Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@moedeloos: Ik weet niet of je mijn berichtje van gisteren nog had gelezen, gezien het feit dat er inderdaad weer allemaal verhaaltjes weg zijn, maar hierbij in ieder geval (ongeveer) nog een keer.

Had de uroloog gisteren nog even gevraagd hoe het zat dat bij mijn vriend (Klinefelter met xxy chromosomen) wel TESE toegestaan was/is en bij jou man/vriend (variant van Klinefelter met xyy chromosomen) niet. Ze zei dat ze nog niet zolang geleden met pijn en moeite het erdoor hebben gekregen om bij Klinefelter patiënten met xxy chromosomen wel TESE toe te staan, maar dat het dus voor alle andere varianten inderdaad nog bij wet verboden is om TESE uit te voeren. Ze noemde inderdaad nog dat België het wel deed.

Voor de rest mogen wij dus pas met de behandelingen starten als ik nog minstens 7 kilo ben afgevallen, heb nog een net te hoge BMI

:-( We hebben afgesproken dat we het gaan proberen om binnen 3 maanden kwijt te raken. Is best wel een korte termijn en het vraagt veel dicipline maar als ik zie waar ik al vandaan kom dan moeten die 7 kilo ook nog wel lukken. Zeker nu we een gigantische stok achter de deur hebt waarvoor we het nu moeten doen.

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo

Is hier iemand die de tese in mulheim al heeft gehad? Ben zo benieuwd of het echt 3 wkn duurt voordat we iets horen of dat dat maximaal is, hoezo ongeduldig :)

Geplaatst

@ Dali,

Heb gister nog wel gekeken idd, maar zag niks staan vreemd dat alles verdwijnt...

Maar bedankt dat je het nog even hebt nagevraagt scheelt mij weer een telefoontje.

Onze art zei idd ook dat ze het bij deze vorm niet mogen doen, wat een drama is dat elke keer

met al die protocollen.

Wij proberen gewoon nog 1 keer zoek icsi en ik neem aan dat ze dit ons niet zouden laten doen als ze er zelf geen kans

in zouden zien toch?

Mocht dit neit lukken gaan we wel voor een gent.

Ik hoop voor je dat je de 7 kilo zo kwijt bent, ken je het dieet cambridge niet, dat moet ook een goed dieet zijn

maar dan moet je wel aan 3 chaken per dag, ben je wel zo van de kilo`s af en kunnen jullie verder

Ik hoop dat het lukt.

Heel veel suc6 en idd het is voor het goede doel zet hem op!!!

Geplaatst

ja het blijft vreemd dat er telkens stukken verdwijnen.

Ja inderdaad wel vervelend dat het nou net weer niet bij die vorm is toegestaan. Ik neem inderdaad ook aan dat als ze zelf al zo iets zouden hebben dat er toch niets te vinden is dat ze dan uberhaupt die behandeling niet uitvoeren. Zoals men in mijn omgeving ook al zei, artsen zijn vaak recht voor hun raap en zeggen waar het op staat dus als er geen kansen zouden zijn zouden het zeggen en zeker niet nog een behandeling doen.

Ik hoop het voor jullie dat ze wat kunnen vinden en dan ook verder kunnen. En inderdaad anders naar België.

Nee had nog niet van dat dieet gehoord, maar loop ook al 4,5 jaar bij een dieetiste. Heb vorig jaar wel een keer de shakes van modifast gedaan omdat het toen ook al een tijd niet goed ging en om toen even weer kilo's af te vallen om zo de motifatie weer terug te krijgen, heb ik toen in overleg met haar dat dieet gebruikt. Heb nu ook met haar overlegd om dat even te gaan doen alleen dan niet helemaal super streng, streng wil zeggen 3 shakes op een dag en niets meer, maar ik ga dan 2 shakes, warme maaltijd en 2 stuks fruit doen, om zo toch de begin kilo's wat sneller kwijt te raken.

Het moet ons gewoon lukken! We weten waarvoor we het moeten doen, toch?

Geplaatst

@twinkelstar

Voor jullie schiet het nu ook echt op he

Volgende week vrijdag mogen jullie voor de tese spannend.

Zijn jullie al nerveus of gaat het nog.

@moedeloos

Jij mag volgende week zaterdag beginnen met je deca spuiten he spannend allemaal hoor.

Zie je er tegenop?

Geplaatst

Amy wat goed 17 folikels! heel veel succes met het vervolg traject!

Lisa Fijn dat de TESE goed is gegaan en hopelijk hoor je snel iets. Ik kan me voorstellen dat je nu onderhand duidelijkheid wil hebben.

Dali Zet hem op meid! Je weet inderdaad waar je het voor doet.. Hoewel het nooit makkelijk is om zoveel te moeten laten en dan ook nog in zo'n spannende tijd. Maar je kan het en als je het even moeilijk hebt, schrijf het hier dan van je af!

Moedeloos Wat goed dat ze jullie nog een mogelijkheid hebben geboden! Dit moet gaan lukken hoor!

Lfs,

Jose.

Geplaatst

@dali

Heel veel succes met je lijnen.

Ik zie dat jij ook een dieetiste heb ik heb er ook 1 al bijna 3 jaar.

Ik heb een schildklierafwijking waar ik iedere dag 3 pillen voor slik.

Dus ik weet hoe zwaar het is om af te valllen sterkte het gaat je lukken

Geplaatst

Hey Jose, wat spannend, a.s. dinsdag al de Tese, toitoitoi!

Dali en Essie, lijkt mij pittig hoor, zoveel kilo afvallen: tuurlijk doe je het ergens voor maar toch respect!

Ik heb echo nr. 3 gehad en er zijn zelfs nog meer follikels bijgekomen, zit nu ergens rond de 20 maar wel heel veel kleintjes: ik begreep dat ze die toch ook gaan aanprikken want het kan altijd nog een eitje bevatten.

Ik word zometeen weer teruggebeld en dan zal de punctie een vrijdag plaatsvinden, als er goeie eitjes en genoeg zaadjes worden gevonden dan worden we zondag teruggebeld w.b. de bevruchting en is maandag de terugplaatsing....Maar, zover ga ik nog niet denken hoor; alles stap voor stap.

Meiden, fijne dag!

Geplaatst

@ Essieislief, nou nee zie er eigelijk niet tegen op,maar vind het wel vreselijk spannend hoe het deze ronde gaat.

Ben zo bang voor de tegenslagen die kunnen komen.

Maar ik mag niet klagen ik ga met goede moed tegen aan..

Hopelijk gaan de maanden snel en kun jij ook beginnen..

Spannend allemaal

Geplaatst

Dat gevoel hebben m'n vriend en ik ook. In 2010 zoveel ellende gehad, 2011 wordt ons jaar. Is natuurlijk goed begonnen met de tese, en m'n vriend hoorde gister dat hij waarsch ander werk krijgt wat hem erg leuk lijkt, dus so far, so good!

We hebben vandaag de brief gekregen dat we de 21e voor de info avond mogen komen. Daarna kunnen we gewoon aanmelden. Ik hoop zo dag m'n menstruatie na 10 maart komt, dan kunnen we volgende maand al door!!!

Geplaatst

@amy wat spannend, ik duim voor je! @jose aftellen!

Jullie duimen heeft geholpen net een brief gehad uit dd, We hebben 8 buisjes tese materiaal! Ik begrijp uit de brief dat dit goed nieuws is dat snap ik ook, maar eigenlijk zegt het me ook nog niet alles. Wat zegt dit over de kwaliteit? Hoeveel buisjes heb je nodig voor 1 icsi. Ben wel super blij hoor!!!! maar merk nu pas dat ik me er eigenlijk te weinig in verdiept heb, voor zover dat mogelijk is. ga morgen bellen met dd voor een afspraak, spannend!!!!

Geplaatst

Bedankt voor de lieve oppeppers. Het zal zeker niet makkelijk worden maar we gaan ervoor vergeleken met wat ik al kwijt ben over de afgelopen 4 jaar moet dit toch eigenlijk peanuts zijn. Maar goed dat is het in werkelijkheid natuurlijk weer niet, zeker niet als je zo veel van chocola houdt J

Maar goed we moeten wel anders kunnen we gewoonweg niet beginnen met de behandelingen en we willen toch wel heel graag kindjes.

@Essie: dus jij ook al bij een diëtiste. Het is zeker niet makkelijk en al helemaal niet wanneer het een tijdje niet goed gaat dan is de motivatie zo ver te zoeken. Maar goed we hebben weer een nieuwe sterke motivatie erbij. Ik hoop toch enigszins over 4 maanden wel te kunnen bellen dat ik het gewicht heb bereikt en dat we mogen beginnen.

@Jose: voor jullie breken de spannende tijden ook aan zie ik, volgende week dinsdag de TESE behandeling. Zal voor jullie duimen zodat we ook van jou een positieve uitslag kunnen lezen.

@Ami: Jeetje zoveel follikels, je eierstokken zullen wel haast op knappen staan denk ik. Hoop voor jullie dat ze genoeg goede eitjes en zaadjes kunnen vinden en dat er een terugplaatsing zal vinden. Zal voor je duimen.

@fren: hebben ze bij jou maandag nog wat concreets kunnen zeggen wat jullie kansen zijn met de 4 rietjes. Heb maandag nog wel gevraagd maar kreeg weer niet echt een duidelijk antwoord. Ja dat het slagingspercentage net zo hoog is al bij een normale ICSI = 25%.

Wel spannend allemaal voor jullie dat jullie al binnenkort kunnen beginnen.

Ook wij hebben hetzelfde gevoel als jullie. Mijn vriend zei op oudejaarsavond/nieuwjaarsdag, om 0:00 uur, ook dat 2011 ons jaar ging worden. En gelukkig is bij ons het jaar ook goed begonnen met positieve resultaat bij de TESE. Nu de rest nog.

@Lisa: wat super meid 8 rietjes!!! Nou als daar niet wat goeds tussen zit….

Ik begrijp je helemaal, ik zei maandag ook nog bij de gynaecoloog, ik weet wel dat onze 3 rietjes een zeer goed resultaat is voor het feit dat mijn vriend het syndroom van klinefelter heeft, maar op de een of ander manier kan ik toch nog niet volledig blij zijn. De gynaecoloog zei al “nee dat ben je pas als er een kleine in de wieg ligt”

Kunnen er helaas niet veel aan doen, alleen maar hopen en afwachten dat het geluk ons allemaal toekomt.

Geplaatst

@lisa woooww supernieuws!! Ik heb me daar ook nog niet in verdiept maar heb je dan 8 pogingen voor icsi ofzo.... En wat nu.weer terug nasr duitsland voor het vervolgtraject icsi.

Geplaatst

@ all

ik ben eens deze site gaan trg lezen en ik kwam ook een keer ene Roos tegen,gestopt met pil 2008 en toen tese gedaan in gent

Is zij nog steeds actief op deze site dat jullie weten?

Ben wel benieuwd hoe het bij hun afgelopen is

Geplaatst

Lisa, joehoe!!!!!!!!!!! Gefeliciteerd! Dat is lekker, nu op naar die ICSI behandelingen! :-) Heel fijn voor jullie, dat geeft voor je vriend ook lekker gevoel m.b.t. het herstel!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden