Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@dilara, ik zocht je al meid, maar helaas kon ik je niet vinden, aan je onderschrift te lezen is het bij jullie helaas ook nog niet gelukt :(

pfff meiden hebben alles weer bijgelezen

weet niet wie het precies vroeg, maar wij zijn begin september in Nijmegen gekomen voor de intake, in november konden we bij de uroloog terecht en 7 maart hebben we de TESE

De reden dat we bij het AMC weg zijn gegaan is dat ze bij ons afspraken niet nakwamen, dat ze een verkeerde beslissing hebben genomen bij de laatste icsi ik had tijdens het spuiten een cyste in mijn eierstok en zij zijn doorgegaan met stimuleren terwijl de cyste groter en groter werd waardoor ik geopereerd ben aan een driedubbele torsie uiteindelijk, ze hebben mij 2 weken in spanning laten zitten, omdat ik hepatitus C zou hebben, maar de apparatuur gaf een foute uitslag en zo kan ik nog wel even doorgaan..het vertrouwen was totaal weg daar en daarom besloten we naar het Radboudt te gaan. Blijkt dat 75% van de patienten die daar komen uit het AMC komen dat vond ik nogal een groot aantal.

wij hebben trouwens ook via de telefoon gehoord wanneer we de tese hebben.

@rosaly wat goed zeg een positieve test

@esther wat sneu om te lezen dat de tese mislukt is heb er nog niet van gehoord van micro tese

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Rosaly Hopelijk wordt het streepje steeds donkerder en kunnen we je hier binnenkort officieel feliciteren.. geweldig!!

@ Mieg Wij kregen alle afspraken in Nijmegen ook per brief. Telefonisch worden er alleen uitslagen doorgegeven en besproken hoe er verder gewerkt zal gaan worden.

Lfs

Jose.

Geplaatst

Rosaly ziet er goed uit, spannend hoor!!!

Mieg wij kregen onze afspraken ook via brief maar bij ons is ook nooit over narcose of zo gesproken. Mijn man is gewoon automatisch voor lokale verdoving ingepland vond hij overigens helemaal geen probleem. Hij had trouwens een FSH van 11 dus dat was net op de bovengrens.

Esther ik weet niets van een micro tese, maar jullie hebben al een tese in DD laten doen... Het lijkt me dat ze daar toch wel heel ver zijn met alle mogelijkheden. Succes hiermee, ik hoor het graag als je meer weet

Geplaatst

@ sophie het is bij ons inderdaad ook nog steeds niet gelukt. Ik vind het wel een raar idee. Inmiddels is het 2 jaar geleden dat ik me aan de hand van de diagnose/uitslag aansloot op dit forum. En kijk waar we nu zijn. Nog eventjes en we zitten alweer in 2011..

Maar had ik het goed dat jouw man wel wat zaadcellen heeft, alleen ook niet levend? Hoewel er toch wel 1 keer wat is gevonden, toch? Waarom kon de ICSI dan niet doorgaan? Was het niet mogelijk dat hij een 2e keer produceerde, of dat ze over gingen op acute TESE?

De rest ga ik morgen even bijlezen, want het is al laat!

Geplaatst

Woehoe!!! Weer positief getest met de kv :) Thnx voor de tip Sanne, het is goed te vergelijken en echt een stuk donkerder! Had ook een apotheektest gedaan maar die gaf niet aan dat ik zwanger was :s Zal miss hoger HCG nodig hebben...? Maar m'n man en ik hebben elkaar gefeliciteerd, 2 positieve testen is zwanger toch :)

Had trouwens op wd9 getest gister Sanne...

Geplaatst

Rosaly wat een geweldig nieuws ...gefeliciteerd!!!!

Je kunt echt niet beter het ene jaar afsluiten en het nieuwe jaar ingaan zoals jullie nu mogen doen.

Ben helemaal blij voor jullie (en voor alle andere meiden want dit bewijst wederom dat er kindjes komen uit tese zaadjes!!)

Je krijgt zo'n stress van een andere test, had ik ook gedaan toen. Iedere dag deed ik een test en de 3e dag was het een stuk lichter (ander merk) was compleet van slag omdat ik dacht dat het een vroege miskraam zou zijn ...hoezo jezelf gek maken??

Als het streepje donkerder wordt ben je in ieder geval hartstikke zwanger!!!!!!!!!!!

...ik wist al wanneer je had getest, je schreef gisteren dat je 'vandaag getest had toch?'

Geplaatst

Gefeliciteerd Rosaly!!!! Geweldig! En zoals Sanne zegt.. je kunt het nieuwe jaar niet mooier ingaan.. Dat wordt Jip en Janneke champagne ;-)

Lfs

Jose

Geplaatst

@ Jose > we zijn aan het twijfelen of we het 1 januari aan onze ouders gaan vertellen... mr dan is proosten met Jip en Janneke wel een leuke manier... Dat is een vrij duidelijke hint!

Twijfelen nog aangezien het natuurlijk nog mis kan gaan.. aan de andere kant moeten we nu genieten. Dan hebben we dat in ieder geval binnen :) Hoe is jullie afspraak gegaan de 24e?

@ Sanne > jij bent nu ongeveer 6 maanden zwanger toch?? Mr herkenbaar ja, jezelf gek maken met allerlei testen e.d. Heb vanmorgen nog wel 2 kv testen gehaald. Mocht ik morgen graag willen... Had het er met m'n man over wanneer je het echt gaat beseffen, denk als je echt iets merkt aan jezelf. Ben nu wel moe en heb paar kwaaltjes, mr die kun je ook aan andere dingen toeschrijven.. Dus stiekem hoop ik van de week over de wc bril te hangen :P

Geplaatst

Rosaly. Ik durf niet eerder te testen maar kom door jou wel in de verleiding kv test heb je gebruikt. Ik mag 1 jan testen. Maar ben zo bang dat het niet positief is. Gisteren het idee dat de ongi doorkwam. Maar gelukkig is er tot nu toe niks. Jij een voorzichtige felicitatie. Sorry voor het verhaal

Geplaatst

rosaly wat goed nog een keer een positieve test, dat geeft zeker hoop voor tese zaadjes

dilara ja mijn hub had 1 keer levende zaadcellen tijdens de punctie was er geen zaad en in amc doen ze dan geen acute tese helaas..nu heb ik 10 eitjes in de vriezer die niet gebruikt mogen worden dus gaan we als de tese slaagt een nieuwe poging starten met stimuleren

raba ik duim voor je dat je zaterdag een positieve test hebt zou zo mooi begin van het jaar zijn

Geplaatst

ja dat is ook onze grootste aantal, maar in het amc wilde ze eerst een zoek-icsi doen omdat ze daar wat gevonden hebben, we lopen nu al bijna 3 jaar in de mmm zonder resultaat en dat is best frustrerend dan

maar goed we hebben goede hoop in het radboud

Geplaatst

Wij zitten nu 2 jr kn de molen en hebben over 2 wkn tese in het Radboud. Bond het amc verschrikkelijk, zijn we snel weer weg gegaan. Maar goed, die eicellen kunnen we dus voorlopig niks mee.

Geplaatst

Raba > ik had een negatieve test verwacht, zat pas op wd 9 dus had heel goed gekund. Dit was een hele leuke 'meevaller'!! Test was vandaag wel een stuk duidelijker trouwens... En dat gevoel van menstruatie.. ik heb dat ook. Komt bij mij vooral doordat ik nogal last van m'n darmen heb denk ik. Morgen zou ik eigenlijk ongesteld moeten worden, vind het nog steeds spannend. Zou het liefst meteen een echo krijgen maar daar is vast niets op te zien!

Ik had de kv testen, 2 voor €5,-

Heel veel sterkte en succes met wachten. Mocht je een test doen... ben benieuwd! En als ie negatief is, kan ie makkelijk nog positief worden voor zaterdag toch?!

Geplaatst

@Essie

Zo dat is voor jullie dan idd wel fijn

scheelt toch weer zo n 2 weken

en met je mannetje gaat het dus allemaal goed ?is het mee of tegen gevallen ??

@Rosaly

GEFELICITEERD echt super nieuws

net wat je zegt probeer te genieten ,dit heb je alweer binnen

@Sophie

Zo jij hebt ook behoorlijk wat meegemaakt zeg daar in het AMC

ik zou denk ik dan ook overstappen

en 75% is id nogal een aantal

jullie hebben het dus ook via de telefoon gehoord!?

@Jose

Julie dus ook via de brief,nou ja wij moeten toch weer wachten

hebben nog niks gehoord verder

@Mari

Ok dus dan gaan wij er ook maar vanuit dat we dat per brief horen

en hier gaf dr d'hauwers aan dat het voor mijn vriend beter was om onder narcose te gaan

het voelen was voor hem al heel naar nl

ok jou man dus een iets te hoog FSH ,maar hier in nederland niks gevonden lees ik in je onderschrift

ben benieuwd hoe het bij jullie second opinion gaat en hoop dat er iets vinden

@Raba

spannende week zit je nu in zeg

Ik hoop echt dat jullie het jaar supergoed in gaan !

@Fren

Ook nog maar 2 weken wachten (alhoewel elke dag is er 1 teveel )

spannend hoor!

Geplaatst

Ik zal ook even antwoord geven op jullie vraag

Hier zijn we dus nog niks wijzer gewordenfrown.gif

Ik had gisteren rond 16.00 uur nog niks gehoord

dus maar even gebeld,de man aan de telefoon zou het even nakijken

Na dik 10 min zitten wachten heb ik hem opgegooid!

Maar diegene was zo vriendelijk om mijn vriend terug te bellen

We zullen nu waarschijnlijk volgende week meer weten ,want dr d'hauwers zou volgens hem ons die ochtend gebeld hebben,maar niet te pakken gekregen hebben

Later was ze ziek naar huis gegaan

maar de uitslagen waren er nog niet (snap dan niet waarom dr d'hauwers ons heeft geprobeerd te bellen ,want gisteren zou de persoon bellen die over de TESE wachtlijst gaat)

Hij dacht dat ze eind deze week de bloeduitslagen wel binnen hadden

maar goed we wachten "vrolijk"af

Geplaatst

@ sophie: wat erg zeg. Dan heb je er een maand van stimuleren op zitten, 10 eicellen, en geen zaad. Vreselijk.. ik kan me goed voorstellen dat jullie uitwijken naar het Radboud. Wij zijn daar ook onder behandeling geweest en het is een fijn ziekenhuis met aardig en meelevend personeel.

@ fren: dus bij jouw man nooit meer dan 7 levende zaadcellen gevonden? Onze situaties lijken op elkaar. Bij ons was dat ook zo'n beetje het hoogst haalbare aantal. En soms niks. Heel apart dat er dan maar zo weinig levende zaadjes tussen zitten he. Ik heb ook nog steeds geen idee wat de oorzaak daarvan is.

@ Rosaly: van harte gefeliciteerd!!

@ Raba: veel succes met afwachten, en hopelijk heb ook jij straks een positieve test.

Geplaatst

@mieg, je moet naar wendy vragen zij gaat over de planning van de tese

@dilara ja het ergste was nog dat amc nooit verder mocht gaan met stimuleren omdat ik een cyste in mijn eierstok had...ze zijn toch verder gegaan wat bij mij een driedubbele torsie heeft opgeleverd en bijna mijn eierstok gekost heeft

Geplaatst

Ik zit nu op dag 10 na de TP. Heb zelf net negatief getest na eerste ICSI poging (snik.). Heeft iemand ervaring met negatieve testen rond deze dagen en toch een positief resultaat bij de bloedafname? Ik moet op dag 12 na de TP bloed af laten nemen.... Ben bang dat het niet gelukt is.

Liefs Louise

Geplaatst

@ Rosaly Ik kan me je twijfelgevoelens over het wel of niet vertellen goed voorstellen. Wanneer moet je bloed laten prikken? Maar je ouders is toch ook wel een ander verhaal dan vrienden/collega's/kennissen. En ik denk dat je gewoon lekker zo positief moet blijven als je bent! Je bent gewoon zwanger en dat wil je je ouders gewoon vertellen :-) Dus ga lekker die Jip en janneke champagne halen ;-)

De afspraak 24 december ging verder gewoon goed. Mijn vriend heeft toevallig laatst ook nog mogen stoppen met zijn bloedverdunners en zijn hart en longen klonken goed, dus er zijn helemaal geen factoren die de operatie zouden kunnen bemoeilijken. Ik merk dat mijn vriend er nu ook wel steeds meer mee bezig is, maar het is natuurlijk ook spannned voor die mannen he! We gaan nu vaak een kaarsje opsteken en we hopen op en bidden voor een positieve uitslag! Het zou zo mooi zijn...

@ Louise wat ontzettend balen dat je negatief getest hebt, we zouden alleen maar zulke verhalen als van Miekske en Rosaly hier willen lezen, maar helaas is de werkelijkheid anders. Ik kan je er verder niets erover vertellen, maar sterkte..

@ Raba Moeilijk hoor, dat wachten! Hopelijk krijg je snel duidelijkheid en is er hier weer iemand bij wie het gelukt is! Succes nog..

Lfs

Jose

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden