Ga naar inhoud

nieuw subforum 40+

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

galstenen gaan ze verruizen ivm ivf is dat sneller en beter dus

kan in maart na ziekenhuis in amsterdam tot doe tijd is het afzien maar goed

is beter zo

dus laat het maar snel maart worden

• Reacties 686
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Summer,

Dus ze gaan de galstenen vergruizen? Ben je daar zelf blij mee? Dat is het belangrijkste, het verwijderen van de galblaas kan dan altijd nog.

Veel sterkte, hoop dat je pijn iets minder is?

Caroline

Geplaatst

ja ben er zelf wel blij mee dat ze het eerst zo proberen , alleen minder blij dat er een wachtlijst is en ik in maart pas terecht kan maar goed, dan moet het gelijk opknappen als het vergruist is hoef ik niet onder het mes en kunnen we door met ivf.

dat doel houdt me wel op de been dus ben er wel oke mee.

minder met de pijn elke dag maar goed.

we hebben zlef gent gebeld ivm dat we meer infi wilde hebben over finacien omdat je gelijk betalen moet, ze waren zeer aardig namen overal de tijd voor om het uit te leggen heb er een goed gevoel over na laneg tijd ben ik weer postief dus ben blij dat we over gestapt zijn.

iedereen fijn weekend

liefs summer

Geplaatst

He summer,

Wat een toestand met je galstenen. Ik wens je ontzettend veel succes en het is mooi dat ze ze kunnen vergruizen. Een operatie is nooit een pretje en daar kunnen tenslotte altijd complicaties bij ontstaan. Maart schiet tenslotte ook al lekker op.

Groetjes,

Maartje

Geplaatst

Hai Caroline,

Ben ja al aan 't spuiten? Lukt het? Vandaag heb ik lekker vrij van spuiten, helaas gaan ze me morgen martelen met de punctie. Ik had afgelopen maandag ontzettend goed nieuws, er waren maar liefst 7 follikels in mijn linker eierstok gewoon 4 extra.

Ik heb al voor extra pijnstilling gevraagd aangezien de echo al erg onaangenaam was. Het gaat nu echt gebeuren, met een beetje mazzel 10 follikels en 10 eitjes. Morgen weet ik meer.

Krijg al hyperventilatie als ik er aan denk, zo erg zie ik er tegenop. Wil je voor me duimen?

liefs,

Maartje

Geplaatst

Hallo meiden,

De punctie is gelukkig achter de rug en ik moet eerlijk zeggen dat het mij 100 procent is meegevallen. Van de 9 follikels heb ik 8 eicellen. Nu is het afwachten of en hoeveel embyo's er zijn. Dit horen we dinsdag en dan is er ook meteen terugplaatsing van 3 embryo's. Ik hoop zo dat ze goed zijn dat er ook kan worden ingevroren.

Groetjes,

Maartje

Geplaatst

Hallo Maartje,

Sorry dat ik je geen suc6 heb gewenst meis! Er helemaal overheen gelezen dat je vandaag je punctie had..

Ik :gekruiste vingers 4 dat er mooie bevruchtingen zijn...

Geplaatst

Hoi Maartje, mooie score hoor! En ik heb niet eens geduimd want ik was er niet, sorry... Ik was een paar dagen naar de Ardennen, vanmiddag weer teruggekomen. Ik heb gisteravond de eerste spuit gezet! En ik was blij met mijn late menstruatie zodat ik het Menopurmengen morgen lekker thuis op de bank kan doen ipv dat kleine badkamertje in het huisje...

Succes allemaal, ik moet heel wat bijlezen...

Caroline

Geplaatst

Hai Caroline,

Wat lekker, een weekendje weg. Heb je goed weer gehad? Hoe ging het prikken? Hoop dat het een beetje is meegevallen, je zag er zo tegenop.

Ben je nu begonnen met deca? Is mij niet zo goed bevallen, gelukkig werd mijn humeur beter toen ik ook menopur ging spuiten.

Mijn punctie viel echt zo mee, een kampioen prikker. Kreeg zelfs verdoving in vaginawand, dat doen de slagers in mijn vorige ziekenhuis niet. Was alleen helemaal van de wereld gisteren. Nu alleen beetje buikpijn en suf. Dinsdag mogen we bellen of en hoeveel embryo's er zijn. Het blijft spannend.

Zet 'm op met spuiten:positive energie: je kan het meid!

Liefs,

Maartje

Geplaatst

Hoi Maartje,

Dank je wel!! Het was heerlijk, was zelfs 5 dagen aangezien mijn dochter vakantie had... Gisteravond heel veel sneeuw, die gelukkig vanmiddag weer grotendeels weg was toen we moesten rijden.

Ik vind de deca niet zo heel erg, het is vooral de Menopur waar ik tegenop zie: zie het hele verhaal hiervoor. Die deca deed ik even snel zittend op het toilet in de badkamer van het huisje... en op naar een potje Kolonisten van Catan...Zometeen weer deca maar morgenavond zie ik wel tegenop. Ik heb wel geoefend met alleen solvens en de opzuignaald maar toch... hoe gaat dat prikken? etc. We zien wel, komt vast goed.

Spannend voor jou!! Succes!!!

Caroline

Geplaatst

hi maartje en weet je al !!!!

ik heb net de belasting dienst gebeld omdat ik wilde weten hoe veel je wel of niet terug krijgt van de ziektekosten , hmmm ze wist het niet ook zo vaag.

wie weet dat wat je terug krijgt .....

we moeten zlef de poging betalen van verleden jaar ook maar wil het graag weten ivm volgende poging die wat duurder is ivm dat we naar gent gaan.

hoor het graag

gr summer

Geplaatst

Hai Summer,

Ik heb 2 embryo's teruggekregen. Helaas is dat ook alles, anders had ik er 3 teruggekregen. Gelukkig was een embryo klasse 1, alleen een beetje traag delend ( 4 cellen ) de andere was klasse 3 en 5 cellig. Tja, afwachten op het akelige bankje. Het klinkt ondankbaar, maar ik ben echt wel een beetje teleurgesteld. Ik had 8 eicellen!!! Nog nooit zoveel en maar 2 embryo's....... voelt als hopen tegen beter weten in. Gelukkig voel ik me goed, geen buikpijn ofzo. Ik slaap lekker veel, dus qua rust krijg ik genoeg. 10 maart bloedtest.

Ik weet niet meer goed waar ik het heb gelezen over aftrekbaarheid van ivf behandeling. weet ook niet wat allemaal, maar volgens mij i.i.g. de medicatie. Dat zijn tenslotte extra ziektekosten.

Succes ermee. Heb ergens op deze site ook gelezen over ziekenhuis in Turkije, waar het een stuk goedkoper is dan hier en inclusief logies in een hotel tijdens de behandeling. Misschien iets om te checken.

Groetjes,

Maartje

Geplaatst

hoi summer

vraagje voor je, ik lees dat je naar gent gaat, mag ik vragen waar je gaat daar, wij zijn nl gister naar gent geweest, t jan palfijn bij dr decleer..

hij stelde ons direct voor een kijkoperatie te doen voor we de ivf daar zouden ondergaan...dit hebben ze ons in nederland nooit voorgesteld!! alleen een baarmoederfoto...tja zei hij, kost teveel he en dat zien ze niet graag!!

dus vandaar mijn vraag waar gaan jullie in gent en hoe bevalt t tot dus toe?

gr gibelomo

Geplaatst

Ha Gibelomo,

Ik zat in het zh tilburg tijdens mijn vooronderzoeken. Tijdens de switch naar Rotterdam moest ik eigenlijk nog een eierstok onderzoek ondergaan. Het advies van Tilburg was geen kijkoperatie om zoveel mogelijk je buik met rust te laten.

Dus vroeg ik in het Maasstad of ik nog een baarmoederfoto moest laten maken. Deze dokter vond dat niet nodig VOOR een IVF behandeling. Dus ikzelf heb mijn eierstokken (nog) niet laten nakijken. Wijzelf zijn nu o.a aan het informeren bij het UZ Gent.

Maar goed ik weet niet waarvoor jou dokter een kijkoperatie wil, misschien om andere redenen. Sterkte!

Geplaatst

hallo allemaal,

ben weer terug van weggeweest, zit nu in een zeer spannende en onwerkelijke tijd. De eerste keer ECD het vliegt aan me voorbij lijkt soms of ik even er zelf niet bij ben. Alles op de automatische piloot lijkt wel. 3 dec. de eerste afspraak gehad. en nu al zover dat we misschien volgende week al een punctie krijgen. eerst aanstaande zaterdag terug voor controle.

Mijn baarmoederslijmvlies is nu 7.1 ik surf veel op het internet, daar lees je zo veel bij de ene moet het tussen de 7 en 13 mm zijn en een ander zegt weer ongeveer 20 mm.

Mijn supervriendin die de bouwsteentjes (eicellen) geeft aan mij heeft er aan de ene kant 17 en aan de andere kant ongeveer 9. Spannend allemaal de eitjes zijn nu ongeveer 12 mm.

veel liefs en allemaal succes gr Nita

Geplaatst

Succes Nita; inderdaad een spannende tijd!!

Nog even een vraagje tussendoor; krijgen jullie in het ziekenhuis ook zo vaak "commentaar" op je leeftijd (in combinatie met de kinderwens)?

Ik ook afgelopen maandag weer. Ik moest bloed laten prikken (vanwege een cryo-terugplaatsing. helaas mislukt...). Zegt die vrouw: Dat ze dat nog doen op jouw leeftijd. En dit was niet de eerste keer dat dit gebeurde.

Ik ben 40 en heb mijn vriend pas enkele jaren geleden ontmoet. Maar ja, dat hoef ik haar toch niet uit te gaan leggen, waarom ik zo laat nog in de MMM zit!

Geplaatst

Hi Marli,

Laat ik het zo zeggen. ALS ze er al iets van zouden dúrven zeggen, dan hebben we bonje. Kom op zeg, wie zijn andere mensen om hier een oordeel over te vellen en al zeker niet in een zh!!!!

Niets van aantrekken, anders bel je mij maar en dan ga ik wel ff met je mee!

Geplaatst

Hai Marli,

Tjeez, wat grof zeg!!! Had het wel met mijn eerste poging, zei zo'n trut van de dagbehandeling tegen mij "jij bent ook een oudje" Ik wilde haar wel op haar bek slaan. Wat een kreng. Was niet adrem genoeg om er wat van te zeggen. Meer stomverbaasd.

Ik heb zelfs nog overwogen om er een klacht over in te dienen. Geloof dat ik er zelfs een opmerking over heb gemaakt tegen de gynaecoloog, maar die vond het vlgs mij alleen maar grappig. Zal wel mannen humor zijn. Mijn man vond er ook niets mee....pffft.

Snap volledig dat je hier kwaad over bent.:evil2:

Geplaatst

Ik kreeg juist te horen dat ik een jonkie was (toen 39) in het Maasstad, omdat ze daar doorgaan tot 45. Maar ik vind het echt te belachelijk voor woorden, allebei die opmerkingen, wat een eikels van wijven!

Caroline

Geplaatst

Hallo dames, nou we hebben het gesprek gehad ... de gyn wist in eerste instantie niet dat ik een mk heb gehad dus die stond wel even vreemd te kijken ... we hebben het verhaal dus uitgelegd en toen werd het hem ook duidelijk. Ik vroeg hem toen wat ons vervolg traject zou kunnen zijn .. daarop zei hij dat het wat de IVF betreft heel "jammer" is dat ik toch zwanger ben geraakt dmv IUI en clomid ... dat maakt de kans om voor IVF in aanmerking te komen toch wat kleiner ... toch zal hij zich er voor inzetten om voor ons de IVF er doorheen te krijgen ... op 11 maart belt hij ons terug met de uitslag van het gesprek en anders gaan we zo wie zo door met IUI dat is tenslotte toch al een keer gelukt .... dus het gesprek was niet helemaal wat ik hoopte want ik hoopte eigenlijk dat hij zou zeggen dat het "vanzelfsprekend" zou zijn dat we voor IVF in aanmerking zouden komen maar jammer genoeg is dit niet zo vanzelfsprekend en wordt je eerst uitgebreidt besproken in het fertiliteitsteam ... maar goed ... helemaal hopeloos is het ook niet en we hopen natuurlijk op een positieve uitslag en anders houden we ons maar weer vast aan de IUI ....

gr. Nicole

Geplaatst

hoi nicole

hoop dat hij het er door heen krijgt dat je ivf mag gaan doen.

en ja hoor ik hoor vaak dat ze vinden dat ik te oud ben en maar stoppen moet.

vaak zeg ik dan ben jij GOD om dat te beslissen voor me en dan zijn z ztil.

maar ik walg er wel van dat mensen dat tegen je zeggen en denken dat ze het weten , ze hebben vaak al kids en vaak niet van behandelingen . dus die zeggen maar wat maar dat maakt de pijn niet minder het komt elke keer hard binnen bij me.

liefs summer

Geplaatst

hoi meiden, mag ik even inbreken.. ik vind het echt niet normaal, brutaal en kwetsend dat zoiets door ziekenhuispersoneel wordt gezegd. Dat kan ècht niet hoor! Als nog eens zoiets tegen je wordt gezegd dat zou ik echt zeggen "pardon?! mag ik uw naam even want dit wordt dus een klacht". Hoe halen ze het in hun hoofd... kzit me hier gewoon op te winden.

verder allemaal heel veel sterkte en succes met jullie behandelingen

liefs

Sen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden