Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dankjewel meiden, lief dat jullie zo aan mij denken! Lisa, ik zit morgen op 9 weken, brrrr....ik vind het allemaal eng, onzeker maar natuurlijk ook vreselijk spannend en hoopvol! Ik heb vanavond de echo pas, ik laat het jullie weten en ondertussen duim ik voor mooie follikels bij Essie en dubbele strepen bij Twinkie!

Geplaatst

he amy, kan me voorstellen dat je het heel spannend vindt die eerste 12 wkn (vond ik ook) je bent nu zover gekomen. Maar meestal gaat het gewoon goed, dus laten we dat maar hopen. we horen wel hoe de echo was.

Geplaatst

Hey lieve meiden, hartje klopt nog steeds:-) we zijn blij!!!

Twinkie, hoe voel jij je? Essie groeien de eitjes goed door?!?!

Geplaatst

Supernieuws Amy! Weer een extra zekerheid!

Ik voel me op zich goed. Voel me alleen vreselijk opgeblazen en kan helemaal niet naar het toilet. Schijnt door de pregnyl te kunnen komen. Weet gewoon niet wat ik aan niet trekken. Ik lijk wel zwanger ( als ik het nou ook echt was....).

Essie, succes weer morgen!

Geplaatst

Hallo allemaal,9 januari hadden we onze intake geprek in gent, en 26 januari krijg ik een tese behandeling.nu zit ik met een paar vragen en hoop dat julie deze kunnen beantwoorden.-ik ga onder narcose maar lees op een ander forum dat er opeens besloten wordt om het plaatselijk te verdoven hoe is dit bij jullie gegaan?-hoelang duurt de ingreep?-welke pijnstillers namen jullie?-en droegen jullie na de operatie een slip of strakke boxer?Alvast bedankt.

Geplaatst

Hoi dustin, mijn vriend is in Nijmegen onder totale narcose geweest. Hij wilde de ingreep niet bewust meemaken. Pijnstilling was gewoon paracetamol, maar hij is daar de avond voor de ingreep mee beginnen om een spiegel op te bouwen. Telkens 2 per keer. Ingreep duurde( geloof ik) iets meer dan een uur. In Nijmegen gaven ze aan dat hij echt strakke slips moest dragen, hij heeft ze uiteindelijk 2 maten kleiner gekocht. Hij gaf aan dat dat ook echt verlichting gaf. Na de ingreep rustig aan doen, niet te veelzitten en traplopen.

Heel veel succes!

Geplaatst

Amy wat heerlijk dat jullie weer een hartje hebben zien kloppen! Lijkt me zo bijzonder!

Essie, succes morgen! Ik duim voor je!

Nog even een vraagje, hadden jullie een ijszak mee naar het ziekenhuis? En hoe hielden jullie die koud? Volgens het AMC is het niet nodig en zij hebben daar geen vriezer?? Ik wil het toch mee nemen maar weet niet hoe ik het koud kan houden...

Geplaatst

Essie: succes vandaag, ben benieuwd!!!!

Twinkie: kan door de pregnyl zijn maar je weet wel zeker dat t geen overstimulatie is?!

Geplaatst
Essie: succes vandaag, ben benieuwd!!!!

Twinkie: kan door de pregnyl zijn maar je weet wel zeker dat t geen overstimulatie is?!

Hoi Amy, ik denk het niet hoor. Geen ervaring mee maar dan voel je je toch ook enorm beroerd. Ik voel me prima verder alleen enorm opgeblazen. Mijn buik is echt minstens twee keer zo dik als normaal.

Normaal heb ik ook al last van obstipatie en nu is het nog veel erger. Ik durf ook mijn medicijnen hiervoor niet nemen omdat dat volgens mij niet mag bij zwangerschap.

Geplaatst

Klopt twinkel, je moet voorzichtig zijn met medicijnen! Oooh meid, ik hoop ZO dat je nu eens een positieve test gaat krijgen, als ik het enigzins kon beinvloeden zou ik het doen! Kom op emmies van twinkie, vermenigvuldig je, groei, groei, groei!!!:-)

Geplaatst

@all

Hier gaat alles top. Ik heb met een echto nog niet zoveel eitjes gehad als nu 8 aan de linker kant en 3 tot 4 rechts. Uiteraard afwachten als ze eruit komen of ze goed zijn. Vandaag pregnyl en maandag om 9 uur de punctie dus duimen maar.

@twinkel ik duim voor je lieverd.

@Amy hoe gaat het ermee ik hoop goed

Geplaatst

Joepieeeeeeee Essie, wat ben ik blij voor jou! Eindelijk eens de positieve flow! Die gaat doorzetten hoor, tot de dubbele strepen aan toe!

Twinkie, ook aan jou blijf ik denken!

Hier alles oke, ik heb alleen enorme rugpijn en ik had dat vorige keer ook toen het misging, gelijk allemaal doemscenario's komen er bij mij binnen maar ik doe heel hard mijn best aan de goeie echo van afgelopen maandag te denken:-)!

Essie, succes maandag!!!

Geplaatst

Hey lieve meiden

dank je wel voor jullie lieve berichtjes.

ik ben weer thuis in bedje. Score viel wat tegen er waren maar 5 bruikbare eitjes ipv 9 die ik hiervoor steeds had. De punctie was pijnlijk en ik ben zo duf nu ik slaap steeds. Maar wij zijn wel blij met deze 5 eitjes nu hopen op et gouden ei.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden