Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden, ik ga een morgen nacht weg op vakantie, heerlijk naar de sneeuw ben dus ff offline.

Liza heel veel succes vlg week met de tese. En alle andere meiden ook heel veel succes met afwachten of spuiten.

Tot later...

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Raba: hebben ze bij jullie ook nog gezegd hoeveel goede zaadjes er dan in dat ene rietje zaten en wat doen ze dan als er meerdere goede zaadjes inzitten? Heb me er nog niet zo heel goed in verdiept hoe het nu allemaal verder gaat.

Ik weet dat het op zich best een goed resultaat is wat ze hebben gevonden, zeker om het feit dat m’n vriend het syndroom van klinefelter heeft, maar ben nog steeds bang dat er straks toch wat mis gaat en onze droom toch nog in duigen valt.

@Essie: ik begrijp dat jullie al mogen beginnen met hormonen spuiten? Spannend allemaal. Ben ook zeer benieuwd hoe dat bij ons allemaal zal gaan. Krijg je daar allemaal tekst en uitleg voor hoe dat werkt met dat spuiten? Ik weet nog wel dat de gynaecoloog tegen mij zei dat het bij allemaal wel goed zat, misschien wel “te goed” zei hij. Hij zei dat ik misschien wel minder hormonen moest gaan gebruiken straks. Heb echt nog geen idee van wat ik me erbij voor moet stellen of hoe het allemaal zal gaan.

@ Ami: Ja we waren zeker blij met het resultaat, maar kan het ook allemaal nog niet echt bevatten, zoals ik hiervoor al zei, er blijft nog iets knagen van angst dat het toch nog mis gaat. Wij hebben geen ervaringen met andere ziekenhuizen, maar ben zeker tevreden over Nijmegen. Zeker ook qua combineren van afspraken. Weet nog wel op onze intake in Nijmegen hadden we 4 afspraken op 1 dag, kortom een dagje ziekenhuis Nijmegen was dat.

Wel spannend voor jullie met de ICSI poging, hoop voor jullie dat het allemaal goed gaat komen.

@fren: longembolie dat is zeker niet mis. Ik mag graag countrydansen en onze leider heeft dat ook gehad en hij heeft zeker 1,5 jaar geen les kunnen geven en hij heeft er soms nu nog wel eens last van. Ook mijn collega en tevens beste vriendin heeft het vroeger ook gehad en bij haar hebben ze ook voorzichtig gedaan toen ze zwanger was van haar zoontje. Ik meende dat dat ook één van de redenen was dat ze in het ziekenhuis moest bevallen, maar zeker weten doe ik het niet.

@Jose: ja op dit forum lees je best veel positieve resultaten na een TESE, maar ik zocht via google op resultaten TESE behandeling, nou de ene na de ander negatieve uitslag, daar wordt je echt niet vrolijk van. Om je heen hoor je dan “ja de mensen schrijven gauwer negatieve informatie van zich af dan positieve informatie” ze moeten hun verhaal kwijt. Dat begrijp ik maar mensen willen toch ook wel eens postieve informatie lezen, daar ben je immers toch wel een beetje naar opzoek van al dat negatieve nieuws wordt je alleen maar meer depri.

De moed nog niet opgeven hoor niets is pas zeker tot je je eigen uitslag hoort en 8 februari schiet al mooi op

Geplaatst

@poezebeest: las net nog even je berichtje, op zich geeft me dit toch wel een beetje een geruststelling, maar net wat je zegt het zal wel per persoon verschillend zijn. Maar je zou toch denken dat er wel wat goed zaad in die 3 rietjes moet zitten.

Morgen (= mijn vrije dag, op het werk ga ik dit soort gesprekken echt niet voeren, zeker niet met zo'n **** van baas als ik heb) wordt voor mij toch een beetje lastig om te gaan bellen dus denk dat we maar gewoon wachten tot de 31 bij de afspraak bij de gynaecoloog.

Geplaatst

Vanaf de 21ste zijn de teksten weg omdat jeroen een nieuwe server heeft. Ik zal later nog even mijn verhaal doen want ik weet niet of je het al gelezen had dali

Geplaatst

fijn dat er berichten foetsie zijn, hoop dat degene die hun verhaaltje hadden gedaan misschien nog een keer hun verhaaltje (ongeveer) kunnen zetten :sad:

@Raba: nee had jou verhaaltje ook nog niet gelezen, als je het nog een keertje wil plaatsen?

Geplaatst

@fren'

Geeft niks dan tik ik zoveel mogelijk alles nog een keertje.

Mijn man zei dat hij 2 weken rust moest houden stond ook in de papieren van het ziekenhuis en was ook hun advies.

Mijn man raad aan een joggingbroek aan en een onderbroek strak maar wel zo dat je het goed kan velen.

Mijn man draagt altijd strakke boxers dus die was het gewend.

De pijn moet na 2 weekejes als je de rust neemt wel bijna weg zijn.

Het vervelende gevoel of gevoelige gevoel duurde bij mijn man ongeveer 3 weken

Nu heeft hij echt helemaal geen last meer.

Vergeet niet mijn man heeft MESA gehad en TESE is net even wat meer pijnlijker.

Hij zegt sterkte voor je man en ik ook uiteraard

Advies is dus rust :-)) dan moet het goedkomen.

Geplaatst

Dali@ ons is verteld dat ze pas kunnen zien als de rietjes ontdooid zijn hoeveel het er zijn. Helaas kunnen ze de zaadjes die dan overblijven niet gebruiken omdat ze niet opnieuw ingevroren kunnen worden.

Fren@mijn man zei dat je man rustig aan moet doen. Hij heeft als preventie paractemol doorgeslikt voor 2 weken. Omdat dat toch geadviseerd was bij de pesa, heeft die het toen ook maar gedaan bij de tese. Niet te veel willen dat gaat niet zei die ook. Neem je rust. Na een maand ging het beter met hem

essielief@ wat lief dat je daar naar vraagt. Het gaat best wel weer lekker. Vind het heerlijk dat we even besloten hebben een pauze te nemen. Geeft me even wat rust in mijn hoofd. Het vraagt zo veel. Voel me weer een beetje mezelf worden. En hoop ook een beetje minder dik te worden. Ben zo aangekomen. Dus ga maar weer meer bewegen. En hoe is het met jou?

Straks heerlijk uit eten met onze beste vriend en zijn nieuwe vlam. Ben zo benieuwd hoe ze is. Ik gun het hem zo dat die nou eindelijk zijn liefde heeft gevonden

Geplaatst

@raba

Natuurlijk vraag ik nu ook hoe het met je is :-))

Wat goed dat je je iets beter voelt en ook bij de beslissing dat je even rust hebt genomen.

Soms moet je dat inderdaad even doen om ij te tanken van alles en je opnieuw op te laden.

Wanneer hebben jullie weer een afspraak voor een gesprek staan?

Met mij gaat alles lekker.

Ik ben aan het aftelen voor de eerste decaspuit.

Over 67 nachtjes mag de eerste erin dus dan begint het voor ons.

Verder denk ik er nog niet teveel over na dat zal wel komen als de spuitjes erin gaan.

Ben heel benieuwd hoe ik me daarbij ga voelen.

Geplaatst

@dali

Hier nog een keer mijn stukje alles wat ik getikt had is weg :-((

Ja wij mogen 30 maart beginnen met spuiten.

Ik wacht nu mijn ongi af en dan aan de pil tot 1 april dan stoppen en als ik dan ongi wordt moet ik de eerste echo voor de eitjes.

Week 14 zijn we ingepland volgens het ziekenhuis dus spannend.

Geplaatst

@twinkelstar ook mijn bericht voor jou was weg dus ik weet niet of je hem had gelezen daarom nog een keer :-))

Kijk dat is een hele goede instelling.

Ja de dag van de operatie ben je ook alle 2 heel nerveus hoor want dan ben je heel nieuwschierig naar de uitslag.

En ja je vriend snap ik die moet het ondergaan he haahahaha

Wij zijn in week 14 ingepland.

Ik ga aan de pil deze maand eind mart spuiten dan rond 4 a 5 april ongi en dan echo's en duimen dat ze goed kunnen oogsten uiteindelijk.

Geplaatst

@lisa

Kijk eens aan staat nog sexie ook hihi jij ff mazzel.

nou nog 6 nachtjes en dan mogen jullie eindelijk.

Ik ben al aan het duimen voor jullie.

De laatste tijd gaat alles hier best goed dus de good vibe gaat door hoor.

Geplaatst

@essieislief, dank je. Ja laten we met zn allen de positief vibe vasthouden, maar dat moet lukken met al deze positief ingestelde dames hier. Een tijdje geleden was er ook even een man op het forum, stefan. Hoe zou het daarmee zijn.?Als ik het goed heb hadden zij geen goede uitslag dat was behoorlijk heftig.

Geplaatst

hallo allemaal, nog 5 nachtjes slapen voor mij.... (en mn vriend) brrr wat spannend. Een maffe vraag. Ons is door de uroloog in Mulheim verteld dat we ijszakken/koelelementen mee moeten nemen voor de terug weg om de zwelling tegen te gaan na de Tese. maar hoe houd je die nou koud tot aan de terug weg??? Of ontdooien ze heel langzaam? Fijne zondag allemaal.

Geplaatst

@Raba: oke, maar stel nou dat er nog meer goede zaadjes zijn en ze hebben ook nog aantal eitjes over, kunnen die dan ook niet worden bevrucht en weer worden ingevroren? Sorry hoor maar nogmaals heb me er nog niet echt in verdiept, vanaf volgende week maar eens even doen. Dit weekend hebben we/zijn we het goede nieuws van de 3 rietjes een beetje aan het vieren met z’n tweeën en zoveel mogelijk samen dingen doen, voornamelijk veel films kijken met wat lekkers erbij. Manlief kan natuurlijk nog niet zoveel actief doen ;­-)

@Essie: oke, inderdaad spannend allemaal ben ook zeer nieuwsgierig wat wij de 31e krijgen te horen van de gynaecoloog hoe het allemaal verder zal gaan. Zal misschien wel een beetje hetzelfde neer komen als op jouw verhaaltje denk ik.

Ben in ieder geval hartstikke blij dat het voor ons ook nog niet is afgelopen. Zag zo tegen die TESE behandeling op. Ik hoefde hem zelf nog niet eens te ondergaan en mijn vriend was er echt heel rustig onder, zelfs toen hij klaar werd gemaakt voor de OK, de bloeddruk bewees het, hij liet het gewoon over zich heen komen zei hij, nou ik was hartstikke nerveus, maar vooral voor de uitslag, was echt hartstikke bang dat het resultaat negatief zouden zijn.

Maar we kunnen weer met volle moed vooruit kijken onze kansen zijn nog niet verkeken!

@Lisa: ik wilde jullie alvast heel veel sterkte en succes wensen voor a.s. vrijdag, ook ik zal voor jullie duimen. Kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent, was ik ook heel erg, mijn vriend daar in tegen (zoals hierboven geschreven) was er heel erg nuchter onder, hij had echt geen verhoogde polsslag toen ze die kwamen opmeten vlak voor de operatie, had echt bewondering voor hem hoe hij die operatie in is gegaan en heeft doorstaan, had ik eerlijk gezegd niet van hem verwacht.

Overigens hoefden wij ook niets mee te nemen voor de terugreis, voor ons is het ongeveer 1,5 uur rijden. Toen we bijna thuis waren toen begon hij wel wat last te krijgen, maar dat was vlak voor etenstijd en hij mocht direct na het eten weer 2 paracetamolletjes nemen dus dat heeft ie gedaan en toen zakte de pijn al weer af.

Hij is zelf gisteren voor het eerst na dinsdag een hele dag paracetamolloos geweest, maar hij gaat volgende week nog niet aan het werk hoor, hij is best intensief bezig op z’n werk, maar dat gaat hem echt nog niet lukken, ook niet als hij wel paracetamolletjes zou nemen.

Geplaatst

@dali ook gezellig met zn tweeen film kijken! mijn vriend is ook niet zenuwachtig, maar die is medisch gezien ook al wel wat gewend. Ik ben ook zenuwachtig voor de uitslag, maar hoop ook heel erg dat de operatie meevalt voor mijn vriend. Wij zitten dus wrs vlg weekend aan de filmpjes, helemaal niet verkeerd.

Geplaatst

Dali, ze bevruchten alle eicellen die er bij jou gevonden worden. Als die goed doordelen en ze zijn over nadat jij al 1-2 embryo's terug hebt gekregen dan worden ze, mits zd kwalitatief goed zijn, ingevroren. Dit zijn cryo's en kun je op een later moment terug laten plaatsen. Alle cryo's horen in dit geval nog bij poging 1. Aks je weer een punctie hebt id het poging 2. Lees ook maar eens de algemene info hier op de site.

Geplaatst

@Lisa: zeker is er niets mis mee met filmpjes kijken, mogen wij met z'n tweeën ook graag doen! Heb net manlief nog even aangekeken hoe hij zich nu voelt, hij zegt dat het nog wel zeurt maar niet echt veel pijn heeft, maar prettig is natuurlijk anders. Ze moeten ook zo'n pijnscorelijst invullen ik denk dat hij nu wel zo'n beetje pijnscore 2-3 heeft, waarbij ze dan 4 als acceptabele pijn aangeven. Maar zoals al gezegd hij gaat volgende week nog niet aan het werk, ik denk dat dat ondanks dat het redelijk met hem gaat toch wel nog te hoog gegrepen is. Net zoals al die mannen van de andere meiden hier zou ik je manlief ook adviseren om echt wel rustig aan te doen en niet te gauw weer dingen gaan/willen doen. Zo'n dag zitten valt nog wel mee, maar merkte aan mijn vriend dat hij gisteren er toch wel last van had door het even naar de winkel te gaan om een paar boodschapjes te doen, zeker nu hij het beschermnetje (wat ze in het ziekenhuis er omheen krijgen) niet meer draagt.

@Fren: bedankt voor de uitleg en tip, ik kon me ook al niet voorstellen dat ze niets met de overgebleven goede zaadjes en eitjes niets mee gingen doen. Zal zeker even op de algemene info kijken en even googlen van de week.

Geplaatst

Hai meiden,

Eng, al die tese-verhalen. Ik zie daar ook behoorlijk tegenop, zeker omdat vriendlief een acute tese moet ondergaan en dus volledig bij bewustzijn is. Hij ziet er zelf ook enorm tegenop: ik krijg dus echt wel een knoop in mijn maag als ik er aan denk maar goed, wat moet dat moet en zo denken we er allebei over.

Ik ben overgegaan op de gonal (stimuleert de eitjes); ik heb de eerste dag niet de juiste hoeveelheid gespoten dus ik was even in paniek dat ik het nu allemaal verpest had maar gelukkig wist de verpleegkundige mij vanochtend aan de telefoon gerust te stellen. De stimulatie verschuift enkel een dag. Over een paar dagen de echo om te zien of er genoeg follikels groeien en of de gonal dus aanslaat brrr...ik vind het behoorlijk spannend allemaal maar ook daar in kan ik niet meer doen dan afwachten:-)

Doegies meiden, fijne dag!

Geplaatst

@ lisa De laatste uren tot de TESE komen in zicht! Hopelijk is de spanning nog te dragen voor jullie! Ik wens jullie heel veel succes alvast en dat er maar weer een positief resultaat gemeld kan worden hier! Ik ga duimen voor jullie!

@ Amy Ik kan me goed voorstellen dat het even schrikken was voor je. Je moet al zo lang wachten op alles in dit circuit! Maar gelukkig kan alles gewoon door gaan! Spannend ook voor jou, over een paar dagen echo!

Nog twee weken voor ons!

Lfs,

Jose.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden