Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lisa ik ga morgen als het goed is beginnen met de stimulatie hormonen en dit spuit je meestal rond de 12 dagen. Dan pregnyl spuiten en 36 uur later de punctie en dus ook de TESE. Dit zal dus over 2 weken zijn als alles loopt zoals het hoort!

Het gaat nu trouwens goed hoor met mijn vriend. In zijn dikke darm zaten honderden poliepen en deze is er dus helemaal uitgehaald. Nu is hij dus 'genezen' maar hij moet nog wel elk half jaar een darm en maagscopie krijgen, om te controleren of daar geen poliepen zitten....

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@raba en rosaly, dat zou echt super zijn, als we al in jan aan de beurt zijn. We wachten maar rustig af...

@essie, ik heb er ook zo'n zin in... hopelijk kunnen we vrijdag weg. We vliegen ipb (indien plaats beschikbaar) omdat mijn vriend bij klm werkt, maar zoals de naam als zegt; als er geen plek is mogen we niet mee. Maar het ziet er wel ok uit geloof ik. Heerlijk een week naar Dubai, ben heel benieuwd hoe dat is. Ben nog nooit in een arabisch land geweest

@lisa: welkom! Ik vind nijmegen een erg fijn zh. We hebben wat vergelijkingsmateriaal, we zijn in het VU in A'dam begonnen, (top!!) maar doorverwezen naar het amc vanwege tese (doet het VU niet). Dit laatste zh vonden we verschrikkelijk, vandaar dat we naar nijmegen uitgeweken zijn. Tot nu toe alleen nog maar heel goede ervaringen. Voor jouw info: ik belde begin juli om ons aan te melden, 23 sep hadden we de intake, 28 okt zijn we op de wachtlijst voor tese gezet die 3-4 mnd is (onder narcose) of 4-5 mnd als je plaatselijke verdoving krijgt. Mijn vriend heeft 7 dec de intake bij anesthesie, we hopen in jan aan de beurt te zijn voor tese. Het amc was vergeten wat testen te doen, waaronder de belangrijkste: de chromosomen en Nijmegen heeft deze toen heel snel er doorheen gekregen (4 weken, terwijl er normaal 8 voor staat). Wij hebben echt het gevoel als mens behandeld te worden, en niet zoals in het AMC als nummer.

Geplaatst

@miekske, super dat jullie morgen beginnen!! Ik ga duimen dat het allemaalgoed gaat! Wat stimuleer jij kort trouwens, maar 12 dagen... is dat het korte traject? Ik heb geloof ik 1 mnd deca gespoten en daarna 16 dagen gonal.

Geplaatst

@miekske; hoe gaat het tot nu toe met de hormonen? Vanaf morgen stimuleren, spannend hoor! Dan hebben jullie rond dezelfde periode als wij de tese. Is er bij jullie nog een kans dat er niets gevonden wordt of is er bijna 100% zekerheid?

@fren; wat heerlijk op vakantie! Hopelijk is er plek voor jullie. Geniet er samen van voordat het hele circus gaat beginnen!

Geplaatst

@Fren; Nee hoor volg gewoon het lange traject! In plaats van deca spuiten heb ik voor het onderdrukken suprefact gekregen. Dit is een neuspray welke ik 6x per dag moet snuiven. Dit doe ik nu al 3 weken dus vanaf de 21ste cd van oktober. Morgen startecho en als alles goed is gaat de eerste menopur spuit erin. Het ziekenhuis vertelde me dat ik dit ongeveer 12 dagen zal spuiten. Dit is een gemiddelde het kan ook een paar dagen langer zijn. We zien het wel! Eindelijk gaat er tenminste echt iets gebeuren!

Ik hoop trouwens dat jullie echt in januari aan de beurt zijn. Zou mooi zijn want al dat wachten is killing!

Fijne vakantie in ieder geval! Hoop dat er een plekkie is!

@poezebeest; Tot nu toe gaat het goed met de hormonen. Wel wat hoofdpijn gehad van die suprefact, maar voor de rest valt het me alles mee! De arts had veel ergere symptomen voorspeld maar so far so good!

Wat betreft de TESE heeft de arts gezegd dat er vrijwel zeker zaadcellen gevonden gaan worden, dus daar ben ik eigenlijk ook helemaal niet bang voor. Het is zelfs zo dat mijn vriend een retrograde ejaculatie heeft, dus er zijn ook zaadcellen in zijn urine gevonden. Ze gaan dus eerst proberen hem een neutraliserend drankje te laten drinken, dan te 'ejaculeren' en dan plast hij uit in een potje en daar zitten dan (als het goed is) levende zaadcellen in! Hij heeft dus wel zaadcellen, maar ze komen er niet uit.

Als de zaadjes niet goed zouden zijn, of het zijn er toch te weinig, dan doen ze direct een TESE. Vandaar dat ze kunnen zeggen dat er vrijwel zeker zaad zal zijn.

Jullie ook over ongeveer 2 weken de TESE dus! Hebben jullie ook een directe TESE of worden de zaadjes ingevroren? Is het bij jullie ook vrij zeker dat er iets gevonden gaat worden of niet?

Liefs Miekske

Geplaatst

@miekske; wel pittig, 6x per dag snuiven. In jullie situatie snap ik dat je je geen zorgen maakt of er zaad gevonden wordt, hoop voor je vriend dat het zonder tese gaat lukken, scheelt toch een ingreep.

Bij ons is het nog niet zeker of er zaad aanwezig is. Ik denk wel dat ze de kans groot achten aangezien ze eerst een pesa willen doen. Maar het blijft spannend. We krijgen dus ook geen directe pesa/tese maar hoop dat de kwaliteit goed genoeg is om in te vriezen.

Geplaatst

Ik geloof dat wij ook op de lijst staan voor pesa/tese, maar dat gebeurd in 1 ingreep. Dus ze beginnen met pesa en als ze dan niks vinden gaan ze direct over tot tese. Als er iets gevonden wordt, wordt het dus sowieso ingevroren.

Geplaatst

yep bij ons ook....eerst potje plassen, niks dan FNA, niks dan PESA, niks dan TESE.

Ze proberen eerst de makkelijkste opties maar gaan net zolang door tot er iets gevonden wordt!

Mijn vriend gaat indien er PESA of TESE nodig is trouwens wel onder narcose. Is volgens mij standaard procedure in België.

Geplaatst

Mijn vriend gaat onder narcose, hij mocht kiezen. Vond hij fijner en de wachtlijst was 2 mnd korter. Vind t allemaal maar spannend, durf nog niet aan een negatieve uitslag te denken...

Geplaatst

Vind het toch apart dat met narcose de wachttijd 2 mnd korter is..... Je zou eerder zeggen dat bij lokaal verdoven de wachtlijst korter is omdat dit toch wat minder bewerkelijk is zeg maar! Maar in ieder geval fijn voor jullie!

Ja het is iid heel spannend en zeker als de uitkomst nog redelijk onzeker is. Hebben jullie ook een back-up plan voor als de uitslag negatief is? Wij hebben ons al wel laten inschrijven voor KID mocht dit alles niet gaan lukken. Het is toch een zeer moeilijk traject bij ons, vooral met de PGD want dit is echt een afvalrace van embryo's. Ik zag het niet zitten om dan daarna nog 1,5 jaar op een wachtlijst te komen... Want dat we een kindje willen is zeker, het liefst natuurlijk van mijn vriend, maar anders van een donor. Mijn vriend heeft ook vanaf 2 jarige leeftijd een stiefvader gekregen, en die ziet hij ook gewoon als eigen vader, dus met een donor heeft hij geen moeite gelukkig. Als het met dit traject niet gelukt is en we dus klaar zijn, zijn we ook ongeveer aan de beurt voor KID. Vind ik toch wel een prettige gedachte.

Liefs Miekske

Geplaatst

Wij wisten niet dat voor de narcose twee maanden minder wachttijd was, anders hadden we daar voor gekozen. Maar goed, we zijn bijna aan de beurt, dus het is goed zo.

Wij zijn er ook al over uit dat we voor kid gaan, heb ons wel van de wachtlijst bij het Rijnstate afgehaald toen ik hoorde dat na de intake nog een wachtlijst is van een jaar. Aangezien de intake nu plaats zou vinden zouden we eind volgend jaar pas aan de beurt zijn. Wij gaan naar Dusseldorf wanneer kid nodig blijkt te zijn.

Geplaatst

Wij kijken echt stap-voor-stap. Ik weet wel dat ik voor kid wil gaan, maar mijn vriend is daar voor zichzelf nog niet uit en ik vind dat zijn mening daarin belangrijker is dan de mijne. Dus dat zien we wel in jan/feb als we de uitslag van de tese krijgen. Ik heb ergens het gevoel dat dat wel goed komt, maar misschien is de wens hier wel vader van de gedachte... Is de wachtlijst in DD korter voor KID dan in NL?

Geplaatst

@ Stefan Ik weet niet of je nu nog wel op dit forum kijkt, maar ik wil je nog even laten weten dat ik het heel erg voor jullie vind. Je zou toch zo hopen dat na al dat lange wachten jullie beloond zouden worden met goed nieuws..maar helaas.. Hopelijk kunnen jullie dit nieuws de komende tijd (al klussend ;-) een plekje geven en ik hoop dat een KID traject jullie uiteindelijk gaat geven waar jullie zo naar verlangen!! Hopelijk horen we nog eens van je, zeker als er belangrijke dingen staan te gebeuren!

@ Esther Fijn dat jullie een heerlijke tijd hebben gehad in Parijs!! Blijft toch mijn favoriete stad, mijn vriend heeft me daar ten huwelijk gevraagd :-) Nu hopelijk eens wat schot in de zaak na vrijdag!! 2011 wordt hopelijk voor ons allemaal een mooi jaar..

@ Miekske Je bent echt al ver in het traject inmiddels! Heel veel succes de komende tijd, ik volg je verhalen!

@ Fren Ik denk inderdaad niet dat je lang van te voren al een afspraak hebt bij de anesthesist. Misschien een maand ofzo, dus ik denk inderdaad dat jullie wel in januari aan de beurt zullen zijn. Wij staan nu ook op de wachtlijst sinds donderdag, dus ik ben benieuwd wanneer wij iets horen van afspraken.. Hopelijk weet je snel meer!

Lfs

Jose.

Geplaatst

@Jose

Als je er ten huwelijk bent gevraagd is dat inderdaad helemaal speciaal.

We zijn alle 2 erg nerveus voor ons gesprek vrijdag.

Met het VU kom ik geen stap verder dus dat mogen hun eventueel regelen.

Maar ik hoop gewoon dat we verder kunnen in het AMC en liefst zo snel mogelijk graag.

Voor jullie ook een spannende tijd nu he.

Ik hoop echt dat jullie ook snel aan de beurt zijn.

Gr Essie

Geplaatst

@Essielief; wat een gedoe en stress allemaal! Jammer dat je nu gedwongen wordt allemaal energie hierin te steken. Kun je beter sparen en gebruiken als je straks in behandeling bent. Kan me heel goed voorstellen dat je zenuwachtig bent voor vrijdag. Hoop dat het een goed gesprek wordt en jullie je gehoord voelen én er iets ondernomen gaat worden. Succes!

Geplaatst

WOOHOO!! vandaag de brief met de datum: de tese is al 11 januari!!!

Alleen, het gaat zo snel, dat manlief helemaal in paniek is geraakt. Hij had in zn hoofd dat de tese in feb zou zijn en wil het zelfs uitstellen. Ik hoop dat hij alleen aan het idee moet wennen... maar hij wil het liefste pas eind feb de operatie. Is het heel egoistisch dat ik daardoor teleurgesteld ben? Ik heb al gezegd dat hij het even moet laten bezinken en als dit gevoel blijft dat we vragen of we eerste week feb mogen komen. Maar ik baal enorm...

Geplaatst

Fren super hoor 11 Januari, dat schiet dan echt al lekker op. Ik vind het niet ego van je hoor dat je het niet uit wilt stellen zou ik ook hebben. Je hebt overal al zolang op gewacht, dan kan het niet snel genoeg gaan. Heeft hij een reden waarom hij het uit wil stellen? Ik hoop echt voor je dat hij de datum straks ook prima vindt. Spannend hoor.

Essie morgen veel succes he. Hopelijk kunnen jullie ook snel verder.

Geplaatst

yes fren dat is snel. Je bent niet ego hoor. Waarschijnlijk was het schrikken voor je mannetje en draait die wel bij. Ik hoop het zo voor je.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden