Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

We zijn weer terug. Score: recht 14, links 10 en nog wat kleintjes. Maar de grootsten, een stuk of 7 zijn nu rond de 13 mm. Moest bloedprikken en hoor vanmiddag of ik dins of woe terug moet voor fm2. Was bij bloedprikken vergeten te zeggen dat ik bloedverdunners spuit, dus binnen no time was het watje verzadigd met bloed... Nieuwe pleister gevraagd en toen was het goed. Bms trouwens niet gemeten.

Nu snel naar de hockey, maar ziet er goed uit dus!

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fren, superscore! Dat klinkt goed joh, nu op naar die punctie, bevruchtingen en die positieve test!!! :-)!

Twinkelstar, ik kan mij helemaal voorstellen dat het heerlijk is even een maandje geen onzekerheid!

Lisa, hoe voel jij je?

Raba, eindelijk icsi 3, je zal het al vaak genoeg gehoord hebben maar driemaal is scheepsrecht he? Ik duim voor jullie meid!

@all; hier alles oke, ik ben echt vet ongesteld pffff....morgen bellen naar Nijmegen en dan hopen dat we aangemeld kunnen worden, toch weer spannend! Ik vind het wel heel moeilijk om vertrouwen te houden, ik kan er met mijn hele bolle verstand niet bij dat er misschien wel eens een keer een poging gaat lukken, ik hoop het zo maar ben een klein beetje het vertrouwen zoek.

Vrienden van ons hebben van de week verteld dat ze zwanger zijn van de tweede, ze heeft eerder een miskraam gehad. Het lag in de lijn der verwachting dus de klap was niet zo hard maar waar ik dan niet tegen kan is dat ze nu denkt dat we in precies dezelfde situatie zitten, opmerkingen als: 'denk je dat ik nu al kan genieten, na alles wat wij meegemaakt hebben' en 'ik begrijp helemaal hoe je je voelt, misschien moet je eens overwegen om naar een coach te gaan, dat heeft mij ook heel erg geholpen' grrrr....ik kan daar zò boos van worden; zij weet hoe het is om zwanger te zijn, zij heeft een kindje die haar mama mag noemen, zij mag een gezin zijn met haar man enz. zucht, ik weet heus waar dat mensen je het gevoel willen geven dat ze je begrijpen maar soms kan ik even niet relativeren; ook dat wisselt met de dag maar dat zal vast herkenbaar zijn he meiden. Ik ga maar even lekker genieten van onze zondag en proberen de boel de boel te laten!!!

Fijne dag!!!

Geplaatst

Net zh gesproken, dinsdag om half 11 fm2. Gaat dus weer een werkdag...

Maar mn vermoede klopt dus, dact al dins terug te moeten komen. Verwacht dus don of vrij de punctie...

Geplaatst

Met mij gaat het steeds beter gelukkig, ben weer gezond. Durf nu een beetje na te denken over namen e.d mag woe voor het eerst naar verlk dus dat is wel fijn. Misschien bedoelt ze het niet verkeerd, maar kan me de irritatie goed voorstellen. Fren op naar dinsdag!

Geplaatst

@ fren, wouw wat een mooie score super. Denk je al deze week de punctie te hebben. Spannend hoor.

Wij zullen zo doe kant op voor de 1ste fm. Als alles goed mag gaan verwacht ik begin volgende week de punctie.

Geplaatst

Hey meiden,

Moedeloos: Succes, dat het maar een mooie score mag zijn!!!

Wat fijn, ik ben aangemeld! Dus nog voor alle bijeenkomsten krijg ik icsi 2 (hopelijk). Spannend toch weer allemaal en toch ook wel moeilijk hoor, icsi 2....

Fijne dag ladies, en voor diegene die net als ik aan het werk zijn: werkse!

Geplaatst

Amy, zeker spannend de 2de ronde. Weet je al wanneer je mag starten? suc6

Hier vandaag de 1e fm gehad er zaten al een paar van 13cm en een paar kleintjes. maar het zag er goed uit gelukkig.

Donderdag 2e fm

Geplaatst

Raba: Wanneer mag jij beginnen in Nijmegen?

Wij zijn vandaag in Nijmegen geweest voor de prikinstructies en mag morgen bellen of er nog plek is zodat wij kunnen beginnen:) Van het weekend ongesteld geworden dus als er plek nog is hebben we echt geluk en gaat het snel.Ben benieuwd misschien gaan we gelijk op.

Fren wat een mega score spannend!!

Geplaatst

Janneke, ik ben het weekend ook ongesteld geworden en heb mij vandaag aangemeld, er was dus nog plek, moet goed gaan komen! Spannend allemaal he, we gaan gelijk op!

Geplaatst

Amy81: ik dacht dat je de dag van de menstruatie moest aanmelden maar omdat het bij mij zaterdag/zondag echt is doorgebroken kan ik mij morgenochtend nog aanmelden. Vandaag geoefend met de eerste spuit zonder iets en viel mij reuze mee.Ben wel zenuwachtig om te bellen en bang voor een teleurstelling dat we toch nog moeten wachten maar we mogen eigenlijk niet klagen maar toch wil ik morgen aan de beurt zijn.Zou wel leuk zijn gaan we samen op.

Geplaatst

Janneke, ik herken je gevoel enorm: alles was weer een stap en de eerste stap was de aanmelding. Ik denk dat het wel goed moet komen hoor, veel zijn er ook met vakantie nu dus stellen icsi uit: maar goed, je moet het even horen van de assistente morgen! Ik vind het prikken ook niet eng, je moet er letterlijk en figuurlijk even doorheen maar oefening baart kunst! We gaan elkaar steunen! :-)

Geplaatst

Nee hoor! Je meld je aan ze vragen vervolgens wanneer je ongesteld bent geworden en of je een regelmatige cyclus hebt en vervolgens sturen ze je per brief de recepten en je afsprakenoverzicht! Ik duim voor je!!!

Geplaatst

he meiden;

vanmorgen weer in het zh geweest. Stand van zaken is nu als volgt:

totaal 22 foillikels van 13-17 mm + 10 kleiner dan 10 mm

BMS is 9.6

Morgen weer terug voor FM3. Ik blijf heen en weer rijden...

Geplaatst

Fren: jij zit toch ook in Nijmegen?Is inderdaad een hoop heen en weer gescheur voor jullie maar het is voor een goed doel:)

All: Wij mogen beginnen met spuiten over 21 dagen.Krijgen deze week alles toegestuurd dus het is allemaal erg snel gegaan.Gister spuitinstructies gehad en van het weekend ongesteld geworden vannochtend gebeld en ik kon op de lijst want ze zouden voor 14 uur terugbellen als dit niet kon dus de eerste prik kan er binnenkort in.Onwijs blij maar ook nu al nerveus met alles wat ons te wachten staat.

Geplaatst

ja, zit ook in nijmegen, is inderdaad een heel gedoe... gelukkig doet mn baas niet moeilijk, want het kost me iedere keer een halve dag (en een hoop benzine, wat met de huidige benzineprijzen ook geen feest is)

Geplaatst

@ janneke, spannend over 3 weken dat is snel. Is dit je eerste icsi?

@fren, Super 22 dat best veel toch? Weet je al wanneer je punctie is vrijdag zeker?

Geplaatst

32 dus eigenlijk zelfs, als je de kleintjes meerekent. en dat is inderdaad heel veel. Meestal zijn ze blij als je rond de 10-13 follikels hebt...

ik hoor morgen wanneer ik de punctie heb, maar zal vrijdag of zaterdag zijn

Geplaatst

Moedeloos:Ja is mijn eerste ICSI en vind alles erg spannend maar ook eng.

Fren: jeetje dat het jou iedere keer een halve dag kost.Bij ons kost het helemaal niks en bij langer als 3 uur onderzoek of iets anders moet ik mij ziekmelden.Nou heb ik het voordeel dat ik in de

avonduren ook kan werken dus wil mij zo min mogelijk ziekmelden om mijn goeie wil te tonen.

Geplaatst

Oh, het kost me geen vakantieuren hoor, maar ik ben die tijd gewoon kwijt en met mijn baan (erg druk, veel deadlines) is dat lastig. Vorige keer kon ik gewoon voor werktijd even langs bij het vu, dus de contrasten zijn groot.

Geplaatst

Klinkt goed Fren!!! En dat zijn er zeker weten veel he, moet je denk ik wel oppassen voor overstimulatie of niet?

Joepieeee Janneke, wat goed, we gaan nu echt gelijk op!

Ik werk de hele dag niet als ik naar Nijmegen moet, het is voor ons anderhalf uur heen en weer terug en soms zijn de metingen midden op de dag. Ik probeer thuis nog wel in te loggen op het netwerk en het kost je idd echt veel benzine meiden, het is boven een bepaald bedrag belastingaftrekbaar volgens mij....

Fijne avond nog even!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden