Ga naar inhoud

Zwanger- tweelingen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb van de week nog aan je gedacht.

Fijn om weer even wat van je te lezen.

Hopelijk voel je je snel wat beter.

Liefs,

Vanessa

• Reacties 563
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Daantje,

Vervelend zeg ...en je kan er denk ik zeer winig aan veranderen! met de kleintjes is wel alles goed toch?

Die vermoeidheid is erg he. Ik heb het ook wel , het is niet echt beter geworden . Ze zeggen dat dat wel vaker voorkomt met tweelingzwangerschappen.....

Geplaatst

Ons beeld van een tevreden baby in een wipstoeltje en wij als vader en moeder rustig op de bank, daar klopte helemaal niets van."

Leuk om zo'n stukjes te lezen!

Grappig om over na te denken he? Hoe zal je kindje zijn, hoe ben je als "ouder"?

Ik kan je 1 ding vertellen.. (meerdere maar 1 belangrijke)

Zo denk ik erover,

Wij hebben 3 jaar gewacht op onze zoon, een zware zwangerschap én bevalling, een huilbaby, en toch, ben ik zo enorm dankbaar!!

Nooit heb ik negatieve gedachten gehad, toen hij zo huilde als baby, nooit.

Ik was juist Blij!! Dankbaar, dat ik dat jochie mocht troosten, dat ik hem veiligheid kon bieden, dat ik dit mocht meemaken, ook al is het echt niet leuk.

En vaak wordt gezegd, ben blij dat je zwange bent, dat je een kindje hebt, maar ook wij, als ivf-ouders mogen bst klagen hoor! Het is echt niet altijd leuk, en helemaal niet makkelijk, maar ook dat hoort bij ouderschap.

En ik denk, dat wij, als ivf-ouders, veel meer beseffen hoe bijzonder het is. En dat we sterker zijn, is gewoon een feit.

Als er voorheen iemand klaagde, over een slapeloze nacht, bekkeninstabiliteit, misselijk, kinderen die zich in de supermarkt op de grond gooide, dacht ik altijd.. ik wou dat ik het had!!!!! Hoe vervelend ook, maar het hoort bij een kindje, en dat wil ik zo graag.

Denk dat wij, echt niet alleen naar de roze wolk kijken.

En ondanks dat, geniet ik volop, ook van de minder leuke dingen, ik ben gewoon dankbaar dat ik dit mee mag maken!!

Geplaatst

Hoi lieve Vanessa, Claudia en Lentezon,

Dank jullie voor jullie berichtjes! :yeswink-1:

Claudia, lees ik nou dat er weer een poging mislukt is? He wat supervervelend nou zeg! Sterkte hoor meis! :knuf:

Lentezon, met mijn wondertjes is alles ok en mijn buikje groeit snel (zie mijn website in mijn onderschrift), maar idd heb ik ook erg last van vermoeidheid wat niet echt lijkt te minderen en ik kan nog steeds niet tegen kookluchtjes! De misselijkheid is wel minder maar steekt toch nog regelmatig de kop op. Maar ja, de eerste 3 maanden was ik zo'n beetje 24 uur per dag misselijk (zonder overgeven trouwens) en toen ben ik óngeveer 3,5 kilo afgevallen! Vind warm eten nog steeds een crime!

Ik ben op dit moment echt een huismus en vind het héérlijk om te cocoonen! Gelukkig vind Randy het ook fijn en regelmatig liggen we dan ook al om 20.30 uur in bed waar we dan nog wat lezen oid. Gezellig! :smiley_wedding:

Hoe gaat het met jou (en de rest natuurlijk)?

Het zou toch wat zijn he, als je als IVF/ICSI/IUI-ouders nooit mag klagen...

"Nee jullie niet want jullie moeten blij zijn dat je een kindje hebt!" :hmz:

Volgens mij hoort iedereen blij te zijn dat ie een kindje krijgt en mag iedereen klagen wat ie wil, hoe het scheetje ook tot stand is gekomen!

Liefs, Daantje

Geplaatst

@Miss Daantje,

fijn weer wat van je te lezen. Je blijft toch in onze gedachten. Gelukkig voor je dat de misselijkheid voor het grootste gedeelte voorbij is.

Zelf voel ik de laatste nachten 'alsof' mijn huid opgerekt wordt, gespannen buiken. Gister mijn eerste zwangerschapsbroek gekocht (ik had er al 1 gekregen). De juffrouw die mij hielp (zelf geen verstand van zwangerschapsbroeken en maten) was een paar dagen verder dan ik in de zwangerschap, maar had al een veel groter buikje. Bijzonder toch, al die verschillen.

Naast de gespannen buik heb ik het momenteel 's nachts erg benauwd vanwege de verkoudheid. Gaat wel weer voorbij, ga ik vanuit. 2 a 3 keer wakker in de nacht. Zal over een paar maanden niet anders zijn ;)

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hey Daantje!l

Inderdaad goed weer wat van je te lezen!

Maar vergeet je de MS niet? Die kan ook voor die vermoeidheid zorgen he? Er gebeurt heel veel in je lichaam. Kan ook weer lichamelijke stress geven....

Hoop dat je je gauw wat beter gaat voelen.

Blijf goed voor jezelf zorgen!!!

Groetjessssssssssssssssssssss

Geplaatst

Hé Stéphanie en Hildever,

Ook leuk om weer iets van jullie te lezen! Ik heb ook aan jullie gedacht hoor maar had gewoon geen energie om te reageren.

Stéphanie ik heb idd ook af en toe last van een gespannen buik en kan 'snachts slecht slapen, word ook vaak 2 á 3 x wakker. Nu maakt Randy vaak warme melk met honing voor me en ik moet zeggen dat het echt wel helpt. Word nog wel vaak wakker om oa te plassen maar ik slaap toch iets beter merk ik. Mijn misselijkheid is nog niet weg hoor helaas maar wel minder dan in het begin.

Wow, Hildever, jij bent alweer 30 weken, tjonge jonge wat gaat het snel zeg!

Mooi je banner! Succes met de laatste loodjes he meis?

Ik denk dat de moeheid echt alleen van de zwangerschap komt omdat het anders aanvoelt. Juist omdat ik ms heb weet ik het verschil tussen moe en moe hihihi, en dit is toch echt een hele andere moeheid.

Even een vraagje: kan ik nou wel of niet af en toe naar de zonnebank? Soms lees je van niet dan weer van wel maar niet elke week natuurlijk en niet te lang achter elkaar.

Ik wil graag volgende week eventjes onder de zonnebank omdat ik nu een beetje geel uitsla hahaha!

Tnx voor jullie antwoord!

Lief, Daantje

Geplaatst

Hi Miss Daantje, welcome back!

Hoop dat je binnenkort weer een beetje energie krijgt! Je kunt op zich best onder de zonnebank of in de zon, je moet alleen zorgen dat je het niet te warm krijgt (Als je dat voelt moet je stoppen) en je moet erg oppassen met je gezicht, aangezien je wel meer kans hebt op pigmentvlekken (zwangerschapsmasker) Ik had dat de vorige keer helemaal niet en toen heb ik (het was ook zomer) wel veel in de zon gezeten.. Nu krijg ik van buiten lopen op een heldere dag al een vlekkerig gezicht, met name op mijn voorhoofd, dus ik gebruik een hoge factor buiten en ga niet zonnebanken.. Die vlekken gaan nl meestal wel weer weg na je bevalling maar niet altijd...

Liefs,

Pien

Geplaatst

Mogge meiden!

Nou het is een feit hoor : ik heb gisteren 2 zwangerschapsspijkerbroeken

gekocht ! Mijn oude jeans zaten me toch niet zo lekker, al ben ik nog niet aangekomen : een buikje heb ik al wel!

Nou ze zitten goed hoor! Je kan er nog gewoon een riem op aandoen dus het lijkt alsof je een gewone jeans aan hebt ( strech dat wel natuurlijk).

Ik had nog gewoon mijn oude maat, 1 was zelfs 1 maat kleiner en beiden zijn ngo wel 'op de groei'. Maar ja met een tweeling: misschien pas ik er over 2 maanden al niet meer in maar da's niet erg.

Eigenlijk past dit ook wel in t topic 'gewichtstoename' al kan dat met een tweeling soms wat sneller gaan !

Jullie al wat nieuwe dingen gekocht?

gr Lentezon

Geplaatst

hoi meiden,

kom zo even binnenvallen. het lijkt me super leuk om een tweeling te krijgen. het is ook wel hard werken, maar gelijk zo'n gezin, dat zou toch mooi zijn!

volgens mij zijn 1-eiige tweelingen nog eens extra close dan 2-eiige.

en wat ik gek vind, is dat dat ziekenhuizen niet zo gemakkelijk 2 embryo's terugplaatsen, behalve als je wat ouder wordt. er is groter risico, maar waarom dan juist bij wat oudere vrouwen (34+) en niet bij jongere?

en wat betreft KDV: waarom geen gastouder? het is niet zo heel bekend, maar het is wel veel meer flexibel. ben zelf gastouder (tantesassafras.nl) en uit onderzoek is gekomen dat kindjes bij een gastouder gelukkiger zijn dan op een (drukker) kdv. nouja, misschien iets om over na te denken!

groetjes mamalou

Geplaatst

hallo meiden

gisteren hebben wij onze eerste echo gehad

ej ook wij mogen een TWEELING krijgen!!!!

ben nu 7,3 weken en er waren 2 mooie klop-

pende hartjes in actie te zien

jee wat zijn we blij,nu maar hopen dat het goed

blijft gaan

wij hebben al een zoontje van nu 15 maanden

dus het gaat een gezellige drukke boel worden

groetjes steph

Geplaatst

Daantje

Ik had niet gezien dat je nog wat geschreven had, nu pas, sorry!

Jij klopt 2de poging is ook mislukt, ben nu niet eens zwanger geweest, pfff!!

Erg moeilijk allemaal, maar we komen er wel beetje bij beetje!

Fijn dat het met jou ietjes beter gaat, dat je iig niet de hele dag misselijk bent!

Tsja en die vermoeidheid, daar hebben wij zo en zo al heel veel last van ivm de MS, maar dat is nu dan helemaal erg dus met de zwangerschap en ook nog eens 2 kindjes pfff

Meid laat je lekker verzorgen en vertroetelen door je mannentje en blijft maar lekker cocoonen, vinden wij trouwens ook wel heel erg fijn:yeswink-1:

Steph.........Wauw te gek een tweeling ook!!!!

Gefeliciteerd meid, leuk joh!!

Het gaat goed met de tweelingen hier!!!!

Leukkkkk!!

Je bent de 4de Toch?

Liefs Claudia

Geplaatst

Hey Steph,

van harte gefeliciteerd met jullie tweeling op komst. Zou het in de naam zitten? ;) Wanneer ben je uitgerekend?

Heel veel geluk samen.

Lag gister op de bank en dacht heel even dat ik de ukkies voelde in mijn buik. Het was een gerommelgevoel, maar ik wist zeker dat het geen hongergerommel was.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Vanmorgen de 17wkn-echo gehad. De arts/verloskundige was zeer tevreden; voldoende vruchtwater om te bewegen (en dat deden de ukkies dan ook flink), de maagjes en blaasjes waren goed gevuld. Ze kon bij 1 ukkie de kleine hersentjes zien en ook de 4 hartkamertjes. De lengte van de ukkies is ook naar behoren, een mooi gemiddelde op de curve. Helemaal blij dus en gaan een goede 3 wkn tegemoet naar de 20wkn-echo.

Tot dan kunnen we alle foto's bekijken, ze heeft er (op aanvraag) heel veel gemaakt. Bloeddruk 115 over 70, netjes.

Vanmorgen ook weer op de weegschaal gestaan; 69,5. Ben dus in 3 dgn tijd toch wel wat aangekomen. (67,3 gemiddeld).

Stéphanie

Geplaatst

Fijn dat alles er zo goed uit ziet.

Zo kunnen jullie gaan genieten van de aankomende feestdagen.

Een dikke knuffel voor jullie.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hoi allemaal, ik kwam toevallig vandaag deze discussie tegen toen ik iets zocht via google over tweelingen. Ben dus nieuw hier, maar al wel jaren actief op andere fora over vruchtbaarheidsproblemen. Ik loop vrijwel gelijk op met Stephanie en Lentezon, ben vandaag 17w5d zwanger van een tweeling via IVF. TP was op 24 aug en ik ben uitgerekend op 14 mei. Leek me wel leuk om af en toe met jullie en anderen hier daarover te kletsen. Ik moet al vanaf 10wk zwangerschapskleding dragen en heb een behoorlijke buik zegt iedereen. Was tot vorige week toch maar 3 kilo aangekomen, maar de afgelopen 2 weken gaat het zo hard! Ben nu 5 kilo bijgekomen. Helaas voel ik de ukkies nog niet, hoewel ik gister dacht dat het misschien zo was. Maar geen gevlinder of gekietel, zoals vriendinnen omschrijven, eerder een soort kleine pijnscheutjes. Wat voelen jullie? Ik heb al 8 echo's gehad, mede doordat wij met de Amphia studie meedoen. Hier nog iemand? Op 17 dec hebben wij 20wk (eigenlijk 19) echo en ben zo benieuwd! Hoop vooral dat ze gezond zijn en op de 2e plaats razend benieuwd naar j/j, m/m of j/m?! Verder tamelijk veel last van opgezwollen, drukkende buik, vooral na werk en hoofdpijn en slecht slapen. Maar goed, ik vind niks erg zolang die twee het goed maken natuurlijk. Hartelijke groetjes van een blije IVF-mama in spe.

Geplaatst

Hey Sim!

Welkom hier en wat leuk en gefeliciteerd met je tweeling! Speciaal allemaaal he.. zo en zo zwanger zijn ( eindelijk!!!! ) ! Ik zelf ben nog steeds helemaal overdonderd..

Van die pijnscheutjes heb ik ook, geen gevlinder en een soort van maagklachten gevoel. Wel kleine gemene pijnsteekjes idd soms, ook een beetje alsof er aan buikspieren getrokken. geduwd word...

Ach ik hoop ook heel erg dat dat gevoel duidelijker word de komende weken, en dat zal vast wel...geduld dus!

Ik heb zelf besloten om niet mee te doen aan de Amphia Studie. Zie topic 'onderzoek/ experiment tijdens zwangerschap' bij 'zwanger' ( pagina 2 ) .

Helaas dus de laatste 4 hele weken geen echo gehad! Ook wel fijn ff een maandje geen ziekenhuis ...maar ik tel de uren af tot morgen nu ( 17 weken echo) .

Zijn jullie lang bezig geweest met IVF? en wat is ongeveer je leeftijd?

Ik zelf ben volgende maand jarig en word dan 36.. Wij zijn 9 maanden bezig geweest met IVF.

ok ik lees nog wel van je,

gr lentezon

Geplaatst

Welkom Sim,

leuk te lezen dat jij bijna gelijk opgaat met je tweeling.

Fijn dat je zoveel echo's hebt. Gister gaf de arts mij een formulier over je genoemde onderzoek. Wij hebben besloten hier niet aan mee te doen. Ik ben dolgelukkig dat ik zwanger ben en al dat spuiten achter mij kan laten. Er is al genoeg geexperimenteerd met mijn lijf en geest de afgelopen jaren. Natuurlijk vind ik die onderzoeken wel belangrijk, maar laat mijn beurt nu maar voorbij gaan.

Heel veel succes en geluk met je zwangerschap en kom zo vaak langs als je wilt.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hé Lentezon,

jij ook weer 'eindelijk' je echo. Ben heel benieuwd wat ze bij jou allemaal al kunnen zien. Laat je het weten als je er geweest bent? Hoe is het met jouw zenuwen als je voor een echo mag; vol vertrouwen of dek je jezelf toch iedere keer weer een beetje in (uit zelfbescherming)? Ik slaap er wel goed bij, maar toch vinden we het reuze als we positieve reacties van de arts krijgen. Het is toch een soort van afkicken en/of vertrouwen opbouwen na zolang pech hebben met je kinderwens in het verleden.

Ga zo je reactie over het onderzoek lezen. Wij doen ook niet mee.

Ik lees dat we naast de uitgerekende datum ook niet veel verschillen qua leeftijd. Ik ben afgelopen zaterdag 36 geworden.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hoihoi Stephani,

Blij dat met jou echo alles goed was meid! Fijn hoor!

Ik ben net als jij nog steeds erg verbaasd en daarmee nog wat terughoudend ook steeds, idd net voor die echo's. Ik ga er van uit dat alles goed is, maar als dat weer bevestigd word kan ik er weer 'even tegenaan' en weer ff volop genieten. Al sik andere moeders om mee heen spreek hadden die dat eigenlijk ook wel, en nog minder echo's....

Stiekumpjes kan ik mijn geluk nog steeds niet op, en na zoveel pech lijkt dat wel bijna 'verdacht'.... ??

Dus ben blij dat de bevestiging er morgen weer aan zit te komen. Ik hoop dat de Gyn net zo kundig is als een verloskundige met echo's maken?

Nog gefeliciteerd met je verjaardag, je hebt al 2 hele mooie kadootjes he. We verschillen amper van leeftijd. Toch mooi hoor op je 36e moeder worden, beter laat dan nooit ben ik de mensen wel eens voor.

Van t amphia onderzoek: ze hebben mij niet verteld dat dat ook meer echo's zou betekenen...maar ik had dat al wel ergens gehoord. Toch geen reden voor mij om mee te doen.

Jij hebt dus ook niet meegedaan. Ik sta er nog steeds wel achter.

nou, nog een halve dag werken en morgen ben ik de hele dag vrij! eerst naar de Gyn dus om 10.10 ..

ik heb er echt wel zin in!

liefs van mij,

Lentezon

Geplaatst

Hi meiden,

Hoe ging je echo Lentezon? Ik hoop goed!

Wat grappig, ik word ook over een paar maanden 36. Ik snap heel goed dat jullie geen gedoe meer willen na de MMM. Ik heb daar zelf ook wel over getwijfeld, maar toch besloten mee te doen. De injecties kun je ook door de assistent van je huisarts laten zetten, voor ons is dat dus vlakbij. Ik doe het om iets terug te doen voor de wetenschap, maar voor mij was het belangrijkste argument toch wel dat ik best wel bang ben voor vroeggeboorte en dit een kansje geeft dat ik daar iets aan kan doen, ook al is het 50% kans dat het een placebo is. Voor gevaren ben ik niet bang, progesteron moest ik ook nemen na de IVF (die bolletjes) en bij eenlingen is al aangetoond dat het helpt om vroeggeboorte terug te dringen bij vrouwen met een verhoogd risiko. Ze weten alleen nog niet zeker of een tekort aan progesteron ook bij aanstaande tweelingmoeders een rol speelt bij de vroeggeboortes van tweelingen. Nou, vandaar onze beslissing, maar iedereen maakt daarin zijn eigen afweging en ik begrijp het heel goed als mensen om wat voor reden dat ook niet mee willen doen aan een dergelijk onderzoek. Die extra echo is alleen in het begin, volgens mij later niet meer. Wij kregen er tijdens beide bezoeken ivm de studie een, maar heel kort maar. Toch een geruststelling, die bewegende ukkies!

Ik denk dat ik ze sinds vandaag voel! Dit moet het zijn! Spannend. Ik krijg sinds gisteren ijzerpillen en een hoge dosis foliumzuur. Hoop dat dat wat helpt tegen de moeheid. Slapen jullie goed? Ik word elke nacht tussen 4 en 6 wakker en lig dan anderhalf uur naar het plafond te staren. Nou ja, geeft niet, alleen niet bevorderlijk tegen de moeheid. Groetjes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden