Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mijn vriend heeft volledge narcose gehad en heeft nergens last van gehad. Hij vond het ook achteraf erg meevallen, als je je maar houdt aan wat het zh zegt: strakke onderbroeken (echt bijna 2 maten kleiner), niet te veel lopen en rust houden.

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@janneke,

Joepie beter iets dan niets gefeliciteerd.

Jullie zitten in nijmegen he.

Meestal gaat ze je onderzoeken en weer een bloedtest vaak een aidstest (ik heb er wel 4x 1 gehad hahahhaah)

Dan een uitstrijkje en op de wachtlijst en afspraken maken wanneer je mag hormoonspuiten en een punctie en een TP.

Wij moesten toen 5 maanden wachten wij lopen in het AMC.

Geplaatst

@Lisa, jeetje wat balen dat je nu een cyste hebt. Hopelijk gaat het met vele rust vanzelf weer over.

@Essie, ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Dat berichtje over 5% was bedoeld voor Laloutje. Volgens mij is het slagingspercentage van een Icsi iets van 25 of 30% per keer.

@Fren, fijn dat jullie een datum hebben en eindelijk weer kunnen beginnen.

Geplaatst

@twinkelstar

Jawel ik heb er wel een heel klein beetje last van.

Voel mijn eierstokken best heel erg werken en zitten.

Beetje opgezwollen buik op het moment.

En huil sneller dan ik van mijzelf gewend ben om de meest lullige dingen:crybaby2:

Maar verder voel ik mij op en beurse buik na goed en hoe is het met jou?

Geplaatst

Dat huilen om de lulligste dingetjes dat herken ik wel. Mijn vriend zei iedere keer....dat zijn zeker de hormoontjes weer. Die opgeblazen buik had ik ook. Ik leek wel drie maanden zwanger! Dit ging ook pas weg nadat ik stopte met de Utrogestan.

Ik voel me nu goed. Ik hoef niet aan de hormonen voor de cryo tp dus dat is wel heel lekker. Anders had ik misschien wel een maandje gewacht. Ik vind het wel lastig dat iedereen die ervan weet nu iedere keer vraagt en...? Moet je weer uitleggen dat de poging mislukt is. Het is allemaal goed bedoelt maar ook wel lastig om steeds over te praten.

Geplaatst

Ja lekker he een opgezwollen buik en je ziet mensen kijken hahhahahah

Nou ben ik vrij stevig maar voelt evengoed niet fijn hoor.

Lekker he dat je even geen hormonen hoeft nu.

Bij mij weten het maar heel weinig mensen alleen 2 vrienden en ouders en mijn zusje verder helemaal niemand.

Anders krijg je wat jij nu hebt en dat is heel vervelend ja.

Ik duim heel hard voor je hoor je zit net een week of 2 voor mij denk ik.

Ik heb maandag 7 dagen menopur gebruikt en heb geen idee hoe lang ik dat nog moet.

Geplaatst

Hey meiden, ik ben n weekje met vakantie geweest, was echt heeeeeeerlijk en ZO nodig!

Janneke: wat fijn, een kans is n kans meid! Jullie lopen ook in nijmegen he? Supergoed en relaxt ziekenhuis is mijn ervaring!

Essie; ik duim, duim, duim voor jullie voor mooie emmies!

Twinklestar: ik ben ook heel open geweest naar mijn naaste omgeving en vond die vragen achteraf ook zo moeilijk, tja je ontkomt er niet aan maar blijf vooral bij jezelf, ik heb vooral de cyclus erna last gehad vd hormonen achteraf: echt down en depri, deze maand gaat t oke en vd week ga ik mij voor de cryo aanmelden net als jij, we gaan ervoor he:-)

doei doei!

Geplaatst

Amy, wat lekker zo'n weekje vakantie! Daar krijg je weer energie van he? Ik moet zeggen dat ik af en toe ook wel een beetje deprie ben (vooral als andere dingen ook tegen zitten).

Aan de ene kant is het fijn dat mensen ervan af weten want anders krijg je weer vragen als; willen jullie geen kinderen? Wordt het niet eens tijd etc etc. 1 collega denkt dat ik zwanger ben (omdat ik steeds naar het ziekenhuis moest) en probeer dan maar eens aardig te blijven als ze er maar over door gaat (ze is supernieuwsgierig en een wandelend roddelblad dus vandaar dat ik niks tegen haar heb verteld). En het is wel prettig dat een aantal naaste collega's het weten zodat ik niet steeds smoesjes hoef te verzinnen. Mijn baas heb ik het ook moeten vertellen en die blijft er maar over vragen. Is allemaal goed bedoeld hoor maar ik heb er niet altijd zin in.

Lekker dat jullie ook nog cryo's hebben! Wanneer zou je daarmee kunnen beginnen? En gaat dat ook in natuurlijke cyclus?

Geplaatst

@amy,

Dank je wel voor het duimen

Wat heerlijk dat jullie zo een lekker weekje weg zijn geweest

Dat kan een mens echt heel erg goed doen inderdaad.

En wat lekker dat jullie ook weer in de running zitten.

Ik duim ook voor jullie duim duim duim duim

Geplaatst

@ all

We zijnNet terug uit het AMC alles was helemaal goed.het zag er mooi en rustig uit het baarmoederslijm was mooi dik aan het worden en we hadden al 3 grote eitjes de rest was nog te klein om te meten mss donderdag wel we moeten verder gaan met spuiten en donderdag weer 2e echo. Vanmiddag hoor ik of de medicijnen verhoogd gaan worden. Wij zijn er erg blij mee met dit resultaat.

Geplaatst

Net gebeld door het ziekenhuis ze gaan mijn dosis verhogen met 2 ampullen per dag.

Dan heb ik menopur 6 flesjes en 2 ampullen water menopur en 1 spuit deca erbij.

Spannend weer donderdag.

Geplaatst

Ik heb hem weer even aangevuld en ge-update:

April::icon_flower:

8 Essie echo ivm deca spuiten en gesprek behandelplan.

11 Laloutje uitgangsecho

12 Essie start met menopur erbij spuiten

14 janneke TESE

18 Essie 1e FM menopur verhoogd naar 450 (6 flesjes 2 water)

21 Essie 2e FM

22 twinkelstar echo voor TP in natuurlijke cyclus

27 Start Fran deca spuiten

Essie hopelijk punctie en tp

Cryo TP Amy

Raba aanmelden mislukt staan op de reservelijst

Mei::toothy4:

6 moedeloos start deca

12 annaatje naar Gent

13 Liedje naar Gent uitgangsecho

13 Annaatje tese

19 Liedje start met spuiten.

Raba zich aanmelden en hopen dat ze kan starten voor icsi 3 met 3 rietjes

Fren hoperlijk punctie en tp deze maand

Juni::icon_sunny:

Geplaatst

all: Hier gaat alles weer beter.Mannetje minder beroerd maar de eerste dag had hij het erg slecht.Hij had toen last van de narcose en voelde zich echt niet lekker tot overgegeven aan toe.Wij zitten inderdaad in Nijmegen.Echt een top ziekenhuis.Zo lief zijn ze voor je even een babbeltje maken en heel veel begrip wat ze hebben voor je

Morgen hebben we weer een afspraak bij de Gyn.Vorige keer dat we bij de gyn waren had ik precies een eisprong en zagen ze dat ik al aardig wat eitje had en toen zeiden ze al dat ze moesten oppassen met hormonen toedienen.Doordat mijn man weinig zaadcellen heeft moet ik al een kleine hoeveelheid aan hormonen toegediend krijgen dus ben heel benieuwd.

Essieislief: voor jou ook onwijs spannend allemaal.flink duimen.

Fren: fijn dat jullie ook weer mogen beginnen.

Wij hebben morgen weer een afspraak en hoop dat wat meer duidelijkheid te krijgen hoe of wat de plannen zijn.

Geplaatst

Essie, zie je wel dat het duimen zin heeft?! ;-) Ziet er goed uit joh! En nu dan dus verhogen, deed de menopur nog niet helemaal goed zijn werk?

Janneke, succes morgen, mijn ervaringen met nijmegen zijn ook erg goed, zou naar geen ander ziekenhuis willen!

Twinkelstar; het is zo dubbel he, soms wil ik dat niemand op de wereld het weet van ons en soms wil ik van iedereen begrip: het ligt er echt aan hoe je je voelt dus ik denk dat je nooit kan zeggen wat beter is. Het down zijn herken ik heel erg, zeker de maand erna; zijn echt de hormonen van de maand ervoor denk ik!

Hier alles goed, vandaag ongi dus ik wilde mij aanmelden belde ik vijf minuten te laat grr...maar goed, morgenochtend even bellen en dan is het goed. Twinkelstar, ik moet wel wat hormonen slikken: progynova 2x daags, jij ook? Of doe ik dan toch ook cryo in eigen cyclus? Ik vind het wel moeilijk om nu positief te blijven hoor, zeker als ik de kansen lees van cryo's maar mijn vriend zegt 'ze zouden het niet vergoeden en doen als het geen enkele zin heeft' en ik wil echt proberen deze keer mijn pessimisme te laten varen en dus positief te blijven dus laat ik beginnen met manlief geloven:-)

Geplaatst

@amy,

Ja duimen heeft zeker wel zin ja :-)

Ja 2 flesjes meer menopur per dag 6 totaal met 2 flesjes water om te mengen zodat er meer eitjes groeien .

Ik ben benieuwd donderdag.

Jij bent ook weer in de race spannend Amy nu duim ik voor jou hoor.

Geplaatst

@Amy, ik hoef helemaal geen hormonen te nemen. 12 dagen na de eerste menstruatiedag moet ik een echo laten maken en daarna met ovulatietesten bekijken wanneer mijn eisprong is. Zodra die er is direct bellen met Dusseldorf.

Wat doet Progynova precies?

De kansen zijn misschien wel wat kleiner maar als er geen kansen waren zouden ze ook geen embryo's invriezen. Op dit forum lees ik ook genoeg goede verhalen van meiden die wel zwanger zijn geworden van een cryo. Ik zie het maar als een extra kans die ook niet gerekend wordt als een poging (niet iedereen heeft cryo's dus het is toch een beetje een extra kadootje).

Hoeveel cryo's hebben jullie en hoeveel laat je terug plaatsen? Wij hebben er drie en willen er in ieder geval twee terug laten plaatsen als alles goed gaat met ontdooien enzo.

@Essie, fijn dat alles er goed uitzag. Nu op naar de 2de fm. Ik denk dat we dan wel een beetje gelijk op lopen mits mijn cyclus niet ineens heel anders is dan normaal.

Geplaatst

Wij gaan elkaar hoe dan ook steunen Essie, zolang ik al lekker van mij af kan kletsen ben ik al blij:-)

Twinkelstar; wij hebben ook drie emmy's! Wij willen ook proberen om er twee terug te laten plaatsen, als ze natuurlijk goed ontdooien, dat is altijd de vraag maar daar hopen we maar heel hard op! De progynova is voor het verdikken van het baarmoederslijmvlies schijnt, ik merk er nog weinig van maar goed, ik heb het natuurlijk nog maar 1 dag gebruikt. We moeten het zien als een extra cadeautje inderdaad, en cadeautje die we heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg graag willen:-)!

Geplaatst

Amy: wat spannend allemaal.Kon je nu toch beginnen of moet je een maand wachten.Jullie zitten toch ook in Nijmegen?

All: Wij zijn vanmiddag geweest voor gesprek bij Gyn.Veel info gehoord en we krijgen deze week een brief voor een afspraak over de prikinstructies.Ben benieuwd wanneer

we daarvoor terrecht kunnen en daarna kunnen we beginnen al.Weet niet hoelang er tussen deze afspraak en de prikinstructies zit maar de arts had het over 2 maanden.

Ben nu ongi dus het zou mooi zijn volgende maand maar ben wel heel voorbarig.Tis allemaal erg spannend en ben benieuwd wat ons allemaal te wachten staat.Kreeg het al

helemaal benauwd van de aantal prikken die je jezelf moet toedienen.

Geplaatst

@janneke,

Mijn man prikt mij ook ik kan het zelf niet.

Het valt wel mee hoor.

Lekker is anders maar is goed te doen.

Ik ben alleen emotioneler en een opgezwollen onderbuik en zere eierstokken maar dat hoort erbij en ik hebt het er met liefde voor over.

Succes

Geplaatst

@all,

Ik heb vanacht geen oog dicht gedaan.

Bij onderbuik staat helemaal strak en zere eierstokken vreselijk.

Is voor het goede doel maar heb er best last van op het moment.

Hadden jullie dat ook?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden