Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Essie, Succes morgen!

@Amy, het is toch anders he met een cryo? Ik ben er ook iets minder mee bezig dan met de eerste poging (vooral omdat je geen hormonen hoeft te gebruiken). Ik probeer er ook minder mee bezig te zijn omdat het de eerste keer zo'n enorme teleurstelling was dat ik me daar nu een beetje voor wil indekken. Heb jij dat ook?

Vandaag weer naar Dusseldorf geweest. Gelukkig is het nu weer een stuk duidelijker. Vrijdag was waarschijnlijk nog wat te vroeg vandaar vandaag nog een keer een echo. Ook heb ik bloed laten prikken zodat ze mijn eisprong beter kunnen bepalen (was met de ovulatietesten een beetje onduidelijk en op de echo ook niet goed te zien hoe lang nog). Dus we zijn in ieder geval niet voor niks gegaan. Morgen word ik gebeld over de terugplaatsing.

Geplaatst

@suzi @twinkelstar

Ja morgen is het dan zover ja.

Ik hoop ook dat het meevalt.

Ik ben helemaal niet nerveus en zie het allemaal wel.

Ben wel heel benieuwd hoeveel eitjes er nu uiteindelijk uit zullen komen en daarna uiteraard hoeveel emmys

Geplaatst

Essie, succes; even een paar keer diep in en uitademen en het is is gebeurt:-)!

Twinkelstar, ja, ik vind het ook wel bijzonder hoor, ik kan mij helemaal niet voorstellen dat ik volgende week misschien wel eens een terugplaatsing heb; ik ben wel blij weer in de race te zitten, ik vind dat afwachten toch een beetje frustrerend!

Geplaatst

@all ik ga vanaf nu proberen om de komende 3 weken er niet aan te denken enne wij wonen op huisnummer 13 hihi

@amy volgens mij kan je idd de reiskosten opvoeren. Wij hebben sinds 2 maanden een leaseauto, wel fijn als we naar gent gaan. Tot nu toe hebben we bijna alles vh cz vergoed gekregen behalve de 100 euri intake kosten en de kosten voor t bloed prikken,was iets van rond de 125 euro die houden ze van je eigen risico af.

@essie succes morgen!

@poezebeest bijna de eerste echo. Dat lijkt mij zoooo leuk.willen jullie ook weten wat wordt

@fren bijna starten,spannend he.

Geplaatst

@annaatje; dat willen we wel, maar daar ben ik eigenlijk helemaal nog niet mee bezig. Eerst maar eens één of twee kloppende hartjes zien. Het is wel raar en spannend, ik heb meerdere positieve testen gehad, ontzettend last van zwangerschapskwaaltjes maar écht geen idee of het daar binnen in mijn buik allemaal goed gaat. Dat maakt de echo wel heel spannend!

Geplaatst

@all

We zijn net terug uit het ziekenhuis en ik ben nog erg duf van de morfine en de valium.

Het was ondanks de plaatselijke verdoving paracetamol morfine en valium een pijnlijke ervaring maar wel een hele mooie en daar gaat het om.

We hebben 9 top eitjes een topscore zeiden ze.

Ze zagen er ook erg goed uit allemaal.

Ze worden nu bevrucht en vrijdag 9 uur mogen we bellen of het gelukt is om emmy's terug te plaatsen in de middag en hoeveel wij er hebben en natuurlijk ook van welke kwaliteit ze zijn.

Nu even mijn roes wegslapen en relaxen.

Geplaatst

Lieve Mari,

wat moet dit moeilijk voor jullie zijn. Maar het is ook heel dapper.

Ik wens jullie alle geluk en heel veel liefde voor elkaar.

Wie weet kom ik je toch nog wel eens ergens tegen op het forum.

Liefs Laloutje

Geplaatst

Hi meiden,

ben weer even een tijdje weg geweest.

Ben sinds zaterdag weer begonnen met stimuleren en heb morgen de 1e FM.

Ik weet niet wat ik moet voelen of denken van deze laatste poging. Ben een beetje gelaten onder alles.

Het enigste waar ik aan denk is dat telefoontje na de punctie.............

We hebben gister een vakantie geboekt naar Aruba voor in juni, dus daar kijk ik wel naar uit.

Even samen zijn op een tropisch eiland en genieten samen!

@ Raba; hier gaat alles wel weer goed. Lief dat je er na vraagt. Het lijkt net of ik deze poging helemaal niet bewust ben.

@ Essie; vandaag al de punctie!! Wow, ben echt lang weg geweest! En 9 eitjes, toppie! Op naar vrijdag.. duim, duim, duim.

@ Lisa; wat fijn dat het steeds beter met je gaat!

@ Poezebeesr; heb ik nu wat gemist??? Of heb ik je al lang gefeleliciteerd en weet ik het niet meer??!!

Maar je bent ZWANGER!!!!!! Wauw, helemaal top!! Van harte gefeliciteerd!!

April:

8 Essie echo ivm deca spuiten en gesprek behandelplan.

11 Laloutje uitgangsecho

12 Essie start met menopur erbij spuiten

14 janneke TESE

18 Essie 1e FM

21 Essie 2e FM

22 twinkelstar echo voor TP in natuurlijke cyclus

23 Essie 3e FM

24 Essie Pregnyl

26 Essie punctie

27 Laloutje FM 1

27 Start Fran deca spuiten

29 Essie tp

Cryo TP Amy

Raba aanmelden mislukt staan op de reservelijst

Mei:

6 moedeloos start deca

12 annaatje naar Gent

13 Liedje naar Gent uitgangsecho

13 Annaatje tese

19 Liedje start met spuiten.

Raba zich aanmelden en hopen dat ze kan starten voor icsi 3 met 3 rietjes

Fren hoperlijk punctie en tp deze maand

Juni:

Geplaatst

@laloutje @lisa

Ja top he ben er echt blij mee.

nu duimen we voor vrijdag

@laloutje

Spannend dat je weer bent begonnen ik duim voor je dat het een top oogst wordt.

@lisa,

Hoe voel jij je gaat het allemaal nog goed met je?

Geplaatst

essie oh fijn he die utrogestan, maar ja voor het goede doel! met mij gaat het redelijk. Cyste is in een week gekrompen van 5 naar 4 cm en ben vandaag na 6 wkn zw weer een beetje begonnen met werken, 3 uur per dag. Was na 2 uur al moe haha. Ik mag de 12 mei weer voor een echo tot die tijd moet ik rustig aan doen van de gyn. Dus goed op mezelf passen. De overstimulatie is nu wel weg, als ik het goed heb. He succes met de bollen ;)

Geplaatst

essie, wat een goed nieuws. Goed op jezelf blijven letten nu, en vooral veel drinken!!

Mazzel trouwens dat je maar 2x per dag de bolletjes hoeft, ik moet ze 3x per dag doen. Jakkes...

Geplaatst

@fren

Ja de tip van drinken kreeg ik meteen mee van ze.

Ze moesten met een catheter mijn blaas ook legen die liep in 1x vol door de medicijnen.

En aangezien ik lekker duf was moest dat zo daarom nu helemaal goed drinken om een blaasontsteking tegen te gaan.

En inderdaad ook voor overstimulatie tegen te gaan,

Ze raden zure dranken aan en vooral ook cranberry sap.

En top he 2x per dag ikke blij zag er al tegenop op mijn werk volgende week.

Deze week ben ik lekker thuis.

@Lisa

Ik ga nu zo beginnen aan de ustrogan geen idee hoe dat nu weer is

Wat fijn dat je een beetje opknapt en weer een beetje kan werken.

En zeker ook dat je cyste krimpt.

Geplaatst

Essie, wat goed, daar moeten wel bevruchtingen uit gaan komen! Wat spannend allemaal nu he, ik duim keihard dat er maar mooie bevruchtingen mogen ontstaan!!!

Twinkelstar, hoe is het met jou?!

Lisa, op naar een supermooie echo 12 mei!!!

Geplaatst

@amy @suzi @raba

Dank jullie wel.

Vandaag een beetje een schraal gevoel van binnen maar voel mij verder goed.

De bolletjes vind ik ook erg meevallen en gaat goed.

Nu duimen voor vrijdag :-)))))))

Geplaatst

@Laloutje, wat spannend dat je weer in de race zit. Ik ga duimen dat deze poging goed gaat!

@Essie, spannend vrijdag de tp! Dat scheelt een dagje met mij.

Ik heb donderdag de tp van 2 cryo's. Ik vond die bolletjes niet zo fijn. Met name vanwege de rommel die het geeft (ik kon echt niet zonder inlegkruisje) maar moest ze ook drie per dag 2 inbrengen.

@Fren, weet jij al wanneer je de punctie (ongeveer) hebt?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden