Ga naar inhoud

nieuw subforum 40+

Aanbevolen Berichten

• Reacties 686
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heee meiden,

Thanx!! Zit hier met buikpijn en misselijkheid achter de computer..... beetje gespannen schat ik zo in :icon_cyclops:.

Tussen 10-11 weet ik meer, maar het lijkt wel of de klok stilstaat. Dit beloofd nog wat te worden met de wachtweken, als ik daarin terecht kom :icon_albino:

Nou meiden, probeer weer wat te werken......

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hey Elena, ik ken dat gevoel, verschrikkelijk gewoon, was ook kostmisselijk die dag!! Maar goed, we gaan van het positieve uit!!! We horen het straks wel!!

Geplaatst

En Elena, weet je al wat???

Vanuit hier een minder leuk bericht: afgelopen woensdag is mijn zoontje van de schommel gevallen en zijn allebei zijn armen gebroken. 1 arm "netjes", maar de andere gecompliceerd in het polsgewricht en dit moest gezet worden. Echt zoooo zielig, het breekt echt je hart. Op de EHBO was het enorm druk dus we kwam daar aan om 17.15 uur en we gingen pas weer naar huis om 21.00 uur...

Geplaatst

Luna, wat sneu...

Hopelijk voelt hij zich snel beter, maar het zal een onhandige periode worden. Ik heb een even oude dochter en ben eigenlijk verbaasd dat het zo vaak goed gaat... hoewel ze gisteren nog wel even twee gaten in haar knieen viel.

Succes,

Caroline

Geplaatst

Sterkte met je zoontje Luna. Allebei z'n armpjes is nogal wat zeg. Zielig hoor.

En Elena? Goed bericht vandaag?

Groetjes, Linda

Geplaatst

Hoi meiden,

@ Luna, ikzelf heb ook een dochtertje van 5 dus kan me een beetje inleven in jouw zorgen. Ach gos, je wilt alle pijn het liefst overnemen.... hoop dat hij snel herstelt en er geen trauma's aan overhoudt. Heel veel sterkte!!

Dan nu mijn verslagje;

Om 10.45 werd ik pas gebeld maar dan wel met superrrr nieuws. 4 embryo's waarvan 2 de vriezer in mogen. Helemaal top dus!! Ben nu in het 'bezit' van 2 perfecte embryo's één van 7 cellen en één van 9 cellen. Volgens de arts heb ik 30% kans om zwanger te worden, dus da's een hoog percentage vind ik.

Voor verdere details, zie mijn dagboekje.

Greetzzzzz,

happy smiling Elena

Geplaatst

Hoi Marietje,

Ik zag in jouw handtekening héél slecht nieuws staan, kan het niet geloven!!

Meis, ik weet niet goed wat te zeggen maar wens je onwijs veel sterkte toe. Hierbij een dikke digi knuffel van mij!

:hugg:

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hoi Elena,

wat een geweldig nieuws weer zeg. Super!!!!! Dat je maar snel tussen de andere zwangeren mag plaatsnemen. Succes en we blijven meeduimen.

Groetjes, Linda

Geplaatst

Elena wat een goed nieuws! Nu maar hopen dat ze blijven zitten! Dus de lange wachtweken zijn nu aangebroken.

Marietje wat lees ik nu?? Wat ontzettend klote meid! Ik leef met je mee, ik weet wat je doormaakt nu... Sterkte meis!

Mijn kereltje slaat zich dapper door de dagen heen, al verveeld hij zich stierlijk. Met het rechterhandje gaat hij nu dus ook dingen doen (deze zit niet in de mitella, maar wel in het gips) maar daar heeft hij eind van de middag dan wel veel last van. Woensdag moeten we naar het ziekenhuis voor het linkerarmpje, ik hoop zo dat alles goed gezet is en goed aan elkaar groeit..

Geplaatst

hoi elena

wat een super goed nieuws heel veel succes in de wachtweken.

Luna veel succes met je kleine mannetje.

groetjes annemie

Geplaatst

hoi elena

wat een goed nieuws zeg!! een slagingspercentage van 30% daar wordt je toch helemaal vrolijk van!

veel sterkte met die ellendige wachtweken! ik duim voor je

druif

Geplaatst

hoi luna

wat een ellende meegemaakt met de kleine man!

je voelt je dan zo machteloos,je kunt weinig doen.ja je kunt er voor hem zijn dat is al heel belangrijk!!

wat een wildebrassen zijn het toch he?

ik hoop dat alles mooi aan elkaar zit!

veel sterkte ermee hoor

liefs druif

Geplaatst

Vandaag een gesprek gehad met de IVF-arts. Ze nam weer helemaal de tijd voor ons, erg fijn is dat. Vanmiddag heeft ze een gesprek met het VU waarin iedereen wordt besproken, dus ook wij. Wat ze wel kon zeggen is dat de embryo's van prima kwaliteit zijn. Het feit dat ik 13 eicellen had, en "maar" 4 bevruchtingen komt waarschijnlijk doordat er een aantal kleine follikels zijn aangeprikt, waar een klein eitje in zat. Ik had 4 tot 6 grote follikels, dus als je het zo bekijkt heb ik een hele goede score gehad. In ieder geval zal ze wel navragen of dit het geval is geweest of dat er volgende keer ook ICSI zal worden toegepast, maar ze dacht van niet.

Een volgende keer, ja, want we mogen gewoon verder! icon_biggrin.gif Alleen... de wachtlijst is giga op dit moment. Voor de cryo's ben ik pas aan de beurt in oktober icon_eek.gif icon_sad.gif maar..... misschien een lichtpuntje: vanmiddag gaat ze ook proberen nog een aantal plaatsjes extra te krijgen bij het VU. Donderdag kan ik bellen of ik eerder aan de beurt ben dan oktober. Het meisje dat tegelijk met mij de punctie heeft gehad, maar die een week eerder het evaluatiegesprek had, is voor haar cryo al aan de beurt in augustus en de volgende IVF in september. Zo hard gaat het dus... Ze vertelde dat tegenwoordig iedereen cryo's heeft omdat ze eerder invriezen. Voorheen had bijna niemand cryo's.

Als de cryo's allebei goed ontdooien, worden ze beiden teruggeplaatst. Dit gaat in mijn eigen cyclus. Ze kijken met de echo wanneer je eigen eitje tegen springen aan zit, je krijgt dan een Pregnyl-shot en daarna volgt de punctie. 4 dagen na de eisprong vindt dan de terugplaatsing plaats.

Wordt donderdag vervolgd...

Geplaatst

Hoi Luna,

Ik moest vanmiddag aan je denken want ik had al eerder gereageerd op je zoontje dat in het gips zat en mijn dochter die een gat in haar knie was gevallen vrijdag... Net kwam ze bloedend thuis: van haar fiets gevallen (ze fietst sinds een paar weken pas zonder zijwieltjes), tand stuk afgebroken, andere tand zit bloed omheen, lip kapot... Maar daar is het gelukkig bij gebleven. Vertelde tegen mijn vriend over jouw zoontje dat twee armen in het gips moest... Hoe is het nu?

Hopelijk krijg je donderdag goed nieuws!

Groetjes,

Caroline

Geplaatst

Goh Caroline, zielig he die kleintjes als ze pijn hebben. Breekt echt je hart hoor. Ze kunnen ook zo maar iets hebben he? En je kan het gewoon niet voor zijn, doodeng af en toe... Moet je nog naar de tandarts? Sterkte met je dochter!

Met mijn kereltje gaat het naar omstandigheden heel goed moet ik zeggen. Hij gaat echt van alles al doen met beide armpjes en wil ook al weer gaan rennen buiten enzo dus ik moet hem wel een beetje afremmen, want wat als hij weer valt? Het gips frustreert hem wel heel erg, want hij wil gewoon lekker spelen. Hij vraagt ook steeds wanneer het gips eraf mag. Ik hoop dat rechts volgende week eraf mag, maar het linkerarmpje gaat gewoon langer duren, dus tijdens onze vakantie heeft ie ieder geval nog 1 armpje in het gips. Ik hoorde dat je speciale zakken bij de apotheek kunt halen die waterdicht zijn zodat hij toch een beetje kan poedelen in het zwembad.

@Zonnetje, zit jij voor alles bij het VU dus ook follikelmetingen enzo? Wij zitten t/m de punctie in het MCA en de terugplaatsing is in het VU. Het MCA heeft maar een beperkt aantal plaatsen per maand waardoor dus die wachtlijst ontstaat, echt balen!

@Marietje, hoe is het met je meis?

Geplaatst

Hoi meiden,

Alles is zo onbegrijpelijk. Ben niets meer verloren, heb absolut helemaal geen pijn of krampen, vloeien is gestopt. Ik ben minder bloed verloren dan een gewone menstruatie. Iets wat ik niet begrijp. Krijg morgen een echo, wil met eigen ogen zine dat er geen weefsel is achtergebleven. Das de enige reden die ik kan bedenken voor de toenemende zwangerschapsklachten. Dat is vervelend. Eerst hoorde het erbij, nu is het niet leuk. Wil het afsluiten, een plek geven, maar dat lukt niet als je lichaam iets anders doet.

Maar goed na de vakantie zal ik wel weer plaatsmogen nemen op het wachtbankje. Fijn gevoel dat er nog cryo's zijn.

Succes meiden!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden