Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@lisa,

Heerlijk toch dat je vriend het dan wel kan doen voor je.

Ik laat het mijn man ook doen want ik werd al niet goed toe ze uitleg gaven hoe het moest hahahahhaha.

Hopelijk heb je niet teveel last van de hormonen.

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@all ik heb hem weer even aangevuld.

Als ik wat heb gemist vul hem dan even aan is best makkelijk en overzichtelijk zo.

Februari:

12 Moedeloos gestart met Deca

15 lisa behandelplan en uitgangsecho

21 Testdatum Amy81

21 info-bijeenkomst fran

22 Laloutje start met de Gonal F

25 prikinstructie fran

Maart:

3 Twinkelstar uitgangsechto DD

9 moedeloos 2e FM

start icsi 2 fran (hopelijk na 10 maart)

18 Mari81 gaat voor 2e tese

30 Essieislief start met de spuiten Deca

April:

Fran hopelijk punctie en tp

Essie ook hopelijk punctie en tp

Mei:

12 annaatje naar Gent

19 Liedje start met spuiten.

Juni:

Geplaatst

Essie, wat fijn dat het geen longembolie was! Dat heeft mijn vader 2 keer gehad en daar word je echt niet blij van...

Heb de lijst even aangevuld:

Februari:

21 Testdatum Amy81

21 info-bijeenkomst fran

25 prikinstructie fran

Maart:

9 moedeloos 2e FM

April:

Mei:

12 annaatje naar Gent

12/13 Liedje naar Gent

Juni:

Geplaatst

@ Amy Wat jammer dat je eerste poging mislukt is meid.. Ik kan me voorstellen dat je dat weer even een plekje moet geven. Heel veel succes met de volgende poging!!

@ Twinkelstar 8 buisjes!!! Super goed resultaat!! Fijn dat het ook weer beter gaat met je vriend.

@ Essie Bij jullie gaat het ook al opschieten he! Hopelijk vinden ze ook snel wat er met je man aan de hand is..

@ Mari Bedankt voor je berichtje. Lief van je dat je nog even informeert. Ik vind het ook wel lastig om hier mee te blijven schrijven, want jullie zitten nu ineens allemaal in een heel ander traject. Bij KID is er niet echt een actief forum. Misschien ga ik er zelf een openen ofzo. Het gaat wel weer goed met ons. Sommige dingen zijn nog wel moeilijk en krijg je ineens weer het besef dat het toch best een impact heeft op je leven dat het kindje biologisch gezien niet van mijn vriend zal zijn. Ook reacties van sommige vrienden vallen heel erg tegen. Laatst zei een van mijn beste vriendinnen tegen met dat ze 's avonds niet om 19.30u met ons iets kon gaan doen, want zij hebben een kind. Sommige mensen zijn met zijn tweeen, maar wij moeten rekening houden met een kind. Ze had toen (anderhalve week na de TESE) nog niet eens geinformeerd hoe het bij ons af was gelopen. Ik heb wel goed laten merken dat ik heel erg teleurgesteld was in haar. Ik moet me er nu wel weer overheen zetten, maar ik merk aan mezelf dat ik het haar toch moeilijk kan vergeven.

Verder hebben wel wel de knoop doorgehakt en een afspraak gemaakt voor een intake in Dusseldorf voor KID! 12 april moeten we daar heen. Ik leef er echt naar uit. Eindelijk echt beginnen voor mijn gevoel.. Bij jullie schiet de 2e TESE ook al op he! Ik hoop toch zo voor jullie dat het iets oplevert.. Ik blijf je volgen hoor!

@ all Succes met alles waar jullie mee bezig zijn he meiden!!!

Lfs,

Jose.

Geplaatst

Essie, Heeeeeel fijn dat het geen longembolie was, brrr...is toch wel even iets waar je je ongerust om kan maken.

Lisa: joehoe! De eerste prik zit erin, super! Ik heb het de eerste dag ook door vriendlief laten doen maar het daarna zelf gedaan, je moet letterlijk even over een grens heen, het is iets tegennatuurlijks jezelf prikken maar uiteindelijk werd het routine.

Jose, wat fijn dat je wat laat horen! Bij de weg, ik heb een tijdje gekletst in het topic op zwangerschapspagina, bij vruchtbaarheidsbehandelingen 'geen enkele zaadcel gevonden' en daar zitten heel veel meiden in het KID traject. Ik had hetzelfde daar als jij hier maar dan weer andersom, dit even als tip;-)

Het onbegrip herken wel enorm hoor meis, soms heb ik wel eens het idee dat ik teveel begrip verwacht maar soms heb ik ook het idee dat mensen een bord voor hun kop hebben. Mij is serieus eens gezegd dat het zo knap is dat ik nog bij mijn vriend blijf...PARDON, zegt meer over haar relatie he:-) Je leert je vrienden kennen in dit proces, laat het achteraf ook iets moois zijn hoe gek het ook klinkt.

Vorige week had een goeie vriend tegen mijn vriend gelogen dat ze ook nog bezig waren zwanger te worden, en dat tie hoopte dat tie het nooit in zo'n potje zou moeten doen...nou die laatste opmerking is ten eerste al kwetsend voor vriendlief en ondertussen bleek ook nog eens dat tie al wist dat zij drie maanden zwanger waren! Want op de dag dat onze icsi mislukte vertelde hij dat zijn vriendin 3 maanden zwanger is. Nou sorry hoor, ik heb tegen vriendlief gezegd dat ik ze gedurende haar zwangerschap niet meer wil zien: dan laat ik mij maar kennen maar ik zorg graag goed voor mijzelf:-)

Hier gaat tie oke, ik moet ws. tot april wachten voor de cryo terugplaatsing want ik moet 1 maand rust nemen en 1 maand ga ik op vakantie, was even bale maar nu denk ik dat het wel weer even goed is: ik ga weer even genieten, hormonenvrij en vertrouwen opbouwen voor de toekomst!

Geplaatst

Februari:

21 info-bijeenkomst fran

25 prikinstructie fran

Maart:

9 moedeloos 2e FM

April:

Cryo TP Amy81

Mei:

12 annaatje naar Gent

12/13 Liedje naar Gent

Juni:

Geplaatst

@essieislief, Nou ik heel erg moe van de hormonen ik lig s avonds om 9 uur al op bed. En mijn buik is erg gevoelig, maar verder heb ik geen klagen eigelijk, maar ik denk dat het wel anders word als ik de purogon ga gebruiken maandag. daar heb ik vaak stemmingswisselingen van. Maar jah alles voor he goeie doel.

Geplaatst

@amy en Jose.... Nou idd somige mensen begrijpen het echt niet. Een vriendin van mij zei jah bij somigen gaat het eenmaal snellen wij gebruiken wat en toch ben ik zwanger. Ik vist op dat moment even niet wat ik zeggen moest(ze weet van onze situatie). En mijn man krijgt vaak de opmerkingen ik kan ook mooie kinderen maken ik ga wel even met je vrouw naar boven. Ik vind dit zo erg voor mijn man. Toen heb ik gezegt als nu weer iemand zo opmerking maakt mag je van mij slaan. Het doet al zeer genoeg.

Maar als ik dan denk stel je voor wij hadden wel kinderen en ik hoorde van iemand dat die geen kinderen kan krijgen, dan zou het niet in mijn hoofd opkomen om dan zo domme reactie te gaan geven van laat mij dat maar even regelen...

@essieislief.... Hopelijk gaan ze vinden bij je man wat het is, want deze onzekerheid is ook niks. Suc6 ermee

Geplaatst

@all zo begrijpelijk wat jullie schrijven over vrienden leren kennen.ik.heb dus ook hetzelfde.een goede vriendin van mij weet t ook en ik werk toevallig ook met haar.de hele dag als k naast dr zit heeft ze t over dr kind en over de zwangerschap,ze is zwanger vd tweede.ik ben pas zo boos geworden dat ik heb gezegd dat t voor mij niet leuk.is om t 8 ur per dag op t werk over baby's te hebben.zegt ze jah ik snap t en 1 week later gaat ze dr weer mee door.we belde ook heel veel maar sinds 3 weke bel k dr niet meer en heb gezegd dat ik aan mezelf ga denken!! Want ze kome echt nooit meer langs bij ons omdat ze iedere keer de smoes hebben dat hun kind moe is en moet slapen enzo.bahhh sorry voor mn .... Hihi moest dr ff uit.echte vrienden leer je zo wel kennen want gistere zegt ze ook tegen me,jah donor pff ik weet niet hoor..nou ik ben dr helemaal klaar mee

Geplaatst

@essie hoe is t nu met je mannetje

@jose ik schrijf met dit forum mee maar ook bij geen enkele zaadcel gevonden.dar zn dr nu paar zwanger via iui-d

@jose joepie prik zit drin.ik zou t ook mn man laten doen als die t durft hihi

Geplaatst

Uhh ff verbetering van mn vorige reactie,moet lisa zijn....

Ik maak ook soms wat spelfoutjes,via mn gsm stuur ik vaak iets enne zon touchscreen in nog niet echt aan mij besteed!!

Geplaatst

@moedeloos,

Ik reageer even op die schokkende opmerkingen van die zogenaamde vrienden.

Ik zou helemaal klaar zijn met zulke mensen dat zijn geen vrienden lieverd als ze zulke opmerkingen maken.

Ik zou zo weggaan en ze nooit meer willen zien wat een miselijke streek zeg.

Zo dat ben ik kwijt.

en je hormonen die doen wel wat met je he.lekker vroeg gaan liggen is voor het goede doel laten we hopen dat je niet meer dan dat krijgt.

Ja van mijn man hoop ik ook dat ze snel vrijdag weten hoe en wat dit is heel naar.

Geplaatst

@jose,

gezellig daar ben je weer.

Gaat het een beetje met je Jose?

Mijn man is al een maand kortademig en heeft zere longen dat onderzoeken ze nu.

De meest ernsitge dingen zijn gelukkig uitgesloten.

Het kan een griep of virus op de longen zijn.

vrijdag heeft hij een heel uitgebreid onderzoek

Geplaatst

@annaatje,

Nog niet helemaal lekker vrijdag gaan we weer verder met onderzoeken :-((((

en ook voor jou sommige vrienden zijn blijkbaar geen echte vrienden als ze zo met je omgaan hoor annaatje.

Echt zo gemeen vind ik dat bah

Echte vrienden steunen je en tonen begrip en gaan er goed mee om hoe moeilijk soms ook eensituatie is

Geplaatst

Jose fijn dat het redelijk goed met jullie gaat. Ik snap dat je het gevoel hebt dat je hier niet meer helemaal thuishoort maar je mag altijd meekletsen hoor!!

Wat vrienden betreft hebben wij gelukkig niet zoveel last van vervelende opmerkingen, maar je merkt wel doordat ze allemaal kinderen hebben ze gewoon veel minder tijd hebben en veel minder langs komen door inderdaad de slaapjes enzo en dat mis ik best wel. Ik vind sommige dingen die jullie noemen echt niet kunnen hoor.

Essie gelukkig zijn alle ernstige dingen uitgesloten, hopelijk knapt hij snel op

Geplaatst

@essie ja t is gewoon geen vriendin!ze smst me net dat een oud collegaatje van ons 11 weken zwanger is.ze weet dat ik dit nieuws nu niet wil horen en dan smst ze me dit ahhhhh ze snapt t gewoon echt niet.hopelijk weten ze vrijdag meer als je man onderzoeken heeft gehad.

Maar jah genoeg geklaagd voor vandaag hihi.

Geplaatst

@annaatje, wat een enorme lompe sms zeg! Zeker als ze het weet... Ik zou haar er zeker op aanspreken binnenkort, ze moet gewoon echt rekening met je houden, zoveel moeite is dat niet!

Pfff... Ik heb het een beetje gehad deze week... Veel heftige en minder leuke dingen op werk, veel uren gemaakt, ben echt helemaal kapot.

Vanavond nog een verjaardagsborrel ook, morgen op tijd op en dan met mijn moeder naar de handwerkbeurs. Ik denk dat ik mijn hardloopspullen maar meeneem, dan kan ik 's middags nog even gaan hardlopen. Over 2 weken moet ik een wedstrijd lopen en ik ben er echt nog lang niet klaar voor! Moet 10 kilometer lopen, en ik red een half uur rennen op het moment niet eens! (Als ik 40 min aan 1 stuk kan lopen ben ik er klaar voor... Weet echt even niet hoe ik dat moet gaan halen!)

Geplaatst

Annaatje:Zo zie je maar mensen weten totaal niet wat je doormaakt en zouden ze eens moeten ervaren zodat ze weten hoe confronterend alles is.Leuk als iemand zwanger is maar hoeft niet iedere keer gezegd te worden enz. terwijl ze weet hoe graag jij wel zou willen.

Vriendin van mij is ook zwanger en loopt maar te zeiken dat ze dik/vet is en niks haar staat enz.nou kan haar wel wurgen dan en zeg dan ook wil zeker wel met je ruilen mag jij in mijn traject zitten dus hou eens op met dat gezeik.Ze dimt dan wel in maar begrijpen doen ze het volgens mij niet.

Eindelijk hebben wij bericht wanneer de tese gaat plaatsvinden.OP 10 maart wordt mijn man geopereerd en halen ze ook meteen het vlekje weg wat gelukkig niet kwaadaardig is.Het voordeel is van het vlekje dat dit in zijn rechter testikkel zit waardoor ze hier ook meteen weefsel weg gaan halen zodat ze zowel bij de linker als rechter bal kans hebben dat ze iets vinden.Begint nu allemaal wel erg te kriebelen en het duurt gewoon nog 2 wkn.

Geplaatst

Janneke, dat is ook wel raar, van die vriendin van je!

Nu is het wel zo dat door onze situatie wij allemaal al snel vinden dat zwangere vrouwen niet meer mogen zeuren. Maar dan nog, als ze weet van jouw situatie kan ze er wel rekening mee houden.

Helaas is het wel zo dat niemand weet hoe het voelt om in de medische molen te zitten, totdat je er zelf in terecht komt.

Maarre... Over 2 weken al! Het zal nu nog wel als een eeuwigheid voelen, maar ik vind het al retesnel! (Mijn vriend heeft trouwens zijn operatie van 9 maart afgezegd. :) )

Geplaatst

Liedje: Bij jullie was toch geen TESE nodig wat gaan ze wel doen?

Wij zijn er tussen gepropt omdat er bij mijn man een vlekje was ontdekt die ze op korte termijn moesten verwijderen.Het is geen kwaadaardig vlekje maar was vergeleken met de 1e echo

iets groter geworden dus wilde het snel verwijderen.Heeft het toch een klein voordeel dat vlekje.

Geplaatst

Janneke 10 mrt schiet echt al op, spannend hoor. Gelukkig is het plekje niet kwaadaardig, wel fijn dat je daardoor sneller kan en dat ze daardoor aan beide kanten kijken. Succes nog even met wachten.

Geplaatst

@all idd vrienden leer je nu zo wel kennen.vandaag gehoord dat een vriendin van ons al 3 jaar bezig is om zwanger te raken.we hadden wel onze vermoedens maar nooit zo naar gevraagd... T ligt aan haar.. Gelukkig maar dat bij ons allemaal t aan de man ligt,klinkt raar dat k dit nu zeg maar dat is ook belangrijk want verklevingen endometriose enzo is ook niet niks... Een collega van mij is ook zwanger en hebbe bij de 20 weke echo gehoord dat t niet goed is.ze wordt over 3 dagen ingeleid..zo zielig,ook 2 jaar lopen dokteren en nu dit

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden