Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Fren; fijn dat donderdag al de intake is na al dat wachten! Slim dat jullie een hotelletje hebben gepakt! Ik hoop dat je iig antwoord op al je vragen krijgt.

Ik heb niets gehoord over dat ze ons moesten bespreken en wij hebben al een datum. Misschien komt dat omdat wij geen directe tese krijgen maar eerst pesa en indien nodig gelijk de tese.

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ga maandag gewoon even bellen met de afdeling. Ik heb wel ons VU-dossier naar nijmegen gestuurd, daar zaten ook de uitslagen van een scrotum-echo in,misschien dat ze daarom nog geen echo afspraak hebben gemaakt. Maar het is het belletje waard! Fijn hoor, dit forum, zo hoor je nog eens wat!

Geplaatst

Toch vanmorgen even naar Nijmegen gebeld: er hoeft (voorlopig) geen echo gemaakt te worden, waarschijnlijk omdat de uitslag ook al in het dosiier van het VU stond. Nu hopen dat ze daar niet van terugkomen, want dat wordt dan een duur echotje, als we er speciaal voor naar Nijmegen moeten. De poli uro zei wel nog dat mocht de uroloog een andere mening hebben, dat ze evt de echo donderdagmiddag nog in kunnen plannen.

Nog 3 nachtjes slapen... die 2 maanden zijn uiteindelijk toch nog snel voorbij gegaan.

Geplaatst

@ frenn

Ik wilde je even heel veel succes wensen voor donderdag.

Ik weet dat je hier enorm naar hebt uitgekeken.

En nu duimen dat alles snel gaat voor jullie.

Ik lees het wel weer snel gegaan evengoed he die tijd.

Wij horen begin november wanneer mijn man voor Mesa/Tese aan de beurt is ze denkt in november al.

Dus ook spannend helaas is het AMC aankomende maand aan het verhuizen maar mijn man staat voor Mesa/tese bovenaan nu.

gr esther

Geplaatst

Fren; bijna donderdag, spannend! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat. Veel succes in ieder geval.

Essielief; dan gaan wij gelijk op. Mijn man heeft eind november de pesa/tese.

Geplaatst

thanks meiden, we zijn er ook wel weer aan toe weer een stap te zetten.

Essie: gaat ineens wel snel bij jullie! Wij hebben pas 17 dec een afspraak bij de uroloog daarna nog gyn. Gaan we dus waarsch niet doen, maar ben wel vebaasd dat het bij jou ineens zo snel gaat!

Geplaatst

Hallo allemaal,

ik ben sinds kort lid van de site, maar na alle veranderingen snap ik er niet meer zoveel van :-s

Zie nu deze discussie en misschien kunnen jullie ons helpen...?!

Mijn vriend heeft niet obstructieve azoospermie en een verhoogd fsh van 33.2

Vandaag hebben we de uitslag gekregen van het DNA/chromosomenonderzoek en dit was allemaal inorde!!

Al een hele opluchting, omdat ze Klinefelter vermoeden....

Nu is het probleem dat ze eventueel een tese kunnen uitvoeren, maar door de ingreep de hormoonhuishouding verstoord kan raken.

Het testosteron is al laag en net aan de ondergrens, waardoor een tese misschien te ingrijpend is :'(

Morgen gaan we voor de intake naar Dusseldorf. Hopelijk heeft deze arts nog een beetje hoop voor ons, aangezien ze het in NL niet positief zien...

Zijn er stellen die hier ook ervaring mee hebben???.....

Liefs Laloutje

Geplaatst

Hey Laloutje,

Spannende tijden he. Mijn man had een licht verhoogd FSH nl 11, en ook testosteron op ondergrens ook 11. Maar in Nijmegen durfden ze de ingreep wel aan omdat de ballen wel van normaal formaat waren. Helaas is hadden we een negatieve en tese, en na 4 mnd was het testosteron gezakt naar 9,5 dus wel onder de grens. Op dit moment gaan ze daar nog niets aan doen, maar wel een extra controle. Mijn man merkt wel dat hij veel sneller vermoeid is, maar er zijn nu natuurlijk ook nog veel spanningen en verdriet dus je weet ook niet altijd waar dat van komt.

Helaas kan ik je niet positiever nieuws vertellen, maar misschien een ander wel. Ik wil je heel veel succes wensen, en laat je goed voorlichten!

Xx Mari

Geplaatst

Fren, morgen is eindelijk de afspraak! Spannend hoor.

Ik lees de laatste tijd alleen maar slechte tese uitslagen, wordt er een beetje bedroefd, maar ook bang van. Waarom zou het bij ons wel goed gaan? Ik vind het allemaal maar spannend hoor!

Geplaatst

Meiden altijd hoop blijven houden!!!

Je weet het nooit natuurlijk.

Zeker het is je grootste droom om een kind van jullie samen te krijgen, en ik wens het jullie allemaal!!

Maar kan jullie ook zeggen dat wij nu ook dolgelukkig zijn met het mannetje in onze buik via kid:)

Je vergeet dat steeds meer en meer.

Over de uitslag van fsh en testosteron kan ik helaas niet meespreken, die waren altijd perfect bij mijn man net als het chromosomen onderzoek maar helaas...

Maar ken hier ook meiden die hun hormonen veel slechter uitzagen ( van de man natuurlijk ;)) en er wel een positieve tese was.

Houdt moed!!

Liefs Arzu

Geplaatst

Lieve meiden,

we zijn net weer terug uit nijmegen en hebben allebei een zeer goed gevoel over dit ziekenhuis!! We hebben in 2,5 uur alle onderzoeken, bloedtests, zaadanalyses en intakes gehad. Hoe efficient is dat!!! Wat een domper was is dat het zaadonderzoek weer 0 was. Dit houdt in dat de kans op directe tese wel erg klein is, maar dat wordt allemaal besproken tijdens het overleg tussen de afdelingen op 21 oktober. Het goede nieuws was wel dat de uitslagen van het amc opgevraagd gaan worden, dus het zou maar zo snel kunnen gaan. De wachtlijst voor tese is momenteel zo'n 6 mnd, dus hopelijk weten we april/mei volgend jaar waar we aan toe zijn... Vriendlief is wel een beetje van slag door de uitslag van het zaad en ziet het even niet zitten, maar ik ben ervan overtuigd dat in ons geval 3x scheepsrecht is!!

Geplaatst

@Fren; fijn dat je een goed gevoel hebt overgehouden aan vandaag! Wel een ontzettende domper dat er geen zaadcellen zijn gevonden. Kan me goed voorstellen dat je vriend daar van baalt! Overleg van 21 oktober is al snel. Wanneer krijgen jullie meer te horen?

Geplaatst

we hebben in ieder geval een belafspraak over 8 weken, maar als de uitslagen eerder binnen zijn worden we ook eerder gebelt. Ik hoor in ieder geval over 3 weken dde uitslagen van mijn onderzoeken. Morgen maar eens proberen de uitslagen uit het amc te krijgen...

Geplaatst

@ Fren > lekker dat je over 8 weken de uitslag krijgt. Je komt wel vanaf vandaag op de wachtlijst trouwens... Dus mocht het tese worden, dan hoef je nog maar 4 maanden te wachten als je de uitslag hoort 21 oktober!! Fijn dat je zo'n goed gevoel hebt in Nijmegen. Wie weet hoor je over 3 weken al wel iets als je voor je eigen uitslagen gebeld wordt. Ik heb mijn uitslagen nog steeds niet, maar kreeg wel het behandelplan toen al :)

Geplaatst

ok, dat scheelt dan weer :-) Hebben jullie ook de uitslagen gekregen terwijl je al op de wachtlijst stond dan? Ik begreep dat we er pas op gezet worden als alle onderzoeken (mn dna/chromosomen) bekend zijn/

Geplaatst

Dat dacht ik ook, maar als ik tel vanaf de uitslag zijn het maar 3 maanden, dus ik denk dat je dan met terugwerkende kracht er op gezet wordt. Voor de icsi wordt dat iig wel gedaan. Als er zaad gevonden wordt komen we per juni op de wachtlijst en zijn we dus snel aan de beurt.

Geplaatst

Hallo dames,

gisteren in Dusseldorf geweest..... Alleen maar lof!!!!!!!!!!!!!!

Ik dacht dat we na de intake met Dr. Scholtes nog naar Dr. Schneider moesten.

Bleek dat we daar nog een afspraak moesten plannen en dat er dus geen afspraak gepland stond.

De secretaresse even een telefoontje gepleegd, waarna

we meteen in de auto moesten stappen om naar Dr. Schneider in Mulheim te rijden (30 km verder).

Wat bleek... De afdeling van Dr. Schneider had feiertag en werkte maar tot 12 uur.

Maar Dr. Schneider en zijn secretaresse hadden gewoon een uur op ons gewacht terwijl ze vrij waren!!!!!

Waar hoor je dat nog dan?!?!?!!!

Mn vriend kreeg nog een echo van de testikels en buik, met de mededeling dat alles er goed uit zag (terwijl er morgen een echo in maastricht is gepland en we hier

12 oktober pas de uitslag van krijgen).

Nou komt het allermooiste van het hele verhaal....

Vandaag telefoon gekregen van de secretaresse van Dr Schneider. 15 Oktober aanstaande vind de TESE al plaats, dus al over drie weken!!!!!!!!

Met stomheid zijn we nog steeds geslagen.....

Ik verheug me nu al op de telefonische afspraak over de uitslag van de echo in maastricht op 12 oktober.

Dan kan ik namelijk mededelen, dat mn vriend 3 dagen later al de TESE krijgt!!! Ik verwacht een korte stilte dan... Gnehehehe!

Gelukkig ben ik vandaag alweer wat optimistischer. Ook al zou de TESE niet slagen, het is zo fijn om serieus te worden genomen en te zien

dat het ook op een hele andere manier kan dan hier in Nederland.

Er worden in totaal 6 puncties gedaan (3 per testikel), dus al een veel grotere kans om iets te vinden.

We hopen zo dat ze iets bruikbaars vinden!!!!!

Er is wel een kans dat het testosteron nog meer gaat dalen.

Maar omdat er ook al in Maastricht werd aangegeven dat mn vriend vroeg of laat toch extra testosteron moet gaan nemen,

nemen we toch maar de gok. Zoals we al eerder hebben gehoord... Als er (beginnende) zaadcellen zitten, dan gaan ze die in DD vinden!

@ Mari81 ; wat verschrikkelijk dat ze niets hebben gevonden. Ik ben na gisteren een stuk optimistischer, maar toch blijf je bang voor een negatieve uitslag.

Ik wens jullie heel veel sterkte...

@ Arzu; Wat fijn dat jullie zwanger zijn door KID! Voor deze optie staan we tot nu toe ook nog open, mocht de TESE niet slagen...

LfS Laloutje

Geplaatst

@ Laloutje > wat super dat jullie zo snel terecht kunnen in Duseldorf. En inderdaad, een arts die op je wacht is al bijzonder!! Nog 3 weekjes :)

@ Fren > Ik heb destijds contact gehad en kreeg een mail: De wachttijd voor een tese is 4 tot 5 maanden, mits alle uitslagen bekend zijn. De wachttijd is inmiddels opgelopen dus... Maar de tese wordt gedaan als alles bekend is, zo niet dan moet je langer wachten! Mr je staat nu dus op de wachtlijst, krijg je met een paar weken ook bericht van!!

Geplaatst

@Frenn

Wij waren ook rond november december aan de beurt he.

De tijd vliegt toch best wel zo he.

Ze zijn de hele maand oktober aan het verhuizen en daarna gaan de wachtlijsten een stuk sneller.

Mesa doen ze geloof ik niet zo vaak maar ben blij dat Mijn man bovenaan staat.

Ik lees dat jij april mei aan de beurt ben in nijmegen.Scheelt dus niet zoveel met AMC toch?

Je staat toch bij beide ziekenhuizen dus spannend.

De eerste wordt het neem ik aan.

Wel naar dat ze weer niks hebben kunnen vinden in het zaad.

Was bij ons net zo hoor maar wij wisten het min of meer al.

De artsen verwachten bij mijn man dat de Mesa gaat slagen.

Ik vind dat een grote uitsparaak van ze en hou in mijn achterhoofd dat het mislukken kan.

Kan Mesa bij jullie niet?

Als de Mesa bij ons mislukt gaan ze direct door met tese dus we hoeven dan nioet nog een keer heen.

Ik ben wel blij dat je zo een goed gevoel hebt bij het andere ziekenhuis.

Laten we duimen dat jullie ook heel snel zijn.

Gr en een fijn weekend. Essie

Geplaatst

@poezebeest

Ohh ja dan zijn we inderdaad nagenoeg gelijk.

door de verhuizing weten we de eerste week van november zo een beetje wanneer mijn man is.

Wij gaan alleen eerst op vaaktie 8 november lekker 5 dagen parijs en disney.

Wij krijgen Mesa/Tese als de Mesa niet lukt gaan ze meteen Tese doen.

Ik ben dus heel benieuwd wanneer we mogen.

Achteraf is de tijd best snel gegaan maar toe wij in mei hoorden november /december vond ik het een drama.

Welk ziekenhuis zitten jullie?

Gr en een fijn weekend Essie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden