Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Twinkelstar: spannend, keep my fingers crossed!!!!

Annaatje; herkenbaar hoor meis, ik heb ook de laatste weken zo'n dipje, alles negatief, alleen maar kijken naar wat wij niet hebben i.p.v. wat wij wel hebben, jaloers op mijn hele omgeving die wel zwanger is...Nu gaat tie wel weer iets beter dan vorige week, ik ben nu ook vet ongi geworden en ik zat er al de hele week tegenaan; ik wijt het dus echt aan de hormonen en merk voor het eerst dat tie toch echt je stemming kunnen beinvloeden. Nu komt de zon weer, gaan we weer vertrouwen opbouwen en vooral kijken naar wat wij WEL hebben en dat is vooral een superrelatie en lekker genieten samen:-)

Misschien kennen jullie deze al meiden, een echte tranentrekker maar oh zo herkenbaar...

http://www.tearsandhope.com/emptyarms_video.html

Geplaatst

Wilde jullie even laten weten dat de punctie gisteren goed is gegaan. Het viel me echt ontzettend mee, het is niet fijn maar echt pijn doet het ook niet. Helaas viel de opbrengst wat tegen uiteindelijk zijn 4 eicellen geïnjecteerd. Het goede nieuws is wel dat ze maar 1 rietje hebben ontdooid omdat daar goede zaadcellen in zaten. Er liggen er dus nog 3 in de vriezer. Nu het vervelendste van het hele traject, afwachten of er een bevruchting heeft plaatsgevonden. Ik zit een beetje tussen hoop en vrees en ben heel bang dat er niets bevrucht wordt. Morgen krijgen we het te horen, ben er nu al zenuwachtig voor...

Geplaatst

Twinkelstar fijn dat je je emmys binnen hebt, goed op broeden nu. Heb je ook nog cryo's

Poezebeest spannend hoor, en fijn dat je nog wat rietjes over hebt

Annaatje heel herkenbaar allemaal, sterkte meid hopelijk voel je je gauw wat beter

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier, en snap nog niet zo heel veel van deze site. Maar dat komt nog wel. Wij zijn ook bezig met icsi/tese. Onze eerste poging op een wondertje. We zitten nu op wachtdag 11. Dus erg spannend.

Bij de punctie hadden ze 7 eitjes gevonden, waarvan 6 rijp.

Alle 6 geinjecteerd, en 4 zijn gaan delen.

2 zijn er terug geplaatst en we mogen de 28 e testen. Maandag dus.

Vind het super spannend, en hoop dat we geluk hebben. Maar wat duurt dat wachten lang!!!!

Mijn vriend heeft de tese in 2008 al gehad onder algehele narcose. Er waren 2 rietjes in gevroren, en de kwaliteit was nihiel.

Vandaar dat we een acute tese achter de hand hadden voor na de punctie. Gelukkig hebben we die niet nodig gehad, en is er maar 1 rietje ontdooit en licht er nog 1 in de vriezer.

Wij lopen voor ons traject in nijmegen. Bevalt ons erg goed, en het personeel neemt daar ook de tijd voor je.

Succes allemaal!!!

Geplaatst

@poezebeest

Goeie score poezebeest en goed dat er 2 worden terug geplaatst.

Super er komende 2 spannende wekenaan dan.

@boomer.

Welkom hier.

Spannende tijden voor jullie maar jullie wachten nvoor een test zit er al bijna op fingers crossed.

@mari

Heb je nog steeds niets gehoord mari.

Ik leef echt zo met jullie mee met dat wachten.

Geplaatst

@Poezebeest, fijn dat de punctie je is meegevallen. Nu hopen op een goed resultaat! Heb je nu veel buikpijn?

@Boomer, spannend hoor. Mag ik vragen waarom jullie nu pas de icsi hebben gedaan (omdat de tese al in 2008 was)? Gelukkig dat ze maar 1 buisje hebben hoeven gebruiken.

@Mari, nog geen brief ontvangen? Hebben jullie al zelf gebeld naar het lab?

Ik heb vandaag weer gewerkt. Viel me toch een beetje tegen. Ik heb nog best veel last van mijn buik (steken en zeurderig gevoel). Met name met plassen krijg ik erg last van steken. Hebben jullie dat ook gehad? Verder ben ik nogal snel moe. Gisteren lag ik al om 21:00 in bed terwijl ik normaal echt een avondmens ben. Is misschien ook een bijwerking van de utrogestan...

Geplaatst

Boomer welkom hier, succes met de laatste wachtdagen

Hier inderdaad nog geen bericht, dus voor mijn gevoel is het eigenlijk wel over. Heb trouwens geen idee waar ik heen zou moeten bellen, gewoon naarde IVF kliniek?

Twinkelstar doe rustig aan he, pas goed op jezelf en je kostbare bagage.

Geplaatst

Hoi Mari, misschien hebben ze gewoon iets langer nodig om het goede van het slechte onderscheiden. Ik kreeg toen ook te horen dat we eventueel ook zelf konden bellen naar het lab (werd voor de Tese verteld). Ik denk dat je gewoon naar het ivfcentrum kan bellen en dat zij je dan wel doorverbinden.

Geplaatst

Bedankt twinkelstar. misschien dat ik het wel ga proberen maar wil ook niet ongeduldig zijn dus misschien wacht ik ook wel tot vlg week

Geplaatst
Bedankt twinkelstar. misschien dat ik het wel ga proberen maar wil ook niet ongeduldig zijn dus misschien wacht ik ook wel tot vlg week

Mari wat vervelend joh dat je nog niks weet. Lastig wat je moet doen afwachten of ff bellen. @ twinkelstar ik had ook het idee dat ik ong een week last van de punctie had, toen dat voor m'n gevoel net over was kreeg ik opnieuw buikpijn van de overstimulatie. Vlg mij zijn er wel meer dames die enkele dagen last hadden van de punctie. Moet niet te lang duren natuurlijk.

Geplaatst

@mari; dat wachten is echt killing! Hoop dat je snel iets hoort!

@twinklestar; ik heb wel last van mijn buik gehad maar merk dat het iedere dag beter gaat. Het is nog wel gevoelig en een gevulde blaas en darmen is niet fijn, fietsen trouwens ook nog niet, vooral op klinkers als het schud. Ik heb echter geen paracetamols gebruikt tegen de pijn, het was meer vervelend. Al met al valt het me ontzettend mee allemaal.

Geplaatst

Ik heb hem weer even aangevuld.

Maart:

1 Laloutje 1e FM DD

3 Twinkelstar uitgangsechto DD

3 Laloutje 2e FM DD

3 Lisa punctie DD

5 Lisa TP

5 Laloutje punctie DD

9 moedeloos 2e FM

10 moedeloos FM 3e

18 Mari81 gaat voor 2e tese

19 testdag lisa (zwanger)

20 poezebeest 2eFM

21 moedeloos gesprek ziekenhuis

21 twinkelstar punctie

23 twinkelstar TP

25 poezebeest TP

28 testdag boomer

30 Essie start met de spuiten Deca

30 liedje starten met pil tijdens menstruatie.

April:

Start Fran spuiten

Fran hopelijk punctie en tp

Essie ook hopelijk punctie en tp

Cryo TP Amy

Raba zich aanmelden en hopen dat ze kan starten voor icsi 3

Mei:

6 moedeloos start deca

12 annaatje naar Gent

13 Liedje naar Gent uitgangsecho

13 Annaatje tese

19 Liedje start met spuiten.

Juni:

Geplaatst

Mari, heb je iets gehoord op je email? Ik duim echt keihard voor jullie, hoop echt dat het positief nieuws is: de moed niet opgeven he!

Geplaatst

Lieve meiden, vandaag inderdaad bericht gehad en helaas slecht nieuws. Er is niets gevonden, dus het houdt nu echt op voor ons.

Bedankt voor jullie steun.

Geplaatst

Mari, wat erg. Heel veel sterkte de komende tijd. Hopelijk zijn er nog andere manieren voor jullie (KID of adoptie, maar kan me voorstellen dat jullie dit eerst een tijdje moeten laten bezinken...). Of houd het hier echt op?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden