Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

nou meiden toch gisteren maar getest met en die was negatief. Vanmorgen met kv test helaas weer negatief.

Snik snik. Volgens mij is het weer mislukt heb echt geen goed gevoel. Net als louise de vraag zijn er meiden die op wd 12 hebben getest en dat die negatief was en op wd 15 wel positief.

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi, wonderen gebeuren maar heel eerlijk gezegd zou de uitslag van een test op dag 12 wel doorslaggevend moeten zijn. Ik heb ooit een Amerikaans onderzoek gelezen (via Google) waarin staat dat dag 12 (na ovulatie, weliswaar) het omslagpunt is. Als je voor dag 12 negatief test, is er nog steeds een kans dat ie positief wordt. Test je op of na dag 12 negatief, dan wordt ie nog maar zelden positief. Maar goed, onderzoeken en statistieken, wat zegt 't allemaal, pffff

Geplaatst

@mieg,

Het ismijn man heel erg tegengevallen.

Mijn man is 1 van de wienige mensen die zijn lichaam heel snel plaatselijke verdoving afbreekt.

Dus na een half uur (operatie duurde 2.5 uur) was de verdoving uitgewerkt hebben ze bijgepsoten maximale wat mag maar hij heeft alles gevoeld.

Was voor mijn man een hele nare ervaring...

De arts vond het echtr vreselijk en ze stonden op hetr punt hem onder narcose te doen.

Maar ze hebben het afgerond.

Mijn man heeft dus een hele nare ervaring gehad,.

De napijn viel wel reuze mee en het was geslaagd dus dat maakte een hoop goed.

Geplaatst

Raba en Louise, wat verdrietig dat jullie negatief getest hebben.

Het is gewoon ontzettend kl*te!!

Kan jullie helaas niet opbeuren met een antwoord die jullie graag willen horen op jullie vraag.

Ik hoop natuurlijk dat er een wonder mag komen en dat jullie hier snel mogen schrijven dat het wel mogelijk is!

Heel veel sterkte komen de dagen met het wachten welke kant het op mag gaan.

Geplaatst

Raba, klote!!!! Hou je taai meid!

Dilara, weten ze wat bij jouw man de oorzaak is? Bij mijn man zijn z'n balletjes als baby niet ingedaald. Is id een paar keer voor geopereerd maar zonder resultaat dus. Ik heb wel goede hoop voor de tese, er ix immers een aantal keer wat gevonden, hoewel ook vaak genoeg niks. Maar je moet je ergens aan vasthouden , toch?

Geplaatst

Haha Fren moet wel lachen om je reaktie! Er is er maar 1 teruggeplaatst hoor, dus ga uit van 1!

Als ik kijk naar het HCG lijstje uit Brussel (in het topic HCG op basis van ervaringen) dat Babeth ooit geplaatst heeft zit ik wel aan de hoge kant,

maar ik geloof niet dat het er dan 2 zijn hoor..... Hoeveel kans zou je eigenlijk daarop hebben? Een embryo die zich nog spiltst? Volgens mij heeeel weinig.

In ieder geval heb ik 3 jan. de 1e echo dus wel spannend!

Voor jullie schiet het ook al op hè! Heb je er vertrouwen in? Bij jouw man zijn wel af en toe zaadjes gevonden toch?

Dat is in ieder geval een goed teken want dat betekend dat ze er wel zijn! Mijn vriend had ook af en toe wat zaadjes. Een keer had hij er 8 maar met de poging

in Brussel had er er maar 2! Maar met de FNA toch genoeg goede zaadjes gevonden.

Voor iedereen hier een hele fijne jaarwisseling en dat 2011 maar al het geluk gaat brengen!!!

Liefs Miekske

Geplaatst

Haha, bij Babeth waren de jongens ook een eeneiige tweeling. Het kan dus wel :-)

Het schiet idd al op. Er zijn een paar keer zaadjes gevonden idd, maar begin het toch wel eng te vinden. Het meest was de 7 bij onze eerste icsi. Wat is fna?

Geplaatst

Fren een FNA staat voor Fine Needle Aspiration. Deze techniek kunnen ze ook in Brussel uitvoeren. Ze gaan dan de bal lokaal verdoven, en met een een hele dunne naald zuigen ze de zaadjes op! Dit is veel minder traumatisch dan een TESE. Aangezien ze bij mijn vriend al een aantal keer zaadjes hadden gevonden, waren ze er vrij zeker van dat er ook wat zat.

Als ze met de FNA niks gevonden hadden waren ze verder gegaan met PESA en daarna als laatste zouden ze dan een TESE doen.

Maar die FNA is super gegaan! Mijn vriend heeft er niks van gevoeld en ook daarna totaal geen last van gehad!

Geplaatst

Hoi allemaal, ik lees veel positieve berichten hier en helaas ook wat negatieve. Sterkte voor iedereen bij wie het nog niet gelukt is.

Ik heb nog even een vraag. 11 Februari heeft mijn vriend de Tese is Duitsland. Nu zei de arts dat we dezelfde dag nog de uitslag kunnen verwachten. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik meen namelijk ook andere verhalen gelezen te hebben.

Voor mij zou het (als er zaadcellen gevonden worden) de eerste keer icsi worden. Wie kan me vertellen wanneer je dan mag beginnen en hoe lang het hele proces gemiddeld ongeveer duurt? Ik ga ervan uit dat je eerst ongesteld moet worden. Helaas is dit waarschijnlijk net iets voor of tegelijkertijd met de Tese waardoor we waarschijnlijk sowieso weer een maand moeten wachten of niet? Ook lees ik dingen over het korte en lange protocol. Wat is precies het verschil en wat wordt er veel in DD gedaan?

Geplaatst

@allemaal.

We zijn net terug uit het AMC controlle van mijn man.

Foto's mogen zien van de MESA operatie van mijn man.

gaaf om te zien hoe ze de rietjes eruit hebben gehaald en hoeveel eruit kwam.

Gelijk gehoord dat de nieuwe operatiezalen nog niet af zijn aannemer failliet en allemaal fouten gemaakt met het bouwen.

Daardoor hele lange wachtrijen waar ze zelf ook heel erg mee zitten.

Hij belt ons eerdaags om te vertellen hoeveel rietjes we hebben,.

Het was wel hele goeie kwaliteit dus dat was fijn om te horen.

En met mijn man was ook alles goed.

Geplaatst

Essie, als de kwaliteit heel goed is is dat al supergoed nieuws!! ...nu nog een paar dagen spannend hoeveel dat het er zijn.

Twinkelstar, wij kregen de uitslag ook dezelfde dag.

Daarna eerst de menstuatie moeten afwachten inderdaad.

Wij hadden ook de pech dat het niet gunstig uitkwam.

Je hebt voor icsi een lang en een kort schema.

Ik heb het lange schema gehad en daarbij moet je op cd 21 beginnen met decapeptyl spuiten.

Dit doe je tot je weer opnieuw menstrueerd, dan de 2e of 3e dag een uitgangsecho en dan mag je Gonal F (die had ik) erbij gaan spuiten.

Dan rond de 11e cd de eerste follikelmeting en kunnen ze zien hoeveel eitjes er groeien en hoe groot dat ze zijn.

Er is ook een kort schema, dan krijg je op dag 2 of 3 van je cyclus een uitgangsecho en kun je meteen met de stimulering beginnen.

Waarom of wanneer ze voor kort of lang kiezen weet ik niet. Maar als je het korte krijgt kan het heel snel gaan!

Geplaatst

Essie wat fijn dat de kwaliteit goed is!!! Is al een hele opluchting hè

Maar wat ik wel raar vind is dat ze nog niet konden vertellen hoeveel rietjes er waren....?

Dat is toch allang bekend zou je denken, maar goed, dat er voldoende kwalitatief goed zaad is

is al heel mooi!

Geplaatst

Essie, wat fijn dat jullie zulk goed nieuws hebben gehad :) Maar wat maken ze er een zooitje van daar in het AMC.. Gelukkig hebben jullie nu geen last meer van die ok's! Hoop dat je snel wat hoort..

Geplaatst

essie wat fijn zo goed nieuws wel vreemd vind ik ook dat je nog niet weet hoeveel rietjes

raba balen meis van je negatieve test

voor louise ook zo balen je leeft er zo naar toe en dan negatief..

fren bij jouw man is het wel wat vergelijkbaar met mijn man, vroeger is mijn man ook geopereerd aan niet ingedaalde balletjes hij heeft 1 keer 8 levende zaadjes gehad verder beweegloze zaadjes helaas...als bij jouw man de tese slaagt krijg ik ook wat meer hoop voor ons

Geplaatst

Het aantal rietjes konden ze niet zeggen omdat er niemand in het lab was.

Heeft ook weer te maken net de verbouwing.

Ze gaan eerdaags iedereen bellen begreep ik wie er nog op de wachtlijst staan om te vragen of ze op de lijst blijven of overstappen.

Ze begrijpen dat goed het is nu overmacht.

Ben heel blij dat wij klaar zijn daar met het hele lange wachten.

Volgens de arts heeft hij meer rietjes dan nodig is bleef stromen zei Hij dus goed gevoel.

En ja we zijn heel blij.

Naar het is er erg rommelig ja

We weten nu ook dat mijn man zijn vader ook snel plaatselijke verdoving afbreekt.

Hij heeft het van zijn vader.

Schijnt zelden voor te komen we hebben het er uiteraard over gehad.

Was voor de arts ook een hele nare ervaring. .

Geplaatst
Essie, als de kwaliteit heel goed is is dat al supergoed nieuws!! ...nu nog een paar dagen spannend hoeveel dat het er zijn.

Twinkelstar, wij kregen de uitslag ook dezelfde dag.

Daarna eerst de menstuatie moeten afwachten inderdaad.

Wij hadden ook de pech dat het niet gunstig uitkwam.

Je hebt voor icsi een lang en een kort schema.

Ik heb het lange schema gehad en daarbij moet je op cd 21 beginnen met decapeptyl spuiten.

Dit doe je tot je weer opnieuw menstrueerd, dan de 2e of 3e dag een uitgangsecho en dan mag je Gonal F (die had ik) erbij gaan spuiten.

Dan rond de 11e cd de eerste follikelmeting en kunnen ze zien hoeveel eitjes er groeien en hoe groot dat ze zijn.

Er is ook een kort schema, dan krijg je op dag 2 of 3 van je cyclus een uitgangsecho en kun je meteen met de stimulering beginnen.

Waarom of wanneer ze voor kort of lang kiezen weet ik niet. Maar als je het korte krijgt kan het heel snel gaan!

Bedankt voor je reactie en gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk om te lezen dat het uiteindelijk gelukt is bij jullie! Was bij jou alles in orde en het enige probleem de zaadleiders?

Bij welk ziekenhuis heeft je man de Tese laten doen? Waarom ze kiezen voor kort of lang is me inderdaad ook niet helemaal duidelijk. Maar als ik het zo lees moeten we voorlopig nog wel even wachten. Mag ik vragen wat je met cd21 bedoeld?

Geplaatst

Hallo

@essieislief, gefeliciteerd met het goede nieuws! op naar de volgende stap. Blijf het een naar verhaal vinden dat je man bij is gekomen tijdens de operatie. Hopelijk heeft hij er niks aan overgehouden. En inderdaad op naar een vruchtbaar jaar!

@twinkelstar. Wij hebben 28 januari de tese (nou ja wij, mijn vriend) in dd. We gaan dus een beetje gelijk op. Het wordt onze eerste keer, dus als ik meer weet hoor je van mee!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden