Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Laloutje; Wat ontzettend slordig dat ze jullie de verkeerde info hebben gegeven, lijkt me vreselijk om te horen dat de rest allemaal niet bevrucht is! Ik hoop ontzettend hard dat de embryo die nu in je buik zit zich gaat ontwikkelen tot een lief klein babytje!

Vervelend dat je je zo'n zorgen maakt over de krampen. Ik heb er geen ervaring mee, dus kan je helaas niet helpen. Hoop dat je je in ieder geval zorgen om niks maakt!

@fren; Intake anesthesie gehad, nu op naar de tese, januari is al bijna, spannend!

@essie; wat een ontzettende teleurstelling vandaag bij de arts! Kan me helemaal voorstellen dat de grond onder je voeten wegzakte op dat moment en dat je dan breekt. Ik hoop dat je je snel kunt neerleggen bij deze planning, hoewel ik me helemaal kan voorstellen dat het wel extra stress oplevert vanwege jullie tijdslimiet. Ik hoop ontzettend hard dat deze poging voor een baby zorgt!

Geplaatst

Essie, nee he!!

Dat is zeker een mega tegenvaller!

Waarom kan het niet eerder??

Er zijn nu toch zaadjes, dan hoef je toch nergens meer op te wachten?

Zo te lezen is de mesa/tese pas heel kort geleden geweest (sorry, lees hier niet meer zo heel vaak) Super dat er voldoende te vinden was.

Tot welke leeftijd wordt het eigenlijk vergoed, 40 jaar?

...in België doen ze het tot 45 jaar. Kun je eens navragen aan je verzekering of dat ook mag.

Je kunt ook naar de kliniek gaan waar wij geholpen zijn. Daar gaan ze direct van start zodra er bruikbare zaadjes zijn.

Dan moet wel het zaad naar België want daar werken hun mee samen. De metingen, stimulatiesturing en punctie doen ze in NL maar de icsi en de tp in Genk. Het wordt volledig door de zieknfonds vergoed (bij ons tenminste)

Iedere maand eerder starten is meegenomen denk ik!! (vooral gezien met je leeftijd)

Veel sterkte met deze tegenslag.

XX

Geplaatst

@poezebeest

Ja zeker een teleurstelling ben ook al de hele middag/avond van slag.

We blijven wel optimistisch hoor.

Maar balen echt.

@Sanne

Hi Sanne das lang geleden zeg

Ja afgelopen vrijdag heeft mijn man een geslaagde mesa gehad.

Het probleem zit hem in de verzekering niet het ziekenhuis.

Mijn verzekering vergoed tot 41 jaar

Alleen als een arts een goede reden heeft het na je 41ste te doen nemen ze het in behandeling maar dan kunnen ze het afwijzen zo schreven ze mij

Kortom na je 41ste houd je leven op ???????

Ik wordt er nu weer boos en verdrietig om.

Maar goed we houden goede hoop we zijn erg blij met de geslaagde mesa.

Hoe is het verder met jou?

Gr essie

Geplaatst

@ essie > wat een domper zeg!! Juist nu het er zo positief uitzag! Mr plaatsen ze er 3 terug bij jullie?? Bij ons zeggen ze dat dat niet toegestaan is, zou er ook wel over willen denken anders.. Hoop dat voor jullie de tijd een beetje opschiet!

Geplaatst

@Sanne

Ja weten we maar we hebben dat 1 jaar geleden gedaan en wat denk je toen konden we de operatie van mijn man zelf betalen omdat ze de gesprekken vooraf en de operatie in het nieuwe jaar als 1 zagen en het ziekenhuis wilde de rekening niet splitsen

Of we even 6000 euro wilde betalen.

Dus dat durf ik echt niet meer.

We hebben best wat tegenslagen gehad met alles.

En we zijn niet de enige dat weten we hoor maar is zo bleghhhh

Geplaatst

@allemaal,

Vandaag alweer een domper gehad.

Er was iemand die dit forum las en in januari in het AMC aan de beurt was voor IVF.

Ze hadden door tegenslagen van het AMC zich ook aangemeld in DD.

En daar zijn ze eerdaags aan de beurt.

Ze mailde mij dat ze haar beurt in Januari aan mij wilde geven.

Jullie begrijpen dat mijn man en ik hierdoor erg ontroerd waren wat een ontzettend lief gebaar dat iemand de moeite neemt contact met je op te nemen en je te vragen of je dat zou willen.

Jaaaaa dat wilde wij wel.

Ze zou vanmorgen het AMC mailen haar afspraak afmelden en mij in de mail verwerken en aangeven dat wij dan kunnen.

Zo gezegd zo gedaan ik had vanmorgen heel vroeg een cc van die mail in mijn mailbox en was echt te blij.

Ik heb gelijk ook gemaild en gebeld naar het AMC ja ze hadden het gelezen en moest het met de arts bespreken ik hoorde het vanmiddag.

Wie er ook belde geen AMC.

Ik weer zelf bellen ze ging het gelijk overleggen en zou terug bellen.

Dat gebeurde ook ze belde en vertelde mij dat wij geen ivf hebben en dus een andere behandeling wij konden niet in die plaats daarom???????

Jullie begrijpen dat wij daar niks van snappen en ook degene van wie wij de afspraak kregen snapte hier werkelijk niks van.

Of je nu ivf of icsi moet ondergaan ze hebben tijd en ruimte nodig en die was er toch.

Sorry voor al dit geklaag maar ik moet het echt even van mij afschrijven.

uiteraard blijft onze afspraak van 30 maart starten staan maar ik had zo gehoopt dat we nu eerder konden.

Ik hoor het de dokter nog zeggen gisteren "als er iemand uitvalt wat nagenoeg nooit gebeurt kunnen jullie wel eerder"

Zucht NOT dus mijzelf weer rijker gerekend dan we zijn ik leg mijzelf erbij neer en duim dat het heul snel 30 maart is en dan snel april door......

Ondanks dit waarderen mijn man en ik het enorm dat iemand hier dit allemaal las en ons deze kans wilde geven een dikke kus en knuffel daarvoor.

Gr Esther

Geplaatst

Zeker een lief gebaar, en zo blijkt dus maar weer hoe iedereen hier met elkaar meeleeft. Alleen erg jammer dat het AMC niet mee kan of wil werken.

Geplaatst

@ Essieislief; Dat is zeker een lief gebaar!!!!... Maar toch, ik liet 't er niet bij zitten ;) Zou toch nog eens contact opnemen en zeggen wat er destijds is verteld (mocht er een plek uitvallen...) ! De brutalen regeren de wereld, toch!?

Geplaatst

Hi,

ik heb me afgelopen dinsdag ziek gemeld op het werk, op aandringen van de acupuncturist.

Hij adviseerde dringend om rust te nemen.... en gelijk had ie!

Lekker de hele week rustig aan gedaan en uit geziekt (kreeg ook nog een flinke verkoudheid).

En ik voel me stukken beter nu!! Krampen zijn stukken minder :)

Nog 10 dagen.... Pfff....

Hoe is 't bij jullie?

Geplaatst

@laloutje.

Goed dat je even lekker rust hebt genomen heel verstandig van je.

Je kan het beter even rustig uitzieken dan blijven kwakkelen.

Wat zal de tijd kruipen voor jullie he.

Nog even 10

Dagen volhouden en anders doe je zelf eerder een test als je het niet meer houd.

Ik heb alleen geen idee joelend je moet wachten tot je het op een test ziet.

Geplaatst

essie, wat een k--ziekenhuis is het amc toch. Vindhet echt stom dat jullie die afspraak niet over mochten nemen! Heel veel succes de komende tijd!

Poezebeest; wat spannend! Hoe lang heb je hier op moeten wachten na de tese??

Geplaatst

@fren,

Tja we hebben ons erbij neergelegd.

Ik had nog een mail gestuurd voor itleg maar ze kunnen mij niet ipv die andere doen ivm andere lab dingen belachelijk maar waar.

Nog 108 nachtjes dan zet ik de eerste spuit ik ga wel aftellen

Geplaatst

Hallo allemaal,

Na wat googlen ben ik op dit forum terecht gekomen.

Wij zijn afgelopen week door onze gynaecoloog doorgestuurd naar het AMC voor een zeer waarschijnlijke TESE of MESA behandeling.

Nu ben ik erg benieuwd hoe lang het ongeveer zal duren voordat er met behandelingen gestart gaan worden?

Als ik het forum een beetje begrijp dat zou het nog wel een jaar kunnen duren??

Geplaatst

@ essieislief; kl*te dat ze jullie toch niet alsnog ertussen duwen. Maar goed... je hebt wel een vooruitzicht!

Alle zinnen zetten op maart/april ;-)

@ Suzie; ik heb geen ervaring bij het AMC, wij zitten in Dusseldorf...

Volgende week maandag testen..... nog een HELE week wachten... pfffff....

Geplaatst

@suzi

Wij lopen in het AMC

We zitten er nu 1 jaar en mijn man is nu 1 week geleden geholpen.

In April kan ik aan de hormonen en dan als alles lukt onze eerste TP in April.

Alles bij elkaar 1,5 jaar duurt het allemaal.

De wachttijden voor MESA Tese zijn bijna een jaar incl alle onderzoeken bloedtesten enz.

En de wachtlijst voor ICSI is 4 tot 5 maanden daar wordt je pas opgezet na een geslaagde MESA/TESE operatie.

Mocht je vragen hebben schroom niet en vraag ze ik ben een ervaren AMC bezoeker.

Gr Essie

Geplaatst

@laloutje,

Jeetje wat spannend nog 1 hele week wachten die duurt het allerlangste denk ik.

Voel je je wel goed en nergens last van?

Ik duim met je mee hoor zou zooooo lewuk zijn weer een zwangere op ons forum.

Geeft een hoop moed.

Tja ik heb me er echt bij neer gelegd en ga voor die maand nog 107 nachtjes hahahahahahah

Gr Essie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden