Ga naar inhoud

Zwanger- tweelingen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Stephanie, ik moest even langs komen voor jouw nieuws, wat geweldig!! Leuk om te weten he! Ik had alles leuk gevonden, maar het feit dat ik het nu weet maakt het zoveel meer concreet, dat is eigenlijk het leukste. Heerlijk dat alles goed was met de ukkies joh! Laat die smile nog maar lang op je gezicht geplakt zitten, ha ha.

Dees. heel veel succes met je volgende poging. Zie dat je een huwelijksaanzoek hebt gedaan 2 dagen terug! Leuk, gefeliciteerd!

Lila, ik houd me nog niet bezig met de bevalling maar zie er ook niet tegenop geloof ik. Hoop alleen maar dat ze er goed uit komen!!! En ja, met een tweeling beval je eigenlijk altijd in het ziekenhuis. Vind ik wel prettig, zou ik anders ook gewild hebben.

Groetjes.

• Reacties 563
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dees,

gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk. Dat wordt een mooi jaar (2009 trouwen?) en alles wat je verder maar 'cadeau' krijgt. Wij hebben nog wel eens het grapje gemaakt van waren we maar eerder gaan trouwen. Het lijkt zo voorbeeldig; binnen het getrouwde jaar kinderen. Maar ze moesten eens weten, en de meesten doen dat ook.

We zijn natuurlijk heel gelukkig zo met ons jongetje en meisje, maar gezondheid gaat toch boven alles!!! En dat is dus afwachten tot de dag van geboorte.

14 jaar geleden heb ik thuiszorg gegeven aan een familielid, zij was ook via ivf zwanger van een tweeling. Het jongetje heeft het tot vlak voor de geboorte gered, maar is vroegtijdig overleden. Het meisje is inmiddels een slimme meid.Zo zie je maar, het gaat tenslotte om de gezondheid.

En toch heb ik vanmiddag ook een klein feestje gevierd dat wij een meisje krijgen, 2 kledingsetjes voor een meisje gekocht bij Esprit. Alle kinderkleding €5per stuk. Verder nog wat rompertjes gekocht. 2 nieuwe lingeriesetjes voor mijzelf (85C ziet er toch wel megagroot uit hoor, schrik er soms van). En eindelijk zwarte platte laarzen met een rits kunnen vinden. Kost wat, maar ze zaten als gegoten. Ik heb mijn feestje dus wel gehad vandaag.

Mijn oudtante zei mij vanavond; nog 4 weken en dan zijn ze levensvatbaar. Jeetje (ik dacht bij 26 wkn) maar het komt verdomd dichtbij als je het beestje bij het naampje noemt. Heel bijzonder.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

ja nou dat las ik dus ook ergens

vanaf 24 weken kunnen ze al heel veel doen voor te vroeg geboren kindjes

maar ja je moet er toch niet aan denken

want de kans dat het dan toch goed gaat is mijn inziens toch heel klein.......

de longetjes zijn nog helemaal niet rijp om zelf te ademen.

brrr

en ja vreemde kronkel maar dacht dat abortus dus ook tot iets van 24 of 26 weken mag ( als je dus na 20wkn echo erachter komt dat .......)

lopen de rillingen over mijn rug hoor

zeker na de blik in mijn buik

en zien hoe groot je kindje al is

met meetlint in mijn handen gezeten en dan beseffen hoe groot 20 cm van kop tot kont wel niet is.............wow

kan je al met twee handen vast houden

en dames hoe zit het nou met geschop bij jullie aan de binnenkant......

oh mijn placenta ligt dus voor ( hoor dat je dan minder snel wat voelt............ehm schreef ik dit niet al hier???? wazig LOL)

maar ik voel dus genoeg en terug kijkend in mijn dagboek denk ik dat de dingen die ik toen voelde dus ook zeker de beeb zijn geweest

met 15 weken zoiets eerste keer getik

kom op spruitjes in buikjes

tijd om te voetballen!!!

moet zeggen dat ik het ook een vreemd soort van SF gevoel vind hoor

zo raar eigenlijk

een leven binnen in je

( hoorde van een kennis dat bij haar eerste dus duidelijk voetjes aan de buitenkant te zien waren, tegen eind van zwangerschap, en dat ze haar collegaas hiermee de stuipen op het lijf joeg hahahaha, die rende weg ....roepend........'alien!!!!" hahahahaha moest zo lachen toen ze dat vertelde )

Geplaatst

Hey meiden allemaal

ja .. ik heb toch al weer wat traantjes moeten wegpinken hier .. zoveel fantastisch nieuws.

Stephanie, Sim, Lentezon, Lila

geniet van jullie zwangerschappen... heerlijk.

ik zou ook heel graag een meisje hebben, een dochtertje daar droom ik al lang van, mijn man ook maar als je ziet hoe moeilijk het gaat gaan we al ongelooflijk tevreden zijn als we ooit een gezonde baby ter wereld mogen brengen.

Dees, gefeliciteerd met je huwelijksplannen !

Groetjes :drink:

Geplaatst

hey ff heel snel een berichtje voor Stephani want die heeft zo een mijlpaal weer bereikt!

gefeliciteerd! een jongen en een meisje, wat geweldig en beiden gezond !YESSSSS!

meiden , ik lees later vandaag nog effe 'bij' want we moeten echt weg nu.

liefssssssssssssssssssssssssssssss!

Geplaatst

Vandaag met mijn vader en man E naar Veenendaal gereden. Op zoek naar info over duo-kinderwagens. Bij Max hadden ze wel de Koelstra en de Urban Jungle. Beiden hadden hun voordelen, maar ook hun minpunten. Bij Dump hadden ze de EasyW-duo wel en dat gaat 'em straks worden. Aangezien mijn eigen man niet mee was, moet de kleur nog overlegd worden.

Je wordt ontzettend koopziek in die winkels, het is net een snoepwinkel. Een paar dingen gekocht in de aanbieding (2 nieuwe matrasjes €29 pst.ipv 69, kleertjes max €6 per stuk , 2 slaapzakken voor €15 en 2 kruikzakken).

Voor mijn man/vaderlief 2 rompertjes; 'ik ben papa's kanjer' en 'ik ben papa's vriendinnetje'. Dat krijgt hij vanavond cadeau.

Leuke koopjes en met een hoop koopadrenaline heb ik het pand verlaten.

HEERLIJK!

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Mogge meiden!

Mijn vakantie zit er helaas bijna op! Pas met carnaval heb ik weer een lang weekend.

Maar ach daarna zal het hard gaan...7 april begint mijn zw. verlof!

Ik voelde net toch echt overduidelijk wat borrellen in mijn buik! En niet op de plaats van darmen ! Dat heb ik wel iets vaker gevoeld,maar nu was het wel heeeel duidelijk aanwezig!

Hey Stephani leuk he dat winkelen. MIjn grote koop gebeuren gaat plaatsvinden in februari..eerst de vloer van de kinderkamer en de meubeltjes.

Wij hebben ook nogal wat op het verlanglijstje: een nieuwe koelkast , wasmachine die komen nog , wij hebben al een nieuwe combimagnetron gekocht + een nieuwe boxspring compleet met nieuw beddegoed en 2 nieuwe 3 zits banken. Ach dan is dat alvast maar weer netjes....

Heb al wel een tas vol met rompertjes, spuugdoekjes, speeltjes, en in totaal 6 setjes kelding. LEuk!

Dus kwa koopziekte.... kan er over meepraten!

Vanmiddag ga ik eerst met ( aankomend ) tante N ( mijn zusje ) een uur wandelen. Daarna met een vriendin naar een vroege film om 1615. Ff vrouwen onder elkaar.

Hey ben trouwens wel zowat 2 kg aangekomen zeg sinds ik zwanger ben.

Erg weinig dus maar die 2 kg zijn wel van de laatse maand. heb dan ook redelijk veel ' gesnoept' ( dus extra dingen gegeten naast mijn basis voedsel ) met al die feestdagen. Nu weer ff pas op de plaats hoor.

Ach veel mensen komen aan met de feestdagen, laat staan als je zwanger bent, en al helemala van een tweeling.

Weet je dat je baarmoeder met een 2 ling zwangerschap al met 5 maanden de grootte heeft van de baarmoeder van een vrouw die 7 maanden zwanger is van 1 kindje? ben erg benieuwd hoe het zal gaan de komende 2 maanden !

Tot nu toe heb ik een droom van een zwangerschap! Ik ga zo dus nog ff door als het aan mij ligt.

Nou meiden, een super fijne zaterdag ,

liefs lentezon

Geplaatst

Fijn he Lentezon, zo'n voorspoedige zwangerschap. Wij hebben dan ook al de nodige spanning vooraf gehad is het niet?!

Ik ben inmiddels 4 kilo aangekomen, met de feestdagen is dat niet echt meer geworden. Met kerst moest ik dan ook werken en heb de calorieën wel weer verbrand.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst
Wij hebben dan ook al de nodige spanning vooraf gehad is het niet?!

ja inderdaad zeg! Maar -bikkels als we zijn- een " lastige " zwangerschap hadden we ook gedragen he. Heb vaak van te voren gedacht: met liefde zal ik al kotsend over de toiletpot hangen- ik vind alles goed..als die zwangerschap / dat kindje maar komt.:sunny:

Geplaatst

Hoi meiden,

Stephanie, ben nu ook eindelijk begonnen met in babywinkels rondkijken maar nog niet veel gekocht. Wij denken over de Zoom Duo van ABC, leek mij heel handig en smal, past nog in onze auto en gang ;) Hij komt nog niet zoveel voor, maar misschien heb je al wel eens een plaatje gezien. komt uit Duitsland en via Duitse websites kun je hem veel goedkoper bestellen dan in NL.

Stephanie en Lentezon, 2 kilo en 4 kilo, meiden snap niet hoe jullie het doen! We zijn toch alledrie even ver? Ik moet eerlijk zeggen dat ik er een beetje onzeker van werd, ik vond al dat ik zo hard groeide. Tot 18 weken was ik 4,5 kilo aangekomen, maar de laatste weken is daar nog eens 4,5 bijgekomen. Mijn buik ziet eruit als 7 maanden zwanger of meer! Terwijl ik verder haast niet dikker geworden ben en altijd een ''normaal'' postuur gehad (68 kilo bij lengte 1.75). Snap er niks van, maar heb mezelf maar weer voorgehouden dat de verschillen nou eenmaal enorm zijn tussen vrouwen, ook bij eenling zwangerschappen.

Verder gaat het goed, maar ik ga wel binnenkort met de bedrijfsarts praten of ik minder kan gaan werken. Officieel werk ik 5 dagen, met mijn baas had ik al afgesproken dat ik er 4 mag werken, maar de laatste weken vielen er nog heel wat daagjes tussenuit waarin ik te moe was, vooral door ernstige slaapproblemen. Ik mag van mezelf niet klagen, en ik kan alles hebben, als de kindjes het maar goed maken, maar fulltime werken gaat gewoon niet. Ik heb net 10 dagen vakantie gehad en merkte dat ik me zoveel beter voelde en zoveel beter sliep! Ik vind werken heel leuk en belangrijk, en moeilijk om toe te geven dat het zo niet meer gaat, maar het is ook niet goed voor de kindjes als ik het fysiek zo zwaar heb denk ik. Dus ik heb maar aan de bel getrokken en ga minderen. Hoeveel werken jullie? Hebben jullie helemaal geen slaapproblemen?

Woensdag weer naar de verloskundige en 13 jan weer de gyn en een echootje. Ben benieuwd hoe groot ze inmiddels zijn!

Geplaatst

Sim,

mijn geringe zwangerschapskilo's zijn geen prestigekwestie, laat dat duidelijk zijn. Diëten tijdens zwangerschap is niet goed en ik vond het ook niet echt nodig (1.72m - 67kg). Het is bij mij zo dat ik 9 van de 10 keer mijn avondmaal niet eens op krijg, bij normale porties als voorheen. Later op de avond wel weer een boterham/bak yoghurt o.i.d. (lees snaaien). Er gaat bij mij wel heel wat chocola naar binnen en dat is inmiddels goed te zien, haha.

Ik eet in ieder geval niet voor 3. Heb me al wel gezondigd aan 1 broodje gerookte zalm, een toastje lichtblauwe kaas (dana blue) en af en toe een boterham met leverworst. Hoe doen jullie dat?

Na de kerst t/m woensdag as. ben ik vrij. Heerlijk. Mijn buik is in die weken ook wel gegroeid. Ik werk 80% in de gezondheidszorg. Ik moet enkele verzorgingsmomenten (wassen, aankleden) van bewoners overnemen. Voor mijn vrije dagen ging dat best goed. Weet niet hoe het de komende weken gaat. Meestal werken we met z'n tweeën op een vroege dienst, gelukkig. Ik heb fijne collegae die de zwaardere lichamelijke taken van mij over willen nemen. Door wijzigingen in de formatiebepaling na berekening van de zorgzwaarte van de bewoners, mag er de komende 3 mnd niet meer dan 20 uur per dag ingezet worden qua personeel. Dat betekent dat wij allen minder uren per dag gaan draaien (of je nu fulltimer bent of niet). Al hoewel ik me wel zorgen maak om de toekomst, vind ik het tijdens mijn laatste 3 mnd voor zwangerschapsverlof wel lekker. Probeer er maar het positieve van in te zien.

Moet woensdag t/m vrijdag werken en dan ben ik het weekend alweer vrij. Vrijdag eind van de middag de pretecho. Ik heb er zin in.

Vandaag op zoek geweest naar leuke behangetjes. Die van Pip vind ik erg leuk. Verder op zoek gegaan naar reiswiegjes voor de Easy duowalker. 2x2 op marktplaats gevonden.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hey Sim,

Wat vervelend dat je zo slecht slaapt! Slaap je heel licht, of lig te te draaien , veel naar t toilet misschien?? Komt veel voor hoor.

Toevallig heb ik er geen last van, ik probeer na 2000u zo min mogenlijk te drinken anders moet ik er wel uit om te plassen. Ik slaap als een blok, en ook 1 uur langer dan normaal, en ik ben al een langslaper -zeker winters..8 uur is normaal voor mij.

Ik slaap heel gestructureerd... ga tussen 2130-2200u ( !! vroeg he ) naar bed /boven, ff wat lezen of beetje tv en binnen 10 minuten ben ik weg. Om 0645 gaat de wekker dan weer.

Over het gewicht: toen ik met IVF begon woog ik al 90kg en ik ben 172. Tijdens behandeling nummer 3 woog ik 95.., dus ook toen ik zwanger werd.

Half november woog ik 93.5, en nu zit ik op 95.5. Op zich is mijn postuur wel goed, overal is het netjes verdeeld, dus de 1 die 90 weegt ziet er veel zwaarder uit dan de ander.

In iedergeval : om onnodige extra risico's te voorkomen, zoals zw.sch. diabetes, hoge bloeddruk wilden ze graag dat ik op gewicht zou blijven, en de beebjes zoveel mogenlijk gingen interen op mijn al bestaande vetreserves. Bovendien met 2 had ik nog meer kans op extra ankomen.

Zit op zich wel wat in: ik heb geen extra vet nodig. Ik houd me, onder toeziend oog van 1 maal per maand naar de dieetiste, aan het zgn. zwangerschapsdieet ( = voorschrift en geen vermageringsdieet ).

Daar bestaat een folder van, Gezond Zwanger - kan je zo bij je gyn krijgen. En natuurlijk heb ik flink gezondigd de laatse feestmaand!

Dus ja , ik weet het ook niet joh: ik heb aanleg maar kom toch niet veel aan. Ik had zelf verwacht: 20 kg! De gyn wenste rond de 10kg maximaal, maar liefst zo min mogenlijk.

Bij 'buik en babykamerfoto's' staat mijn foto van afgelopen weekend.

Mijn buik is nog niet abnormaal gegroeid, terwijl wat jij schrijft: een vrouw die 5 maanden zwanger is van een tweeling: heeft doorgaans de zelfde buikomvang als een vrouw die 7 maanden zwanger is van een eenling.

Ik zou me niet teveel zorgen maken hoor, als daar reden toe was had je gyn het je al laten weten.

Over het werk: ,

Groot gelijk meid, 5 dagen werken is echt teveel, zeker als je slecht slaapt + zwanger zijn vreet energie!

Ik werkte ook full time, 5 dagen. Na de bevalling wil ik graag 3 dagen gaan werken. Vanaf 1 november werk ik 'alvast'4 dagen, ik heb de woensdag vrij.

Zo trek ik het allemaal nog wel, en heb ik wat meer tijd om van mijn - misschien wel enige- zwangerschap te genieten. Ook kan ik alvast iets wennen aan inkomensvermindering! Ik zou het ook te zwaar vinden hoor , 5 dagen achter elkaar. Een break in de week, echt super!

Dus ik zou het je aanraden hoor!

Ik werk overgins op kantoor en daarvan zijn zelfs 5 dagen teveel.

dus succes met regelen , en gauw doen hoor!

Wat doe je trouwens na je zwangerschapsverlof kwa dagen werken??

liefs lentezon

Geplaatst

Hey lieve tweeling-zwangeren!!

Even inbreken hoor, want ik wil toch iets zeggen, haha.

Over de kilo's; ik ben 173cm en woog aan het begin van mijn zwangerschap 63 kg. Tot aan week 13 niets aan de hand. Vervolgens in de resterende 25 weken (ben bevallen met 38weken) +20kg! Mijn buikomvang is met 40cm toegenomen, ik droeg een enorme bowlingbal en skippy was er niets bij hoor!

En over werken; ik had al eerder geschreven dat een tweelingzwangere, op advies van gyn of vk met 28 weken met verlof mag. Dat is 12 weken vóór uitgerekende datum met 10 weken erna resterend. Met 20 weken kreeg ik regelmatig harde buiken (door stress wegens overlijden oma) en ben toen al halve dagen gaan werken. In vhet begin dacht ik "ben toch geen oud wijf", maar uiteindelijk was het heerlijk, omdat je nog best een pittige tijd te wachten kan staan.

Heel veel succes met de zwangerschappen en vragen beantwoord ik graag hoor, haha

Groetjes Laura

Geplaatst

Laura,

het is fijn om reacties en tips te krijgen van ervaringsdeskundigen. Zet je eigen handelen weer in (een ander) perspectief. Zo te lezen heb je het al eerder rustig aan moeten en willen doen. Heb je toen echt een aanbevelingsbrief van de arts gehad zodat je met 28 wkn met verlof kon gaan. Hoe reageerde je baas? Heet het voor de werkgever met 28 wkn al zwangerschapsverlof of zijn het ziekteuren?

Ik heb me maar voorgenomen om de situatie per week en/of per ziekenhuisbezoek (iedere 3 wkn) te bekijken. Tot nu toe gaat het goed.

Morgen de pretecho. Ben zoooooo benieuwd!

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Miss Daantje,

ik weet niet of je dit topic nog wel eens meeleest, maar ik ben benieuwd hoe het inmiddels met jou gaat. Laat je wat van je horen?

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hey Leuk Laura om weer even van je te lezen!

Hoe gaat het met jou en je kinders? Als ik vragen heb nou dan wee tik je te vinden hoor! Misschien heb je nog tips voor in het topic "Benodigheden voor/tijdens/na bevalling. "?

Enne: idd MissDaantje al lang niet meer gezien hier, hopelijk gaat alles goed!

Geplaatst

Stéphanie, ik kreeg van de vk een brief, dat ik moest stoppen met werken. Mijn bazin vond dat geen probleem, mijn en de gezondheid van de tweeling was belangrijker. Ik ben eerst in de ziektewet gekomen voor 50%, maar moest hiervoor wel naar de bedrijfsarts. die zag bij binnenkomst al dat ik enorm dik was en ga fmeteen akkoord voor 50% ziek.

Week 28-34 zat ik volledig in de ziektewet. Daarna eigenlijk ook, omdat zwangerschapsverlof hierin zit. Ik kreeg regelmatig telefoon en brieven van het UWV, maar dat was dus vanwege de ziektewet. Reden was voldoende om "ziek" te blijven.

Lentezon, veel dingen heb ik al gelezen voor wat je nodig hebt. Maar als me nog iets te binnen schiet, dan horen jullie dat meteen.

Ik vind het heerlijk om jullie verhalen te lezen. Met de tweeling gaat alles hartstikke goed, zijn alweer bijna 2.

Groetjes weer

Geplaatst

O nee, ik had jullie net een heel lang bericht geschreven, maar de site had mij intussen uitgelogd en nu is het hele bericht weg. Balen. Later schrijf ik het opnieuw. Stephanie, hoe was je pretecho??!!!

Laura, fijn om over jouw ervaringen te lezen!

Groetjes

Geplaatst
O nee, ik had jullie net een heel lang bericht geschreven, maar de site had mij intussen uitgelogd en nu is het hele bericht weg. Balen. Later schrijf ik het opnieuw. Stephanie, hoe was je pretecho??!!!

Laura, fijn om over jouw ervaringen te lezen!

Groetjes

hey Sim, als je dan gewoon inlogd dan pakt ie gewoon je bericht weer op . Ik heb dat ook wel eens hoor, gelukkig is je bericht danniet pleite..

liefs,

lentezon

Geplaatst

Gisteren was het dan zover, de pretecho. 'sMorgens nog gewerkt en dat maakte dat ik niet heel zenuwachtig was. We werden direkt geholpen. Drs.Papa vertelde het een en ander en toen begon hij met de opname. Onze ukkies waren superbeweeglijk, wat het lastig maakte om goede 3/4D-shots te maken. 2 keer pauze ingelast, in de hoop op verbetering. We hebben even het gezichtje van ons zoontje kunnen zien totdat onze dochter met haar billen op zijn gezicht ging zitten. Dag beeld. Drs. Papa heeft nog wel goede shots kunnen maken van de geslachtsdeeltjes. Ons zoontje had een stijf piemeltje, dus dat was overduidelijk (haha). Het bleek een toevalstreffer dat we de schaamlipjes van onze dochter goed in beeld konden zien. Heel bijzonder allemaal!

Omdat de opname van deze dag toch niet helemaal geslaagd was hebben we een nieuwe afspraak mogen maken (zonder extra kosten). Omdat we toch in Amsterdam bleven slapen konden we vanmiddag weer terug komen. We hoopten van harte dat het dit keer beter zou gaan. De opnames gestart en dit keer was onze dochter het beste te zien. Ze zat/lag nog steeds wel boven ons zoontje. Van ons zoontje vandaag onvoldoende beeld. Maar in 2D kon drs.Papa nog wel alles controleren; de hartjes zagen er mooi en volledig uit, ieder kind 10 vingertjes en teentjes voldoende. Geen open ruggetje en ook geen hazenlip. Toevallig werd de hartslag van beiden op 138bpm gemeten (mag tussen de 120 en 160 zijn). De lengtes waren goed, beiden rond 22 wkn, het jongetje net iets groter maar eigenlijk niet noemenswaardig. Naar horen zeggen zal het jongetje vermoedelijk als eerste geboren worden, gezien zijn ligging. We zullen zien.

We hebben in het kinderwinkeltje, aan het echocentrum vast, nog een jurkje gekocht en een stoer jackie. Van mijn schoonzusje later een bijpassend mutsje gekregen. Wel de duurste kleertjes die ik tot nu toe gekocht heb, ondanks dat ze in de uitverkoop waren. Moet kunnen op een bijzondere dag.

Eenmaal weer thuis hebben we de dvd nogmaals bekeken. Het is mooi en fijn dat de tekst en uitleg te horen is bij wat je op het scherm ziet. Morgen komt de familie kijken naar de dvd.

Vanavond naar een feestje geweest. Ben eerder naar huis gegaan. De energie was helemaal op en ik stond dus op knappen (qua tranen dan). Ik vond mijzelf totaal geen leuk gezelschap meer. Achteraf beetje spijt dat ik toch zo lang ben gebleven, aangezien ik sinds tijden weer naar sigarettenrook stonk. Na een douche even heerlijk tot mijzelf komen achter de computer, heerlijk alleen thuis.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Ha Stephanie, joh wat fijn dat alles goed is met je kindjes. Moest vanmorgen toen ik weer vroeg wakker lag even aan je denken, omdat we nog niet hadden gehoord of alles ok was. Blijft toch weer spannend elke echo. Ik denk dat wij toch ook maar een pretecho laten maken, hoewel ik ook al wel verwachtte dat het met een tweeling lastiger is om de gezichtjes te zien. Maar het belangrijkste is natuurlijk toch weer de geruststelling. Bijzonder hoor, nu weet je echt 100% zeker dat je een dochtertje en zoontje krijgt! Geweldig.

Lentezon, ik wist niet dat opnieuw inloggen helpt. Ik heb dat wel gedaan om jullie alsnog iets te schrijven, maar waarschijnlijk na eerst enkele gefrustreerde andere handelingen, waardoor het bericht toch weg is. Nou ja, komt nog wel.

Mijn meiden waren gister ochtend zo actief dat ik ze echt op elkaar voelde reageren. Soms heb ik het idee dat degene die onder ligt als ik op 1 zij lig 's nachts protesteert en vindt dat het tijd wordt op naar de andere zij te draaien ;) Hoe was dat mij jou later in de zwangerschap Laura? Het lijkt me zo krap met 2, kunnen ze daar geen last van hebben als je op je zij ligt? Als ik op mijn rug lig krijg ik harde buiken.

Geplaatst

Hey Sim,

Toen ik ook rond de 20weken en verder was, kon ik ook moeilijk op mijn zij liggen. Met name op links, voelde ik alsof Iris tegen zat te duwen, zo van "hey, schiet eens op, je plet me" haha. Thomas lig iets meer naar boven-voren, dus daar had ik minder last van. Ik lag dus meestal op mijn rug of rechterzij. Maar volgens de vk mag je liggen zoals je wil, de kindjes hebben een dikke laag om zich heen en nu nog veel vruchtwater.

Harde buiken had ik ook veel, vanaf 20 weken. Een warme douche of even in bad gaf ontspanning, maar ik vond dat altijd wel een rot gevoel. Alsof je een harde bal in je buik hebt. Desondanks pas met 38 weken bevallen, dus het hoeft niets te betekenen.

De laatste weken (iets van 6 of zo) merkte ik dat het krapper werd daarbinnen. De gyn kreeg dan ook alleen maar een been, arm of hoofd in beeld. Je voelt dan dat ze proberen te rekken, maar dat lukt dus niet meer...... Is voor hen misschien niet zo leuk, maar jij kan denken dat je op springen staat....

Groetjes weer

Geplaatst

Ik heb er maar 1tje in mijn buik, maar die protesteert ook regelmatig als ik op mijn linkerzij lig... Zet zich dan echt af tegen het matras zeg maar.... Hihihi, vind het wel grappig dat er dus vee meer zijn die daar 'last' van hebben.

Groetjessssssssssssssssssssssss

Geplaatst

mogge Meiden,

Leuk weekend gehad???

Wij kunnen beter niet schaatsen he, op zich wel jammer!!!!

Hey Stephani! Wat mooi dat het uiteindelijk toch nog allemaal gelukt is met je 2 en 3d echo! Ik wist niet dat het lastiger was met een tweeling! In iedergavel zijn de geslachtjes nu helemaal zeker.

haha en de koopwoede is nog niet gestild bij je.

Hey Sim je meiden zijn dus behoorlijk aanwezig!

Mijn dametjes zijn volgens mij heel erg rustig ( terwijl op de echo's zijn ze super bewegelijk hoor en porren ze flink in mijn baarmoeder..)

Ik voel ze iniedergeval echt niet, misschien maar 1 of 2 keer per week. Misschien heeft het echt met de ligging van mijn placenta's te maken .

Ik denk dat ik gewoon geduld moet hebben- ik blijf het maar schrijven ....

Het is dat ik een buikje heb, want ik heb heel lichte zwangerschapsverschijnselen. ..anders zou ik me amper zwanger voelen. Maar wellicht is het leukste bij mi jvoor t laatse bewaard!

Het zegt dus niet zo veel, kijk maar naar Hilde!

Nou laura: jouw kindjes worden alweer bijna 2! Wat leuk om nog wel over je zwangerschap te lezen. Dat vergeet je dus niet ! hahaha

Ik had zaterdag nacht wat last van een harde buik, dat heb ik soms ook wel.

Binnenkort toch maar een voedingskussen kopen, al is het maar ter ondersteuning om te slapen....

Goed, weer een werkdag vandaag! geen zin maar kom het wel door.Werk is niet zo belangrijk voor me nu, dwz ik kijk maar naar 1 ding uit: en dat is mijn 2 meiden!

liefs lentezon

Geplaatst

hey steph wat leuk zo een 3d echo verhaal.

moest lachen hoor dat je schreef dat je dochter boven op je zoontje ging zitten...............hahaha

en ja zal een stuk drukker zijn in de buik om een goed echo te krijgen.

mijn kleine rakker wou al niet goed gaan liggen voor de 20 weken echo...........dus geen mooie profiel echo-afdruk helaas want hij/zij wou echt niet draaien, ook al porde de echo-dame op mijn buik....

hier alles lekker

buikie beetje groter maar niet veel dan vorige maand ofzo...........

maar sinds een week of wat word het wel steeds drukker daarbinnen.

dat van dat ze overdag meer in slaap worden gesust door je bewegingen enzo........pffffffffff nou ja ff dan maar zodra ik zit voel ik me toch een gepor en gewoel van binnen. hahaha

heerlijk

en ja vanochten was het zo druk dus denk nou moet het toch goed te voelen zijn van buiten hoor dus hand van mijn man erop gedrukt en ja hoor

eerst niks natuurlijk haha zal je altijd zien............maar toen toch duidelijk twee flinke duwtjes.

het is zo een raar en onwerkelijk gevoel

zo vreemd en zo apart en zo..........

het besef dat er een ander leven in je zit.......en bij jullie dames zelfs 2!!!

het zo een wonderlijk iets......kan er afentoe nog steeds niet bij

dat ik afentoe echt met mijn hand op mijn buik zit en denk wow.......

volgens mij ook met een beetje glazige blik hahahah

maar het verschil van voelen en wanneer is zo groot........dat is echt zo verschillend van vrouw tot vrouw

ik weet dat ik een heel gevoelige onderbuik heb en ja ik weet nu zeker dat ik de beed dus al veel eerder hebt gevoeld

en ook dat ik met 9 weken al wat voelde.......

maar ja de ene is de ander niet en het zegt niks over de beeb of beebs!!

dacht zelf dat ik dus een rustige kindje droeg omdat ik maar niet echt duidelijk iets voelde..........ja heel kort afentoe maar ja ga je denken was dat het wel???

en nu .........ik zei vanochten nog tegen een andere zwanger moeder op school.........lijkt wel alsof ik een voetballer heb ingeslikt hahaha

gisteren de hele dag zo druk. maar ik klaag niet hoor

haa ha hoe meer gepor en geschop tegen mijn blaas hoe beter en hoe mooier

ik vind het heerlijk en geniet zelfs van de pijn in mijn rug en stuitje en alles

ben ik een gekke zwangere of niet

en ja

miss daantje lang niet gezien

is alles wel goed??

daantje???

kan iemand zien of ze nog wel afentoe online is??

oh en dan nog vraagje.........hoe kan je nou ook alweer je buikfoto hier ( nou ja in het buikenforum dan he!! ) plaatsen. wil het nou toch eens gaan proberen hoor!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden