Ga naar inhoud

Zwanger- tweelingen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Miss Daantje, fijn om weer van je te horen meid en dat alles goed gaat met de beebs..

hey ehmm Lentezon,..........6 maanden???

ehm ben ik dat dan ook??

jij bent na mij uitgerekend...........

haha ik zeg nog aldoor netjes 5 en halve maand

toch??

of mis ik nu iets

hahah of ben ik gewoon vaag aan het worden

vergiste me gisteren ook al

dacht dat ik morgen 24 weken ben maar dus alweer 25

hahah

zo een week erbij

• Reacties 563
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ha Lila!

Ja dat klopt wel idd hoor! 24 weken, dat is voor mij 6 maanden..(??????)

ikke en rekenen..niet echt een sjofele combi, en ik reken altijd in mijn eigen voordeel ook nog!

Ik kan beter gewoon zeggen: 24 weken , want zo rekent toch iedereen wel.

Hihi Nou ik heb al wel wat last van zwangerschapsdementie hoor!

Geplaatst

Ha ha, ja ik vond die 6 maanden ook al aan de optimistische kant hoor. Ik riep tot half januari toch echt nog dat ik nog 4 maanden moest. Maar gerekend tot het gemiddelde van 37 weken is het nu nog 3 maandjes. Ik ben donderdag 25 weken en tel echt nu de weken af tot 28 weken, denk dat ik dan pas gerust ben. Pientebaby wat jij schreef over die weeen en urineweginfectie, heftig joh. Daar ben ik dus zo bang voor op het moment. Maar goed, ik probeer maar vertrouwen te hebben. Ik krijg er echter de ene na de andere kwaal bij, slaap niet langer dan een half uur achter elkaar en word dan wakker van de harde buik, plassen, benauwdheid, maagzuur en zeurende pijn in de heup waar ik op lig, dus maar weer eruit en alle kussens naar de andere kant. Pfff. Vandaag had ik het even niet meer zo naar voelde ik mij, vooral dat gevoel elk moment te kunnen ontploffen, dan weet ik echt niet meer waar ik het zoeken moet: liggen gaat niet, staan niet, zitten niet. Alleen een warm bad helpt, maar je kunt toch niet 6x per dag in bad gaan... Nou, sorry voor de klaagzang, het is dat ik zo waanzinnig blij en gelukkig wordt van de bewegingen van mijn ukkies, of de foto's bekijken en fantaseren over hoe het straks zal zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik ben zo dankbaar en blij dat het eindelijk gelukt is, daar heb ik alles voor over. Maar had niet verwacht dat ik werkelijk alle denkbare zwangerschapskwaaltjes tegelijk over me heen zou krijgen, terwijl ik toch altijd zo gezond, sportief en sterk ben geweest. Effe afzien dus, maar misschien wordt het nog wat beter. De gezellige inkopen doen waar jullie over spraken, dat gaat bij mij op het moment niet. Waren zaterdag heel even naar de prenatal, maar ik houd het niet langer dan 20 minuten vol en ben vervolgens de hele avond zo opgeblazen en kapot dat het niet leuk meer is. Nou ja, we doen het maar gewoon rustig aan. Morgen het een en ander maar weer eens bespreken met de verloskundige. Misschien is het nog steeds die blaasontsteking of reageer ik niet goed op de antibiotica. Nou, einde klaagzang, nu echt! :snitch:

Stephanie, fijn dat je het kon regelen op je werk.

Pientjebaby, sterkte ermee en dat je de laatste 2 maanden maar goed mag doorkomen. Rustig aan!

Miss Daantje, jeetje met ms moet het inderdaad helemaal heftig zijn! Shopse!

Lentezon, geniet van je vrije dag en familiefeest.

Mariek ook de groetjes natuurlijk en verder iedereen die ik vergeten ben.

Geplaatst

Mogge lieve meiden!

Hoe gaat het vandaag ? En hoe ging het slapen vannacht?

Ik had gisteren een heel verhaal getikt maar de pc liep vast! grrrr

Het ging er dus met name over dat ook IVF moeders heus wel mogen zuchten, steunen en klagen! Ik denk wel dat relativeren ons uiteindelijk gemakkelijker af gaat, en je bv eerder over dingen heenstapt.

Het zou niet realistisch zijn als wij nooit eens mogen klagen, nu met allerlei klachten, maar ook later in het moederschap, bv na een slapeloze nacht etc

Wij zijn dan wel bikkels, maar blijven mensen van vlees en bloed.

Ook al kunnen we denken: 1000- den zouden zo met ons willen ruilen, dat neemt niet weg dat je bv , in het ergste geval, heel erg veel lastige zwangerschapskwaaltjes hebt en daar mee worstelt!

Nou dus dat wilde in maar eventjes zeggen hoor!

Liefs,

lentezon

Geplaatst

Sim,

je mag best even spuien/klagen hoor. Als er mensen zijn die het begrijpen, is het wel op deze site (zwanger of niet). Het lijkt me zwaar om 's nachts weinig uren te slapen en overdag (daardoor?) ook weinig energie te hebben.

Afgelopen dagen meerdere keren naar de stad geweest, dwz naar lappenland om stofjes te kopen. De naaimachine is de nieuwste manie. Van vrolijk gekleurde stofjes (holland-look) 2 muziekmobiels gemaakt; een autootje met een muziekkoord eronder en vervolgens een huisje met een muziekkoordje eronder. Verder stof gekocht om 2 wikkeldoeken voor de ukkies te maken, per stuk kosten die dingen (bv. Lodger) rond 65 euro. Nu ben ik er in totaal rond 40 euro voor kwijt. Tja, je moet op de kleintjes letten (haha).

Aangezien ik natuurlijk veel te veel stof heb gekocht ga ik ook nog zelf slabbetjes maken. En zo blijf ik van de straat.

Vandaag met een gerust hart naar mijn werk gegaan. Een overleg met leidinggevende (stond al gepland) gehad, waarin geen verkeerd woord viel over mijn keuze. Eigenlijk alleen maar instemmend. Tussen 7 en 9 hard gelopen om bewoners op tijd klaar te hebben voor vertrek naar dagbesteding. Ging best goed, maar toen het eenmaal rustig was op de woning voelde ik toch wel mijn buik. Even rusten dus op de stoel. Helemaal blij met meedenkende leidinggevende en collegae.

Wie van jullie heeft al op het werk doorgegeven onder welke voorwaarden (uren) jullie terug keren na verlof? Ook al een zwangerschapsverklaring ingeleverd op het werk?

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hi Stephanie!

Grappig, je bent met dezelfde dingen als ik bezig! Ik heb ook leuke stofjes gekocht (via internet trouwens http://www.destoffenkraam.nl) en ga ook zelf lakentjes opleuken, omslagdoeken maken en slabbetjes enzo.. ik heb ook nog een patroon voor een aankleedkussenhoes, dus als je interesse hebt, stuur me ff een pb met je emailadres, dan stuur ik het je! Oh ja, ook speendoekjes zijn heel makkelijk zelf te maken (kijk maar eens naar die van het merk koeka, die zijn heel handig en zo na te maken..

Groetjes Pien

Geplaatst

Mogge meiden,

wat een ""crea-thea's " zijn jullie! Altijd al geweest of komt dat nu ineens opwaaien?

Het maakt je spulletjes wel erg persoonlijk.

Die speendoekjes zijn wel handig trouwens, ik heb zo een koord met een klip eraan, maar dat is van kralen dus vrij hard.

Dus jou koopwoede is nog niet gestild Stephanie? Nou zoals eerder gezegd: volgende week is mijn koopwoede dagje! Ik heb nu wel 1 tas vol met kleertjes en wat kleine dingen zoals knuffeldoekjes, spuugdoekjes, koordjes voor de speen, rammelaartjes, en een paar slabbetjes.

De helft ervan heb ik gekregen..dat heeft ook nadelen!!!!! Dat kunnen jullei vast beamen?!

Zo zijn er al een paar mensen met dingen aangekomen die ik zelf echt niet zo kopen..zucht! BV een vriendin met 2 mobieltjes van IKEA met visjes.... weet zij veel dat ik thuis met een aquarium zit waar ik dus eigenlijk vanaf wil en ik vissen echt geen bal (meer ) aanvind? Bovendien hangen zij erbij alsof ze al 4 weken dood zijn aan die koordjes....hahahahahaha Verder wel vrolijke kleurtjes hoor daar niet van.....

dus ja, tenzij de meiden ze leuk vinden.....anders hang ik ze wel ergens in de hoek ??

En mijn moeder kwam aan met 2 vreselijk- maar wel door door nonnen zelfgemaakte - carnavaleske - soort van narrepoppen helemaal van stof, met niet gewoon felle kleuren maar lichtgevend gewoon! Je zou er nachtmerrie's van krijgen! hahaha Eigenlijk wel komisch allemaal.

Jullie hebben zo ook wel voorbeelden neem ik aan.

Nou een heel verhaal! Het weekend staat voor de deur, jihoe! Ik voel me al ietsje beter al ben ik echt al een hele week op en top vermoeid. dus ook niet gefietst, voor zwemmen had ik geen tijd ... morgen maar weer een keer.

Gisteren mega bekken pijn, vooral met met uit de stoel opstaan. dat gaat nu iets beter...

OJA: over werk wat jij vroeg Stephanie: ik heb dat allemaal allang geregeld want dat moest natuurlijk tegelijk met de kinderopvang synghroon lopen.

Dus ik werk op maandag, donderdag en vrijdag. Totdat er meer plek is op de opvang: dan is het werken op dinsdag , donderdag en vrijdag. Helaas heeft mijn collega de vrije vrijdag al ingepikt...

Zwangerschapsverklaring? Waar is dat voor dan?

liefs lentezon en als ik jullie niet meer 'zie' hier: een fit en prettig weekend gewenst!

Geplaatst

Oh, ben jaloers!! Nog nooit een naaimachine aangeraakt in mijn hele leven, maar het lijkt me zo leuk om dat te kunnen. Kan ik niet een bestelling plaatsen bij jullie? ;-)

Geplaatst

Hahaha dat herken ik wel hoor, die fantastiche cadeaus die je her en der krijgt.. ik heb de vorige keer ook de meest vreselijke dingen gekregen.. Ik hou bijvoorbeeld helemaal niet van beertjes.. dus alle kleertjes met beertjes, schilderijtjes, knuffelberen etc etc.. zijn niet heel lang meegegaan... oeps..

Op een gegeven moment als mensen dan vroegen wat ik wilde hebben zei ik altijd.. kleertjes heb ik zat maar een leuk voorleesboek of prentenboek is erg welkom.. Daar kan je namelijk bijna niet fout mee gaan en het is erg leuk om veel verschillende boeken te hebben om voor te lezen...

Ach... het is natuurlijk allemaal goed bedoeld maar als je met veel zorg je kamertje hebt ingericht in een bepaalde kleur of stijl zit je niet echt te wachten op decoraties die daar helemaal niet bij passen..

Ik zou dat ik zo recht voor zijn raap was als een vriendin van mij, die zei het gewoon eerlijk.. zo van... "mmm sorry maar dit past niet zo erg bij wat ik al heb.. vind je het erg als ik het ruil voor......" Niemand die daar een probleem mee had!

En soms krijg je gelukkig ook hele gave dingen, zo kwam mijn leidinggevende de vorige keer met een lodger omslagdoek als kraamcadeau, die wilde ik al graag hebben maar vond ik veel te duur.. Heb ik heel veel plezier van gehad!

Goed weekend allemaal!

Liefs Pien

Geplaatst

Hahaha, het blijft altijd een verrassing waar mensen mee aan komen zetten, goed bedoeld trouwens. Mijn schoonmoeder heeft een meisjestruitje en 2 rompertjes gegeven wat nou niet echt onze kleuren zijn. Gelukkig zitten rompertjes meestal onder de andere kleding.

Verder heb ik eigenlijk nog niet veel cadeau gekregen, ik verwen mijzelf wel.

Mijn eigen moeder adviseerde om naar HansTextiel te gaan, daar zouden ze heleboel leuke kleertjes hebben. Had ze het maar niet gezegd, want nu kwam ik weer met een tas thuis. Van die hele schattige meisjesrompertjes met spaghettibandjes, leuke shirts en broekjes. Vanaf maat 50 te koop en niet duur. Tas vol voor €Aanrader dus.

Ik zal proberen mijn zelfgemaakte spulletjes te laten zien. Moet ik wel eerst uitfiegelieren hoe ik de foto's van mijn mobiel naar de computer krijg.

Gister behang besteld om kleur aan te brengen in de kinderkamer. Kan manlief komende week de wanden afronden.

Vanmiddag komen vrienden die ook alles weten van kinderwenzen. Zij kan wel spontaan zwanger worden en dit is al 2x gelukt. Maar zij hebben het weg (moeten) laten halen omdat de kleine een ernstige vorm van CF zou kunnen krijgen. Het zusje van mijn vriendin is op haar 12e overleden aan CF. Mijn vriendin en bij toeval ook haar vriend zijn beide drager van CF-gen. Ben je zwanger, heb je nog niets. Heel zwaar, 2 keer in hetzelfde jaar afscheid moeten nemen van je kind en je toekomstperspectief. Even zien hoe het nu met haar gaat. We zijn vanaf het begin heel open naar elkaar geweest en dat maakt onze vriendschap sterk.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

eerst voor alle meiden met klachten

hey heel veel sterkte

tis niet leuk als er dingen bijkomen waar je echt last van hebt.

dus klaag maar lekker hier hoor

mag gerust

zelf niet veel te klagen ( ff afkloppen hihi) wel merk ik dus inderdaad de opkomst van het maagzuur !!! jaja ja heerlijk hoor

echt zalig

grrrr

verders alles lekker hier

kleine is afentoe zo druk dat ik echt harde bulten in mijn buik voel ( koppie of kontje wat duidelijk door de buik heen te voelen is als harde bult,........zo leuk)

harde buiken valt me mee,........had rond 16 wkn wel afentoe het gevoel alsof er een keiharde bowlingbal onderin lag maar de laatste tijd dus niet meer.

HMmmm??

oh en hey crea-bea's

hiero ook eentje hoor

lol ben nu aan het haken

een bunting bag ( nou ja het patroon is in het engels en weet niet LOL)

is eigenlijk gewoon zoiets als zo een slaapzak zeg maar met lange mouwen en capuchon/

ehm tja eigenlijk gewoon idee van vest maar dan heel lang zodat de voetjes er ook inzitten........hihi

zal foto plaatsen als af is

leuk

en hey

patronen voor dingen

ja wil ik ook heel graag en hey

Stephanie ..........draagdoeken

leuk wat voor maak je

ik heb er toevallig nog eentje liggen ( een Maya-sling ) die ik echt zo ontzettend veel heb gebruikt met mijn dochtertje....

ook gewoon in huis als ze hangerig of huilerig was

gewoon op mijn rug en dan ging ik mijn ding doen ( afwassen/stofzuigen etc )

en binnen no-time sliep ze!!!

geweldig

heb je daar patroon van???

vandaag de Blije Doos opgehaald bij prenatal.......

liep naar buiten met een grijns en verklaarde luid 'zo nou ben ik ook een blije doos ' hahahaha

groetjes meiden

oh en Stephanie, wat een verschrikkelijk iets voor die vriendin zeg

2 keer afscheid, en allebij drager.

is er dan een kans dat ze wel een gezond kindje kunnen dragen......en hoe testen ze dat?? al heel vroeg in de zwangerschap ofzo??

tjemig zeg zwaar hoor

veel sterkte voor haar en haar vriend.

Geplaatst

Lila,

ik wilde een wikkeldoek maken. Pien heeft een patroon daarvoor. Wilde zelf vandaag op internet gaan zoeken naar gratis patronen.

Haken vind ik wel heel dapper hoor, wat een geduld moet je daar voor hebben.

Ben wel benieuwd naar de foto.

Het was een gezellige avond met de vrienden waar ik over schreef. Zij hebben de keuze tussen een natuurlijke zwangerschap, waarbij de kans 25% is dat ze een kind met CF krijgen. Of via IVF met PreDiagnostiekOnderzoek (= chromosomenonderzoek bij goede celdeling) waarbij de slagingskans maar net iets groter is dan gemiddeld, omdat zij zelf makkelijk(er) zwanger kunnen worden.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

hey wikkeldoek

ja dat wil ik ook wel proberen

ff pien een pbtje sturen dan........

en haken

ach hmm geduld werkje ach ik vind het wel meevallen

als je de basis maar eenmaal onder de knie hebt ;-)

de rest heb ik mezelf aangeleerd door patronen te printen en gewoon uitproberen...........zo ook kabels breien...........

nou dat was in het begin wel ff zweten maar ja geldt het zelfde.....

als je de basis doorhebt is het eigenlijk veel makkelijker dan het er uitziet.

hmm en ja het geduld om het te leren dat ook natuurlijk ;-P

hahaha

en ja naaien is ook geweldig

heb voor mijn dochtertje in het begin heel veel gemaakt

(nu wat minder want ze heeft al zoveel kleren, krijg veel tweedehands van andere mama's, dus tja.........)

heb nog een oud soort badstoffen T-shirt geval van mijn man.

zo goed als nieuw knalgeel

daar ga ik ook een babyslaapzak van maken

deze link is leuk

weet niet of iemand hem al kent

http://babypatronen.50webs.com/

groetjes

Geplaatst

fijn dat het een gezellige avond is geweest.

ik hoop voor hun dat hun wens ook maar gauw mag uitkomen.

mooi dat IVF met PreDiagnostiekOnderzoek mogelijk is.

lang leve de wetenschap!!

Geplaatst

Hi Meiden!

Leuk ik ga meteen even op die website kijken! Ik heb trouwens geen patroon van een wikkeldoek (die maak ik gewoon als standaard vierkante doek zeg maar) maar wel van een aankleedkussenhoes voor op de commode.. Als iemand dit wil hebben, stuur maar even een PB!

Liefs Pien

Geplaatst

Hoi allemaal,

Hier weer even een berichtje van mij. Heb wel een beetje meegelezen maar had de puf niet om te reageren. Ik begin nu eindelijk een beetje op te knappen. De misselijkheid neemt iets af en ik kan al wat meer eten.

De 26e zijn we op controle geweest en alles zag er goed uit. Heb ook andere tabletten voor mijn maag gehad. Ik moet pas 10 April terugkomen. We vroegen of dit niet te lang was maar de gyn zei dat hij voor de zwangerschap toch niks kan betekenen. Woensdag worden we gebeld voor de bloeduitslagen en dan zal ik gelijk wel aangeven dat ik het te lang vind en dat we graag een controle tussendoor willen. Ik hoor van mensen om me heen dat het veel te lang is. De tripple test doen we niet. Aangezien de uitslag niet helemaal betrouwbaar is met een tweeling. Ik ben vandaag 10 weken, hoop dat de komende weken lekker snel gaan en dat ik nog wat meer opknap.

Fijne week allemaal!

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Hoi Deb33,

Allereerste leuk dat je je weer even meld, ik dacht al volgens mij missen we er nog eentje! 10weken zwanger nu!

Enerzijds fijn dat je je beter voelt kwa misselijkheid! Wel jammer dat

je anderzijds nog niet zoveel zekerheid voelt en als je dan ook nog pas rond 10 april mag terugkomen???

Hopenlijk is diegene helemaal abuis want alle meiden hier, en zeker ook de 2 ling moeders hebben naar mijn weten elke 4 weken een echo + gesprekje bij de Gyn. Iniedergeval: als ik voor mijzelf spreek: 1 keer in de 4 weken, soms 5 weken tot nu toe en ben nu dus 25 weken.

Ik had de 1e tijd bij week 7 en 9 e 12 een echo en toen 'pas ' weer bij 16 weken.

Misschien heeft t ook met leeftijd te maken dat ik zoveel echo's heb( ik ben dus nu net 36 geworden ) .

Inderdaad maar even aan de bel trekken en hopelijk stellen ze je snel gerust.

sterkte,

liefs lentezon

Geplaatst

Hoi Debby,

fijn dat je er weer bent.

Ook wij hebben geen testen gedaan, om dezelfde reden die jij noemt.

Onze controles zijn om de 3 weken. Eigenlijk al vanaf week 11 van de zwangerschap. Tussen het laatste bezoek aan de VK (in ziekenhuis) en morgen zit 15 dgn. Verder nog geen nieuwe vervolgafspraken gemaakt, ben benieuwd hoeveel tijd er tussen gaat zitten. Kan ons niet vaak genoeg zijn.

Liefs,Stéphanie

Geplaatst

vandaag ben ik 16 weken zwanger!!!!

ben heel veel ziek geweest tot de 14e week

dus heb nog niet echt kunnen genieten

3 maart de 20 weken echo,hoop maar dat alles

goed is wij willen het geslacht niet weten en laten

ons weer verrassen

ik heb al naar kinderwagens gekeken maar wil er graag

eentje achter elkaar zodat je gewoon door elke deur kunt

en waar 2 maxi cosi,s op kunnen

sim had het volgens mij over de abc zoom!?heb je al een besluit

kunnen maken sim.ben benieuwd of je de abc ook gekocht hebt

ik merk wel dat het werken steeds moeizamer gaat ,nu al,maar

ik werk iedere keer 8 dagen achter elkaar ben namelijk kraamverzorgende

hoop dat ik het nog even vol kan houden

hoe is het verder met alle tweeling zwangere????

groetjes steph

Geplaatst

Hoi Steph,

dat je de eerste weken zo ziek bent geweest zal wel van invloed zijn dat je het (nu al) zwaarder hebt op je werk. Nou heb je natuurlijk ook best veel til- en bukwerk als kraamverzorgende, denk ik.

Nu je zelf zwanger bent lijkt me je werk weer leuker worden, misschien ook vernieuwender, dan dat je moest werken met je kinderwens in je achterhoofd. Zal zwaar geweest zijn denk ik.

Fijn dat het over het algemeen dus nu beter met je gaat en op naar de 20wkn-echo. Laat je het nog even weten hoe het is geweest?

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hoihoi meiden, goedemorgen!

Hey leuk om weer even van je te horen Steph! Ik was t overzicht van tweeling moeders even kwijt. Gefeliciteerd met je 16weken! Op naar de 20 weken echo meid !

Kan mij voorstellen dat het werken moeilijker gaat zeg! Ik heb een kantoor baan en ben met 12 weken al 1 dag minder gaan werken en dus de woensdag sja ik werk nooit meer dan 2 dagen achter elkaar! Da's wel vol te hoduen, anders zou ik ook wel veel meer vermoeid zijn denk ik. Luxe....

Misschien zegt de arts wel dat je minder moet gaan werken ... ???!!

Mijn bekkenpijn is verminderd en ben ook weer iets fitter. Heb wel totaal geen zin om op de fiets naar het werk te gaan de laatste 2 weken, dus minder beweging. Wel weer gezwommen gisteren, as zondag weer.

Ik was vorige week belachelijk moe en daardoor af en toe wat sjacherijnig, en ik merk dat ik nu nog wat sjacherijnig achtig ben en sneller gepikeerd. Ook mijn libido is weer wat gekelderd...-al maak ik er tijd en zin voor hoor- dat was ten tijde van de kerstvakantie bv echt weer absurd mega hoog! Vind ik wel jammer, maar ja hoort er allemaal bij. Allemaal wat schommelingen !

Nu weer iets positiefs: van het weekend dus lekker winkelen voor de kids !! johoe!! en s'avonds naar de film Valkyie ( zoiets ) met Tom Cruise en ook onze Carice. Zondag zwemmen en wandelen en lezen of iets relaxt!

Enne: hoe gaat het met jullie??!!

Geplaatst

hey Steph, 16 weken ........super. op naar die 20wkn echo en dan zal je zien dat het plost super mega snel gaat.

hier alweer in week 26 wkn...........

en mijn buik is lekker dikkkkkk

heerlijk

man gaat straks weer ff foto maken

verders alles lekker hier, behalve dus weer een mega verkoudheid

bah getver..........was al moe maar ben nu weer helemaal vaatdoekie

van het weekend naaimachine weer uit de kast gehaald want ja door al dat crea-gepraat eerder kreeg ik plots enorme zin.

dus een tas die ik eerder eens had gemaakt gepimpt tot babytas, met super veel vakjes enzo aan binnenkant en buitenkant. heerlijk!!

en uitleg gevonden voor zelf maken van een draagdoek (soort Moby-Wrap ) dus dat word volgende project. en mijn gehaakte babybunting/babyslaapzak is bijna af.

kinderkamertje gaat de goede kant op. dit weekend zijn de was en droogmachine naar zolder verhuisd. waterleiding enzo heeft iets langer geduurd maar als het goed is kan ik straks weer wassen :-)

en ja dan kan er begonnen worden met schilderen etc.....zo spannend....

en als het goed is komt de wieg deze week ( komt van mijn nichtje, zou worden gebracht !!!) lalala ben helemaal vrolijk.........nou die stomme verkoudheid nog over.........

groetjes iedereen

Geplaatst

http://www.mobywrap.com/t-instructions-TwinCradle.aspx

ach kijk

dit ziet er zo leuk uit

en zo een wrap is dus echt makkelijk te maken

gewoon een lang lang stuk stof

ongeveer 50cm breed en 6mtr lang.

http://www.mamatoto.org/Default.aspx?tabid=121

en dan wikkelen maar

op de eerste link kan je voor alle draagmanieren uitleg vinden

en ook de basis wikkelinstructie

voor al diegene die interesse hebben hierin ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden