact opnemen en alles op tafel leggen. Vervelend maar ja, alles voor het goede doel.

Nou succes allemaal verder! Ook voor als ik iemand vergeten ben!

X Miekske

spannend van goede vrienden heb ik erg goede ervaringen uit brussel zij is nu 9 weken zwanger en de . waarvan 2 pogingen in nl en 1 in Brussel ze hoefte geen tese uiteindelijk.

Geplaatst

Hey dames....

Gaat alles goed hier?

Wie van jullie heeft wel eens een te laate menstuatie gehad door hormonen?

Ik was 10 aril ongesteld geworden omdat ik moest stoppen met de behandeling (icsi)

en toen werd ik het 30 april weer en heb normaal een cyclus van 30 dagen en ben nu dus 3 dagen overtijd, maar ik voel wel dat het er aan zit te komen, maar dat voel ik al een week!

Wie o wie kan mij hier antw op geven?

Alvast bedankt

Geplaatst

Wij zijn ook in brussel( jette) en vind het een fantastisch ziekenhuis.

Ga later ook nergens anders meer!

xxx

Geplaatst

hi meiden,

dank voor jullie lieve berichtjes. De rust is gelukkig een beetje weder gekeerd en ik ben weer aan het werk, wat een welkome afleiding is.

@ moedeloos: na mijn eerste icsi in december werd ik op 7 januari ongesteld, daarna pas weer 20 maart. Dus ja, ik heb dat ook gehad en kan echt van de hormonen komen.

Door al het gedoe is de tijd wel lekker snel gegaan, nog 5 nachtjes slapen voordat we EINDELIJK ook weer verder kunnen en ons gesprek hebben!!

X Francis

Geplaatst

Brief is binnen.

21-06 beginnen met decapeptyl

9-07 gonal F erbij

18-07 echoscopie en hierna waarschijnlijk een aantal keer een echo, en dan de punctie en directe tese. Ben zo blij dat het eindelijk gaat gebeuren.

Geplaatst

Raba wat goed dat je binnenmort van start kunt!

Nog maar drie weekjes en dan gaat het één keer heel snel maar weer o zo spannend.

Heel herkenbaar dat je blij bent dat je nu groen licht hebt gekregen.

Helemaal goed!! Op naar de 21e juni

Moedeloos, dat je cuclus van slag is komt heel vaak voor na een hormoonstimulatie.

Ik was nu ook 4 dagen later dan normaal gezien. En had ook wat jij schrijft al ruim een week het gevoel dat het ieder moment door kon gaan zetten.

Welk stimuleringshormoon heb je gebruikt de vorige keer?

Zouden jullie anders in maart een directe tese gehad hebben.

Jammer zeg dat je nu weer moet wachten tot november.

Sterkte!

Geplaatst

Hi meiden

wat een goede berichten allemaal.

Ik ben ondertussen 14 kilo afgevallen.

En ik ga lekker door.

Ik was best erg flink dus dat is alleen maar goed

Ik voel me er ook beter door.

Over 5 weekjes gaan we lekker op vakantie dan hoeven we nog maar 4 maandjes te wachten als we terug zijn.

Het duurt wel lang en de tijd kruipt voor mijn gevoel.

Helaas we moeten nog even geduld hebben.

Fijne dag allemaal en geniet van het mooie weer.

Gr. Essie

Geplaatst

Hoi fren

heb je deze week eindelijk je afspraak met de meissner.

Is een erg lieve en aardige arts.

En hij neemt de tijd voor je.

Daarna komt je bij Dr mochtar en zij laat je papieren tekenen en dan hoor je wanneer je ongeveer aan de beurt bent.

Mss zijn we ongeveer gelijk aan de beurt.

Succes weer een stap verder.

Gr. Esther.

Geplaatst

Hoi fren

heb je deze week eindelijk je afspraak met de meissner.

Is een erg lieve en aardige arts.

En hij neemt de tijd voor je.

Daarna komt je bij Dr mochtar en zij laat je papieren tekenen en dan hoor je wanneer je ongeveer aan de beurt bent.

Mss zijn we ongeveer gelijk aan de beurt.

Succes weer een stap verder.

Gr. Esther.

Geplaatst

@ sanna Ik moest deca en purogon prikken...

gelukkig is mijn og begonnen (stiekum blijf je hopen ala het weg blijft)

Nee we zouden geen directe tese krijgen.

Volgens mij doen ze dat niet in het AMC, ik heb het wel een x gevraagt

maar volgens mij heb ik daar nooit antw opgekregen...

We gaan nu lekker eerst van de zon genieten en de zomer dan kunnen we er in november weer helemaal tegenaan en hopelijk goede resultaten.

Knuffel aan iedereen

Geplaatst

Hey dames, ik kom hier ook nog eens even piepen. Het is alweer een tijdje geleden, maar zoals sommige onder jullie weten misschien nog wel dat wij in oktober ook een negatieve TESE hadden. Na veel gesprekken, testen, enzovoort, zijn we in februari met IUI met donor begonnen. En nu, na de vierde IUI-D-poging, hebben we vandaag te horen gekregen dat we zwanger zijn!! HCG stond op 533, dus heel goed (nu dag 16). Ben dus nu officieel 4 weken en 2 dagen zwanger ;) Allemaal nog heel pril dus en kan het nog steeds moeilijk geloven, maar ik wou jullie gewoon even moed inspreken en zeggen dat hoe pijnlijk het ook is, hoe moeilijk je het soms hebt, ook al verlies je soms de hoop volledig, niet opgeven!! We zijn superblij nu! En zoals Ken Daniels zegt 'It's not my ideal way of making a family, but it's my ideal family!

Nog een dikke proficiat voor Arzu, Sas, en Zwelgje! :blob1:

En heel veel succes voor Dreamer en alle anderen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden