Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst (aangepast)

@ Stefan > wat fijn dat het allemaal goed gegaan is! Hoop dat jullie snel iets te horen krijgen!!

@ Fren > wanneer je aangemeld bent dat je prikinstructie mag krijgen, krijg je een brief over de digipoli. Volgens mij kreeg k m toen in ieder geval. Vind het wel erg fijn, staat nu een agenda op wanneer ik wat moet gaan spuiten ed. Heel veel uitleg staat er op en er is een forum waar je vragen aan het ivfteam kan stellen. Ook staat er een kansberekening op over je verwachte zwangerschapskansen:

Start > 46%

Punctie > 48%

Terugplaatsing > 48%

Zwangerschap >86%

Eronder staat t gemiddelde van alle vrouwen en dat is een stuk lager. Dus dit geeft wel hoop, als er tenminste zaad is!!

aangepast door Rosaly
Grafiek deed t niet..
Geplaatst

@Stefan; fijn dat de tese goed is gegaan, nu in spanning afwachten op de uitslag! Ik dacht dat er wel dezelfde dag al bekend zou zijn of er überhaupt iets gevonden was en later pas hoeveel en de kwaliteit. Maar wellicht is dat alleen in Nijmegen.

Veel actie de komende tijd, wij zijn over iets meer dan 4 weken aan de beurt voor de pesa/tese. Vind het wel spannend worden nu hoor!

Geplaatst

Stefan@fijn dat het goed is gegaan. Mijn man had geen drukkend gevoel op zijn blaas. Maar wel het gevoel of die in een trap in zijn ballen had gehad.

Mijn ongi is doorgebroken dus morgen bellen en dan kunnen we op dag 21 weer beginnen met deca en dan ongeveer 3a 4 weken later zal de punctie plaats vinden. Spannend weer

Allemaal veel suc7

Geplaatst

@ Raba > wat fijn dat je ongi is doorgebroken!!! Dan lopen we op een dag na gelijk op!!!

@ Poezebeest > lijkt me ook wel spannend.. eerst schuif je het voor je uit omdat het zolang duurt maar nu komt het wel dichtbij!!! Nog even..

@ all > ik heb niet zo heel veel geduld, helemaal niet eigenlijk :) maar hoe lang duurde het voordat jullie de recepten e.d. hadden gekregen? Wij hebben ons gister aangemeld, ben erg benieuwd.

Geplaatst

@Rosaly; ik vind het zo ontzettend spannend! Op het moment dat je weet dat je door mag duurt het nog 12 weken, dat is dan best lang. Tussentijds wat dingen waar je naar toe leeft, maar nu hebben we alles gehad en is de ingreep het volgende waar we naar toe leven. Ik mag van mezelf nog niet stressen, maar soms schiet ik van hoop naar vrees, van zin in het traject naar angst. Hier zijn de laatste tijd een aantal slecht nieuws berichten geweest en dan ben ik wel bang dat wij ook slecht nieuws krijgen. En soms denk ik stiekem wel eens dat ik hoop dat ze niets vinden, dan gaan we met kid verder en hoef ik niet aan de hormonen en voor en punctie. Kan me daar nu al druk om maken, zo eng vind ik het.

@Raba; fijn dat de ongesteldheid er is, op naar een nieuwe poging!

Geplaatst

@poezebeest, hoe lang hebben jullie uiteindelijk op de wachtlijst gestaan? Jullie zitten toch ook in Nijmegen? Over 4 wkn de tese en dan direct door met de icsi? Ik snap die 12 weken niet helemaal namelijk...

Geplaatst

@fren; 12 weken na de uitslag van het chromosomenonderzoek bedoel ik. Ik weet niet hoe lang het duurt tot ik door mag voor de icsi na een geslaagde ingreep. Er is geen wachtlijst dat weet ik week, maar hoe dat er praktisch uit ziet weet ik niet.

Geplaatst

Jose wij vinden het idd ook oneerlijk dat we zoveel zelf moeten betalen. Wij hebben er ook niet voor gekozen om naar Brussel te gaan maar we moeten wel, omdat in Nederland deze combinatie van behandelingen niet aangeboden wordt. Nu kunnen we dit wel een paar keer betalen, maar denk je eens in als we dat niet zouden kunnen.... Dan houdt het dus gewoon op!!! Ik denk dat veel mensen dit ook niet zomaar zelf zouden kunnen betalen dus wat dat betreft hebben we nog geluk...

Het kost ons wel al ons spaargeld maar dat hebben we ervoor over. Verder idd niet meer teveel over nadenken want we hebben al genoeg aan ons hoofd!

Stefan wat fijn dat de TESE is meegevallen! Spannend hoor nu wachten op het resultaat!

Gooi 'm er ff in voor jullie! :wav:

Geplaatst

@alllemaal,

Wij zijn vandaag naar de voorlichting geweest in het AMC

Erg duidelijk en een stuk wijzer.

De cijfers dwalen door mijn hoofd maar dat geeft ff niet.

Volgende week mailen wanneer we aan de beurt zijn spannend......

@stefan wat top dathet zo is meegevallen spannend de uitslag afwachten succes.

Geplaatst

@ Essie

Spannend hoor volgende week!!

Ik hoop dat wij snel de uitslag krijgen en dat het allemaal niet voor niks is geweest.

De pijn viel me gister erg mee, vandaag is het helaas wel wat erger.

Geplaatst

@stefan,

Weet je niet wanneer jullie het horen dan?

Mijn man vroeg zich al af of je veel last hebt daarna???

Zo te lezen bij jou wel.

Hij vraagt zich af hoe lang het pijn doet en hoe erg....

De sterilisatie ongedaan laten maken heeft hij echt heel veel pijn aan gehad en kon daardoor bijna een maand niet werken :-(

sterkte he

Geplaatst

@ Poezebeest > 't is ook best eng. Volgens mij is het wel goed als je af en toe even lekker stresst, huilt, boos bent etc. Dan ben je 't in ieder geval even kwijt!!! En wat je zegt, het ergste is het wachten. Ik vind het altijd geweldig als we die kant weer op moeten, ook al krijg 'k dan een echo of zoiets... Je bent in ieder geval 'echt' iets aan het doen. Ik heb een tijdje geleden (voor we wisten van de acute tese) gebeld over de wachtlijst voor ICSI maar die was er niet. Je werd meteen aangemeld en moet dan wel wachten op de prikinstructie (week of 4)

@ Essie > moeten jullie dan zelf mailen?? En dan krijg je de datum te horen dat de tese plaatsvindt?! Super :)

@ Stefan > hoop voor je dat de pijn snel afzakt. Mr werken de dag na de tese is niet verstandig dus?? Sterkte nog even met wachten op de uitslag!

@ all > wij hebben bericht van Nijmegen. 14 november starten met de deca, 2 december met de gonal en dan de 10e de eerste echo! Dat is een vrijdag, mocht het dan allemaal in orde zijn, is zondag de 12e de punctie (volgens digipoli)

Geplaatst

@Rosaly; en hoe lang na de prikinstructie start je dan met de hormonen? Fijn dat je nu ook weet waar je aan toe bent en al snel voor de echt kunt starten, spannend hoor!

Geplaatst

@ Rosaly

Nee werken de dag erna is voor mij zeker geen optie. Ik werk als brandweerman dus moet 100% hersteld zijn!

Maar ook als je op kantoor werkt is het geen optie want je moet de 2 dagen erna de boel koelen ivm zwelling.

De pijn is nu gelukkig weer minder. Vandaag ook het verbandje gewisseld en het zag er allemaal goed uit.

Vandaag geprobeerd te bellen naar DD maar helaas was diegene die mij er meer over kon vertellen ziek, morgen nog maar een keer bellen...SPANNENDD!!!

Wat goed dat je 14 november mag starten!! Wij hopen ook begin volgende maand te kunnen starten. Hangt erg van de uitslag af uiteraard.

Geplaatst

jemig stefan ik had zo gehoopt dat je al wat wist. Morgen maar weer kijken en dan gaan we voor goed nieuws

Mijn man heeft ook rustig aan gedaan na de tese. En heeft 2 weken raar gelopen maar daarna ging het goed. Ik hoop dat de pijn snel minder word. Ik zie dat jullie nog niet weten of het icsi of imsi word? Ik heb niet echt wat imsi is heb het al eens horen vallen op het forum.

Wij mogen ook weer verder. De 26-11 beginnen we met de icsi.

Geplaatst

@ Stefan > goed om te weten! Als mijn man dan moet, kan k m in ieder geval vertellen een dag extra te nemen! Hoop dat je vandaag bericht krijgt :)

@ Poezebeest > k start op dag 21 met deca. Normaal moet je dat 14 dagen doen, ik moet t 18 dagen doen. Zal wel met het inplannen van de behandeling te maken hebben, hadden ze 't op de voorlichting ook over. Mr als alles goed loopt, is er 15 december een tp... zou natuurlijk geweldig zijn!

Geplaatst

@ Raba.

Vandaag mail gehad van het lab en ze zijn pas bezig met het 1e stukje te onderzoeken.

Ze vertelde me verder dat ze geen uitslag geven voordat alles onderzocht is, brengt wel weer wat meer onzekerheid dit zeg pfff...

Vannacht flinke krampen gehad, gelukkig nu weer een stuk beter.

@ Rosaly

Ik denk dat je man wel meer als 1 dag nodig heeft hoor. Anders gaat het te erg zwellen. Maar goed je zal het ook wel te horen krijgen denk ik als hij de ingreep heeft gehad.

Groetjes!!

Geplaatst

Stefan zenuwslopend dit, maar houdt moed. Weet je hoeveel biopten ze hebben genomen? Kijk naar Laloutje in een bal niets en de andere 8 rietjes!!

Rosaly mijn man is een week thuis geweest, in de ziektewet. Zijn werkgever en teammanager waren op de hoogte. Dit was wel zo relaxed kon hij lekker een week in de jogging broek ipv strak in pak. En af en toe heeft hij ook thuis nog wel wat gewerkt.

Geplaatst

Jeetje Stefan, wat een zenuwen! Hopenlijk wordt er in de andere biopten wel wat gevonden!

Rosaly wat fijn dat je nu je schema hebt! Ook ik moet wat langer als normaal onderdrukken vanwege de planning. Alleen jullie hoeven als ik het goed lees dus maar 9 dagen te stimuleren? In Brussel gaan ze uit van 12 dagen. Dan Pregnyl toedienen en 36 uur later de punctie. Die staat bij ons dus voorlopig gepland op 9 december en dan na 5 dagen terugplaatsing dus 14 december.

We lopen dus ongeveer uiteindelijk gelijk op! Spannend he.

Mari heb je al antwoord gehad uit DD?

Geplaatst

Er is 1 van de 6 onderzocht.... dus nu maar hopen dat ze wat vinden in die andere 5!!

Helaas zijn ze pas rond 11 nov klaar met het onderzoek... Dus begin november starten gaat m niet worden ben ik bang..

Geplaatst

@ Stefan, ze laten je toch niet zo lang wachten??? Dat is zenuwslopend!

@ all: mn vriend is vandaag gebeld door Nijmegen. ALLE UITSLAGEN ZIJN GOED!!! Ze hebben dus ook de chromosomen al binnen een maand! Alles is helemaal goed, ook alle hormoonwaarden waren prima. Helaas zien ze het niet zitten om actieve tese toe te passen, dus we zijn op de wachtlijst gezet voor de tese onder narcose (die is iets korter namelijk). De verwachting is dat we in februari aan de beurt zijn. Ze gaan dat pesa en tese doen. EINDELIJK weer een stapje verder!!

Was ook wel weer toe aan goed nieuws, want vriendinnetje 3 belde me net op mn werk (?!?!?) om te vertellen dat ze al 18 weken zwanger is. Ik trek die berichten echt niet meer momenteel...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden