Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ mieg

Ah dat meen je niet mieg.

Dit is echt heel naar nieuws voor jullie zeg.

En dan ook bij jullie alle 2 iets waardoor het tegen zit.

Wat erg dat de tese nu ophoud.

Is er nog een andere mogelijkheid voor jullie medicijnen of iets of helemaal niet.

Ik leef erg met je mee heel veel sterkte.

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@allemaal

Ik heb vanmorgen weer een uitstrijkje laten maken want de andere was al ouder dan een half jaar.

De arts deed mij best pijn en heb er ook last bloedverlies en pijn met plassen van bah.(nog nooit zo gehad)

Ben ook een beetje grieperig daardoor kan je al niet veel hebben maar moet maar even.

Net de vergoeding binnen van alle spuiten die in de koelkast liggen dus maar gelijk de apotheek betaald toch ruim 600 euro.

Nou nog 76 nachtjes voor de eerste spuit :-))

@ fren

Mijn man had wel een klein plekje die ook best lang heeft nagebloed.

Mijn man is ook ruim 1 week thuis gebleven en rustig aan gedaan moest ook van de artsen.

Geplaatst

mieg wat rot zeg weer slecht nieuws te verwerken het houdt niet op :(

essielief beterschap meid

jose mijn vriend houdt zich ook niet altijd aan 1 biertje helaas tot grote frustratie van mij!!!

pfff maar hij is groot en wijs genoeg zou je zeggen liefst wil ik dat ie helemaal niet drinkt

lastig hoor

hij is nu ook zwaar verkouden, hopelijk krijgt hij geen griep

fren lekker hoor dat gevoel en fijn dat je vriend er geen last van heeft!!

Geplaatst

Hey meiden,

Allereerst: Mieg, jeetje dat is echt een hele zware boodschap om te horen joh. Wat ontzettend heftig, dit heeft denk ik wel echt even tijd nodig om een plekje te krijgen meis maar ik wil je wel even heel erg veel sterkte toewensen!!!

Jose: mijn vriend houdt zich ook niet zo aan die leefregel hoor, althans: er is ons nooit gezegd dat je helemaal geen alcohol mag drinken, er is zelfs nooit bewezen dat dit daadwerkelijk invloed heeft maar aangezien men het denkt is het beter het niet te doen. Wat vooral niet mag is overmatig drinken of een kater maar 1/ 2 glaasjes alcohol kan echt geen kwaad: bovendien is ontspanning op zijn tijd ook van groot belang!

Hier gaat tie goed, al heb ik vandaag meer last van de hormonen; althans ik denk dat het de hormonen zijn. Ik heb hoofdpijn en ik ga van warmer naar oververhit hihi.

Meiden, hele fijne dag!

Geplaatst

hallo

ik ken de leefregels niet eens echt. alcohol had ik wel iets van gehoord, maar mijn vriend drinkt af en toe ook wel. Soms vind ik het wel lastig, maar wil ook niet te krampachtig gaan doen. De mobiele telefoon mag schijnbaar niet in de broekzak??? dat heeft hij geloof ik niet vaak. Hij heeft al maanden geen zaadlozing meer gehad, dat baart me meer zorgen, maar is niks aan te doen. Krijg dan van die beeld van oude dode zaadjes ;) hoe maak je jezelf gek

Geplaatst

Mieg wat een verdrietig nieuws zeg, dat het zo snel ophoudt daar hou je toch geen rekening mee. Heel veel sterkte!

Liza we hadden gister beide afspraken in DD dus dat was wel fijn, de tese gaat straks wel in Mulheim plaatsvinden, ben benieuwd hoe het daar is.

Jose mijn man hield zich heel goed aan de leefregels, en was nu ook alweer een tijdje bezig. Hij nam totaal geen alcohol en had zijn grote hobby naast zich neergelegd nl fietsen en mountainbiken. Maar de uroloog in DL had er geen problemen mee dat hij 1 a 2 biertjes in het weekend nam en een beetje fietst, maar hij wou niet stoken in een goed huwelijk ;)

Amy succes met de hormonen, ik hoop dat je niet teveel klachten krijgt.

Geplaatst

@mari nou de uroloog heeft wel humor;) ben ik nou gek of gaat dat wel ver niet fietsen. Ook niet gewoon op een normaal tempo op een normale weg of zie ik iets over het hoofd? ben gewoon nieuwsgierig wat daar nou schadelijk aan kan zijn.

Geplaatst

Hey Lisa!

Volgens mij is het gewoon belangrijk om gezond te leven; gevarieerd eten, goed bewegen en niet teveel vet, zout en alcohol. Alles met mate, maar misschien zijn er dames die iets totaal anders zeggen?

Voor mijn vriend hebben we heel wat leefregels meegekregen: geen cardiosporten, geen laptop op schoot, geen mobiel in je broekzak, niet te lang douchen, 1x per dag deo-en, niet teveel alcohol, niet naar de sauna! T is even slikken maar we beginnen er langzaam aan ook aan te wennen, alles om maar die lichaamstemperatuur niet teveel op te laten lopen:happy7:

Succes!

Geplaatst

Hey lisa, niet gewoon fietsen hoor maar wielrennen. Dit heeft zou ook niet goed zijn strakke broekjes, en inderdaad de temp. We hebben inderdaad gelachen daar ;)

Geplaatst

Gelukkig is mijn vriend niet de enige die zich niet precies aan die leefregels houdt. Hoewel hij op zich heel goed bezig is hoor, eigenlik doet hij niets van alles wat hier staat, behalve dan af en toe wat alcohol drinken en af en toe vergeet hij dat hij zijn telefoon niet in zijn broekzak moet doen. Maar ik ben het ermee eens dat ontspanning ook heel belangrijk is en iemand er constant op wijzen wat hij wel/niet moet doen en er heel erg de nadruk op gaan leggen is volgens mij helemaal niet goed. Bij vrouwen zie je ook dat er vaak geen zwangerschap ontstaan als je er te veel op gefocust bent (maar dat lijkt mij heeeel moeilijk om niet te doen, zeker als je bezig bent in het proces waar wij nu allemaal in zitten...) Ik probeer het dus maar een beetje langs me heen te laten glijden en mijn vriend kan wel op tijd stoppen. Hij drinkt echt voor de ontspanning af en toe en nooit om zich helemaal te bezatten en zo erg dat hij een kater heeft de volgende dag.

Wat betreft hetgeen vrouwen moeten doen is inderdaad van niets te veel nemen :-) Ik heb ooit een college gehad van een internist en die zei ook tegen ons dat eigenlijk weinig schadelijk is voor het lichaam (en dus de vruchtbaarheid), als je maar nergens te veel van neemt! Dat advies heb ik meteen ter harte genomen :-) Niet teveel in gewicht schommelen en niet te zwaar en niet te licht wegen is verder ook belangrijk en niet roken. Zodra je zicht hebt op TP's e.d. is het slikken van foliumzuur erg belangrijk, maar dat adviseert het ziekenhuis dan ook meteen denk ik.

Mieg Ik leef ook ontzettend met je mee. Het is ongelooflijk dat je alles tegelijk op je bordje krijgt! Ik hoop dat jullie toch via een bepaalde weg uiteindelijk jullie wens nog kunnen vervullen.. Als je eraan toe bent hoop ik dat we nog iets van je horen hoe je verder wil/ bent gegaan.

Lfs

Jose.

Geplaatst

Mijn vriend heeft ook veel leefregels gehad hoor! De fertiliteitsarts in Nijmegen waar wij eerst bij liepen had onderzoek gedaan naar de effecten van alcohol voor mannen en vrouwen

tijdens een fertiliteitsbehandeling. En volgens haar bleek dit veel schadelijker dan tot nu toe gedacht werd. Wij kregen allebei het advies om helemaal geen alcohol meer te

drinken. Zaad heeft 3 maanden nodig om te groeien en rijpen, dus 3 maanden voor de behandeling is hij helemaal gestopt met drinken! Bij vrouwen duurt het groeien en rijpen van de eicellen een maand, dus ik ben een maand voor de behandeling gestopt met alcohol.

Mijn vriend mocht geen laptop of mobiel op schoot of in de zak, geen strakke onderbroeken/ broeken, niet te heet douchen, niet meer in bad of in de sauna, geen deo gebruiken,

niet drinken, niet roken, geen caffeïne en ook niet meer fietsen! Wat hij heel jammer vond omdat hij een fanatiek wielrenner is. De reden dat hij niet meer mocht fietsen, is dat de ballen strak tegen het lichaam worden gedrukt en daardoor stijgt de temperatuur en dat is niet goed voor het zaad. Ook heeft hij verschillende vitamine preparaten geslikt om het zaad te verbeteren.

Hij heeft zich overal keurig aan gehouden en het zaad was tijdens de ICSI ook heel goed van kwaliteit! Het waren volgens de arts allemaal Pieter van de Hoogenbandjes haha en zie het resultaat! Hij zit nu weer heerlijk aan de wijn en ik mag nog 9 maanden nuchter blijven....Vind ik helemaal niet erg!

Of het nou aan al die leefregels of vitaminen heeft gelegen zullen we nooit weten, maar hij wilde er zelf ook gewoon alles aan doen om het zo optimaal mogelijk te hebben, zodat we achteraf geen spijt konden hebben van hadden we maar.... (Ook omdat we het grootste deel van de behandeling (in brussel) zelf moesten betalen, en die bedragen zijn geen grapjes!)

Succes allemaal!

Liefs Miekske

Geplaatst

Tjee wat een regels allemaal zeg! Maar ik snap dat je het wel helemaal doet!

Ik denk alleen dat ik het nog maar even verzwijg voor mijn vriend :-)

Wij hebben net een brief gehad dat we as dinsdag een afspraak hebben in het AMC.

Beetje vreemd dat dat zo zonder berichtje meteen een afspraak was maar wel lekker dat we zo snel terecht kunnen.

Gelukkig konden wij even snel vrij regelen....

Heb al een hele vragenlijst opgesteld en ben benieuwd naar de wachttijden en de mogelijkheden!

Hebben jullie nog tips voor dingen die ik kan/moet vragen??

Geplaatst

Hoi allemaal, ik ben anna. Ik schrijf ook mer bij geen zaadjes gevonden.volgens mij schrijven er meerdere mensen van daar hier mee.ons verhaal in t kort,ik alles goed voorzover we weten,man azoospermie.weten dit sinds aug 2010.3jan uitslag chromosomenonderzoek gehad en genetisch alles goed ligt aan aanmaak.optie tese.we konden of naar nijmegen maar wij wilde naar belgie.gelijk uz gent gebeld en 17febr eerst intake gesprek... Merkte meteen aan de telefoon al dat ze de tijd voor je nemen.ook cz gebeld en die waren erg behulpzaam.er zit op die afdeling 1vrouw die veel van tese en vergoedingen voor onderzoeken afweet.ik hoop dat ik hier ook mee mag schrijven.liefs anna

Geplaatst

Oh ja ik ben trouwens 28jaar en mijn man 31jaar. Mocht tese niet lukken dan weten we beide al zeker dat we voor donorzaad gaan en ook in belgie.de reden voor belgie is betere kennis en sneller geholpen worden

.want van t wachten word ik ... Succes iedereen

Geplaatst

Wat een gedoe met die leefregels zeg.

Die Hebben wij nooit gehad.

Mijn man zijn telefoon zit altijd in zijn broekzak

Hij drinkt koffie en draagt strakke boxers

Drinkt geen alcehol en rookt niet

Gebruikt altijd deo iedere dag soms wel 2x per dag

Wel laptop op schoot en bij ons is het prima gelukt

Daarmee wil ik niet zeggen dat die regels niet kloppen maar wij wisten niks van deze regels af

Geplaatst

ha meiden, ben iik ook weer even.

Mieg, wat een verschrikkelijk nieuws... Ik leef met je mee en hoop dat jullie een andere weg vinden naar een kindje...

Wbt de leefregels, Vin heeft zich er wel redelijk aan gehouden. Geen tel in zn broekzak, geen laptop op schoot en niet roken en drinken. Maar hij heeft gewoon deo gebruikt en gedouched enzo.

Hij voelt zich nu steeds beter, zwelling is bijna weg, wel blauwe plekken nu.

Ik moest van hem zeggen dat de mannen die nog moeten écht strakke onderbroeken voor na de operatie mee moeten nemen. Ik heb gisteren van die onsexy ballenknijpers voor hem gekocht in een kleinere maat dan normaal, en dat helpt veel beter dan de strakke boxers die ik eerst voor hem gekocht had. En zorg voor voldoende steriele gaasjes in huis voor het nabloeden. Als ze vast gaan zitten aan de wond, niet lostrekken, maar onder de douche los laten weken. En vooral niet te veel lopen of zittend e eerste dagen. Vin nam dat de eerste dag niet zo nauw, maar hij werd direct teruggefloten door zn lichaam.

As dinsdag hebben we de belafspraak, ben beniuwd!!

Geplaatst

Mieg@ wat een vreselijk nieuws. Veel sterkte. Misschien een idee om ook in Belgie of duitsland een second opinie aan te vragen?

Fren@ mijn man had ook last van nabloedingen. En was ook een hechting te snel uit gegaan. Waardoor die een snee had in zijn bal. Maar dat was niet erg zeiden ze dat geneest. Gelukkig is dat ook gebeurd.

Ja, inderdaad die mannen denken meteen dat ze dan alles kunnen maar gelukkig fluit hun lichaam ze wel terug.

Geplaatst

Hey anaatje, welkom! Jouw verhaal klinkt een beetje hetzelfde als de onze, hebben ze helemaal niks gevonden? Tese moet gewoon jullie oplossing worden!

W.b. de leefregels: het zou mijns inziens bij kunnen dragen aan een betere zaadkwaliteit maar, ik ben ervan overtuigd het had het nooit kunnen voorkomen: als de zaadkwaliteit slecht is heeft dat een andere reden.

Thanxs voor die tips fren! Ik ga dat stukje over die hechtingen maar niet zeggen tegen vriendlief: die ziet er al zo tegen op....

Fijne avond nog ff!

Geplaatst

@amy ze hebben idd niks gevonden.zijn hier ook mensen die tese in gent gedaan hebben? Ik word zo moe van al dat wachten op volgende afspraak.eerst 17 feb dan intake gent en dan hopelijk binnen paar maanden tese.geloof dat wachttijd tese daar nu 2,5 maand is...

Al die leefregels kennen wij ook niet. Mn man drinkt al wel bijna 1jaar geen bier mee

Geplaatst

@annaatje, nee sorry geen ervaring met Gent, het valt mij ook op hoelang bepaalde trajecten duren, gatver. zelf loop in dd, geloof dat het daar wel aardig snel gaat

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden