Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lisa wat spannend!

Ik ben even een beetje afwezig door het gedoe op mijn werk, maar ik probeer vanavond even bij te lezen en te reageren op iedereen.

Er speelt gewoon best wel wat nu, en hoewel het 'lekker' afleid van de ICSI die er aan gaat komen is het toch niet altijd even leuk. Nog een paar weken doorbijten en dan kan ik weg van mijn werk... En dan vakantie en daarna naar Gent voor de ICSI. Het komt nu eindelijk een beetje dichterbij!

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Lisa; ik wil je nog niet te blij maken. Maar overstimulatie kan wijzen op een zwangerschap. Als het fsh stijgt kun je dus overstimulatie krijgen!

Ik hoop het zo voor je!!!

Geplaatst

Vandaag bij Uber S geweest. Geen goed nieuws... De kwaliteit van de zaadcellen zijn zo slecht

(voornamelijk type 3 & 4) dat de kans maar 5% is op bevruchting.

We dachten dat er 1 buisje per keer ontdooid was, maar er zijn er al 5 op!!

We hebben dus nog maar twee buisjes en proberen hiermee onze laatste poging.

We starten over 4 weken en dan houdt het op....

Ik weet 't even niet meer....

Geplaatst

@laloutje

Ahhhh Laloutje wat een vreselijk rot nieuws zeg.

Wat is dit sneu zeg voor jullie ik kan mij voorstellen dat je het even niet meer weet.

Geef het maar even de tijd om een plek te geven en je voor te bereiden op de volgende poging.

Geplaatst

@laloutje wat een ongelovelijk shit nieuws, wat heftig. bah bah. heel veel sterkte en hoop zo dat het goed komt.

hier goed en slecht nieuws, ben 8 mnd te vroeg op de verloskunde afd beland. ben dus wel zwanger, maar heb een overstimulatie. nu moet ik hopen dat de overstimulatie blijft, anders ben ik niet meer zwanger. bizar he

twinkelstar hoe was je fm?

Geplaatst

jemig laloutje, wat heftig voor jullie! Ik schrik van je bericht, weet namelijk niks over de kwaliteit van onze buisjes... Nooit bij stilgestaan dat het ook zo kan lopen.

Heel veel succes de komende tijd.

Geplaatst

Hey meiden,

Hier weer even een berichtje van mij, ik redelijk meegelezen en er zijn best wel veel dingen gebeurt zeg

Laloutje wat een rotbericht zeg, kan me heel goed voorstellen dat je het niet meer weet. Denk je zo'n goede score te hebben en dan valt het zo tegen. Hebben ze van tevoren nooit wat gezegd over de zaadkwaliteit? Wens je heel veel sterkte.

Janneke voor jullie ook een mega tegenvaller, ik hoop dat het wat beter gaat met je man en dat zodra het gips er af gaat jullie aan de beurt zijn.

Moedeloos rot dat je poging afgebroken moest worden, ik hoop dat je de vlg keer echt succes gaat hebben.

Lisa voor jou een voorzichtige felicitatie, dat lijkt wel goed te gaan met jou. Ik hoop dat je niet te veel last krijgt van je overstimulatie.

Essie nog maar 2 weekjes.....!!!

Ik hoop dat ik niemand over het hoofd gezien heb, bedankt voor jullie lieve berichtjes en begrip. Hier schiet het nu ook op. Ben gespannen, maar voel me wel weer een beetje beter. Ik laat het allemaal maar over me heen komen...

Geplaatst

@mari,

Ik wil je alvast voor overmorgen heel veel succes wensen en duim heel hard voor jullie

Logisch dat je gespannen bent hoor je gaat voor de 2e keer dus dubbel eng.

Lieve mari keep the good spirit up!!!!!!

Ja voor ons vandaag precies nog 2 weekjes......

Geplaatst

Tjee Lisa, wat ongelofelijk spannend! Ik hoop zo voor je dat het bij overstimulatie blijft en we je binnenkort echt kunnen feliciteren!!

We kunnen allemaal wel weer een succes verhaal gebruiken!

Laloutje wat een rot nieuws zeg! Maar heel hard duimen dat de 2 laatste rietje beter zijn en het gewoon gaat lukken voor jullie!

Mari, succes morgen!

Wij zijn afgelopen dinsdag weer in het AMC geweest. Hebben daar eigenlijk gehoord wat we verwacht hadden. Is niets in het sperma gevonden (vorige 2x ook niet dus dat was geen verrassing) bij de echo geconstateerd dat de zaadleiders dicht zitten dus dat verklaart een hoop.

Wel hebben ze gezien dat er in de bijbal vocht aanwezig is dus gaan we voor een mese behandeling met indien nodig een tese. Ze onderzoeken dan tijdens de operatie het mese vocht, als daar wat in zit stoppen ze, anders gaan ze voor de tese.

Wachten nu dus op afspraak met de uroloog en hopen op operatie voor ons huwelijk in september. Dan kunnen we na onze huwelijksreis aan de slag!

Tot zo ver weer ons verhaal, veel succes allemaal met jullie trajecten!

Geplaatst

@suzie,

Wij hebben ook mesa gehad als dat niet zou lukken gingen ze verder met tese.

Wij hadden met mesa 7 rietjes met hele sterke zwemmetjes erin.

Dus wie weet.

Ik hoop voor jullie dat de wachtlijsten korter zijn dan bij ons en dat jullie snel aan de beurt zijn.

Wij hebben bijna een jaar op de operatie moeten wachten en daarna een half jaar op de icsi ik begin over 2 weken aan de hormonen eindelijk.

Ik duim voor jullie en dr meissner is echt zo een lieve dokter.

Als je vragen hebt hoor ik ze wel.

Gr Esther

Geplaatst

@ Laloutje, tjee wat akelig zeg we gaan voor je duimen dat er in die andere 2 rietjes goeie zwemmers zitten.

@Mari, Heel veel suc6 morgen hoop het zo voor jullie

@suzie, Wij lopen ook in het AMC we hopen voor jullie op een goeie mese

@ essiislief, wow nog 2 weken spannend hoor.

Geplaatst

In gent is wachtlijst voor tese nu 3 maanden.dat is nog wel goed te doen. En geloof icsi 1 maand later al ,ze hebben me ingepland rond 15 juni als er zaad wordt gevonden....

Ik ben hier ff minder te vinden,was er zooo mee bezig dat ik mezelf niet meer terug kende soms.maar af en toe lees k en schrijf ff mee.nog maar 2 maanden en dan tese.begint nu wel te korten

Liefs voor iedereen

Geplaatst

Ze hadden in het Amc goede hoop dat wij vóór september aan de beurt zijn. Capaciteit is de laatste maanden flink uitgebreid en we staan vanaf januari al op wachtlijst vóór uroloog, tese/mese en isci behandeling.

Die methode schijnt net pas ingevoerd te zijn. In het verleden kwam je pas na bezoek aan uroloog op tese wachtlijst en daarna pas op isci wachtlijst.

Ik hoop in ieder geval dat dit beter werkt maar ga er van uit dat tegen de tijd dat ik met spuiten ga beginnen de meesten van jullie al klagen over dikke buiken of zelfs al poepluiers :-) ( tenminste dat hoop ik voor jullie!)

Geplaatst

@ Laloutje, wat een naar nieuws. Hopelijk gaat de laatste poging wel lukken en waren dit toevallig net slechte buisjes.

@Mari, heel veel succes morgen. Hoe laat wordt je vriend (of was het man) geholpen?

@ Lisa, gefeliciteerd! Nu hopen dat het blijft plakken....

@ Suzie en essielief, er is de afgelopen tijd waarschijnlijk veel veranderd in het AMC. Wij kregen in Augustus nog te horen dat we op een wachttijd van 2 jaar moesten rekenen voor een Tese. En toen we gingen bellen in Oktober omdat we maar niks hoorde over de afspraak bij de uroloog werd ons verteld dat er een stop was. Ben nog steeds blij dat we voor DD zijn gegaan maar vind het wel fijn voor jullie dat het nu een stuk sneller gaat in het AMC.

Ik ga morgen voor de tweede FM. De eerste heb ik gisteren gehad en was verder goed. Heb wel wat moeite met het spuiten van de Cetrotide. Kreeg gisteren een soort van allergische reactie waardoor het helemaal dik werd en ging branden. Nu heb ik een blauwe plek op mijn buik (en op mijn arm vanwege het bleodprikken op HIV en Hepatitus in DD). Maar ja, je moet er iets voor over hebben.

Geplaatst

Ik heb nog even een vraagje. Op de dag van de terugplaatsing...moet je dan echt rustig aan doen? Ik heb op mijn werk gezegd dat ik de hele dag niet aanwezig zal zijn maar vanwege de drukte voel ik me daar een beetje schuldig over. Wat hebben jullie gedaan na een terugplaatsing? Hele dag vrij genomen of gewoon nog gewerkt?

Geplaatst

@twinkelstar

Ik heb op mijn werk afgesproken dat ik een paar dagen Rust neem was geen probleem.

Ik heb wat dat betreft heel veel geluk.

@suzie

Die methode mesa/tese was bij ons vorig jaar januari al besproken dus is er al even.

In 1 operatie 2 dingen doen zo nodig.

Mijn man is in december geholpen.

April icsi hopen wij dan lopen wij al 1,5 jaar in het AMC

@moedeloos jaja iets minder dan 2 weken al.

@mari succes morgen ik duim.

Geplaatst

@mari heel veel succes!!

@ twinkelstar fijn dat de fm goed was! ik heb geen idee of je kan werken, ik had het op zaterdag. maar ik had best een antal dagen last van mn punctie en de tp is wrs 2 dgn na punctie, maar misschien heb je nergens last van. vraagt hetanders even aan dr s.

@essieislief, het gaat nu echt bijna beginnen!

Geplaatst

Mari; Succes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lisa, gefeliciteerd!!!!! Wat super en wat fijn voor jullie! :-)

Twinkelstar, ik had 3 dagen na de punctie de terugplaatsing: na de punctie kon ik echt niks een paar dagen behalve op bed liggen maar na de tp had ik denk ik wel kunnen werken maar zeker niet willen werken. Ik snap je schuldgevoel, dat had ik ook, maar probeer ook in dit soort situaties voor jezelf te kiezen: jij hebt er ook niet omgevraagd zo omslachtig zwanger te worden...

Laloutje; hoe gaat het meis? Wat een naar bericht voor jullie, probeer hoop te houden maar ook jezelf te beschermen: ik hoop dat er heel snel positief nieuws gaat komen voor jullie en duim keihard mee.

@all, hier gaat tie wel, ik merk dat ik de laatste twee weken steeds meer down ben en wil niet dat het doorzet. Ik kan momenteel zo weinig genieten, ben alleen maar jaloers en afgunstig op iedereen die zwanger en herken mijzelf niet. Ik werk verdorie zelf in de hulpverlening maar ik weet even niet hoe ik eruit kom: ik ga zo beginnen met een rondje hardlopen en eens proberen mijn gedachtes te turnen in iets positiefs, wish me luck;-)

Fijne dag ladies en Mari, nogmaals succes!!!!

Geplaatst

@amy, he balen joh dat je je niet lekker voelt. ik krijg van hardlopen altijd wel een lekker gevoel, alle beetjes helpen laten we maar zeggen, hoop dat je er iets van opknapt. Hou je taai

Geplaatst

@lisa,

Ja ik ben nu al nerveus hahahahahh eindelijk ben ik bijna weer aan de beurt.

Hoe voel jij je lisa gaat alles goed?

Morgen je officiele testdag he.

@Amy,

Logisch hoor dat je down bent.

Altijd makkelijk zeggen van kom op komt goed enzo je hebt ook recht op je stukje down zijn hoor.

Ik hoop wel dat je snel weer in de positieve spiraal stapt.

@mari,

Ik hoop dat we vandaag een mooi bericht van je krijgen ik denk aan jullie en duim voor jullie

Geplaatst

essieislief kan me voorstellen dat je weer de kriebels krijgt, fijn dat je weer aan de slag kan. ik mag in iedergeval nog een dag langer blijven. bloeduitslagen zijn goed, maar ben een kilo aangekomen en dat is vocht, het is dus nog niet stabiel. wordt hier wel elke dag lek geprikt maar helaas niet voor een hcg meting. doe zelf morgen wel weer een testje ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden