Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo wij zijn weer terug van een weekje sneeuw, lekker hoor. Ik heb nog niet alles goed na kunnen lezen maar Lisa wat fijn dat jullie die tese nu gehad hebben, en nu maar het spannende afwachten. In Nl hoefden we inderdaad geen ijs mee te nemen en het verband was alleen paar gaasjes in de onderbroek (sexy ballenknijper ;)) Maar ik heb het idee dat ze in Dl wel wat rigoreuser te werk gaan.

Amy superscore!

Moedeloos wat vervelend allemaal, gelukkig kan die zoek icsi wel snel.

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Moedeloos: oké?? vind het echt vreemd, wordt met het verhaal vreemder. Misschien inderdaad nog even een belletje richting nijmegen wagen. Ik ga het zeker maandag ook nog even na vragen bij de uroloog.

Oh sorry, tja had er ook nog niet van gehoord. Neem aan dat jullie gewoon die dag weer naar huis kunnen en niet in het ziekenhuis hoeven te blijven wachten? of heb ik het weer verkeerd ;-)

Geplaatst

@mari, fijn dat jullie het lekker hebben gehad, alles nog heel neem ik aan ;) Mijn vriend had ook gaasjes geloof ik hoor, heb ik het niet goed gezegd denk ik. Maar hoezo gaan ze in dl rigoureuzer te werk?? Ben wel benieuwd. Hij had gisteren de 2e dag wel veel pijn. Hopelijk gaat het vandaag weer beter. Fijne zondag!

Geplaatst

@fren ja ik snap het. Op een gegeven moment krijgen mensen als het goed is ook wel wat door als je inderdaad vaak weg bent in een bepaalde periode.

@ twinkelstar om 1100 zou de operatie zijn. we moesten er om 1000 zijn. Om 10.30 werden we te woord gestaan door dr schneider. we konden onze vragen stellen. vervolgens werd mijn vriend om 10.45 opgehaald. Mij was verteld dat ik er tegen 11.30 weer moest zijn.Ik ben met mn vader, die mee was naar de kantine beneden gegaan. Ze hebben daar lekkere dingen. Om 11.30 waren we weer boven op de afdeling en om 11.45 mocht ik bij mijn vriend. Hij begon in het duits tegen mij te praten haaha. Hij was nog een beetje duf en sprak met dubbele tong dat was wel een beetje naar, vond ik. maar ik ben ook niks gewend. Om 12.15 vertrokken we denk ik van de afdeling en gingen we naar huis. Mijn vriend is dus lopend naar de auto gegaan of dat nou verantwoord was weet ik niet. maar niemand zei wat over een rolstoel oid en je kan niet met de auto voor rijden.

Geplaatst

@moedeloos,

wij /Ik start febr met de pil deze slik ik tot 1 april 30 maart met de deca spuiten en begin april ongesteld dan voor echo om te kijken naar eitjes dan verder met spuiten enz.

Ze hopen eind april terugplaatsing van 3 embryo's te doen.

Geplaatst

Fren, wat spannend morgen, succes meid! Alleen al het hebben van concrete afspraken geeft rust!

Lisa, wat vervelend dat je man nog zo'n pijn heeft, het is natuurlijk ook allemaal kort geleden en het is nu aan het helen lijkt mij: juist dat zal wel het meest pijnlijk zijn?!

Essie, thanxs! Ik heb het duimen hard nodig haha, ik ga het heel snel voor jou terug doen!!!

Dali, ik hoor meer meiden die zeggen last te hebben van de hormonen, ik heb echt weinig last: nu is ieder lichaam anders maar ik vraag mij wel eens af wat de kip is en wat het ei: is het omdat je hormonen gebruikt dat je chaggie kan zijn of is het dat je chaggie bent en denkt dat het door de hormonen komt terwijl het misschien de spanning is van het traject tsja...maar goed, feit is: ieder lijf reageert anders!

Meiden, krijgen jullie officieel vrij voor dit hele mmm-traject van je werk? Ik vind het zo lastig joh, ik heb begrepen dat je er niet officieel vrij voor hoort te krijgen maar dat je leidinggevende je wel 'ruimte moet geven om te gaan' jaja...nu moet ik van de week weer een paar keer terug naar Nijmegen en kan ik dus ws. maar 1 dagje werken: ik weet niet zo goed of ik vrij zal nemen of het zou moeten zien als ziekteverlof, en ik heb natuurlijk ook niet echt een leidinggevende die daarin lekker meedenkt...

Ja, ik ben echt blij met 17 follikels! Schijnt daarin de eitjes zitten, wist ik helemaal niet: het is niet altijd zeker dat elke follikel een eitje bevat maar zeer waarschijnlijk wel. De verpleegkundige zei dat het bovengemiddeld was, dat gaf een goed gevoel, meestal is het zo rond de 10 follikels. Nu idd van de week de punctie afwachten en hopen op zaadjes bij vriendjelief, ik krijg een knoop in mijn maag als ik eraan denk maar we wachten het af, we worden gewoon even geleefd: hopend op een mooi resultaat.

Fijn dagje meiden!

Geplaatst

@essie 3 embryo's! dat is toch best veel. Wat is de reden dat jullie er 3 terugplaatsen en soms mag dat toch ook niet 3, gewoon even benieuwd. Hoop voor jou dat de tijd vliegt.

Geplaatst

Ja alles nog heel, gelukkig. Hier en daar wat blauwe plekken maar dat hoort erbij. Ik Dl nemen ze uit beide ballen 3 biopten en in Nijmegen hebben ze uit een bal maar 1 of 2 biopten genomen vandaar dat ik denk dat je daar toch ook meer last van hebt.

Bij ons op het werk hebben we gelijk open kaart gespeeld, omdat we veel km moet maken en we dus voor ziekenhuisbezoek bijna altijd een hele dag vrij voor moeten hebben. Ik werk 4 dgn en mijn man 5 dgn dus is het ook slecht buiten werktijd te plannen. We krijgen alle tijd die we nodig hebben gewoon vrij, we hoeven geen vakantiedagen op te nemen. Als het niet uit komt op het werk ruil ik wel mijn vrije dag met een collega zodat ze er niet veel last van hebben. Maar krijg alle medewerking en begrip.

Geplaatst

@mari wat fijn dat jullie beide werkgevers zo mee werken. Ik verwacht het bij mij ook wel, maar is altijd afwachten als het zo ver is. Ik wist dat verschil tussen nl en dl niet. Wist eigenlijk ook niet hoeveel biopten ze namen. Eigenlijk vind ik dat heel stom dat ik niet alles tot in de puntjes uitvraag. Ik vind eigenlijk dat je moet weten wat ze met je uitspoken, anderzijds denk ik ook dat ik een beetje moet kunnen vertrouwen op wat ze doen. En dat vind ik een nadeel van dl, dat ik toch minder durf te vragen door de taal, maar ja.

@ essie ik snap nu de 3 embryo's.

Geplaatst

Ik moet eerlijk zeggen mijn baas werkt ook goed mee.

Ik heb mijn manager er vanaf het begin bij betrokken en ze leeft erg mee

Ze is zelf nu 5 maanden zwanger en gunt het mij nu nog meer.

Ze weet dat we in april veel maar het ziekenhuis moeten is geen enkel probleem.

Heel blij mee.

Geplaatst

mijn baas is ook heel erg begripvol en kan altijd weg als dat moet. Worden geen vragen gesteld of moeilijk gedaan. Dat scheelt wel enorm, want het is allemaal al moeilijk genoeg. Voel me er zelf allen wel vaak schuldig over. Heb best een drukke baan met veel verantwoordelijkheid en wil niet de schijn wekken dat ik de kantjes eraf loop...

Geplaatst

Mn teamleider weet t en ze regeld alles goed voor me.alleen wat minder is is dat t mij verlofuren kost.ik heb 64uur bijgekocht op t werk.wel fijn dat wij dit kunnen maar ik vind wel dat hier ooit een regeling voor moet komen.voorbeeld:1collega moey 6weken rust ivm operatie rug.kost geen verlof gewoon ziek zn.en als wij 1dagje naar t zk moeten dan kost t me gelijk al 8 uur.maar jah t is voor een goed doel he maar t is zo oneerlijk

Geplaatst

@allemaal.

Nu missen we weer een hele pagina met allemaal teksten van ons??????????????????????????????????

Heel vervelend als je net allemaal berichten aan iedereen hebt geschreven

Geplaatst

@anaatje

Ik had gisteren al gereageerd maar doe het weer omdat mijn berichtje weer weg is.

Ik snap je heel goed dat is ook niet eerlijk.

Ik ben zelf een leidingevende en ik maak in mijn hele team (12 mensen) voor niemand een uitzondering.

Dokter en ziekenhuis en tandarts bezoeken krijgen ze van de baas.

Mijn manager geeft mij gelukkig ook alle tijd en vrijheid in deze ziekenhuisbezoeken.

Ze wist vanaf het begin hoe alles zou lopen en qua werk is dat zelfs aangepast zodat dit ook allemaal kan.

Dat is een voordeel als je zo lang al in een ziekenhuis loopt dat ze erop voorbereid zijn.

Ik zou als ik jou was er toch eens over praten waarom er verschil wordt gemaakt.

Misschien krijg je dan toch iets van je uurtjes terug.

Geplaatst

@essieislief thanks voor je krabbel.ik ga t ook zeker navragen. Een paar dagen geleden kon ik niet op deze site ,,,bestond niet meer kreeg ik steeds als melding?????

Geplaatst

Ja, er gaat regelmatig iets mis met deze site, ook het inloggen lukt mij heel vaak niet in 1x: echt gek.

Bij mij weet ook bijna iedereen op het werk, soms heel fijn omdat je veel begrip krijgt maar soms wil ik ook gewoon onderduiken in de anonimiteit en er niet aan hoeven denken, dat wil dan wel eens lastig zijn....

Anaatje, wanneer heb jij nu de tese?! Wat gek dat we weer van alles kwijt zijn meiden!

Ik ben in afwachting van de punctie, kom maar op zou ik zeggen: ik ben nu ook nog snotverkouden, moe van het heen en weer rijden en alle emoties en heb pijn in mijn buik, klaag, klaag: maar hee, ik wilde het zelf en nu gaan we doorzetten!

Geplaatst

bij mij op het werk weet alleen mijn manager het en mijn back-up.

Verder weet niemand het op mijn werk.

Dat ga ik ook zo laten omdat het anders een hoop vragen steeds opleverd en daar heb ik geen zin in.

Als alles is gelukt is het vroeg genoeg.,

We hebben hier verteld dat ik weer allemaal andere medicijnen moet en dat ik daarvoor in april veel voor controles moet om te checken of alles goed gaat.

Daardoor kan ik zonder vragen veel weg.

En de dames hier geloven het allemaal.

Nou klopt het van al mijn medicijnen alleen is dat net afgerond :-)

Ik leg ze achteraf alles wel uit.

Geplaatst

@amy 18 febr hebben we eerst on intake gesprek in gent en ik neem aan dat we dan ook horen of tese daar mogelijk is en wanneer.we hebben net bericht gehad van ons zh in nederland dat we onze medische gegevens kunnen ophalen vanaf ,2009 hadde we opgevraagd voor als we naar gent gaan.ook net rekening gehad van cz,121 euro betalen,voor iets uit juli 2010,van mn man is t,geen idee waarvoor dit nu weer is,spermaonderzoek van toen,bloedprikken?????? Je moet ook overal voor betalen alsof 264 euro voor samen in de maand ziektekosten voor niks is...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden