Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag de intake gehad voor de tese. Wat een andere ervaring dan wat we tot nu toe hadden. Vooral dat de artsen de tijd voor je nemen, duidelijk vertellen wat de bedoeling is en weten waar ze het over hebben, zo fijn! Daarnaast een mooi en modern ziekenhuis, oog wil natuurlijk ook wat wink.gif

Gesprek bij uroloog en gyn gehad voor tese en icsi. Lichamelijk onderzoek van ons beide was goed, in het zaadmonster waren wederom geen zaadcellen aanwezig en nu is het afwachten op de hormoonwaarden van manlief en het dna onderzoek. Wanneer dit goed is worden we op de wachtlijst voor de tese geplaatst. Is dit niet goed houdt het helaas op. Over 8 weken hebben we een telefonisch consult met de uitslag. De wachtlijst is vervolgens 5-6 maanden, dus we zouden dan begin volgend jaar pas aan de beurt zijn, maar de gyn zei dat ze bezig waren om de wachtlijst weg te werken en dat het mogelijk sneller zou zijn, maar dat we het beste uit kunnen gaan van die 5-6 maanden. Als er dan zaad wordt gevonden worden we met terugwerkende kracht per vandaag op de wachtlijst voor icsi gezet en dan kunnen we snel starten.

Het wachten is dus op de uitslag eind augustus, wel een beetje spannend hoor! De hormoonwaarden waren de vorige keer allemaal goed, dus daar verwacht ik weinig van, maar ik houd op dit moment overal rekening mee om teleurstellingen te voorkomen. Ik zou er niet van staan te kijken wanneer het dna wel afwijkingen laat zien. Ik ga er voor het gemak ook wel een beetje van uit dat het hier op zal houden. Vooral zelfbescherming denk ik.

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal!

Lang lopen dubben of ik onze ervaringen tot nu toe wil delen. Fijn om zo'n forum te ontdekken. Wij hebben vorige week het goede nieuws gekregen dat we op mogen voor tese op 20 september in het radbout.

Het vreet aan je, eerst dat wachten, dan de onderzoeken. Net een ladder. Treedje op treedje af. Soms donder je ineens een heel eind omlaag. Maar vorige week weer een treedje omhoog. Geen flauw idee hoe hoog die ladder uiteindelijk is.

Ik weet wel dat ik dagen heb dat het me echt opvreet en ik het liefst een deken over mijn hoofd trek en een keertje niet op wil staan. Maar eerlijk is eerlijk met zelfmedelijden schiet het niet erg op.

De nieuwe datum is weer een eindje weg, dus nu gaat allles weer op "sluimer"stand. Leven van dag op dag. Dan gaat het ons prima af. Vooral bezig zijn met de dingen die nu spelen, de leuke dingen.

Groetjes Pino

Geplaatst

Hoi Poezebeest,

Het heeft mij geholpen om juist niet teveel te "doom"denken. Natuurlijk wel alle opties open houden! Maar.. mocht het je helpen bij ons is het DNA-onderzoek enz. in orde wij zijn vorige week op de wachtlijst geplaatst. Voor jullie komt dit stapje vooruit vast ook goed!

Geplaatst

Pino; maar als jullie vorige week op de wachtlijst zijn geplaatst en 20 september al terecht kunnen dan zijn dat geen 5-6 maanden! En kregen jullie de uitslagen en toen gelijk een datum voor de tese?

Ik probeer ook niet teveel te doom-denken, maar ik moet mezelf een beetje in bescherming nemen omdat ik in dit traject al een paar keer zo enorm teleurgesteld ben dat ik wil voorkomen dat dat weer gebeurd. En dat is door alle opties open te houden en vooral ook te zeggen dat het hier op kan houden. Ik hoop het niet, maar houd er wel rekening mee. En we hebben een alternatief, dus ik hoef mijn wens niet aan de kant te zetten wanneer het met mijn man niet lukt.

Geplaatst

zves wat goed ik begin al te duimen!!!!!

Sanne ook geweldig nieuws.

Hoop zo dat ze goed een plaatsje vinden!!

Hier gaat alles tot nu toe nog goed elhamdullilah!

10e een echo gehad met 7 weken en 2 dagen en daar hebben we een kloppend hartje gezien en gehoord.

Woensdag een extra echo en hoop maar dat het nog klopt.

ben zo bang eigenlijk

xxxx

Geplaatst

elhamdullilah??? jaja, vast en zeker..

Ha Arzu!

Wat geweldig dat je het hartje gehoord en gezien hebt!

Je moet niet bang zijn, komende woensdag hoor en zie je weer het hartje, vind het zo fijn voor jullie!

Lfs Sanne

Geplaatst

elhamdullilah betekend godzijdank.

En erg belangrijk dat je dat zegt volgens ons geloof want we hebben het van hem gekregen ;)

Geplaatst

@poezebeeest en pino, wat een goed nieuws dat jullie door mogen. ik volg jullie belevenissen op de voet, heb ons vorige week aangemeld bij het radboud. Even voor mijn info; de gezamelijke afspraakmet andere stellen is vóór de intake bij gyn en uroloog, toch? Hoe lang zit daar ongeveer tussen, en hoelang heb je op de gez afspr moeten wachten? Even voor mijn eigen beeldvorming, ben niet zo'n geduldig persoon nl :-) .

Realiseerde me gisteren dat het al weer een half jaar (!) geleden is dat ik onze eerste icsi terugplaatsing had. Maar goed dat ik toen niet wist dat we na een half jaar nog geen steek verder waren...

Geplaatst

Fren; wij weten nog niet of we door mogen voor de tese, dat is afhankelijk van de hormoonwaarden en het dna-onderzoek van manlief. Dit horen we eind augustus. Als alles goed is worden we dan op de wachtlijst geplaatst.

Wij hebben vanaf het moment dat de gyn ons heeft doorverwezen 13 weken gewacht tot de afspraak, de intake. Over 8 weken zijn de bloeduitslagen van manlief bekend, is dit goed gaan we op de wachtlijst van de tese, die 5 tot 6 maanden is op dit moment. Pas wanneer de tese geslaagd is gaan ze met mij aan de gang en komt er de gezamenlijke afspraak met andere stellen, prikinstructie etc en dan mag je je bij de volgende menstruatie aanmelden voor de icsi.

Geplaatst

@arzu

Wat goed en gaaf dat je het hartje hebt gezien joh.

Maak je niet te bang komt vast helemaal goed ik vind het echt super gaaf voor jullie.

Gr Esther

Geplaatst

@Sanna,

Heel goed blijven praten tegen ze.

Komt vast helemaal goed Sanna.

Ik gun het je van harte.

Ja ondanks alle pech heb ik een leuk feest gehad.

Bedankt voor de felicitaties ik voel me vandaag alleen niet jarig omdat ik alleen thuis aan het werken ben hahaahaah.

Gr Esther

Geplaatst

Hoi allemaal,

Nou, vandaag de TESE gehad in Mülheim. Wat een spannende dag (en nacht).

Mijn mannetje ligt nu, met behoorlijk wat pijn en coolpacks op de bank te slapen. Hij wist niet hoe hij liggen moest toen we net thuiskwamen.

Maar wat blijkt...hij heeft het allemaal niet voor niets doorstaan.

Op de terugweg werden we gebeld door DD....

Er zijn zaadcellen gevonden!! Wat geweldig!!:worthy:

Nu nog hopen dat ze bruikbaar zijn!

Ik heb meteen een vervolgsfspraak gemaakt. Dr. S is tot 21 juli op vakantie, ik kan de 22e juli bij 'm terecht.

Ik krijg dan een startecho, we gaan de behandeling plannen en ik krijg recepten mee....werd me verteld. We zien wel!

Eerst maar even mijn mannetje verwennen....

Geplaatst

:circle2: Deze rondedans is voor jullie Sas en man!!

Wat geweldig dat het geslaagd is,

Super en nu op naar de icsi!

Geplaatst

@Sas, wat ontzettend goed dat er zaadcellen zijn gevonden! Hopelijk zijn ze bruikbaar en kunnen jullie snel door met icsi! Ben maar extra lief voor je man en geniet van het goede nieuws!

Geplaatst

@ sas SUPERNIEUWS :wav:

@ wij zijn gisteren ook weer naar nijmegen geweest en we gaan na de vakantie beginnen met icsi...

groetjes mone

Geplaatst

wow Sas, wat een fantastisch nieuws!!!

@ mone, hoeven jullie uiteindelijk geen tese te doen? Dat is ook fantastisch!

Ben ondertussen ook goed bezig: ben nu ruim een maand aan het lijnen en moest vanmorgen weer naar de dietiste: 4 kilo afgevallen, YIHOO! Dat zet tenminste zoden aan de dijk :-)

Geplaatst

Mone voor jullie ook al zo'n goed nieuws, super!!

Fren wat goed zeg dat je 4 kilo kwijt bent!

Helemaal goed ...ga zo door!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier een nieuweling op het forum!

Wij hebben aanstaande maandag ( 28-06-10 ) onze Tese behandeling..

Sinds februari vorig jaar zijn we onder behandeling in het umc Radboud in Nijmegen.

Ik vind het zo spannend! Heeft iemand enig idee hoe groot/klein de kans is dat ze via die behandeling wel iets vinden? Bij mijn man zijn alle overige factoren die mee spelen wel helemaal in orde. ( Zelfs nog iets boven gemiddeld )

Groetjes Joëlla

Geplaatst

Hoi Joëlla,

Welkom bij deze topic.

Maandag de TESE, wat spannend zeg!

Als de hormoonwaardes goed zijn (of zelfs boven gemiddeld zoals je zelf schrijft) heb je denk ik een grote kans van slagen. Heeft de uroloog jullie dat niet verteld?

Bij mijn vriend waren de hormoonwaardes ok, we hadden alleen 0 zaadcellen omdat hij geen zaadleiders heeft. We hadden 70% van slagen hadden ze toen gezegt.

Dat is een hele geruststelling om te horen als je verhalen van anderen leest maar dat maakt het er zeker niet minder spannend om...

Toen de tese achter de rug was zeiden ze dat ze het raar gevonden hadden als ze niets gevonden zouden hebben ...ze "dekken" zichzelf toch in, maar als ze het wel gezegt hadden zou het een hoop slapenloze nachten en hartkloppingen bespaart hebben.

Hoe staan jullie er nu in, ziet je man er tegen op of is hij heel relaxt?

Veel geluk gewenst komende tijd!

Geplaatst

Hi Sanne,

Nee Dokter D'Hauwers heeft eigenlijk daar eigenlijk niet heel erg over gesproken. Toen ik hier naar vroeg zei zei; ALs we niet zouden denken dat er enige kans van slagen is, gaan we er ook niet mee verder.

Maar weet je, misschien durf ik niet eens te hopen... Toen mijn man de Pesa onderging had ik zoveel hoop, en na 5 prikjes was er niets te vinden. Ik heb dit als zeer moeilijk ervaren, ben er maanden kapot van geweest.

Mijn mannetje is er eigenlijk relaxed onder. De Pesa is hem ook meegevallen, dus hij is niet echt heel nerveus.

Bij mijn man klopt alles helemaal, maar er is gewoon geen zaad. Ze kunnen daar ook de oorzaak neit van achterhalen, hoe bizar eigenlijk...

Groetjes Joëlla

Geplaatst

Hi Joella, welkom hier! Wat spannend dat de tese zo dichtbij komt voor je!! Wij hebben ons net aangemeld in Nijmegen, dus wachten nu op een bevestiging van de eerste afspraak. Bij jullie is het redelijk snel gegaan lijkt me (5 maanden va intake tot TESE?) hoop dat dat bij ons ook het geval gat zijn!

Heel veel succes in ieder geval!

Geplaatst

Joella@spannend zeg op naar een goede tese.

Mone@wat fijn eindelijk kunnen jullie van start

Sas@heerlijk zo'n mooi resultaat op naar een mooie icsi.

De 2de spuit is gisteren gezet vandaag al weer de 3de. De eerste spuit was wel emotioneel en brandde. Als alles goed gaat in juli de punctie en directe tese

Geplaatst

@Sas: wat een supernieuws!

Gefeliciteerd!

@Mone: succes alvast met de ICSI!

@Joella: waarom is er eerst een PESA gedaan?

Was er een blokkade?

Succes alvast met de TESE, ik ga duimen dat deze positief uitpakt.

@Fren: feb vorig jaar staat er he, dus niet dit jaar.

@Sanne: hoe voel je je?

@All: wij hebben sinds afgelopen zondag (8DPO) licht posi testen...

Vandaag een duidelijke 2e streep binnen 2 minuutjes.

Dus wij mogen gaan geloven dat de testen echt posi zijn!

Maar ik geloof nog niet dat we zwanger zijn hoor.

Pas als de testen echt knallen, de digi posi is en we veilig mn NOD over zijn.

En ik vind het doodeng!

Liefs Dreamer

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden