Ga naar inhoud

Zwanger- tweelingen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Sim,

ook al een 35+ moeder! Leuk joh! Mijn vriend wordt 38 op 6 mei...aardig dicht op de uitgerekende datum zeg!

Fijn dat je helemala achter je beslissing staat ( Amphia ) en het goed voelt verder. Ik hoop ook idd dat er niet echt sprake zal zijn van vroeggeboorte!

Toch benieuwd wat uiteindelijk de resultaten zullen zijn.

Fantastisch dat je leven voelt per vandaag- wat een bijzondere dag zeg!

Mijn echo was goed, alle bloedwaardes in orde, ijzer en bloeddruk ook. 2 mooi kloppende hartjes gezien. Over al 2 weken de 24e ( met presies 10 wkn en 1 dag ) heb ik de ' 20 wkn echo' . Ben ook erg benieuwd of ze de geslachtjes kunnen zien. Wat een kerstkado zou dat allemaal zijn zeg! Dan ga ik mij nog meer ' bonden' en daardwerkelijk ook namen geven aan de 2 kleintjes. Maar dat is ook voor iedereen verschillend.

En wanneer heb jij weer een echo?

ben jij ook al zoveel moe? ! heb ik ook . Gelukkig werk ik alvast op woensdag niet meer....

hey nog even doorbikkelen en dan heb je ook kerstvakantie?

lentezon

• Reacties 563
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hey de tweelingzwangerschappen groeien goed :-)

Fijn om te lezen dat het met jullie kleintjes allemaal goed gaat.

Hier alles ook prima. Het gaat plots zo snel he meiden, vind ik.

realiseerde me plots 'wow ben al 4 maanden!!!!!'

Ik mag 24 december komen voor 20wkn echo.

kan echt niet wachten want ik vind het dus nog steeds zo moeilijk om te geloven dat het er echt een kindje in mijn buik zit.

heb afentoe toch negatieve gedachten, dat het hartje het niet meer doet enzo........dat mijn baarmoeder niet goed genoeg groeit ( voelt zo klein, die bal in mijn buik soms ) en ja soms denk ik toch dat ik um voel hoor

maar het is zo moeilijk want ja heb ook last van veel darmgerommel dus dan is het van 'hey was dat............' en ja ook al vraag ik het wel aan de beeb hij doet het dan niet nog een keer.

flauwkees!!

dus afentoe onzeker

toch nog

maar VK zei alles mooi

baarmoeder mooi (qua grootte ) en hartje ging van klopperdeklop

helemaal prachtig

maar ja duurt zo lang he van de 12wkn echo tot de 20wkn echo

pffffffffffff

groetjes

kom toch afentoe ff hier binnen piepen want ja ga toch ongeveer gelijk op met jullie he

Geplaatst

Hey Lila2002,

Wat leuk weer eens van je te lezen! Blij dat alles nog goed gaat,. ondanks toch ook wat zorgen. Heel logisch hoor! Ik denk dat alle zwangeren dat wel hebben, de 1 misschien wat meer dan de ander..

Dat gevoel van ongeloof herken ik ook erg goed. Omdat ik gisteren een echo had ben ik weer even gerust . Als ik ze zo lang niet gezien heb, en ze ook nog niet weet te voelen...maak ik me ook een beetje zorgen.

Ik probeer me niet te veel doom scenario's voor de geest te halen halen ;-)

Joh da's wel onmenselijk lang ze van 12 weken echo tot 20 weken echo! Echt kan me voorstellen dat je je beebje nu echt weer ff wilt zien hoor!! Ach strakjes voelen wij ons kindje(s) en hebben we soms vats weer andere zorgen: dat ze naar je idee teveel of te weinig bewegen?? hihih ik probeer nog echt zeveel mogenlijk te relativeren.

Ik heb alleen de hartjes nog even gezien op week 13 en op week 17. De 20 weken echo is bij mij een week vervroegd: week 19,1..

zucht dus aan de ene kant valt t mee: 2 weken wachten.

Spannend inderdaad Lial2002!! Op naar de 20weken echo meid!

...ze gaan dan echt alles checken. Ik hoop dat wij op kerstdag de geslachtjes ook kunnen weten! Een verrassing blijft t toch: of ik het nu met 19 weken weet of met 9 maanden....

Wil jij het weten? Wel fantastisch een brusje voor je dochter, 2009 word echt een top jaar !

Geplaatst

ja geslachtje

hmmm

eigenlijk niet

alhoewel ik natuurlijk toch rreuzzze benieuwd ben

maar ik heb zoiets van

als ik het weet dan ga ik het vast niet voor me kunnen houden

dat ik me verspreek ofzo weet je wel

en ik wil het dus echt voor ons houden

wil niet dat iedereen het weet

dus denk dat ik gewoon niks wil weten maar wel heeeeuuuul goed ga meee kijken op de echo LOL hahahaha

hey zie ik het goed

jij ook 20wkn echo op 24-12

ik had zo gehoopt dat ik nog voor kerst terecht zou kunnen

en toen ik belde ( VK doen het niet zelf, moet naar echocentrum ) zei de vrouw aan de lijn ......'nou ik heb nog 1 plekje op woensdag 24-12 om kwart over 2.........' ik gelijk 'jaja dat is goed dat is prima!!!!"

hahaha

maak me nu ook wel druk of alles wel goed met beebje zal zijn

'iedereen om me heen zegt dat 'ja tuurlijk is alles goed' maar ja

ach ja das dat moeder gevoel he

dat je je altijd zorgen blijft maken om je kids

in de b-moeder of erbuiten hoor LOL

moet zeggen dat het plots heel vruchtbaar om me heen word

nichtje is zwanger, ander nichtje stopt deze maand met de pil en dan maar hopen dat zij en haar man gauw zwanger zijn. en nou hoor ik vandaag dat de juf van mijn dochtertje ook zwanger is

word een babie-rijk jaar !!!

haha

ik voel afentoe wel plopjes en soort van bubbeltjes maar ja ik ben dan zo van 'ach zullen die rotdarmen wel zijn'

maar stiekumdenk ik toch dat ik afentoe gewoon de beeb voel porren hoor

bij tweelingmama's straks dubbel zo druk

haha is het niet zo dat je met twee ze dan ook eerder voelt!!???

zou je haast denken.......

groetjes

Geplaatst

Leuk zo'n baby boom!

Mijn zus gaat pas in het voorjaar samenwonen, en haar bioklok tikt niet maar SLAAT gewoon! Maar ja tegelijk gaan we niet meer redden. Een andere vriendin van mij is al 2 jaar bezig voor de 2e...

Anders vriendinnen waren er al vroeg bij ( of ik laat..)die hebben al kinderen van rond de 10.

Sja met 2-lingen zou je het eerder moeten voelen maar het kwartje is bij mij nog niet gevallen hoor. Ik voel steekjes, en heeeel soms wat geborrel tussen het geborrel wat ik toch al heb hahahaha.

Heeft ook allemaal te maken met de plaats van de placenta, de dikte ervan.....hoorde ik. Denk dat het gewoon laat komt bij me. Bv Mijn moeder heeft mijn zus en mij amper gevoelt de hele zwangerschap.

Kan ik de familie zitten..??

Ach van de geslachtjes weten is zo individueel .

Mijn naaste familie en mijn beste vriendinnen mogen de geslachtjes ook weten. Voor ons maakt het niet uit of de verrassing komt met 5 maanden of met circa 9. Mijn kindjes zijn toch geen geheim ? Dit is mijn enige zwangerschap en aangezien iedereen al die jaren zo intens met ons hebben meegeleeft.... ach inderdaad : ik kan het ook toch niet voor mij houden! hihihi

We hebben tegelijk de 20 weken echo! Fantastisch hoor!

Ik rijd die dag na t ziekenhuis gelijk door naar Drenthe en ik zal vanuit daar nog wel ff inloggen om eea lte laten weten!

Aftellen! Nog 2 weekjes ...

Hopelijk kom je die een klein beetje zorgeloos nog door.

liefs lentezon

Geplaatst

Wat fijn dat de 17wkn-echo zo positief was Lentezon! Nog 2 weekjes wachten op de 20wkn-echo. Gelukkig gaan de decemberdagen snel voorbij. Ik vind 3 wkn wachten al best snel in december. Maar ik beneid jullie wel dat jullie vóór de kerst al meer weten. Wij hebben nu een vermoeden welk geslacht de ukkies hebben (meisje en jongen) en hoop dat dat bevestigd wordt de 29e. Wij maken hier geen geheim van, voor niemand. Hele geruststelling, want ik kan mijn mond hier toch niet over dicht houden. De namen blijven wel geheim, we hebben al wat zitten brainstormen.

Volgens de boekjes zou je in het tweede kwartaal weer meer energie moeten krijgen, maar ook bij mij gaat dat niet op. Gister de hele dag besprekingen op mijn werk en ik kon 'smiddags alleen nog maar aan mijn bed denken (ik wil niet zitten, ik wil liggen!). De tijd dat ik om 5.00uur 'snachts wakker wordt en blijf liggen is weer voorbij, gelukkig. Ik heb het lange kussen van mijn schoonzusje gekregen (zij is net moeder), maar ik moet mijn weg er nog wel mee vinden.

Vanaf vandaag weer lekker 3 dgn vrij. Ik hoef sowiezo niet zoveel meer te werken in december. Wel met de kerstdagen, daardoor is het nog sneller de

29e. Wat een idee, eind deze maand zitten we al op de helft van onze zwangerschap. Wie had dat ooit kunnen denken.

Mijn buikje begint toch echt wel te groeien en tijdens het salsadansen viel het me op dat verscheidene mannen hun blik lieten vallen op mijn borsten, die ook flink in proporties zijn toegenomen. De weegschaal bevestigd dit ook allemaal, inmiddels 3kilo zwaarder.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hey Stéphanie

Wat fijn dat je je goed voelt ( naast moe zijn dan..) en het straalt gewoon van het scherm hoor! hahah

Die vermoeidheid is bij mij ook niet echt beter, maar ik geef er lekker veel aan toe..vroeg naar bed met een boek en niet te volgepland op een dag / in een week.

Wat fijn dat je al beter slaapt ( gaat goed ook met dit weer ) !

Salsadansen...nou klinkt al exotisch genoeg en dan nu nog met een (cup) maatje meer ! Mijn vriend zit er ook helemaaaaaal niet mee hoor dat ze nog een beetje groter zijn. Al heb ik al E... gelukkig pas ik nog wel in mijn oude BH ( net ).

Ach die kilo's : ik lees overal bij de zojuist bevallen meiden dat het er snel eer afvliegt... Maar 3 kg is heel erg netjes hoor!

Ik zit nog steeds op een halve kg meer dan 2 maanden geleden. Maar wat niet is, kan nog komen.

Bij ons was het toeval dat we een week eerder mochten ( vakantie van de gyn ) ... Dat jij al een indicatie hebt: wat geweldig! IS wel een koningswens die uitkomt hoor: een jongen EN een meisje...dar lijkt mij echt geweldig maar ik heb geen enkele intuitie wat dat betref..

Heel mijn omgeving heeft 'visioenen' van een jongen en een meisje. Hoe ze daar bij komen?? Het zou wel fantastisch zijn al is alles welkom en zou ik ook helemaal achter 2 meiden staan , of 2 jongens . De namen houden we ook voor onszelf. We hebben een lijstje waar we ieder namen opschrijven.

Gelukkig gaat deze maand razendsnel voorbij en op naar onze 20 weken echo Stéphanie!!

Nou ik ga eens verder met werken.... zucht heb niet zoveel zin meer, maar ja.

Alvast een super weekendje!

liefs lentezon

Geplaatst

hallo

jullie zijn allemaal wel al een heel stuk verder als wij!

ben nu 8,3 weken heb met 7,2 weken 1e echo gehad

en moet nu wachten tot 9 januari en wat kruipt de tijd

voorbij

ik ben vaak heel misselijk en echt doodmoe

wanneer zijn jullie uitgeteld???wij officieel 21 juli

groetjes steph

Geplaatst

Hoi Steph,

Je 1e mijlpaal zit er al op: de 7 weken echo ( hartactiviteit !) :headbanger:

En zo gaat het steeds maar weer een weekje verder...

inderdaad voor t weet : ben ik opeens al bijna aan de 20 weken echo toe!

Ik vond de 1e 3 maanden ook voorbij kruipen, veel moe idd. Ik was ook wel wat opvliegend achtig/ kort lontje . Wellicht van alle spanningen.

hoeveelste poging zijn jullie zwanger geraakt?? '

Mijn onderschrift zegt t al: 19 mei uitgerekend.

Zet hem op hoor... voor je het weet is het 9 januari ! gr Lentezon

Geplaatst

Heel bekend hoor Stéph, dat de eerste weken voorbij kruipen. Ookal is het dan december. Vanaf week 14 vond ik het eigenlijk pas snel(ler) gaan.

Hoe was je echo?

Ik ben zelf 18 mei uitgerekend, maar houd er rekening mee dat de bevalling waarschijnlijk eerder komt.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Lentezon,

ik las elders dat je al een duo-kinderwagen hebt. Dat is mooi vlot, maar ook wel leuk om naar te kijken is het niet? Ik heb zonet ruimte in een kast gecreëerd voor de cadeautjes die we al gekregen hebben de afgelopen maanden (mutsjes, rompertjes, sokjes, slofjes en speeltjes). Van mijn man heb ik met mijn verjaardag alvast een luiertas gekregen.

Vanaf januari gaan we ons bezig houden met de kinderkamer. Dan weten we zeker welk geslacht de kleintjes hebben. Aangezien ik toch grotendeels van mijn jeugd ben opgegroeid tussen de mannen, zou ik het wel heeeel leuk vinden om een meisje te krijgen. Maar niet voor niets cliché, het belangrijkste is dat beiden gezond zijn.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Vraagje aan (aanstaande) tweelingmoeders...

hoe reageren jullie als mensen vragen of het een verrassing is dat je in verwachting bent van een tweeling?

Zelf maak ik er geen geheim van dat het via de medische weg is verlopen en dat de kans bestond dat.

Als mensen enkel naar mijn zwangerschap vragen, dan zeg ik 2 ukkies draag, maar loop niet te koop met de mmm.

Ben benieuwd hoe jullie reageren.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

tis gezellie hier dus kom steeds weer terug LOL;-)

oh en dat kruipen van de dagen nou dat had ik het begin dus niet

maar nu dus wel

komt volgens mij in mijn geval gewoon omdat het zolang duurt voor de 20wkn echo ( vanaf 12 tot 20 is best lang)

nog n kleine 2 weekjes

moet wel zeggen dat ik steeds meer last heb van doomdenken nu........getver....helemaal niet leuk..........

oh en de moeheid zo herkenbaar

lees aldoor dat het na de 3de maand beter word

nou pfffffffffff merk er echt niks van hoor

vandaag dus rotdag want door vermoeidheid krijg ik dus mega koppijn

dus toch maar paracetamolletje en op de bank met de ogen dicht

mannetje is thuis dus die brengt en haalt dochterlief van en naar school

heerlijk, dat scheelt

wel ff tussendoor de kerstboom neergezet..........alleen de lampjes erin, want dochtertje wil zo graag de helpen met de ballen enzo,.........dus alles staat klaar als ze zo binnenkomt.

meiden ik neem aan dat ik nog wel ff kom melden over de 20wkn echo,..........maar alvast hele fijne dagen gewenst

en op naar een stralend en prachtig 2009, met heel veel poepluiers hahaha

Geplaatst

oh en ben dan wel geen 2-ling mama in spe.........maar maak inprincipe ook geen geheim van de mmm. maar zal er niet gelijk over beginnen nee

dus alleen als het gesprek zich wat zou verdiepen zeg maar

Geplaatst

hallo

wij hebben en zoontja van nu 15 maanden na 2 icsi pogingen

nu na de 1e icsi voor een brusje zwanger van een tweeling

ik vind dat ik maar lang moet wachten van de 7 tot de 12 weken echo

mss ga ik wel bellen dat ik met 10 weken nog 1 echo wil

wij gaan het met kerst vertellen dus ben benieuwd hoe iedereen zal reageren,niemand weet dat we weer een poging gadaan hebben

fijn weekend

steph(anie)

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier blijft het ook bij steekjes, Lentezon, en een paar dagen terug 1x duidelijk 2 knappende luchtbellen op een plek waar geen darmen kunnen zitten. Maar daar bleef het bij. Ik zou zo opgelucht zijn na de 20 weken echo. Net als de meesten hier zit ik daar enorm op te wachten. Wij mogen 17 dec al, op 19 weken. Ik denk zelf dat de onderste een jongetje is en de bovenste een meisje, maar vaak denken we toch ook 2 jongens. 2 meisjes kan ik me niet voorstellen. Wij gaan het met kerst bekend maken aan familie en vrienden, ook ik kan het toch niet voor me houden ;)

Stephanie, mij valt op dat veel gesprekken met mensen die niet bekend zijn met ons medisch verleden er toch op uitdraaien dat ik het vertel, hoewel ik er niet direct de nadruk op wil leggen. Maar dan vragen ze: zit het in de familie, tweelingen, of was je totaal verrast? En dan zeg ik toch maar: nee, we hebben IVF gehad en dan heb je iets meer kans op een tweeling, maar uiteindelijk reken je er niet op. Je mag al blij zijn als je uberhaupt zwanger wordt en eentje was ook helemaal fantastisch geweest. Verder valt me op dat lang niet iedereen enthousiast reageert. Ze vinden het natuurlijk wel bijzonder, maar beginnen gelijk over: zooo, jullie gaan het zwaar krijgen. Dan zeg ik steevast: misschien wel, maar eentje is ook zwaar, en wij hebben toch geen vergelijkingsmateriaal. Het lijkt ons juist ontzettend gezellig met twee! Maar de meest gehoorde opmerking: Nou, dan zijn jullie gelijk klaar! Dan zeg ik meestal: wie zegt dat? Misschien willen we wel een derde. Ik vind dat trouwens een rare opmerking, jullie niet? Je zegt toch ook niet tegen iemand die zwanger is van de tweede: zo, dan ben je nu lekker klaar. Ik vind het niet vervelend als mensen dat zeggen, maar wel een beetje gek eigenlijk. Anyway, over de mmm doen we niet geheimzinnig, ik heb me al voorgenomen om ook de kindjes als ze het eenmaal een beetje kunnen begrijpen altijd eerlijk te vertellen hoe we ze hebben kunnen krijgen. Nou, groetjes weer een sterkte met aftellen iedereen naar de 20wk echo's!!! Op veel mooie kerst en nieuwjaarsboodschappen hier ;) Doeg.

Geplaatst

Sim, wat fijn dat jij al zo snel de 20 wkn-echo hebt. Ik wens je 2 hele gezonde kinderen toe, van welk geslacht dan ook. Voordeel van geslachten weten is dat we wat gerichter kunnen brainstormen over kamerkleuren, geboortekaartjes, etc.

Ook ik hoor vaak; dan ben je in 1 keer klaar. Maar ik moet zeggen dat ik hier zelf ook aan mee werk. Mijn wens was altijd 2 kinderen en van allebei 1 zou helemaal fantastisch zijn (ieder z'n wens). Dat mensen al moe worden van de gedachte is hun idee. Wij laten het allemaal wel op ons afkomen, zeg ik dan. Aangezien ik in de zorg werk met 8 volwassen mensen die hooguit 2 zijn op cognitief niveau (emotioneel nog veel lager), verwacht ik dat ik niet zo snel in paniek zou raken als het allemaal een keer anders loopt dan gepland. Maar dat is dan ook de enige toekomstverwachting.

Eerst maar genieten van de zwangerschap en de rest komt later.

Laat je nog even weten hoe de echo is geweest?

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hallo Dames

Mag ik even inbreken ?

Steph ! ben je zwanger van een tweeling ????? wauw wat goed zeg ! echt leuk om te lezen.Ken je Yvonne nog van het andere forum ? die is nu ook 20 weken zwanger van een tweeling ! we hebben nog goed contact met elkaar,vorige maand hadden we nog een meeting.en kila is ook weer zwanger.

Hopelijk blijft alles goed gaan met jullie allemaal,oja,ik heb ook meegedaan met het amphiastudie,ik moest iedere 2weken toch naar het ziekenhuis komen (heb de eerste zwangerschap het helppsyndroom gehad) en heb me dus lekker door een verpleegster laten prikken,of hier bij mijn huisarts.Ik weet nu nog niet wat er bij mij in zat maar ze zijn met 34 weken geboren,alles was gelukkig goed en waren ze beide bijna 5 pond !

Dames geniet van deze zwangerschap,het is heel bijzonder maar op het laatst had ik het echt heel erg zwaar !

groetjes Manuela

Geplaatst

Ha meiden.,

Allemaal een lekker weekend gehad? Er is weer veel gepost hier zeg!

Wij krijgen ook vaak de vraag of het 'natuurlijk was'of via de MMM.

Ik denk dat dat door mijn leeftijd komt. Ik denk namelijk niet dat men dat zo 1,2,3 aan iemand vraagt van zeg 26.

Als ( onbekenden , kennissen, en oppervlakkige bekenden ) er niet naar gevraagd word zal ik het niet zomaar zeggen. Wel als ik bv aanvoel, bv zoals laatst de kapster, dat iemand er wat aan zou kunnen hebben. Ik vroeg haar of ze kinderen had en ze zei 'nee, ik ben al wel 36 maar wil de MMM niet in'..

goed dan vertel ik het wel omdat de MMM wel degenlijk iets kan opleveren...

Ook wordt er meestal gevraagd of het in de familie zit...

Sja voor mij is het gemakkelijker om soms de MMM erbuiten te laten: mijn vriend is er 1 van een tweeling...dus dan zeg ik dat gewoon.

Eigenlijk zou ik zelf echt niet aan iemand gaan vragen of het via de MMM is .. dus vind dat best wel brutaal eigenlijk.

Over het de kindjes vertellen:

Ik zelf had als kind een bizar idee van een 'reageerbuisbaby'.. en de kindjes -en ook als tweeling zijnde- krijgen strakjes al aandacht en bekijks genoeg... ik denk dat ik pas al ze echt veeeeel ouder zijn ( 12 of zo ) ze dat zal vertellen..ik wil niet dat zij zichzelf al als 'anders'gaan voelen als anderen en ze zijn al 'speciaal 'genoeg als 2 ling.

Sja dus heb de familie e.d. al goed geinstueerd, dat wij dat ze zelf willen vertellen als wij daar de tijd voor achten.

Sja maar dat is zo en zo een dilemma van het ouderschap: wat vertel je je kinderen, en wat niet, en wanneer. Er zijn nogal wat heftige dingen gebeurd in mijn leven bv... je wil ze niet met dingen opzadelen maar wel voor dingen behoeden etc . Maar goed: dat speelt nog lang niet hoor!

T begint mij al flink te dagenm iniedergeval dat wij ouders gaan worden en aan een omslag in ons leven staan. niets zal nog t zelfde blijvrn, en dat bedoel ik niet negatief hoor.. maar ik vind het ineens wel erg spannend en een grote verantwoordelijkhedi- terwijl wij dit natuurlijk al jaren wisten-

T komt nu gewoon tastbaar dichtbij , maar zoals mijn vriend ook zegt: we willen het, we gaan ervoor, en ook: we redden dat echt wel samen .

liefs Lentezon

Geplaatst
Lentezon,

ik las elders dat je al een duo-kinderwagen hebt. Dat is mooi vlot, maar ook wel leuk om naar te kijken is het niet? Ik heb zonet ruimte in een kast gecreëerd voor de cadeautjes die we al gekregen hebben de afgelopen maanden (mutsjes, rompertjes, sokjes, slofjes en speeltjes). Van mijn man heb ik met mijn verjaardag alvast een luiertas gekregen.

Vanaf januari gaan we ons bezig houden met de kinderkamer. Dan weten we zeker welk geslacht de kleintjes hebben. Aangezien ik toch grotendeels van mijn jeugd ben opgegroeid tussen de mannen, zou ik het wel heeeel leuk vinden om een meisje te krijgen. Maar niet voor niets cliché, het belangrijkste is dat beiden gezond zijn.

Liefs, Stéphanie

Leuk he al die spulletijes! Ik heb ook al een stuk of 8 rompertjes en 2 pakjes en slabbetjes gekregen!

Nou de wagen heb ik besproken en kan die half januari ophalen want hij word geleverd met 2 gloednieuwe reiswiegjes. Via via -hij is dus 2e hands, maar met nieuwe bekleding en nieuwe reiswiegjes. Die persoon had alles dubbel gekocht namelijk. Alleen zat er 1 verkeerde reiswieg bij dus de winkel heeft ze beide teruggenomen en levert kosteloos 2 nieuwe! Voor 500.- ben ik dus klaar, mis alleen nog 1 voeten zak van 80.-

Wij gaan als we de geslachtjes weten pas echt inslaan ! Niet dat ik van rose of blauw houdt maar vind het gewoon leuk om 'gericht' iets te kopen.

Nog 10 dagen wachten....... en dan hebben we de 20 weken echo!

jij ook nog even doorbikkelen tot de 29e...

liefs van mij!

Geplaatst

ja dat gericht kunnen kopen enzo klinkt soms wel handig hoor

maar ik denk toch dat ik me blijf inhouden

ik ben er trouwens zo een die een jongetje net zo makkelijk een roze bloesie aandoet hoor

en blauw bij een meisje is ook superlief

vind trouwens dat jongens kleding veel te stoer is

voor klein beebje al spijkerjasjes en broekjes, - ok kan ook heel cute zijn want deed het mijn dochterje ook wel aan hoor,.......zo leuk met twee staartjes ach gut waar blijft de tijd (mijmermijmer) ze is alweer 6!!!---- maar wat ik bedoel is dat meisjes kleding lief is, unisex kleding ook, maar jongens vind ik dan gelijk weer stoer, blauw strepen etc....

waarom geen bloemen voor zo een schattig klein babyjochie van 1 week oud???

valt me gewoon op hoor als ik door de kids kleding loop te snuffelen

jongetjes zijn toch ook lief en schattig en snoepig

nou ja is mijn idee hoor

lol

oh man nog een weekie maar

wou dat het wat sneller ging

maar me aldoor zorgen

open schedeltje, open ruggetje etc

he verdorie bahbah..........of ik voel niks.......leeft hij/zij nog???

denk toch dat als ik jong en gewoon 'normaal' zwanger was geworden ik een stuk onbezorgder van mijn zwangerschap zou kunnen genieten.

had ik helemaal geen knowhow gehad van de hele mmm dus ja dan ben je gewoon zwanger

zucht

misschien komt het gewoon door die 20wkn echo hoor

als ik dat maar achter de rug heb en alles is goed

ik vind mijn baarmoeder zo klein voelen............

ben nu bijna 19 weekies maar bm is nu halverwege schaambeen en navel

lees dat hij rond de 20 weken bij je navel moet zijn maar dat zie ik dus niet gebeuren. en dan denk ik toch ja beeb moet zo rond de 18 cm zijn .......dat past nooit want voelt zo klein die bal.........zucht

helpie.........nou heb je natuurlijk met tweeling in je buik wel wat dikkere bal lijkt me.......maar hoe is het met jullie bm gesteld???

eerste meting van VK was 1/3 s-n

tweede meting stond er 18 ( ja 18 wat????)

(1/3 van s-n begrijp ik nog wel, maar is 18 nou cm??)

lol

ach

ik ga douchen en de zorgen van me afspoelen hihih:icon_bounce:

(tis niet zo dat ik de hele dag loop te somberen hoor.....maar soms dat gevoel dat knaagt van binnen)

Geplaatst

Lila,

ik kan me je bezorgdheid wel voorstellen, zeker als de tijd tussen de 2 echo's zo lang geduurd heeft. De omvang van je buik is volgens mij niet zo van belang; het ligt er volgens mij maar net aan of de kleine voor of achter in de buik ligt.

Ik kijk ook erg uit naar die 20 wkn-echo, ben zo benieuwd wat ze allemaal kunnen zien. Daarna kan het shoppen lekker beginnen. En natuurlijk kunnen jochies ook roze dragen en meisjes blauw.

Nog even geduld tot de 20 wkn-echo. Laten we er vanuit gaan dat geen nieuws goed nieuws is, tot dan.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Nou meiden, hier de 20wk echo gehad (eigenlijk 19wk) en alles helemaal goed! Ze zijn beiden gezond en wel, ongeveer 20cm lang, 300 gram en super super schattig ;) Ik glim helemaal van trots en blijheid en opluchting. Ik vond het heel eng en geslachtjes konden me niks meer schelen, als ze maar gezond zouden zijn. Oef, en dan bekijken ze eerst de 1e en duurt het zo lang voordat je weet dat het ook met de 2e goed is. Ik voel de onderste nu vrij duidelijk, maar de bovenste is veel rustiger. Dat zag je duidelijk op de echo. Tjemig, wat lief zeg. Ik gun jullie binnenkort op jullie 20wk echo's allemaal hetzelfde geluk!! Enne, waarschijnlijk twee meisjes, ha ha ha, het laatste wat ik verwachtte. Ik dacht j/m en mijn lief dacht j/j. Bij de eerste was het niet helemaal zeker. Toen ze van de tweede zei dat ze het zeker wist kwamen de traantjes. Terug bij de eerste kwam ze tot een sterk vermoeden, maar we moeten het verder zien bij de groei-echo. Het maakt me helemaal niks uit, maar nu dus meidennamen verzinnen, want die hadden we nog niet :) Nou, tot schrijfs maar weer.

O ja, nog een reactie op Lila:

Lila, ben het met Stephanie eens, grootte van je buik zegt weinig. De een vindt mijn buik giga, de ander vindt het meevallen. Toch ben ik net zo groot als vriendinnen met een eenling die 3 maanden verder zijn. Wat ik me goed herinner was dat mijn buik met 15wk ook nog tussen navel en schaambeen zat. En toen ineens volgden een paar zware dagen met veel druk in mijn buik en het leek alsof ie ineens omhoog verschoof, want na 3 dagen zat ie ineens tot mijn navel. Dus dat kan bij jou toch makkelijk een paar weken later zijn, omdat je er eentje in hebt zitten. Je zult zien: het kan zomaar ineens omhoog gekomen zijn hoor. Geniet ervan he! Groetjes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden