Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@twinkelstar

Ik heb al een lang vest met t-shirt eronder klaarhangen .

Wat naar dat jij je na gisteren zo voelt.

Neem vandaag dan even rust en blijf lekker op de bank liggen.

Wat erg die onzekerheid nog he.

Wanneer mag je testen?

@All

Hoe gaat de eerste echo?

Is dat gewoon op je buik of doen ze dat vaginaal?

Ik Kan het nergens terug vinden.

En wat kunnen ze met de eerste echo zien?

Veel vragen he moest er ineens aan denken.

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@essie bij mij was die vaginaal en dr s keek of alles er goed uitzag, eierstokken baarmoeder e.d. Maar misschien is het overal net wat anders,

Geplaatst

Ik mag woensdag testen... Bij mij was het inderdaad ook vaginaal. Vandaar de tip van de lange kleding, hihi. Ik heb nog nooit zo vaak met mijn benen wijd gelegen met vreemde mensen erom heen. Ik zag daar best tegenop maar het is me heel erg meegevallen. Die mensen zien natuurlijk ook de hele dag niet anders ;-)

Geplaatst

@twinkelstar

Haahahahaha ja met je benen wijd liggen hoort er helaas bij met deze behandelingen allemaal he.

Alleen als je ongi bent vind ik dat heel vervelend verder gooi ik een knop om het hoort erbij.

Geplaatst

Oja, ligt eraan wat je spuit. Nu alleen deca of ook al gonal of puregon? Als dat laatste het geval is gaan ze kijken hoeveel follikels er gaan meedoen/ groeien. Daarnaast meten ze je baarmiederslijmvlies op en kijken ze of alles er goed uitziet, geen verklevingen ofzo. Duurt vaak maar een paar minuten en stekt weinig voor.

Geplaatst

Waarschijnlijk ga je dan morgen of overmorgen met de stimulatie beginnen. Heel belangrijk; vanaf dat moment echt proberen zo'n 3 liter vocht per dag binnen te krijgen. Helpt tegen overstimulatie.

Succes!

Geplaatst

@essie wat heerlijk dat je nu blij bent met je ongi! Spannend hoor!

Succes met je echo en het spuiten!

@fren ook jij veel succes!

@poezebeest en twinkelstar nog steeds rustig jij jullie? Bijna testen hè! Spannend!

Ik zit al weer een half uur in de wachtkamer bij het Amc. Wat is dat irritant zeg! Kom alleen maar om de uitslag van de dna test te brengen aangezien ons locale ziekenhuis die niet doorgestuurd had.... vond het al raar dat ik er een afspraak voor moest maken maar dat je dan ook weer zo lang móet wachten TOT je aan de beurt bent.....

Geplaatst

@suzie wat iiritant he. Het valt mij gelukkig ook vaak heel erg mee met de wachttijden in de ziekenhuizen waar ik kom, maar soms is het inderdaad drama. ligt er wel wat fatsoenlijks te lezen ;)

Geplaatst

@lisa, inderdaad irritant maar de vriendelijke mevrouw maakte veel goed! Alles nog een keer gechecked en alvast wat onderzoeken voor mij gedaan. Is wel weer prettig.

Alleen giga balen dat plaatselijke ziekenhuis niet alle dna onderzoeken heeft aangevraagd..... moeten we daar ook weer 2maanden op wachten. Maar volgens arts zal het geen vertraging opleveren gelukkig! Nu hopen op snelle afspraak bij uroloog.

Hoe is het met jou? Heb je last van die overstimulatie? wel bijzonder om het hartje te horen denk ik?

Geplaatst

oh fijn dat het toch nog goed gekomen is, op naar de uroloog. Ik heb nog steeds last van mn overstimulatie. Ga nu week 4 van de overstimulatie en dus ziektewet in. Heb vrijdag weer een afspraak om te kijken wat de stand van zaken is. Ik hoop dat het met 2 wkn over is, maar ja we zullen zien.

Geplaatst

@suzie

Jeetje ff balen zeg eerst lang wachten en dan niet alles goed aangevraagd.

@ FREN

Bedankt voor je tip zal ik zeker doen.

@all,

Vrijdag om 10:20 moet ik voor de eerste echo naar het ziekenhuis terug en dan hoor ik gelijk hoe we verder moeten.

Spannend.

Geplaatst

@Suzie, balen van het wachten maar wel prettig dat ze gelijk wat testen hebben gedaan. Hopelijk gaat het allemaal niet te lang duren!

Hier nog steeds alles rustig. Wel een beetje een zeurend gevoel in mijn buik. Geen idee of dat kwaad kan. Iedere keer als ik naar het toilet moet kijk ik toch even of er niets roods is te zien ;-). Tot nu toe gelukkig niet.

Geplaatst

Hoi, heb vandaag (dag te vroeg) getest en helaas was de test negatief. Ik had al zo'n voorgevoel. T/m zaterdag allerlei kwaaltjes zoals pijnlijke borsten, emotioneel, opgeblazen buik. Zondag voelde ik me helemaal niet lekker en sinds gisteren voel ik niks meer... Zit even in een dip. Je weet wel dat de kans klein is maar toch hoop je er wel op dat het in 1 keer lukt.

Geplaatst

Twinkelstar, wat bale meid, ik weet helaas precies hoe je je voelt: rationeel weet je zo goed dat de kansen dat het in 1x lukt niet enorm groot zijn maar stiekem hoop je het zo, je kan zelf niet helemaal indekken voor teleurstellingen meid: je moet het nu gewoon even ondergaan en langzaamaan vertrouwen opbouwen voor de volgende keer...

Geplaatst

@allemaal,

Ik heb eindelijk bloedtesten van de huisarts binnen ik had dus pfeiffer vandaar dat ik 6 weken verhoing had en zo moe en belabberd was en de dokter maar zeggen griepvirus ja doei.

Gelukkig heb ik het ergste gehad en gaat het steeds beter met mij.

Nog wel beetje moe maar 100x beter dan 6 weken terug.......

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden