Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ essie; ja leuk/mooi programma he. Ik heb het vorig jaar ook gekeken.

@ Annaatje; wij staan ook positief tegenover donorzaad.. We hebben nog 6 eskimootjes van de donor in de vriezer.

Maar je hoopt natuurlijk nog altijd op de 3 eskimootjes van manlief....

@ All; wij nemen even pauze... Na 3 icsi's in een half jaar, zijn we de teleurstellingen even zat.

Over 4 weken op vakantie en daarna even genieten van de festivals en feestjes.

Ik schrijf wat minder mee, omdat ik even rust wil.

Maar ik lees wel mee en denk aan jullie.

Dat onze wensen snel vervuld mogen worden...

Liefs xxx

Geplaatst

@laloutje sterkte en hoop dat je kan genieten van je vakantie, festivals en feestjes, hopen op een mooie zonnige zomer. Tot later misschien

Geplaatst

@LALOUTJE

Ik wens jullie heel veel geluk en rust.

Ik zal je hier zeker missen maar begrijp je afstand helemaal.

Ik geef je daarom een hele dikke :positive energie::goodluck:

Geplaatst

Essie: Wij lopen in het Radbout ziekenhuis en hopelijk kunnen we eind juni beginnen.Ben heel benieuwd maandag hoe of wat er gaat gebeuren en verteld wordt maar 1 deze dagen moet ik ongesteld worden dus wordt juni hopelijk dat we kunnen beginnen.Heb jij al meer gehoord?

Geplaatst

@janneke @all

Ik ben net gebeld door het ziekenhuis.

Ze zoekt even uit hoeveel rietjes We nog over hebben en belt mij maandag hierover terug.

Wel hebben we net onze reis geannuleerd.

Het komt net samen met de test en is vlak na onze 2e TP.

Het ziekenhuis zei je moet het zelf weten maar ik denk dat je klem komt te zitten nou daar ga ik niet op wachten,

We zijn de aanbetaling kwijt maar dat is dan niet anders helaas.

Geplaatst

Janneke, spannend, wij lopen ook in Radboud: je kan je na de prikinstructies gelijk aan gaan melden, misschien komen we elkaar wel tegen in de wachtkamer;-)

Annaatje, wij hebben het destijds ook over donorzaad gehad: we staan er absoluut niet afwijzend tegenover en ik kan mij heel goed voorstellen dat wij dit zouden overwegen als er geen kans is op een biologisch kindje; de nature is dan misschien van iemand anders maar de nuture maakt dat je volledig samen papa en mama bent, daar ben ik van overtuigd.

Laloutje, ik kan mij je keuze voorstellen, ga lekker genieten meid en ik hoop dat je alle teleurstellingen een plekje kan geven: ik hoop je terug te zien en dan gaan we voor dat groene bankje meis!

Geplaatst

Zojuist ook gekeken naar babyboom via de herhaling; best confronterend om te zien hoor; dan krijgen verhalen zoals je die hier op het forum leest ineens een gezicht. Ik vind sommige stellen wel ietwat bijzondere relaties hebben, waarin een kind krijgen het enige doel opzich is en dan vind ik het heel fijn en bevestigend voor mijzelf te ervaren dat bij ons de relatie gelukkig voorop staat:-)

Hoe is het allemaal meiden?

Geplaatst

@amy

mij sprak dat verhaal van joyce erg aan met haar 22 weken zwanger en dat ze hun kindje verloren.

Dat vond ik echt zo erg.

Ik weet inmiddels dat ze volgende meend bevalt dus ze zijn weer zwanger en het gaat goed met haar.

Met mij gaat het goed verder.

Wij hebben gisteren de reis geannuleerd en maandag hoor ik hoeveel rietjes we nog hebben.

hoe is het met jou dan?

Geplaatst

Nou he Essie, pfff....ik kan dan soms (heel ego) zo bang zijn wat ons nog allemaal te wachten staat maar goed, gelukkig kunnen we als mens niet in de toekomst kijken:-)

Spannend Essie! Hoeveel rietjes hadden jullie sowieso? Ik ga voor je duimen hoor, we gaan weer op voor poging 2, langzaamaan begint het vertrouwen bij mij weer te komen maar ik moet wel even afleiding zoeken (vandaar dat ik de hele dag forums afstruin haha). Ik ben vooral een beetje op zoek naar wat iedereen voor vitaminenpillen enz. neemt vooraf; mijn vriend slikt nu vitaminen b en ik visolie 1x daags, volgens mij is er veel meer wat ik zou kunnen nemen. Wat gebruiken jullie/ en jullie man allemaal meiden?

Geplaatst

@amy,

wij hadden 7 rietjes dus hopelijk nog zat van over.

Ik slik al bijna 4 jaar foliumzuur en een aanvullende met mineralen en ijzer enzo

mijn man slikt niets.

Wanneer kunnen jullie weer verder ik pas eind juli punctie en tp.

Eind juni weer spuiten

Geplaatst

Essie, als wij mazzel hebben en we kunnen ons aanmelden vermoed ik dat wij gelijk op gaan. Ik ben nu aan het wachten op de ongi nadat ik dinsdag gestopt ben met de progynova en de utrogestan maar het lijkt nog niet echt die kant op te gaan grrr....

Essie, die rietjes moeten nemen ik aan ook weer ontdooid worden? Kan dat mis gaan of is de kans daarop klein? Ik duim hoor, het zijn iedere keer weer stappen om te overwinnen!!!

Ik slik idd ook foliumzuur, ik ben wel weer even gestopt: ik ga het nu weer trouw oppakken. Verder heb ik sindskort een sapcentrifuge gekocht, wat geweldig: ik maak echt de meest spectaculaire groente/fruitdrankjes en het is nog lekker ook! Ook zit ik eraan te denken om misschien accapunctuur te doen, tegelijkertijd weet ik niet zeker of dit iets voor mij is: ik heb het gevoel hormonaal erg in balans te zijn en acapunctuur helpt je heel erg als je dat niet bent. Ik zie dat mannen ook acapunctuur kunnen doen maar daar krijg ik manlief echt niet aan, hij wil van alles slikken maar geen acapunctuur haha, uiteraard respecteer ik dat. Ik wil alleen controle en het gevoel er iets zelf aan te kunnen doen; ik denk dat het een vrij normale reactie is op een mislukte icsi poging!

Geplaatst

@Amy

Alsjeblieft niet meer naalden in mij dan nodig is.

Ik geloof niet in acapunctuur.

Ja het ontdooien blijft heel spannend ook.

Het was wel goede kwaliteit dus ik hou en heb goede hoop.

Sapjes is inderdaad erg lekker .

Ik eet zowiezo altijd groeten en eet iedere dag fruit.

Geplaatst

Hoi, ik heb even niet meegelezen hier maar zie dat er weer veel geschreven is.

@Laloutje, ik had zo gehoopt dat het nu goed zat voor jullie. Ik kan me voorstellen dat jullie even een rustpauze willen inlassen. Heel veel sterkte en ga lekker genieten van jullie vakantie en de leuke feestjes.

@Amy en Essie, weten jullie al wanneer jullie weer mogen starten?

Ik merk nu dat het best even lekker is om een maandje geen behandelingen en zenuwen te hebben. Helaas is het wel gigantisch druk op mijn werk en ben ik heel veel aan het overwerken waardoor ik me nog steeds heel erg moe voel. Vandaag de brief van het ziekenhuis gehad met mijn behandelplan. Van de week even bellen voor de uitgangsecho.

Geplaatst

@twinkelstar

Ik start eind juni weer met spuiten deca.

Eind juli begin augustus verwachten ze de punctie en daarna de tp als alles weer lukt.

We hebben gisteren onze reis geannuleerd die we in augustus zouden maken kwam echt niet uit met het ziekenhuis.

Ik vind het ook wel even lekker geen hormonen merk duidelijk verschil in mijn lichaam zonder.

Ben veel minder emotioneel

Maar start volgende maand weer heel graag.

Geplaatst

Raba heel veel succes!

twinkelstar, spannend klinkt alsof je binnenkort weer begint. Dubbel eigenlijk aan de ene kant wil je er wat aan doen en aan de andere kant is even niks ook lekker

Geplaatst

@Essie, fijn dat jullie nu weten waar je aan toe bent en weer een datum in het vooruitzicht hebt. Die vakantie komt wel.

@Raba, succes met de behandeling!

@Lisa, ja het is inderdaad ook heel dubbel. Het liefste was ik nu natuurlijk al zwanger geweest. De tijd gaat ook zo hard als je in de mm zit. Hoe gaat het met jou? Hebben jullie al namen bedacht enzo?

Geplaatst

Essie, fijn dat jullie snel doorkunnen.

Laloutje, groot gelijk meis, neem de tijd voor jezelf, dat is heel belangrijk.

Wij moeten morgen eindelijk voor de eerste fm. Pff, ben benieuwd. Het valt me allemaal deze keer wat zwaarder dan de eerste keer. Heb ook he gevoel dat het veel langer duurt, terwijl dat onzin is. Nou ja, morgen weten we hopelijk meer, ook wanneer de punctie is kmende week... Want die zal nie lan meer op zich laten wachten denk ik, heb al een paar dagen buikpijn.

Geplaatst

yes raba je zit weer in de race toppie op naar veel goede eitjes

@fren

ik hoop het voor je dat het snel is ik had ook best last van mijn buik door de eitjes

Maar als je pas jee eerste fm heb gaan ze ze er dan al uithalen meestal heb je 3 metingen toch ik zelf 4 :-(

Ik hoop wel dat je lekker snel je punctie hebt

Geplaatst

Essie, dat is zo, maar morgen is dag 10 van stimuleren. In Nijmegen heb je de eerste fm altijd wat later. Vorige x heb ik 13 dagen gestimuleerd en begon ik met een lagere dosis.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden