Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Raba: heel veel succes morgen en dat ie zich maar heerlijk mag innestelen :)

@ Stefan: Geweldig!!! Gelukkig is het jullie ook zo goed bevallen. Heel veel succes!!!

Geplaatst

@ Stefan > fijn dat je zo'n goed gevoel hebt in Dusseldorf! En eind deze maand al... super!

@ Raba > wat ontzettend goed dat je cryo goed ontdooid is! Spannend, veel succes!!

Geplaatst

Hoi Laloutje,

Even een vraagje, moesten jullie bij de intake voor de TESE gelijk betalen?

Of krijg je gewoon net zoals bij Dr Scholten een rekening thuis gestuurd?

Ik weet wel dat de narcose gelijk betaald moet worden maar verder weet ik eigenlijk nog niks.

Aanstaande dinsdag moet ik er om 09.45u zijn, dat word dus vroeg van huis...

Groetjes Stefan

Geplaatst

Het is niet te geloven maar de cryo is nog steeds een Atje. Zo bijzonder. 23 oktober testdag.

Veel succes meiden en mannen met de komende behandelingen.

Ik ga voor groen dus blijf moed houden het gaat jullie ook lukken.

Geplaatst
Hallo Allemaal!

Vandaag in Dusseldorf geweest en kan niet anders zeggen dat we daar goed ontvangen zijn!

Ik moet morgen een afspraak maken voor intake gesprek TESE en als het een beetje mee zit kunnen we eind deze maand beginnen met de icsi/imsi!!!

Dr Scholtes is ook erg aardig en kundig! Vandaag is er gelijk bloed afgenomen bij mij en m'n vrouw.

Bij m'n vrouw is er bloed afgenomen om te bepalen welke en de hoeveelheid medicatie ze krijgt omdat ze een lange ciclus heeft.

Bij mij is er bloed afgenomen om te kijken of ik geen infectie ziektes heb.

De oorzaak dat er bij mij geen zaad word gevonden ligt volgens Dr Scholtes is omdat mijn FSH aan de lage kant is en dat mijn testikels dus niet voldoende zaad aanmaken.

Morgen dus alleen nog even bellen en dan kunnen we hopelijk snel aan de gang!!!

@ Raba: Gefeliciteerd! Goed nieuws ook!

Groetjes Stefan

Hoi Stefan,

Ik heb even een vraag...wij zitten ook te denken aan Dusseldorf. Hebben jullie eerst alles geregeld met de verzekering? En zo ja, hoe hebben jullie dat precies gedaan?

Succes met de behandelingen.

Geplaatst

Hoi Twinklestar!

Nou we zijn nu bezig om alles te regelen met onze verzekering.

De intake dienen we gewoon in en dan zien we wel of die vergoed word.

We willen gewoon zo snel mogelijk aan de slag!

Dusseldorf is echt een aanrader hoor! Het gaat allemaal zo snel daar!

En dr Scholtes is ook echt een kundige man.

Jullie ook succes met de behandeling in de toekomst!!

Groetjes Stefan

Geplaatst

Ik had gemaild met mijn verzekering en die gaven als antwoord dat we een aanvraag moeten indienen met een medische reden waarom we ivf in het buitenland willen doen. Dan gaan zij dit bekijken en daarna weten we pas of het mogelijk is. Ik heb geen idee wat zo'n intake kost maar als dat geen honderden euro's is lijkt het me wel een optie om eerst de intake te hebben en daarna de aanvraag voor de verzekering te regelen.

Geplaatst

Hoi Stefan,

van de intake van de tese krijgen we ook gewoon een rekening gestuurd (net als bij DD).

Heb je dinsdag de intake voor de tese of al de tese zelf?? Ook in Mulheim neem ik aan?!

En hoe kan het dat jullie dan eventueel eind van de maand kunnen starten?

Moeten jullie niet eerst de uitslag afwachten en vervolgens het behandelplan voor je vrouw?

In iedereen geval succes dinsdag!!!! Wij mogen vrijdag weer de rit maken :)

Groetjes!!

Geplaatst

Via de site van het CZ heb ik een formulier voor vruchtbaarheidsbehandelingen in het buitenland gedownload.

Deze moet ik invullen samen met Dr. Scholtes en/of Dr. Schneider.

Dit is dan de aanvraag.

Voor zover ik nu heb begrepen is Dusseldorf niet gecontracteerd en krijgen we 75% volgens NL maatstaven vergoed.

Dit moet ik nog even verder uitzoeken, want volgens mij heb ik op een andere site gelezen, dat ze dit meestal proberen

en ze 100% moeten vergoeden. Dusseldorf is duurder met de ICSI, dus het bedrag dat boven het nederlandse bedrag komt

moet je altijd zelf betalen!

De intake in dusseldorf bij Dr. Scholtes kost 61 euro. De intake bij Dr. Schneider hebben we de rekening nog niet van, maar zou

ongeveer hetzelfde kosten.

We vullen aanstaande vrijdag samen met Schneider de aanvraag in en dan gaat hij op de bus.

Desnoods betalen we de tese voorlopig zelf. Deze kost rond de 1250 euro.

Mocht iemand nog tips/weetjes hebben mbt de verzekering hoor ik dit graag!

Groetjes Laloutje

Geplaatst

Hoi Laloutje,

Nouja het is nog niet zeker of we dat gaan halen hoor eind van de maand...

We vroegen aan Dr scholtes of we dit jaar nog een behandeling konden doen.

Hij zei toen tegen ons: wel twee zelfs :D en aangezien m'n vrouw pas eind van de maand ongi word kan ze dan eventueel beginnen met de hormonen e.d.

Nou moeten we dat eerst zien en dan geloven.

Maar wat ik er van heb begrepen is dat als de androloog er iets in zit dat we dan mijn tese gaan afstemmen op de punctie bij mijn vrouw.

Achteraf was dit nog duidelijk voor ons, je hoort ook zoveel dingen tegelijk.

We gaan dus hopen dat de androloog groen licht geeft.

Bij m'n vrouw is er afgelopen donderdag bloed geprikt om te kijken welke hormonen en de hoeveelheid e.d ze moet krijgen.

Dat loopt dus nu al. Het hangt dus echt af van de androloog wat die zegt.

Ik heb vandaag ook de brief op de bus gedaan naar de verzekering voor de TESE.

Ik heb gelezen dat de TESE in DD goedkoper is dan de TESE in nederland, deze word dus naar mijn weten volledig vergoed.

Aanstaande dinsdag heb ik de intake bij de androloog in Mulheim.

Is het een beetje te vinden daar? En spreekt de arts alleen duits? Of ook engels of nederlands?

Ik hou je op de hoogte na dinsdag!

Groetjes!!

Geplaatst

Hoi Fren,

Sorry ik had helemaal over je berichtje heen gelezen over onze reistijd.

Naar Dusseldorf waren we ietsje meer als twee uur onderweg.

A.s dinsdag moet ik naar Mulheim voor intake van de TESE dit is iets minder als 2 uur rijden.

Het is niet naast de deur maar het is mij meer als waard :D

Groetjes Stefan

Geplaatst

Hoi Stefan,

dit jaar al... klinkt heel positief!

Dan komen jullie dus misschien in aanmerking voor een directe tese...

Dat zou helemaal top zijn!!!

Hadden jullie de brief met scholtes ingevuld?

Ik heb ook begrepen dat de tese volledig wordt vergoed, omdat het in NL duurder is.

En bij welke Androloog moeten jullie zijn?

Wij hebben Dr. Schneider en die spreekt duits, maar hij legt het duidelijk uit en is goed te begrijpen.

De kliniek ligt in de stad, is lastig te vinden zonder navigatie!!

Heel veel succes dinsdag!!!

Groetjes Laloutje

Geplaatst

@allemaal,

Ik zie dat er alweer een hoop gebeurt is op dit forum.

Ik zit nog steeds te wachten,.

Wij mogen over 3 weken mailen wanneer we aan de beurt zijn in november als het goed is.

Begin er wel wat nerveus over te worden en ik kan deze 3 weken wel om kijken.

Dan hebben we weer bijna een jaar achter de rug en na 3 jaar ziekenhuizen willen we nu ook eindelijk weer eens iets positiefs

Ik ben nu ook niet zoveel meer op dit forum omdat er niet veel te melden is.

Uitraard lees ik af en toe alles wel en reageer ook af en toe op de berichten.

Waarschijnlijk als ik weer in het ziekenhuis rondje kom zal ik hier weer meer zijn.

Fijne zondag allemaal.

Gr Essie

Geplaatst

Hallo allemaal!

Vandaag in Mulhiem geweest bij Dr Schneider voor de intake TESE operatie.

En ik mag 26 okt al onder het mes!! Gaat dus allemaal heeel snel!

Morgen worden we gebeld of we eind van deze maand kunnen starten of niet!

Groetjes Stefan

Geplaatst

Vandaag ook contact gehad met DD en we kunnen, als er wat gevonden word met de TESE, eind van deze maand begin volgende maand starten!!!!

Nu dus duimen dat er wat gevonden word de 26e oktober!!

Schiet lekker op allemaal! Gelukkig!

Terwijl we hiervoor in NL bijna 1,5 jaar hadden moeten wachten, is het nu in ongeveer 1,5 maand geregeld!!

Hopelijk gaat het bij de rest van jullie ook allemaal wat sneller!!

Geplaatst

Hai Stefan, wat fijn voor jullie!

Ik werd vanmiddag keurig volgens afspraak gebeld door de gyn; mijn uitslagen waren goed (had niet anders verwacht) en we worden volgende week besproken in het gyn/urologie overleg. Volgens de gyn is de kans zeer groot dat we in aanmerking komen voor directe tese omdat er eerder zaadcellen zijn gevonden. Als dat zo is dan zouden we misschien eind van het jaar weer een poging kunnen doen en omzeilen we de wachtlijst in zn geheel!! Zou zooooo fijn zijn!!~Als er geen bijzonderheden zijn horen we niks volgende week en worden we volgens afspraak op 21 november gebeld over hoe nu verder.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden