Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Brida, er zijn diverse topics over de icsi, die feitelijk niet anders is dan een IVF traject. Wat je moet weten is of je een lang of een kort protocol gaat doen. Ik zag dat er al topics zijn over starten in Jan en feb 2012, sluit je daar bij aan, die meiden zitten in dezelfde situatie als jij!

En by the way: wat een SUPER nieuws, 10 buisjes, fantastisch!!

Wij hadden 4 buisjes na een normale tese en er is slechts 1 buisje gebruikt bij de icsi waarvan ik nu 32 weken zwanger ben. Dus alle kansen liggen weer open nu!

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gister heeft mijn man een micro tese ondergaan.. Alles is goed verlopen! Ze hebben zaad gevonden aan beide kanten! Bij het eerste stukje vonden ze al gelijk zaad! De arts was zeer tevreden over de operatie.. Nu afwachten op de defenitieve uitslag! Verder gaat alles goed, hij heeft gelukkig weinig last! Voor nu zijn we opgelucht en blij..

@ brida, het is echt heel toevallig.. Hoe jij het beschrijft, is het precies het zelfde gegaan! Ik hoop dat we jullie kunnrn volgen met de goede score ;)) We hadden ook even na gevraagd of er met een normale tese ook zaad gevonden zou worden.. Niet dat het wat uit zou maken, maar toch beniewd.. Onze arts zei dat er inderdaad met een normale tese ook gevonden zou worden.. Omdat er bij het eerste stukje gelijk iets te zien was :) begrijp ook precies wat je bedoeld met dat je niet helemaal blij durft te zijn maar toch ook weer wel!

Xx

Geplaatst

Wat lief van je twinkie:-) ik ben in ieder geval verder dan de eerste poging maar heb pas 11 januari de eerste echo, duurt zooooo lang en ik ben zo onzeker! Heb iedere dag wel een paar keer een paniekmoment, ik heb weinig symptomen en juist dat maakt mij heel erg bang. Meer dan afwachten kan ik niet, dus de duimen draaien, en ook voor jullie! Wanneer ga je starten met poging 3? Ik gun je nu echt meer geluk meis, 2012 moet ons jaar worden!!!

Xxx

Geplaatst

Hoi Amy, kan me zo goed voorstellen dat je onzeker bent zeker door de vorige poging. Maar zoals je zegt je bent nu al verder. Dat je weinig symptomen hebt zegt volgens mij helemaal niks. Dat lees je hier zo vaak.

Maar na die eerste echo kun je pas echt gaan genieten denk ik. Heel veel succes de komende weken en op naar een hele mooie echo.

Ik heb 2 januari een afspraak staan voor een uitgangsecho dus dan begint het allemaal weer. Spannend maar ik ben ook blij dat we een maandje rust hebben nu. Zeker met de feestdagen. Even gewoon leven en niet steeds in de stress.

Geplaatst

Ik kan het mij helemaal voorstellen dat het lekker is geen stress te hebben tijdens de feestdagen: ik was er na 3 icsi pogingen ook zo klaar mee, het is nu makkelijk gezegd maar ik weet toch bijna zeker dat wij zouden stoppen of een lange pauze zouden nemen als het niet gelukt was: gewoon weer leven...!

Ik lees het idd ook veel, ik weet alleen maar hoe het is om ongi te worden of een vmk te krijgen en alle symptomen liggen zo dichtbij elkaar, gewoon geduld oefenen, meer kan ik niet!

Je gaat bijna weer starten, spannend!!! Ik hoop echt voor je dat je deze poging de nieuwe oogst net even beter is en dat ze net even langer blijven plakken dan de afgelopen keren: duim, duim, duim:-)

Geplaatst

Amy, ja het wordt wel steeds zwaarder na meerdere mislukte pogingen. Ik had een paar weken geleden ook helemaal gehad met alles. 2011 was niet bepaald ons jaar. Heel veel tegenslagen te verwerken gehad en dan daarbij nog de hele mmm. Daarom ben ik wel blij (achteraf) met een maandje rust. Bij de cryo pogingen ga je eigenlijk ook maar achter elkaar door. Daarbij had ik de laatste keren hormonen waar ik me emotioneel niet erg goed bij voelde.

Ik zie ook best wel op tegen een nieuwe ronde. Zo bang voor teleurstelling.

Maar ik hoop gewoon dat we jullie achterna gaan :-).

Essie, hoe is het met jou?

Het is wel rustig hier de laatste tijd. Hoe gaat het met de andere meiden?

Geplaatst

zeker rustig hier.

Ik ben zo blij als 2011 voorbij is. Wat een k jaar. Ben er zo klaar mee.

Morgen gelukkig laatste dag van 2011.

Dat 2012 ons veel geluk en een dikke buik mag opleveren.

Geplaatst

Lieve allemaal!

Fijn he, dat we morgen 2011 achter ons mogen laten!

Zullen we van 2012 samen een heel mooi, gezond, gelukkig en hopelijk ook voor iedereen een zwanger jaar maken!

Ik hoop het voor ons allemaal!

Geplaatst

Lieve allemaal,

Ik ben hier niet veel meer maar lees wel af en toe mee.

Ik moest echt even aan mijzelf denken.

Ook ik heb een rot jaar achter de rug en een nieuwe baan dat vreet energie.

Wel wil ik jullie allemaal een mooi gelukkig gezond en hopelijk een babyrijk attachment.php?attachmentid=3212&d=1325274167&thumb=1 wensen. Dat al onze dromen dan uit mogen komen.

xxx Essie

Geplaatst

Lieve meiden,

ik kom hier haast nooit meer, maar denk wel nog altijd aan jullie.

Ik wens jullie een spetterend uiteinde en hoop dat 2012 ons meer geluk zal brengen!!!!

Dikke X Laloutje:wave:

Geplaatst

Allemaal een heel happy newyear! Mogen al jullie dromen uitkomen in 2012!

Laloutje, dat is inderdaad een tijd geleden. Hoe gaat het met je? Gaan jullie in 2012 nog een poging doen?

Geplaatst

Happy new year meiden!!!!!!!! Mijn duimen draaien en vooral Essie en Twinkie, jullie gaan alweer starten: ik denk aan jullie!!!!

Geplaatst

Hallo meiden, hoe is het hier?

Amy ik las dat je een goede echo hebt gehad? Wat fijn zeg! Gefeliciteerd!

Essie ben je al weer aan het prikken? En jij Twinkel?

En laloutje en Raba, hoe gaat het met jullie?

Wij hebben eindelijk een datum voor de TESE! Wat een opluchting zeg! Over 2 weken zijn we al aan de beurt!

Heeft iemand van jullie ervaring met hoe lang het duurt voordat je kan begonnen met isci na de TESE?

Ik hoop dat het nieuwe jaar voor jullie wat moois brengt!

Geplaatst

Sorry dat vergeet ik te melden, zitten in AMC. Hoor verhalen over dat je eerst naar een algemene bijeenkomst moet en dat die maar eens per 2 maanden georganiseerd worden?

Geplaatst

@suzie

ik moest na de tese nog 4 maanden wachten tot de eerste poging in het AMC.

Lik weet niet hoe lang de lijsten nu zijn.

Klopt je moet naar de bijeenkomst voor e verder kan info over alles en van die cijfers wordt je niet blij maar moet helaas.

@all ik ben weer een week aan het prikken maar heb niet veel zin om hier steeds te schrijven neem bewust afstand morgen eerste uitgangsecho.

@amy wat goed je hebt het hartje gezien zo top.

@twinkel ga je weer gelijk met mij op in januari februari.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden