Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Raba > dat zou me wel leuk lijken, een gezicht bij alle verhalen :) Maar wij hebben een belafspraak. Zijn 1 september wel in 't ziekenhuis.. maarja dan ben jij er niet natuurlijk! Jullie hebben een directe Tese gehad toch? Zit ik eigenlijk ook een beetje aan te denken (niet dat we iets te vertellen hebben..) Maar mocht de tese niets worden, dan gaan we sowieso voor het ingevroren rietje. Daarvoor moet ik al hormonen geprikt hebben e.d. Is de tese wel wat, dan is het helemaal mooi. Op zich stimuleren ze me dan niet voor niets, aangezien het rietje sowieso pas ontdooit wordt na stimulatie...

Geplaatst
@ Raba > dat zou me wel leuk lijken, een gezicht bij alle verhalen :) Maar wij hebben een belafspraak. Zijn 1 september wel in 't ziekenhuis.. maarja dan ben jij er niet natuurlijk! Jullie hebben een directe Tese gehad toch? Zit ik eigenlijk ook een beetje aan te denken (niet dat we iets te vertellen hebben..) Maar mocht de tese niets worden, dan gaan we sowieso voor het ingevroren rietje. Daarvoor moet ik al hormonen geprikt hebben e.d. Is de tese wel wat, dan is het helemaal mooi. Op zich stimuleren ze me dan niet voor niets, aangezien het rietje sowieso pas ontdooit wordt na stimulatie...

Rosaly volgens mij heb ik het wel verteld maar ik vertel het voor de zekerheid nog een keertje. wij hebben er op gestaan dat we directe tese kregen. Eigen risico zeiden ze. De pesa was negatief maar de biopt die ze toen hadden genomen in het umcu niet. En de arts was toen zo positief in het umcu vandaar dat wij het hebben gedaan. Nee inderdaad 1 sept zijn we er niet. Jammer dat we elkaar dan niet zien maar wie weet ooit nog een keertje. Ik heb net een hyves pagina geopend. Je kunt mij vinden onder raba80. Daar staan nog een paar mensen van het forum ook op dan heb je een gezicht erbij.

Geplaatst

@allemaal,

Het is alweer even geleden dat ik iets heb geschreven.

Komt omdat er niks te melden was.

Wel reageer ik af en toe en blijf alles lezen.

Vandaag wordt ik tussen 9 en 10 gebeld door dokter mochtar.

We hadden nog zoveel vragen en ook gezien mijn leeftijd en de verzekering(wat een gedoe)

Ik hoop dus vandaag weer wat positief nieuws te brengen.

Als er gebeld is zal ik jullie op de hoogte brengen.

Gr essie

Geplaatst

@sanna,

Hoe gaat het ermee sanna.

Voel jij je goed en groei je al lekker?

@ Arzu

Hoe gaat het met jou?

Jij bent al bijna op de helft he wauw wat gaat dat snel.

Voel jij je ook goed?

Gr Essie

Geplaatst

thanks meiden voor de lieve reacties. We hebben donderdag een evalutiegesprek. Dus dan weten we wanneer we verder gaan. Heb wel erg veel last van mijn buik. Kan ik dat ook gelijk vragen of dit normaal is

Geplaatst

@allemaal,

Telefoongesprek was erg positief met dr Mochtar.

Mijn man staat bovenaan de lijst voor MESA.

Deze behandeling wordt niet dagelijks gedaan dussssss

Alleen moeten ze eerst in Oktober verhuizen met alles.

Ik mag ze weer in begin november vragen dan zal dfe datum bekend zijn.

Ze zegt dat ze alle onderzoeken van mijn man had nagekeken en ze ons een hele hoge kans op slagen geven gezien de hoge hormonen bij mijn man de echo en de maar van de ballen.

Daarna zal het voor mij ook snel gaan zegt ze.

Ook gezien mijn leeftijd heeft ze dat erbij gezet als aantekening.

Ik ben weer helemaal happy.

Eindelijk weer een beetje vooruitzicht.

Gr Esther

Geplaatst

@essie > wat goed dat jullie zo'n grote kans van slagen hebben! November duurt nog even maar dan ben je vast snel aan de beurt als je man al hoog op de lijst staat!

@raba > beetje late reactie op jouw bericht van laatst.. sorry! Maar het klopt, ik heb het al eens eerder gelezen ja! Misschien in je weblog.. Zal je even opzoeken op Hyves :) Nu hopen dat het een goed gesprek is donderdag!!! Ben benieuwd :)

Geplaatst

Ook ik heb weinig te melden dus kom hier af en toe even spieken of er nieuws is, maar laat niet altijd een berichtje achter, nu even bijlezen en -posten.

@miekske; Wat fijn dat de testen bijna allemaal klaar zijn! Hopelijk zijn de laatste resultaten ook snel binnen en kunnen jullie snel verder met een plan van aanpak. Spannend allemaal!

@Arzu; goed om te horen dat de zwangerschap goed gaat!

@Raba; succes met het gesprek donderdag!

@essielief: Ook al goed nieuws gehad, fijn zeg. Hopelijk is er snel een datum bekend, dan weet je waar je naar toe kunt leven. Je zei dat de hormoonwaarden van je man mooi hoog waren. Betekent dat deze hoger zijn dan normaal of dat het gewoon goed is?

@Rosaly; Voor jou ook heel veel succes met het gesprek donderdag! Hoop dat er snel actie ondernomen wordt!

Geplaatst

@poezebeest

Mijn man had een vrij hoge hormoon in zijn bloed.

Deze was hoger dan normaal en dat gaf ons hele goed kansen volgens de arts.

Zeker omdat mijn man al 7 jaar terug gesteriliseerd was en nu bijna 2 jaar terug het ongedaan is gemaakt.

Geplaatst

Vandaag moesten we op controle wat betreft het verleden van mij man. Heb natuurlijk even in het dossier gespiekt en er was deze keer in ieder geval overleg geweest. Zag iets over een tese maar niets uitgebreid, dat is natuurlijk weer opgeschreven in een ander dossier op de afd.gyn. Morgen worden we hierover gebeld... heb al een aantal vragen klaar liggen, nu de antwoorden nog!!

@ raba > succes morgen!!!

Geplaatst

Wij hebben vandaag de brief binnen gekregen voor de pesa/tese. Eind november mag mijn man al onder het mes. Ik had december gehoopt en het is gewoon november! Zoooo spannend!

Hebben we eigenlijk nog iets van Joseeke gehoord? Volgens mij kreeg zij een paar dagen eerder de uitslag van het chromosomenonderzoek. Hoop dat de uitslag goed was! We gaan een beetje gelijk op, dus ben heel benieuwd!

Geplaatst

Poezebeest, yes meevallers zijn altijd tof!!

Nu kan het aftellen gaan beginnen.

Essie jullie in december, met dat verhuizen ertussen vliegt de tijd voorbij en dan is het al zover. Hoe gaat het met je gezondheid?

Met mij gaat het goed. De kwaaltjes horen erbij maar heb het er graag voor over.

Hoop dat jullie dat allemaal ook snel mogen meemaken!!

...niet dat ik jullie moe, ziek en misselijk wil hebben dat snappen jullie wel he

Geplaatst

@Sanna; ik zou met alle liefde ziek, zwak, misselijk en moe willen zijn als dat betekent dat ik een baby in mijn buik heb!

Fijn dat het goed met je gaat! Lekker van genieten!

Geplaatst

@ poezebeest > super dat jullie een datum hebben!! November al!! Na de tese mag je al snel beginnen met de icsi toch??

@ sanna > wat fijn dat het goed gaat :)

Geplaatst

@Rosaly; als het goed is wel, dus ik hoop dat als er zaad gevonden wordt, we dan in januari de gezamenlijke afspraak hebben en dan in februari kunnen starten, maar misschien is dat wel te positief gedacht.

Geplaatst

Op naar 'n 'gelukkig nieuwjaar' dan maar :):):occasion14:

Nog even een vraagje, gingen jullie op de wachtlijst vanaf de intake of vanaf de uitslag chromosomenonderzoek??

Geplaatst

@Rosaly; tijdens de intake werd er gezegd dat we pas op de wachtlijst zouden komen wanneer de uitslag bekend was. Tijdens de uitslag werd er gezegd dat er een wachttijd was van 4-5 maanden. Eind november is 3 maanden na de chromosomenuitslag en 5 maanden na de intake. Ik heb dus echt geen idee wat nu wordt aangehouden.

Geplaatst

@Sanna,

Wat heerlijk om te horen dat het zo goed met jou gaat.

Wij gaan niet verhuizen hoor hihi.

De hele voortplantingsafdeling van het AMC gaat verhuizen naar een nieuw gedeelte.

Wij gaan samen lekker begin november een kleine week naar parijs toe en naar disney met zijn 2en.

Ik hoop ook dat we daarna alles mogen meemaken ben nu al nerveus hahaahha.

xx essie

Geplaatst

@ essie > lekker hoor, naar Parijs :) Disneyland is ook erg leuk om een keer heen te gaan :) Misschien is het al wel in kerstsferen daar, lijkt me erg mooi!

@all > wij zijn net gebeld. Was gisteren in Nijmegen voor een andere afspraak in het ziekenhuis en had nog even gecontroleerd of ik gebeld zou worden (op mijn nummer) dat zou gebeuren!! Belde mijn man net op of ik tijd had, ik zeg:'Nee, Nijmegen kan bellen!!' Hadden ze toch hem gebeld :S Maar dat maakt uiteindelijk niet uit. Wij moeten een afspraak maken voor over 2 weken bij onze eigen gyneacoloog, Veenstra. Zij gaat met ons doorbespreken of we één of twee emmy's zouden willen laten terugplaatsen en of ze ingevroren mogen worden (als het goed gaat natuurlijk). Ook gaat ze dan nog even opzoek naar mijn andere eierstok, die was de vorige keer niet te zien. Gebeurt dat vaker?? Dan krijgen we binnenkort per post een afspraak voor de prikinstructie toegestuurd (ben benieuwd hoe lang dat duurt) En dan moet ik beginnen met hormonen e.d. Op het moment dat bij mij de punctie gedaan wordt, gebruiken ze het ingevroren rietje van voor de chemo. Als dat niets is, wordt er een directe tese gedaan... De arts die nu gebeld had zei: 'Dan zie ik je dit jaar nog wel voor de tese!'. Ik ben helemaal gelukkig :):)

Geplaatst

Hai meiden,

Vinden jullie het goed als ik met jullie meeklets?! Ik zal mij even voorstellen: mijn pseudo-naam is Amy, ik ben 29 jaar. Momenteel lopen wij in het UMC Radboud en wij hebben onlangs gehoord dat we in aanmerking komen voor een TESE operatie.

Eind juli hadden wij onze eerste intake in Nijmegen. Dit kwam omdat ze in ons plaatselijke ziekenhuis geen zaadcellen gezien hadden. In Nijmegen hebben ze toch nog 2 goeie zaadjes gevonden en nu willen ze proberen om voor ICSI te gaan en als er niet genoeg zaadjes aangetroffen worden wordt er acuut een TESE uitgevoerd. Dit alles was uiteraard in afwachting van de verschillende uitslagen. Afgelopen vrijdag hebben we gehoord dat er geen chromosoomafwijking is en ook alle bloeduitslagen waren goed. Pfff....een hele opluchting moet ik zeggen. Nu hebben we nog een kans en wie weet is het ons gegeven ooit toch echt een kindje te krijgen van ons samen....

Volgende week heb ik een belafspraak met de gyneacoloog. Wij zullen dan zelf vragen of we in januari voor onze eerste ICSI/ TESE mogen gaan. Dit omdat je toch 3 maanden gezond moet leven van tevoren en we gaan binnenkort trouwen en met een vrijgezellenfeest, een bruiloft en een huwelijksreis in het vooruitzicht weet ik dat dat niet gaat lukken. En ik wil echt het gevoel hebben alles eraan gedaan te hebben. Na heel wat verdrietige, onzekere maanden gaat er nu wat gebeuren. Zo spannend meiden SLIK....ik heb geprobeerd een beetje mee te lezen met jullie maar jullie gaan ook allemaal voor TESE lees ik?

Fijne avond en groetjes,

Amy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden