Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Poeh, wat een verhalen weer! Ik was even een weekendje weg, en dat was best lekker! Heb even helemaal nergens aan hoeven denken en dat is ook best prettig op zijn tijd!

Jose, hoe is het nu met je man?

Twinkle, wat een schrik zeg, met hartbewaking enzo... Kan me voorstellen dat je goed in de stress zat daardoor! Hoe is het nu met je man? Herstelt hij al een beetje?

Essie, bij jou ook actie! Ik vond het 'met de pil beginnen' zo'n raar idee! Heb er gisteren nog iets over gelezen, en nu snap ik het iets beter... Ik moet vanaf 30 maart beginnen (als ik vanaf dan ongesteld wordt bedoel ik dan)

Voor de rest moet ik nog wel een beetje lezen en iedereen leren kennen hoor! Of 'mag' ik nu niet meer meeschrijven nu voor ons de TESE van de baan lijkt?

Mijn vriend moet 13 mei voor het eerst zaad inleveren, dus daarna weten we hopelijk meer. De acute TESE is nog altijd een optie, maar omdat we dan nog 3 andere opties hebben is het niet heel aannemelijk meer.

Weet niet wie het vroeg, maar we beginnen pas in mei omdat in Gent ook een wachtlijst is. Echt lang is ie niet, dus ik vind mei al snel zat! Maar dat er nu eindelijk echt een keer iets gaat gebeuren, dat is gewoon zoooo fijn! In mei is het 2 jaar geleden dat ik met de pil ben gestopt, en vorig jaar maart zaten we voor het eerst in het ziekenhuis. En eigenlijk is alles wat er sindsdien is gebeurd dat mijn vriend hormonen heeft gehad om te kijken of er verbetering zou zijn. En nu eindelijk een keer echte actie! Het is nog een beetje een raar gevoel. Het is nu gewoon 'echt'. Heel dichtbij allemaal. De onwerkelijkheid dat we in de medische molen zitten is nu wel heel onwerkelijk. Maar tegelijk zijn we ook blij en opgelucht. We kunnen er nu naartoe leven en we hebben er zin in. Raar vind ik dat ook wel een beetje, dat we zin hebben in zo'n behandeling... Maar ik denk dat jullie dat allemaal heel goed begrijpen!

Ik ben nog wel bang voor wat de hormonen met me gaan doen, en de punctie lijkt me ook doodeng. Maar... Daar kom ik vast wel doorheen!

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Misschien een leuk idee om bij te houden ;)

Februari:

12 Moedeloos gestart met Deca

21 Testdatum Amy81

22 Laloutje start met de Gonal F

Maart:

18 Mari81 gaat voor 2e tese

30 Essieislief start met de spuiten.

April:

Mei:

19 Liedje start met spuiten.

Juni:

Geplaatst

@liedje

Kijk eens aan dan starten we waarschijnlijk helemaal geluik met spuiten spannend.

En de punctie en de hormonen vallen over het algemeen hier op het forum wel mee met wat ik lees.

Ik wacht het ook met spanning af allemaal.

Nog 44 nachtjes voor de eerste deca spuit

Geplaatst
Misschien een leuk idee om bij te houden ;)

Februari:

21 Testdatum Amy81

Maart:

April:

Mei:

Juni:

Wat goed van je dan hoef je niet steeds terug te zoeken.

:-)))))))))

Geplaatst

Hey meiden!

Liedje, bij ons heeft er uiteindelijk ook geen acute tese plaatsgevonden maar die meiden hier geven mij nog steeds het gevoel dat ik welkom ben;-)

Ik krijg hier toch echt steeds meer het gevoel dat het over is, ik had het idee dat ik vanochtend op de wc iets meer verkleuring spotte, ik voel mijn borsten niet extreem en krijg alle tekenen van ongesteldheid: voor mij zijn de kansen van 50% gedaald naar 5%, ik was er vanochtend behoorlijk verdrietig over. Ik weet het, het kan nog altijd maar ik ken mijn lichaam gewoon te goed en ik wil gewoon reeël zijn; ik wil mij niet vasthouden aan een laatste sprankje hoop want dan wordt ik nog harder teleurgesteld. Ik wacht het nog even af maar geef mijzelf niet veel hoop.

Gaat het met jullie wel allemaal goed?

Geplaatst

@Amy, Kan het geen innestelings bloed zijn. Dat hoor je ook vaak dan denken ze dat ze ongestelt zijn geworden, maar dan is het innestelings bloed. Ik hoop voor je dat het dat is.

Hier gaat het deca prikken erg goed nooit gedacht dat ik hem er na zo`n lange tijd zo snel in zou hebben.

Nu w8ten tot mij og en dan ziekenhuis mailen.

Geplaatst

@liedje

Jullie zn toch pas in gent geweest

Hoelang is daar nu wachttijd voor een tese

@laloutje goed idee.ik weet soms niet meer hoe of wat bij iedereen

Geplaatst

@liedje tuurlijk mag je meeschrijven gezellig!

handig zo'n lijstje, als ik wat te melden heb wat in het lijstje kan horen jullie het wel, Mag mn verjaardag er ook in ;)

Geplaatst

Amy: blijven duimen!!!Misschien inderdaad de innesteling.

Wij zijn vandaag in het ziekenhuis geweest voor de 2e echo bij mijn vriend.Er was vorige keer een vlekje ontdekt en ze gingen nu bekijken of die groter was geworden.Hij is iets

groter geworden maar ze zagen er nog niks kwaads in.Hebben wel bloed afgenomen om te kijken of het geen tumor is.Hebben ook te horen gekregen dat binnen 4 wkn de Tese

gaat plaatsvinden.DOordat ze het vlekje gaan weg halen gaan ze ook uit deze bal weefsel weghalen om te kijken of er zaadcellen in zit.Dus alle 2 de testikkels gaan ze weefsel

weghalen dus dubbel kans:) Ben heel benieuwd...

Geplaatst

Janneke, dat zou natuurlijk wel geweldig zijn he, dubbele kans:-) Maar, wel nog even spannend w.b. dat vlekje, ik kan mij voorstellen dat het eerst wel even heel erg fijn is te horen dat dit niets kwaadaardigs is, ik duim voor jullie meis!

Nee, waarschijnlijk kan het de innesteling niet zijn: ik zou vanaf morgen (dag 8 tot dag 12) ongesteld kunnen gaan worden, ik denk dat ik netjes dag 8 ga halen. Tuurlijk alles kan maar vet haar, puistjes, lage rugpijn, hoofdpijn en kramp zijn voor mij meestal tekenen van ongesteldheid dus ik ga er in mijn hoofd eigenlijk al vanuit dat wij aan de volgende poging moeten gaan denken; als het echt zo is zal ik het heel even moeilijk hebben maar we moeten positief blijven.

Meiden, ik ga lekker naar yoga, even in de relaxxxxxx:icon_smile:

Geplaatst

Liedje tuurlijk ben je nog steeds welkom, alleen maar fijn als tese niet nodig is.

Laloutje goed plan dat lijstje, want het is soms echt niet meer bij te houden als je snel wilt bijlezen.

Janneke toch spannend hoor zo'n plekje wat toch een beetje gegroeid is maar gelukkig gaan ze het snel weghalen en dan gelijk de tese met hopelijk goed nieuws. Dan gaan we vast ongeveer gelijk op.

Amy jammer dat je denkt dat het mislukt is, als je zolang bezig bent heb je ook zo opgelet wat je voelt iedere maand dus dan ken je je lichaam vaak goed. Maar wie weet....

Geplaatst

Mari81:Ja als het goed is gaan we dan gelijk op.Jullie zijn onder behandeling in DD?Hoop dat we zo snel mogelijk horen wanneer wij aan de beurt zijn voor Tese.

Van de week krijgen we ook te horen wat de bloeduitslag is.Heb goeie hoop dat het goed is maar ben wel blij dat ze het weg gaan halen.

Geplaatst

@amy

Ahhhh Amy ik hoop dat je het verkeerd hebt hoor en dat het wel goed zit.

Ik duim me blauw voor je

@janneke,

Spannend voor jullie de 2 uitslagen ik duim ook voor jullie dat ze zaadjes vinden en dat het niks ergs is.

@moedeloos,

Wat fijn dat het spuiten meeviel.

Nu snel ongi worden en dan weer verder spannend

Geplaatst

Februari:

21 Testdatum Amy81

21 info-bijeenkomst fran

25 prikinstructie fran

Maart:

start icsi 2 fran (hopelijk na 10 maart)

April:

Fran hopelijk punctie en tp

Mei:

Juni:

Meiden, wat gata het hard hier. Heb verder even niks te vertellen, maar lees wel mee.

Geplaatst

Februari:

15 lisa behandelplan en uitgangsecho

21 Testdatum Amy81

21 info-bijeenkomst fran

25 prikinstructie fran

Maart:

start icsi 2 fran (hopelijk na 10 maart)

April:

Fran hopelijk punctie en tp

Essie ook hopelijk punctie en tp

Mei:

Juni:

Even aangevuld. :-)))

Geplaatst

Lisa, succes vandaag in Dusseldorf!

Ben jij regelmatig ongesteld?

Bij mij wil dit nog wel eens varieren van 28 tot 35 dagen cyclus. Wij moeten wachten tot Maart aangezien ik dan pas weer mijn menstruatie heb.

Geplaatst

Lisa, succes vandaag! Spannend hoor! Volgende week waarschijnlijk dan al spuiten.

Hier ook weinig nieuws! Moet nog wel even een tijdje wachten voor er echt iets gaat gebeuren. Maar ach... Dat ben ik inmiddels wel gewend.

Wel nieuwtje gehad dat een vriendin is bevallen van haar 3e (en voor de 3e keer in 1 keer raak... baalbaal), dus ik kan weer even op kraamvisite. Heb haar steeds een beetje ontlopen omdat ik het te moeilijk vond, maar nu wel zin om haar op te zoeken!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Nou vanochtend naar dd vertrokken, 40 min extra tijd uitgetrokken voor file e.d. Waren we alsnog 2 minuten te laat, hoezo op het nippertje. Uitgangsecho was prima, heb mn eierstokken gezien, ook een keer leuk ;) Mn eicelproductie is boven gemiddeld vlg dr s, dus krijg weinig stimulatie en dus uitkijken dat ik geen overstimulatie krijg. Nou komt vast goed. Heb ook nog gevraagd wat die 8 buisjes tese materiaal nu zegt over de kwaliteit. Dit zegt weinig vlg de arts, maar er waren wel levende zaadcellen gevonden. We hebben nog gesproken over imsi, dit zou evt kunnen waar nodig. Prikinstructie gehad en de medicatie is besteld. Als het goed is word ik vlg week ongesteld en mag ik dan op dag 3 beginnen met het prikfeest ;)

@annaatje, zegt me niks inhibine sorry

@twinkelstar. ik heb er nu 7 cyclussen op zitten en de laatste 4 waren 31 of 33 dagen, ook niet echt heel gestructureerd dus. Hopen dat het nu niet langer duurt dan 33 dagen, hoezo ongeduldig.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden