Ga naar inhoud

Zwanger- tweelingen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lentezon,

Sinds lange tijd neem ik weer eens een kijkje op het forum.

En jij nu zwanger van een 2-ling!

Wat een geweldig nieuws en het is je na alles van harte gegund!

Ik hoop dat alles goed met je gaat en blijft gaan!

Heel veel liefs en alles wat ik maar voor je wensen kan!

Arianne

• Reacties 563
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee Lentezon,

Ik ben een weekje weg geweest dus lees nu pas het goede nieuws! Wouw! Een tweeling! Lijkt me in eerste instantie een beetje schrikken, maar daarna toch wel geweldig. Dat wordt straks een overvol huis! Super gezellig. Ik zie er hartstikke naar uit om een gezinnetje te vormen. Sommige mensen proberen je af te schrikken met dat je straks geen tijd meer voor jezelf hebt, nou dat maakt me echt niet uit; ik ben zo ontzettend toe aan deze nieuwe fase in mijn leven, en dat geldt vast ook voor jou! Geniet ervan. Wanneer mag je weer voor een echo?

Liefs van Nora.

Geplaatst

Nog even over de vooroordelen over "heel duk met een tweeling".

Zelfs dat is niet altijd zo.

Ik heb het eerste jaar met 2 vingers in mijn neus gedaan. Geprobeerd hun ritme van eten en slapen gelijk te houden en dat ging super. Met 2 maanden sliepen ze al door.

Nu ze lopen en een eigen mening hebben, vind ik het wel drukker worden. Maar nog steeds hardstikke leuk!!!

Geniet van je zwangerschp.

Groetjes Laura

Geplaatst

hey lentezon, van harte gefeliciteerd met jullie tweelingzwangerschap!!!

super!!!

geniet ervan!

@ missdaantje

jullie ook van harte gefeliciteerd met jullie tweelingzwangerschap!

Geplaatst

Ha goedemorgen meiden!

Allemaal een lekker weekend gehad? Beetje verregend gisteren, dat wel.

Hoe gaat het allemaal?

Harstikke leuk al die leuke en lieve reacties! Wat een gezellige boel!

Ook leuk om te lezen dat het in het begin allemaal wel te behappen is ( Laura) en erook veel vooroordelen bestaan. Goh dat je zo vaak word gecontroleerd op het einde van de zwangerschap. da's ook wel fijn aan de ene kant! Ik wil ook niet teveel laten testen, wel de nekplooimeting, da's met 9 weken idd.

Ik ben al aardig aan het idee gewend van een tweeling nu en ben nu echt helemaal 'trilled'! . Ik ben bv 19 mei uiterekenad, maarze zeggen: wrs 2 weken eerder: mijn vriend en zijn twin bro zijn op 6 mei jarig, spannend allemaal!

Goed, ik maak me al minder zorgen en kan nu best wel ongegeneerd genieten!

Kijk, inderdaad: er gaat een hoop veranderen in mijn leven, Nora ( hoe was je vakantie ? ) : inderdaad lang op gewacht en er echt danig aan toe. Veel meer dan bv 4 jaar geleden...ik heb nu een ander leefritme.

Maar dat geld vast voor ons allemaal!

Nou de werkweek kan weer beginnen, per 1 november gelukkig de woensdag vrij ( ga alvast 1 dag minder werken) ! niet verkeerd!

allemaal een fijne dag!

liefs lentezon

Geplaatst

Nog even een klein voordeeltje....je mag al met verlof vanaf 28 weken zwangerschap!!

Dat is wettelijk geregeld met een tweelingzwangerschap.

Niet alleen omdat de kindjes waarschijnlijk eerder geboren zullen worden, ook omdat je tijdig voldoende rust moet nemen om ze wel goed te laten groeien. De ruimte wordt al sneller beperkt zodat rust noodzakelijk is.

Mijn gyn had dat niet gezegd, dus toen ik met 28 weken bij de vk kwam, moest ik per direct al mijn werkzaamheden stoppen. Niet dat ik dat kon, dus ben ik met 30 weken gestopt.

In totaal heb je dus geen 16 weken, maar 22 weken verlof in totaal. 12 weken voor uitgerekende datum en 10 weken erna.

Geplaatst

Hey, dat wist ik ook niet. Kan er 1,2,3, niets over vinden op internet, bij PB 51 b.v. maar ga er nog wel achteraan. Ik wil mijn werk ook alweer niet te belasten,..gek eigenlijk...

Geplaatst

Ik wist dat ook niet, van vervroegd met tweelingzwangerschapsverlof. Wel handig om te weten.

Vanmorgen ontzettend zenuwachtig naar het ziekenhuis, na die bloeding van afgelopen zondag. Snel de echo gemaakt en wat blijkt.... er kloppen nog steeds vrolijk 2 hartjes, twee minimensjes te zien van 8,3 wkn oud. Helemaal volgens schema.

Vanavond als de visite er is voor de verjaardag van mijn man, gaan we het bekend maken. Ik ben zooo benieuwd naar de gezichten.

Liefs, van een gerustgestelde Stéphanie

Geplaatst

Ben je twee weken weg, hebben we hier opeens twee tweelingzwangerschappen!

Van harte gefeliciteerd Lentezon en Miss Daantje!

Geplaatst

Drie tweelingzwangerschappen Elaine.

Vandaag 2 boekjes cadeau gedaan aan mijn man. :occasion1:

Fien en Pien, van Dick Bruna

Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt, van Kluun (schrijft heel leuk)

Vriendin en schoonzus zijn al op de hoogte van het goede nieuws, en ja daar waren de tranen van geluk. :bf_new:Nu de ouders nog.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Jullie moeten het maar even navragen bij de gyn en vk.

Mijn gyn had daar dus niets over verteld, maar 2 andere meiden van de yoga (andere gyn's, zelfde zkh) kregen wel te horen dat ze met 28wk moesten stoppen.

Daar ben je dan ook wel aan toe hoor....

Ik weet eigenlijk niet wanneer de meiden uit mijn topic van toen zijn gestopt.

Geplaatst

Hoi Lentezon,

Nog ff over je vraag hoe ik dat gewicht zo snel kwijt was na de bevalling: heel veel vocht kwijt dat de laatste weken bij mij was opgehoopt en natuurlijk twee kindjes van 2,5 kilo per stuk, veel vruchtwater, twee placenta's en ga zo maar door. Verder deed het ziekenhuiseten en later het heen en weer reizen naar het ziekenhuis (de meiden mochten na 2,5 week naar huis, ik na 6 dagen al...!) mij ook geen goed hoor!

Verder nog over het zwangerschapsverlof, ik weet niet zeker of het inmiddels zo geregeld is dat je als je zwanger bent van een tweeling al met 28 weken met verlof kunt gaan. Ikzelf ben met circa 24 weken minder gaan werken (ziektewet) in verband met harde buiken en met 28 weken volledig in de ziektewet gegaan. Kon gewoon niet meer achter het stuur van mijn auto komen! Mijn werkgever deed hier totaal niet moeilijk over, was allang blij dat ik het zolang had volgehouden. Het UWV heb ik 1 keer moeten bellen en toen was dat ook geregeld. Mijn meiden zijn uiteindelijk 6 weken te vroeg geboren (dus op de datum dat ik eigenlijk officieel met verlof zou gaan) dus kreeg ik mijn 16 weken zwangerschapsverlof nà de bevalling. Daar ben ik achteraf ontzettend blij mee geweest, want onze meiden deden er ruim vier maanden over om 's nachts door te slapen. En dan is het toch wel lekker als je overdag niet naar je baas hoeft....!

Helaas moet ik toegeven dat ik het eerste levensjaar van onze tweeling niet zo gemakkelijk vond. Maar goed, ik heb er hier nog eentje rondlopen van die toen 3 jaar was en ook de nodige aandacht vroeg. En verder had een van onze meiden reflux (daar kwamen we pas na drie maanden achter!) en dat was heel vermoeiend. Op een gegeven moment deed zij een uur over een flesje en had ze uiteindelijk maar 20-30 cc gedronken. Gelukkig heb ik een heel doortastende echtgenoot die het voor elkaar kreeg dat onze Kim medicatie kreeg tegen de reflux en dat werkte ontzettend goed.

Nu de dames lopen en beginnen te kletsen vind ik het juist makkelijker worden. Ze kunnen zich goed vermaken samen en ook hun grote broer kan goed met ze spelen en is ontzettend lief voor ze.

Zo zie je maar weer, alle verhalen zijn weer anders. Haal eruit wat je leuk vindt en laat je niet gek maken door allerlei doemverhalen!!

Geniet ervan. Oh, als ik terugdenk aan de zwangerschap en de tijd dat ze alletwee in mijn buik aan het trappelen waren ......

Geplaatst
Drie tweelingzwangerschappen Elaine.

Vandaag 2 boekjes cadeau gedaan aan mijn man. :occasion1:

Fien en Pien, van Dick Bruna

Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt, van Kluun (schrijft heel leuk)

Vriendin en schoonzus zijn al op de hoogte van het goede nieuws, en ja daar waren de tranen van geluk. :bf_new:Nu de ouders nog.

Liefs, Stéphanie

Oh, echt? Sorry, ben nog niet helemaal bijgelezen. Wat leuk! Van harte gefeliciteerd meid, super!!!!

Geplaatst

Hoi Vonnie,

Wat een mooi verhaal...sja met ups en downs en in alle eerlijkheid.

Achteraf maar heel goed dat je in de ZW terecht was gekomen, 6 weken te vroeg, da's best goed mogenlijk mt een tweeling.

Wat fijn dat het zo leuk gaat met jullie oudste! je meiden heben een oudere broer, da's ook fantastisch!

Kan me voorstellen dat en een tweeling en een 3 jarige inderdaad echt meer dan 'de handen vol hebben' is ! Wat een gezellgiheid!

Weet je dat mijn verlof afloopt op de datum dat wij hier 4 weken lang bouwvakvakantie krijgen! ? Fantastisch! een maandje extra.Ik weet dat ik nu nog nergens last van heb natuurlijk, maar mijn collega ( moeder van 2 ) zegt ook al: wellicht haal de je verlofdatum niet eens, dwz kom je ervoor al in de ZW.

Verder inderdaad: ik kijk wel hoe het komt allemaal. Ik weet dat het de 1e tijd zwaar is, en dan ook er s'nachts uitmoeten etc etc. Je hele leven staat op zijn kop, en zal nooit meer hetzelfde zijn, dat bedoel ik positief ook . Toch is dat allemaal in theorie, de praktijk moeten we nog gaan meemaken.

Heb dat met oppassen wel meegemaakt maar da's amper vergelijk. Ik denk dat je snel handigheid in dingen krijgt met 2 van die krummels.

Iniedergeval: ik verheug me er zo ontzettend op!!! En ook als de zwangerschap wat vordert, niet te bevatten 2 mensjes in je buik. 1 is al bijzonder zat, dus ja ik voel me helemaal bevoorrecht! Zeker omdat de kansen maar klein waren in vergelijk met 95% van de stellen!

Dat had jij vast ook, zoooo bijzonder! En misschien nog wel? dat je je blijft beseffen: het had ook anders kunnen gaan met de IVF.....Zo dankbaar dus!

Ik heb wel wat tweelingen om mij heen al: mijn vriend is er 1 van een tweeling, mijn aangetrouwde tante is er 1 van een tweeling. Beiden 1 eiig. Inderdaad hebben hun super herinneringen aan hun kindertijd en de tweelingen in mijn familie zijn dan ook helemaal 'trilled', echt ze vinden het zo geweldig!

Ik ben er ook helemaal vol van natuurlijk!

Ik kijk al uit naar volgende week woensdag..9 weken echo...de foetus stadium bereikt! Nog even en ze kunnen al lopen! hihi

Hoe gaat t nu met je werk? Ben je veel minder gaan werken? Ik dus vanaf 1-11 a.s. 4 dagen per week ( de woensdag vrij ) en na de bevalling 3 dagen.

hey fijne dag iniedergeval.......

liefs lentezon

Geplaatst

Wat is het fijn om ervaringsdeskundigen te horen vertellen. Geeft me alvast een beeld van de toekomst met een tweeling. Bij ons thuis geen tweelingen om advies aan te vragen.

Gisteravond vroeg een vriend aan Marvin wat hij van mij gekregen heeft en dat was een mooi bruggetje. Toen hij zei dat hij het allermooiste cadeau had gekregen wat hij maar kan wensen, zag je iedereen (ouders en beste vrienden) kijken en denken. Toen het woord ZWANGER eruit was kwamen ook de tranen van geluk, m.n. bij de ouders. Dat we een tweeling verwachten was helemaal een verrassing. En het ging sindsdien nergens anders meer over dan over zwanger zijn en kinderen opvoeden.

Ik ben blij dat het hoge woord eruit is, het maakt de zwangerschap echter. En het verklaard waarom ik geen wijntje mee drink (terwijl ik dat toch best lekker vind in gezelschap). Sommigen hadden al wel een vermoeden dus, maar durfden niets te vragen.

Nu maar gaan genieten.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hee Lentezon,

Mijn weekje vakantie was heerlijk. Jammer alleen dat het weer niet zo meezat.....Nu weer lekker aan het werk (not). Ik begin de eerste kriebels in mijn buik te krijgen, maar wellicht dat dat gewoon nog mijn darmen zijn?....

Ik denk dat een tweeling in eerste instantie erg zwaar is (je moet tenslotte twee kindjes voeden en verschonen) maar dat ze later elkaar mooi kunnen vermaken. Succes met het wachten op je volgende echo!

Groeten, Nora.

Geplaatst

Hoe gaat t nu met je werk? Ben je veel minder gaan werken? Ik dus vanaf 1-11 a.s. 4 dagen per week ( de woensdag vrij ) en na de bevalling 3 dagen.

hey fijne dag iniedergeval.......

liefs lentezon

Hoi Lentezon, hier ben ik nog ff (hoor eigenlijk al in bed te liggen, om 06.00 uur gaat de wekker...). Al voordat ik zwanger was van de eerste werkte ik al halve dagen (22,5 uur per week). En dat ben ik na de geboorte van de eerste maar ook na de geboorte van de tweeling blijven doen. Ik werk alleen de ochtenden en dan is mijn hubbie thuis. Hij werkt dan weer 's middags en dan ben ik thuis. Een heel geregel maar wel ideaal. Ik hoef me nooit zorgen te maken over opvang voor de :triplets: ook niet als er eentje een keertje ziek is. Maar ja, het moet wel kunnen met je werk, en bij ons kon het!

Geplaatst

ZO dat is inderdaad heerlijk geregeld! Ik ga dus dinsdag , donderdad en vrijdag werken en dan zouden ze 3 dagen naar de opvang gaan.

Al sze ziek zijn neemt of mijn vriend, of ik wel een vrije dag ( liefst mijn vriend: die heeft meer vrije dagen als ambtenaar ) . dagen swtisen kan niet met reguliere kinderopvang. En helaas geen familie op minder dan een straal van 100km in de buurt zowat die eens bij kan spreingen.

Ach , komt allemaal goed!

liefs en fijne middag !

Gast estrhalita
Geplaatst

Mijn zoontje zit ook op een regulier kdv en wij kunnen wel af en toe een dagje switchen hoor. Dus het scheelt denk ik per kdv. Vraag het goed na.

Geplaatst

Hey fantastisch....! Leuk is dat he. Ik heb ook al wat gekregen maar zelf nog niets gekocht.

Dat komt nog wel. Ben al extra aan t sparen!

Fijn dat je het nu kan delen met anderen.

Ik merk zelf dat ik wel weer toe ben aan een echo hoor, nou dat leeft dan zo ontzettend! Ook omdat ik nog steeds amper klachten heb...dwz geen nekel zware of vervelende naast wat vermoeider zijn.

Volgende week woensdag echo nummer 2.

Geplaatst

He Lentezon,

ik heb gisteravond de rompertjes boven ons bed gehangen, als een triomph (wat dat is het eigenlijk ook wel).haha.

Van meerdere mensen gehoord dat zij afgelopen zaterdag al een heel sterk vermoeden hadden. Echt klachten heb ik ook niet, behalve zere borsten (en groter maar dat vind marvin niet erg).Gisteravond voelde mijn onderbuik wel wat gespannen, misschien/hopelijk omdat mijn buikje nu wat gaat groeien. De vermoeidheid is er niet meer zo erg als in de eerste weken. Maar dat komt ook omdat de dosis chronische medicatie (thyrax voor schildklierwerking/stofwisseling) flink is verhoogd. Geeft meer energie.

Ik ga het vanmiddag op mijn werk vertellen, want ik heb het idee dat ze het anders wel van mijn gezicht af kunnen lezen.

Woensdag echo en gesprek over prenatale screening met gynocoloog. Weet jij al wat je ermee doet?

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hey meisjes,

Nog even over het KDV....

Dat is het eerste nadeel dat ik ontdekte bij een tweeling......zomaar een dagje extra of switchen is er helaas niet bij bij ons.

Eén kind is dan makkelijker extra, dan 2 tegelijk in dezelfde groep.

Ik sta inmiddels al een jaar op de wachtlijst voor een 2e dag in de peutergroep......

Dus als jullie de kindjes naar het KDV willen brengen, meldt je nu dan al aan hoor!

Woon ik wel in een dorp met veel kinderen hoor, dus misschien is het elders wel gemakkelijker.

Verder geen nieuws, haha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden