Ga naar inhoud

Zwanger- tweelingen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Over de kinderwagen-vraag: wij hebben de Urban Jungle Duo (tweedehands) gekocht. Nieuw zijn die dingen !@#$%^duur, maar op marktplaats staan er genoeg!

Wat wij minder vinden aan de wagen is de vrij kleine boodschappenmand onderin en de wijze waarop de reiswiegen op het onderstel moeten worden "geklikt". Als je eenmaal het wandelwagen deel erop hebt zitten gaat het inklappen daarentegen heel gemakkelijk!

Wij hadden bij onze oudste een kinderwagen van het merk Hartan en wilden van dat merk eigenlijk ook de tweelingwagen aanschaffen. Alleen was deze in Nederland (toentertijd) niet te krijgen en in Duitsland duurde het zolang (elke keer werd tie maar niet geleverd) dat we uiteindelijk maar een Urban Jungle hebben gekocht. Wel helemaal compleet, dus met reiswiegen, dekentjes, regenkappen, voetenzakken etc etc.

En, mocht je te zijner tijd de Urban Jungle willen verkopen, dan zal dat niet zo heel moeilijk gaan denk ik. De wagen kan namelijk ook gebruikt worden voor gezinnen met een peuter en een baby. Je kunt namelijk ook 1 reiswieg en 1 wandelwagenopzetstuk combineren op het onderstel.

Succes met de keuze!

• Reacties 563
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

IK heb de Easy Walker. Deze is zeer makkelijk in te klappen, rijdt erg licht, stukke goedkoper dan de Urban Jungle en net zo breed (of smal). Robbie is net 2, maar loopt nog niet dus vandaar hier een duo wagen.

Succes met zoeken.

• 3 weken later...
Geplaatst

Kraamzorg en kinderopvang inmiddels geregeld. Best gek, want het lijkt nog zover weg.

Ben nu de dagen aan het aftellen tot donderdag, dan heb ik een 14wkn-echo. Ik besef dat dat best luxe is in vergelijking met anderen, maar ik leef er erorm naar toe.

Dezerdagen begint de vermoeidheid weer toe te slaan en vandaag een zere rug na een dag werken. Ik verwacht dat dat komt door een groeispurt, maar ik zou toch heel graag de ukkies weer even willen zien. Puur ter bevestiging dat alles goed is. Voel af en toe wel korte steekjes rondom baarmoeder, maar dat schijnt te horen bij bandenpijn/groei van de huid.

Vanavond en morgenavond weer lekker salsadansen, heerlijke afleiding. Morgen dagje vrij (ook lekker) en donderdagmorgen dan die echo.

Nog 2 nachtjes slapen ;)

liefs, Stéphanie

p.s. ik hoop dat dit jaar nog een paar meiden zich bij deze zwanger-tweelingen kunnen toevoegen. Succes!

Geplaatst

he stephanie,

ja dansen is inderdaad een goede afleiding, wij dansen ook op dinsdagavond, we zijn nu bezig met 2e jaars, erg lekker om de zorgen te kunnen vergeten.

op naar je echo !

Geplaatst

Vanmorgen de 14 wkn-echo gehad. De uitslagen van het uitgebreide bloedonderzoek waren goed. Ik blijk bloedgroep O-negatief te hebben, dus met week 30 krijg ik een resusD-injectie (ivm antistoffen).

Daarna naar de ukkies gekeken en ze zagen er beiden goed uit. De ene lag overdwars en de ander zagen we voornamelijk op de kruin, tenminste als we ze samen op de echo/foto wilden zien. Ze zijn beiden rond de 9 cm. Niet te meten op de computer, maar de arts beaamde wat er in de boeken staat.

De hartjes hebben we niet gehoord. De arts zei dat met het echo-apparaat de intonatie te hard zou zijn voor de ukkies. Misschien over 3 wkn.

De arts vroeg nog of wij het geslacht willen weten van de ukkies, dat willen wij wel. Garanties kan ze niet geven, maar het lijkt er nu op dat het een meisje en een jongen wordt (ze zag 1 pieletje). Over 3 wkn waarschijnlijk meer zekerheid.

Ik ging weer tevreden naar het werk, trots op de ukkies. De foto's dichtbij ons.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hoi Stephanie,

Fijn om te lezen dat alles goed gaat bij jullie.

En? Went het al een beetje dat je echt zwanger bent?

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

hallo stephanie,

ooh wat leuk he !!! dat is echt een wens die uit komt niet, een jongen en een meisje!!!

Geniet er lekker van.

groetjes

Geplaatst

Hierbij een nieuwe aanmelding van een tweeling-moeder-to be! Grappig dat er een Lentezon is die een tweeling verwacht. Ik ben dus Zomerdag. Wie weet kennen anderen mij van het IVF-forum? De naam Beau komt verdacht veel overheen met de Beau die ik herken van het IVF-forum, klopt dat?

Ik ben na een lang traject anderhalf jaar geleden meoder geworden van een dochter. Nu ben ik na de eerste ICSI zwanger van een tweeling, heel bijzonder. Ik woon sinds twee jaar in Zwitserland, en daar lopen d dingen soms anders dan in NL.

O,ja...ik ben dinsdag (hopelijk) 10 weken en ik heb woensdag weer een echo. Ik heb behoorlijk last van misselijkheid en vermoiedheid, veel meer dan bij de eerste zwangerschap. Dit komt wellicht doordat er twee kleintjes zitten?

Erg leuk om anderen tweeling moeder en tweelingemoeders-to be te 'ontmoeten'.

Ik lees over mooie echo's en blije mama's! Klinkt goed!

Zomerdag

Geplaatst

Hoi Zomerdag,

gefeliciteerd met je tweelingzwangerschap!

Ben benieuwd hoe anders het er in Zwitserland aan toe gaat in vergelijking met Nederland. Kan je wat voorbeelden noemen?

groetjes, Stéphanie

Geplaatst

Fijn Stephanie dat je echo weer zo goed was. Ga zo door!!

En zomerdag, van harte gefeliciteerd!

groetjes, niki

Geplaatst

Hi Nicky en Stephanie,

In Zwitserland zijn de controles iets intensiever en je zit ALTIJD bij een gynaecoloog. Ook bij eenlingen, ook bij normale zwangerschappen. Elke 4 weken een echo. Elke 8 weken bloed controle op toxoplasmose. Bevallingen gebeuren voor 99% in het ziekenhuis, en tweelingzwangerschappen krijen een hoge aanbeveling voor een keizersnede. Ik ben pas een kleine 10 weken zwanger, dus ik heb nog niet naar de exacte redenatie gevraagd, maar dat komt hopelijk allemaal nog.

Woensdag heb ik weer een echo en dan bespreken we weer meer.

Fijne zondag! Al sneeuwpoppen gemaakt?

Geplaatst

alles lekker met de tweelingen op het forum zie ik

heerlijk he meiden om zwanger te zijn.

(ik moet zeggen dat ik nog steeds wel een wakker word en het dan gewoon ff ben vergeten.........denk, ik heb gedroomd, en dan kom ik beneden en zie de kratten van MvoorM-laatste week- , en de zwangertijdschriften........man ik heb er een bups en geen een gekocht maar allemaal gekregen....reclamereclame!!.......en dan denk ik..........t is echt............)

buurtje kwam weer aan met tasje babykleertjes..........tjemig ik hoef niks meer te kopen hoor

hahaha heb bijna alle is huis nu

had nog spullen ook van mijn oudste ( ach ja wie wat bewaard heeft wat hahaha)

maar merk hier ook dat ik soms ontzettend zin heb om de kinderkamer te doen

maar ja dat moet wachten tot volgend jaar hoor

de wasmachine en droger staan er nu en die moeten naar zolder verhuisd en aansluiting dus ook

pff maar gordijntje hangt wel al en de windchime voor het raam!!

:-) ach geeft zo een heerlijk gevoel als ik er langs loop

en zomerdag!!! welkom welkom en gefeliciteerd met 2wondertjes in je buik

maar ehm...........sneeuwpoppen??

sneeuw??

lol hier nog niks gezien, stuur maar wat hierheen, kan ik gaan sleeen met de kleine meid.

groetjes

Gast estrhalita
Geplaatst

Hier in Rotterdam sneeuwt het al een uur behoorlijk. Op het groen blijft het liggen, maar op de weg/straat niet is te nat.

Geplaatst

Hallo meiden.

goede morgen!

Welkom ook Zomerdag!

Ook al en tweeling :headbanger: YEAH! Ik zelf ben inmiddels wel 2 keer zo blij! Zo fantastisch strakjes 2 mensjes, 2 kinderen...ik had een groter gezin al lang opgegeven en mij al helemaal ingesteld op de voorzichtige hoop toch dan aub 1 kindje te mogen krijgen in dit leven.... Vast heel herkenbaar.

'

Van t weekend een verdrietig moment gehad:

op een feestje van en vriendin heeft 1 van haar beste vriendinnen IVF recent opgegeven.

Heel erg: na jaren IVF pogingen heeft zij afgelopen september een miskraam gehad. Ze had al gezegd helemaal klaar te zijn met IVF. Zij kwam op een bepaald ogenblik naar mij toe omdat ze hoorde dat 'ik 2 kindjes in mijn buik had'.

Ik zei dat ik op de 1 of andere manier veel geluk heb gehad, bijna verontschuldigend zowat, ( ik kon wel door de grond zakken of zo ). ... en zij zei dat ze erg blij voor me was, waarop ik weer zei toch ook wel erg aan haar te denken . Ik ging toen net naar huis, en was erg ontdaan .

Ik voelde zo ontzettend met haar mee...heb er nog steeds bijna geen woorden voor.

Wat is het toch zo ontzettend oneerlijk verdeeld in de wereld!

Hey: allemaal een fijne dag en allemaal na t werk weer veilig naar huis ( voor diegenen die nog aan t werk zijn ). De sneeuw was hier helemala weg maar nu is het toch weer begonnen.

Geplaatst

Hee Lentezon,

heel herkenbaar dat verhaal van jou! Ik heb dat ook wel eens dat ik me bijna schuldig voel over zoveel geluk dat ik nu gewoon een tweede kindje mag krijgen..

Maar ook wij hebben onze portie hopen en vrezen gehad en op genoeg feestjes gestaan waar mensen ons aanspraken of we nou niet eens aan kinderen moesten gaan denken (Of in mijn geval: wordt het niet eens tijd voor een tweede?)

Ik kan nog huilen als ik denk aan al die mensen om me heen die zwanger werden en zonder problemen 1, 2 of zelfs 3 kindjes kregen en hoe ik me toen voelde..

Wij zullen het nooit als iets vanzelfsprekends beschouwen en het kan geen kwaad er af en toe weer even aan herinnerd te worden hoe veel geluk we hebben gehad! Dan zijn we weer des te blijer!

Liefs Pien

Geplaatst

Hoi Pientjebby,

Inderdaad hebben wij onze momenten ook meegemaakt- absoluut- met opmerkingen om ons heen en 'overal' zwangeren om ons heen.

Ik den k er net zo over als jij: Het is denk ik helemaal niet erg om nog steeds te beseffen hoe blij wij mogen zijn :notworthy:. Of het nu 1 kindje is of 2 , of een broetje of zusje rbij..het helpt ons denk ik ook wel eens relativeren, hoop ik, bij de zwaardere kanten van het ouderschap. Ik heb daar wel eens een artikel over gelezen en wellicht zit er wel wat in.

Maar goed, ik ga het nog allemaal ervaren.

fijne dag ik moet eens aan het werk, liefs van mij,

lentezon

Geplaatst

Dat klopt inderdaad! Mijn zwangerschap gaat niet helemaal van een leien dakje en als deze spontaan na een paar maanden was ontstaan had ik daar veel meer moeite mee gehad dan nu denk ik. Als ik het nu zwaar heb hoef ik maar even terug te denken aan al die jaren vergeefs hopen en proberen en ik kan er weer tegen. Zal wel hetzelfde zijn als we straks weer nachten achter elkaar in de weer zijn met voedingen en huilende babies enzo. hahaha!

Geplaatst

Ja nare ervaringen zijn dat hè. Ik heb het al soms bij het reageren op girlies van deze site. Dan denk ik, kan ik niet beter mijn reactie niet geven, want ik ben wèl zwanger, maar ja... Ik snap het leed zo goed en die onmacht. En inderdaad wat zullen wij binnen ons kunnen proberen onze kindjes te waarderen om wie ze zijn en ze never for granted nemen. Als je soms leest hoe het er met kinderen aan toe gaat, zou je bijna hopen dat meer mensen moeite zouden moeten hebben met ze zomaar krijgen. Niet teveel natuurlijk, maar net genoeg om wat meer bewustzijn aan te wakkeren.

Ach ja, het leven, heeft het zin, zijn er redenen, ik weet het allang niet meer. Ik ben in ieder geval blij dat wij allen zwanger zijn en gun dat een ieder die het wil van harte.

groetjes, niki

Geplaatst

Ik hoop ook inderdaad dat ik dat gevoel lang vast kan houden!

Ik heb wel eens e.e.a. gelezen inhet artikel ' droombaby's ' gepubliceerd in Psychologie magazine....

quote: "IVF-moeders hebben een iets grotere betrokkenheid bij hun kinderen, en laten net wat meer warmte zien dan andere moeders. ..."

Klinkt goed!

Ze heeft het ook in haar artikel over het ' idealiseren' van het ouderschap, je kind tijdens het IVF proces en de naakte werkelijkheid erna.

Maar goed, lees zelf maar als je zin hebt:

hopelijk werkt de link en anders ff kopieeren..

http://www.frederike.nl/cgi-bin/scripts/db.cgi?ID=69&view_records=1&ww=on

Op een feestje laatst begon een leeftijdsgenoot alleen maar over de zware kanten van het ouderschap. Dat kwam voor mij hard aan omdat nota bene zijn zoon is geboren uit een ongelukje en zijn relatie nu is verrre van ideaal...

Ik had toen moeten zeggen dat het maar net is hoe je er mee omgaat ( relativeren )en het al een stuk gemakkelijker is als je kindje een BEWUSTE keuze is! ( eat your hart out man! ) .hahaha !

Ben benieuwd wat jullie van t artikel vinden..

liefs lentezon

Geplaatst

Hi Lentezon, bedankt voor het artikel. Het is inderdaad interessant en ik denk dat we het ons idd soms wat te rooskleurig voorstellen maar anderzijds... liever een lastige baby waar ik voor kan zorgen en die ik iets kan bijbrengen en liefde geven ipv helemaal geen babytje om te koesteren...

Geplaatst

Het artikel zet je wel aan het denken over je idealen. Ons grootste ideaal is/was om ouder te worden. Vroeger altijd van 2, maar door de mmm hadden we ons ideaal al bijgeschaafd tot ouder van 1 kind.

Na zoveel jaren proberen in de mmm heb ik zelfs rondgelopen met het idee hoe afscheid te nemen van onze droom. Ik zag een soort zwart afscheidskaartje voor me, met de tekst dat wij afscheid hebben moeten nemen van onze droom. En die kaartjes, ipv vreugdige geboortekaartjes, naar onze dierbaren zouden sturen. Toch bijzonder dat onze eerstvolgende behandeling (tp) is geslaagd na deze gedachte. En dat we nu in verwachting zijn van 2 kinderen. Het leven kan raar lopen.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Inderdaad Stephani, je gaat t bijschaven. T is dat het niet mogenlijkis om desnoods dan maar een half kindje te wensen -bijwijze- dan hadden e dat gedaan. Maar toch denk ik dat je ook als ' IVF ouder' wel eens:

' ik- plak -ze -achter- t -behang -momenten' gaat krijgen , en dat mag ook.

Maar net als jij schrijft Sofi...weer t relativeren! :icon_sunny:

Ik zelf herkende wel veel dingen in het verhaal van Frederike, maar vond haar wel wat doorslaan om sommige punten. En sinds ik zwanger ben ben ik wel weer erg realistisch hoor- zo door de roze wolkjes heen. Ach ik weet nog niet eens wat me te wachten staat !

Geplaatst

Hoihoi meiden!

Hier ben ik dan ook weer!

Ben lang afwezig geweest omdat ik al die tijd flink veel 'last' heb gehad van de zwangerschap en bijna geen energie, vind het nu nog steeds niet niks.

Ik zal de aankomende dagen weer eens even proberen te checken hoe het staat met iedereen!

Tot snel! :icon_flower:

Liefs, Daantje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden