Ga naar inhoud

nieuw subforum 40+

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben inderdaad super moe, ik haal het soms niet om de hele dag te werken en ben eigenlijk de hele dag misselijk, maar niet tot aan kotsen toe. Het valt allemaal nog wel mee dus :-) Ben nu 9,5 week dus hoop over een paar weken meer energie te hebben. Ik schrok er ook wel van, inderdaad kan dit oude lichaam dat allemaal nog wel aan, en poeh 2 babies, maar begin me er nu wel op te verheugen. Elena, succes met de moeheid en misselijkheid!

• Reacties 686
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha Luna,

Zaterdag moet ik naar Leiderdorp om te kijken hoe alles erbij ligt/zit/staat,

dan gaan we kijken wanneer de TP is, zal ergens volgende week zijn, mits de cryo er zin in heeft ! ooooooo, ik hoop het zo!!

Trouwens, ik krijg de cryo in eigen cyclus terug, stel dat je klust op de goede dag zeg maar, zou je dan zwanger kunnen worden en de TP krijgt at je dan een tweeling kan krijgen zeg maar? Theoretisch dan he, wij doen ICSI dus de spontane kans is nagenoeg nihil, maar toch, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.....

Sjeee waar je soms al niet aan denkt he! grinzzzz

Geplaatst

He Marion,

Dat had ik ook al bedacht van dat klussen en dan een tp in eigen cyclus. Wij hopen er 2 teruggeplaatst te krijgen, maar eigenlijk wil ik mijn andere eitje ook niet laten schieten. Het kan toch haast geen 3-ling worden toch??? Dan zouden mijn kaarten wel heel goed geschud zijn, kan het me niet voorstellen. Een 2-ling zou ik trouwens niet heel erg vinden.

Enneeee Cass.... Ben echt aan het denken.... maar ik weet niet waar ik je van ken hahaha. Geef es een tip!

Geplaatst

Ik heb eigenlijk niet veel te melden, enkel dat mijn menstruatie is doorgebroken, precies op cyclusdag 28. Dus dat is netjes. As. vrijdag uitgangsecho en dan hoor ik wellicht wanneer ik de Puregon mag gaan zetten.

Nu spuit ik die decapeptyl en ik moet zeggen dat er ik tot op heden geen last van heb. Wel vind ik het zetten van die spuit wat lastig om die spuitjes dus niet echt scherp (zeg maar gerust bot) zijn. Ik ben wel moe, misschien is dat een bijwerking?

Marietje, over welke medicatie heb jij het eigenlijk?

Luna wanneer denk jij je tp te krijgen? Ergens beg. augustus?

Fijne avond iedereen. Groetjes, Jos.

Geplaatst

Hey Jos,

de eerste poging deca, GonalF en utrogestan

de tweede poging deca, Menopur en utrogestan

In Menopur zit een extra stofje LH wat voor een betere kwaliteit embryo's zorgt.

Heeft wel geholpen moet ik zeggen!!!!

Succes met de poging!!!!

Geplaatst

Ha Marietje,

Ja inderdaad, dat heeft gezien jouw onderschrift duidelijk geholpen. Maar wat een toestand dat men zich vergist had (miskraam, o nee, toch niet...:fucyc:)

Wat zul jij in een emotionele achtbaan hebben gezeten. Voel je je oke?

O ja, ik spuit decapeptyl, en als het goed is start ik met Puregon (300 E)

Morgen weet ik meer.

Fijne dag allemaal, ik ga mijn werk maar eens opzoeken.

Groetjes, Jos.

Geplaatst

Oeps....misschien was ik te voorbarig en ben je wel niet de Luna die ik ken...

Aan je onderschrift te zien ben je nog volop bezig opnieuw moeder te worden.

Ik schreef (zeker 1 a 2 jaar terug) op Babybrabbel en Luna daar kreeg op 46-jarige leeftijd nog een kindje.

Nou....heb ik toch alvast een eerste misser gemaakt hier...wat een binnenkomer:sad1:

groetjes Cass

Geplaatst

Ooh hahaha ja dat ben ik niet in ieder geval. Geeft niks vond het wel lollig!

Jos ik verwacht volgende week maandag of dinsdag mijn ongi en dan ongeveer 14 dagen later, dus ik denk in de week van 10 augustus ergens.

Geplaatst

Okee Luna, zoals je al eens eerder 'voorspelde' zou het dus zomaar kunnen zijn dat we samen tegelijkertijd in de beruchte wachtweken zitten. :2strangle:

Hoe lang duurde het zo bij jullie vanaf moment dat je hormonen begon te spuiten tot aan punctie?

Groetjes Josephine.

Geplaatst

He Jos, nou dat ging heel snel. Op zaterdag (3e dag cyclus) mocht ik naast de deca de Puregon gaan spuiten (300) en de vrijdag daarop had ik de 1e FM en toen waren ze al zo groot dat ik de maandag erop al de punctie had. Ik heb in totaal 7x Puregon gespoten.

Geplaatst

Vanochtend bij de uitgangsecho te horen gekregen dat ik as. dinsdag kan beginnen met Puregon 300. Er lagen rechts iets van 4 follikels (nog erg klein) klaar en links 2 ofzo en vermoedelijk een kleine cyste?

Die week erop moet ik terug voor een FM.

Groetjes, Jos

Geplaatst

Ja, die deca-spuitjes zijn echt bot zeg. Ik moet ze er soms echt in schroeven als het ware...ik heb al vaker Puregon gespoten en dat is inderdaad een heel verschil met die deca.

Ik moet zeggen dat ik wel erg moe ben, meer dan normaal dus dat zal wel een bijwerking zijn.

Jij destijds 13 eitjes Luna...wat veel he? Ik vraag me af of er bij mij een trosje wil gaan groeien. (ja, kijk dat zijn nu de zorgjes die ik heb: groeien er wel voldoende follikels??? :huh1:) En zo blijf ik mezelf gek maken. Daar ben ik erg goed in!

Geplaatst

Ja Jos, ben ik ook errug goed in, mezelf gek maken! Weet je nog dat ik dacht dat ze vlak voor de punctie waren gesprongen omdat ik geen druk meer in mijn onderbuik voelde. Was dus niet zo...

Bij de FM had ik trouwens 4 grote follikels en 2 wat kleinere die misschien ook nog mee zouden gaan doen. Ik had dus nooit 13 eicellen verwacht. Dit kwam doordat er bij de punctie toch ook nog kleine follikels zijn aangeprikt en daar zaten blijkbaar allemaal eicelletjes in. Deze deden niet mee want ik had er 4 bevrucht. Dussss beter gaan voor de kwaliteit dan voor de kwantiteit.

Ik begon halverwege de spuitweek wel een flinke druk in mijn onderbuik te voelen en had heeeel veeeeel eiwitslijm.

Geplaatst

Was jij ook zo moe Luna? Ik ben voornamelijk in de middag erg moe. Ik zie enorm tegen deze werkweek op! pfffffffffff, en het wordt vast een hele drukke werkweek pffffffffffff. (en geen vakantie in het verschiet want die heb ik al gehad pfffffffffffffffffffffff)

Geplaatst

Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik erg moe ben geweest, dus dan zal het wel niet anders was het me wel bijgebleven. Wat ik me nog wel herinner is dat ik me tijdens het prikken van Puregon geweldig voelde. Alsof ik een stukje van een hormoon mis of zo.

Geplaatst

Hahaha, dat zei die mevrouw in het ziekenhuis (die de echo's doet, het zg. dildovrouwtje) me ook al. Dat ik me waarschijnlijk dadelijk met die Puregon erbij beter zou moeten gaan voelen. Dat, terwijl ik haar helemaal niets gezegd had over heel moe zijn ofzo.

Morgen mag ik aan de Puregon, ik kan niet wachten....:booty:

Geplaatst

hoi allemaal ook ik ben een oudje van 45+ ben al 4 jaar bezig om opnieuw zwanger te worden jullie zullen wel denken wat moet dat oudje hier, maar mijn echtgenoot is een stukje jonger dan ik en die baby wens die blijft groetjes ikke

Geplaatst

da allemaal,

behoor sinds vorige maand tot de 40+ vrouwen......

ik merk wel dat ik door het lezen van alle goede berichten op dit 'speciale' forum van alle 40+ zwangeren wel weer goede hoop krijg en toch vooral moet doorgaan.

Dank!

diane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden